1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596716 inlägg · 6213 ämnen

Kvartsfinal 2010

Sv: Kvartsfinal 2010
T T: Hahaha ;) Ah jag ska inte säga något råka skälla ut en stackare igår när han fråga om matchen :P

Blizzard: Men då går vi ju miste om Knylans syrliga kommentarer.     ;)

T T: Den där skulle behövas sättas under "Timrå IK - Vi ger aldrig upp"

Annars kommer du få klista in den ca 7 ggr till innan pucken är släppt.

HV 71 - Timrå IK
Elitserien (Kvartsfinal 4:7)Canal+ Sport 1

The great one: Hynning är ju en bra spelare rakt igenom (egentligen, om man ska vända kappan lite efter vinden) - om han vill

Minns kvartfinal spelet mot modo när Hynning och Tenkrat lekte, grymt

Han vad även okej mot HV förra sösongen i slutspelet

Kommer ihåg sen hur jag och flera andra blev oroliga att han skulle lämna för LHC sen när han skrev 1 plus 1 blev jag glad.

men när denna sösongen starta och Hynning gjorde nada och när säsongen nästan var slut kunde jag inte förstå varför jag varit så glad över 1 plus 1 året, men nu har jag fått tillbaka minnena, Hynning är tydligen en slutspels lirare.

bra mot modo, bra förra året mot HV och riktigt bra iår - än så länge.

Blizzard:

Hynning har varit riktigt bra senaste matcherna, framförallt med sitt hårda jobb och sina offensiva tacklingar.

Nu gör han skäl för lönen och visar vad han kan, det har han inte gjort under 55 omgångar.

Kan man kräva tillbaka lön retroaktivt?

Pihl1337: Grejjen med Måns är väl just att han inte har åkningen, skottet eller någon super speluttfattning (han har okej åkning, hyfsat skott och hyfsad uppfattning men ingen superstar) så han måste vara tänd till 100%, När han är det så funkar hans spelstil sjukt bra och är en fröjd att kolla på, detta såg man lite av innan skadan mitt på säsongen.

Men just när han inte är 100% så är det lätt att tro att han är ganska kass, just för att hans inställning gör så av spelaren Måns.

Dvs, han kan inte lalla runt på 80% och vara bra.

MEN JAG GILLAR MÅNS, ATTITYD SPELARE!

Appropå Hynning så är jag....mållös, haha vilken kille :D
I skrivande stund är man glad att han krita på 1 plus 1 år :)
Så var det inte riktigt för ett tag sedan.

Hahl Bundy: Håller med dig till 100% ruggigt bra match från våran sida.

Det är denna Hynning som vi alla har väntat på! Roligt att se han spela när han är i form, det gömmer sig ett jädra självförtroende hos han.

Spelaren som imponerat mest på forwardsidan under slutspelet enligt mig är Menuier! Jag har aldrig kritiserat en spelare lika mycket som han under en säsong.. Men nu så kämpar han som aldrig förr! Det är ett jäkla driv i den där fransmannen, skulle inte bli förvånad om han står uppskriven som målskytt eftermatchen i morgon.

Pihl1337: Personligen tycker jag att Timrå spelade en av de bästa matcherna för säsongen från 1 perioden fram till 1-4 i 2:a.
Sen blev det lite darrigt men vi höll ihop det väldigt bra.

Vad har hänt med Hynning? Var har den här spelaren vi ser på isen just nu varit hela säsongen? Han är grym just nu.

Redigerad kommentar

Idag kan varje Timråit gå med huvudet högt! Vilken underbar vinst, visst när HV gjorde 4-3 såg det mörkt ut men vi dödade matchen och är i allra högsta grad kvar i denna kvartsfinal! Jag tyckte vissa Timrå spelare gjorde ett fenomenalt arbete att få HVs "nyckelspelare" ur balans igår och det utnyttjade vi på ett ypperligt sätt! Vi visade att vi är Timrå och vi ger aldrig upp!

orion:

De flesta verkar hata Timrå, och det är väl ett tecken om nått att Timrå engagerar i allafall.

Nämnde jag att det kommer att stå 2-2 efter nästa match i matchserien.

Ledsen att jag inte tittat in tidigare, men grattis till segern igår. Bra jobbat.

DJ Hemp: Grattis!

Har sett att Björn gärna glider in framför målvakten, och mycket riktigt så har han stått där på 4 av målen.

Även att Hynning och Måns är bäst när det gäller :)

Redigerad kommentar

KniveN:

Fan, kom nu inte och förminska känslan av att ha tagit ännu ett SM-guld för DJ Hemp! Jag skrev Kingpin och vann därmed igen! Hit med guldet liksom! Vakter, de smiter med allt mitt guld eller... Da gold belongs to Hemp! Kingpin = Gold = Hemp. Upp på podiet liksom. Tack allihop. Guldregnet faller. Jag vinkar till publiken. Fint det här :)

Heleniz: Aha det syns där, tänkte inte på det.

KniveN: Filen är även döpt till Kingpin_hv71 :P

KniveN:

DJ Hemp har aldrig någonsin förlorat en jävla bowlingmatch. Efter så fucking många år. Kan du tänka dig? Därför svarar man alltid bowlingsvar på varenda inte helt given fråga som ges... Yes! Vänd på den här skiten nu, Timrå IK!!!

DJ Hemp: Var kanske inte så svårt, dom faller ju som käglor....

KniveN:

Kingpin...?

Satt och funderade på vilken film jag känner igen HV spelarna ifrån, någon som kan gissa vilken jag tänker på utifrån bilden?

www.hockeysnack.com/medlem/kniven/filebrowser.php?fileid=3326&folderid=

Borde nästan ha gjort en tvåpins-flagga, synd att man inte är händig.

KniveN: jaha den! Klicka på inslaget som henning länkat till så får du se :) Om jag nu inte missförstår dig fullständigt. Jag har inte fått något kaffe idag!

KniveN: Ser på klippen nu :D

Olle: Det var menat rent allmänt, därför jag skrev det några rader längre ner ;)

Någon måste ju veta vad det stod på flaggan? 3 slutspel var det på den över, tippar på att det stod något med Challe på den nedre.

För övrigt var det en HV-supporter som gnällde över att Timrå kan ju bara göra mål i PP, i 5 mot 5 var dom ofarliga.
Få se nu HV är ju kända för sitt ...........
Inte några studieskulder där inte!

BlackBay: De har bara mörkat PP i serien så vi kan ta fram det som ett dödligt vapen till slutspelet

plus att det kan raderas om man har knappen...

BlackBay: Det har ju varit ett par olika orsaker till varför PP inte funkat så bra under säsongen. Skador på backsidan har bidragit t.ex. Men utöver det så har känslan från min sida varit att man försökt passa in pucken i mål istället för att höja tempot, spela enklare och komma till fler avslut.

El Maco: Lite som Calle Bildt...
Det är så jävla bra så det kan sägas igen!

Helt otroligt..... vad har hänt med powerplay???...... tog det Challe 3 år att inse att det är dags att träna lite powerplay?..... o som dom verkar tränat...... tjoho... vi är grymmare än HV i den spelformen nu o det säger inte lite

Vacker seger! Plötsligt har vi ett power play. Inte för att det är snyggt men mål blir det.

För egen del skippar jag gärna virusorerandet till tråkigare dagar. Om man vill prata oförrätter så vill jag lyfta fram Färjestads kvittering mot Skellefteå idag. Helt otroligt...

Blizzard: Media hatar oss. Hattrick...vi är väl inte så hatiska av oss, eller?

KniveN: Nedre flaggan under nationalsången? Nu tror jag att det kan vara så att du blandar ihop mig med någon annan :)

Olle: Kanske sant det :)

Vad stod det på den nedre flaggan under nationalsången?

Ett bra exempel på artiklar av Stockholmspressen.

Sista stycket är helt fantastiskt.

KniveN: Haha ja men kom igen nu! Hade man haft ett överväldigande behov av att bara strykas medhårs så hade man väl för i h-vete varit modoit och bara läst kvällspress?

orion:

Det var ett alldeles för lågt ljud på sändningen i bowlinghallen, så jag hörde ärligt talat inte riktigt kommentarerna i afton. Kanske lika bra det med tanke på vad man nu läser. Men varför skulle det vara så egentligen? Är det vi som är för bruna för att engagera eller? Man måste la fundera lite en sådan här gång. Själv sitter man ju där med allt sitt engagemang för Timrå IK, men andra kanske tycker att vi suger balle och är allmänt tråkiga. Jag vet fan inte...

Olle: Men sen hör man gråten i halsen...

DJ Hemp: Virus har inte pratat Timrå på hela kvällen, han har pratat HV!
Vi har hemmamatch, men allt som har hänt på isen ikväll har han relaterat till HV, lite som det famösa videoklippet med Tenkrats mål, som ju blev en MoDo-grej...

Virus horisont är motståndarlagets. Petter Rönnquist horisont är kanten på den trekammarbrunn han i ljusa ögonblick kravlar sig upp till.

Apropå kvällens match så tycker jag det vore underligt om det inte poppar upp en bunt artiklar om Timrås PP imorgon. Det hade varit mitt fokus om jag vore journalist. Sämst PP under grundserien till bäst i slutspelet. Bra gjort oavsett hur bra eller dålig HVs boxplay har varit.

Blizzard:

57,14 är ändå rätt skapligt, men det kan alltid bli bättre. =oD

T T: Mer realistiskt nu :P

Knylan:

Det har du rätt i. Allting blir bara så konstigt ibland. Man saknar väl det där SM-guldet hemma i prisskåpet bara. Som man så gärna skulle vilja sitta och r***a till. Detta skulle förlösa en hel del...

Lemmy:

Ja precis, så länge Timrå vinner är det inga problem med vare sig Virusar, Rönnqvistar eller Vinnerborgar :)

Simmalugnt:

Visst var det Sandlin många gånger. Och jag har naturligtvis en del respekt för vad Brynäs åstadkom på 1970-talet. Grym organisation, grym inställning, grym vinnarinstinkt etc. Precis vad Timrå saknade om man krasst ska se på saken. För vi hade ju helt klart ett lag som hade kapacitet att vinna åtminstone ett fucking guld på den tiden. Nu är det svårare. Dessvärre.

Håller vi inte på och förminskar oss själva lite väl mycket i denna gästbok just nu?

Lemmy:

Å andra sidan så är det inte ett Virusfenomen. I 90% av kvällstidningsartiklarna så brukar det inte vara Timrå som vinner matcher. Det är motståndarna som förlorar dem.

erathoo: GRYMT OPROFFSIG proffs kommentator! höll på att få spader på all hv kärlek från virus sida!

DJ Hemp:

Virus var naturligtvis aldrig tränare i Brynäs som jag skrev, bara spelare. Fel av mig.

Nä, det var lite så jag kände också, men det var ju derbystämning då och sånt kan ju sitta kvar länge, men men.

För övrigt så är jag övertygad om att den som hade störst del i Brynäs otaliga sm-guld var salig Tommy Sandlin.

Han fick Brynässpelarna att träna när Timråspelarna drack brännvin. Och med detsäger jag inte att Brynäsarna inte festade. Men de tränade förmodligen hårdare än Timrå.

Blizzard: Eller var det HV-matchen jag tittade på?

DJ Hemp: Virus hatar kanske inte Timrå men han tycker att alla andra lag är bättre. Han lyfter alltid fram det andra lagets prestationer om Timrå gjort något i mitt tycke bra. Jag ser ju tyvärr väldigt sällan Timrå live och får dras med denna man oftare än dig kan jag förstå, man har dock lärt sig att slå dövörat till. Ikväll tangerade han dock rekordet i det han kan bäst så det slank igenom en del på mitt dövöra, hehe.
Han har dock överlag blivit bättre emellanåt, eller så har man bara skitit i vad han sagt antar jag.

Skitsamma, han får heja på vem han vill, Timrå vann!!

« · 1250677 · »