{9386}: Jag kan inte förstå hur Aik kan åka så mkt snabvare än oss och verka ha mer vilja. I egen zon 2 min i rad nu trodde på Aik mål. Ta timeout snart om det fortsätter
KulltorpsOlli: Är ju lite speciellt att gå in in ett slutspel utan att ha något att vinna utan antingen göra det som förväntas eller förlora. Krävs en hel del psyke att klara av det...
Vi ska inte glömma att AIK steppat upp rejält. TIK ser obekväma ut att bli pressade men det är så det kommer se ut i semi och final så är dags att börja vänja sig vid tajt spel. Går inte glida runt och förvänta sig att spela ut lag.
{297}: Det får man ändå säga! Men det kostar uppenbarligen utvisningar också. Risk att han drar på sig ett matchstraff om han inte lyckas hålla sig åtminstone lite mer kylig.
{297}: Dahlén glider ju bara runt och ser skön ut. Han är för bövelen lagkapten!!! Återigen..jag gillar inte vad jag ser... Man kan lätt få en känsla av att ngt är fel i gruppen... Var är spelglädjen????
Labban: han måste vara skadad. Det går inte att känna igen Dahlén. Inför säsongen sa man ”med Dahlén kan vi gå upp”. Jag är beredd att säga ”tappar vi Lodin så åker vi ut”.
Rallarn: Endre håller ju t.o.m för ansiktet i syfte att skydda sig? Hade samma situation hänt några minuter tidigare så hade Lodin garanterat bara tagit svängen bakom mål när han inser att pucken ändå är blockerad.
{297}: Dahlén åker runt och ser ut som att han väntar på göra ett snyggt mål 24/7. Verkar inte vilja grisa in puckar. Allt han gör har även liten chans att bli mål som t.ex skott ur dålig vinkel.
Knylan: visst vore det härligt om fler timråspelare än bara Lodin är förbannade? Tyvärr ser dom flesta ganska likgiltiga ut. Lodin leder hela laget, tycker han har rätt till det fria spelutrymme vi gett Dahlén i två säsonger. Lodin är klasser bättre än Dahlén sedan 10-15 matcher sedan.
Sputnik: Många som har problem med balansen i aik ikväll. Krupic låg döende på isen, sedan som genom ett mirakel var han igång igen 3 sekunder senare. Kanske ska man låta svårt covidsjuka glida runt på friåkning på hovet?
Men jag ser de psykologiska vinsterna i att provocera Ajk spelarna som större än att behöva döda 2 min. Ajk var klasser vassare än oss i inledningen men det kan man inte påstå efter deras pp gav dem dominans ...
Linkovich: Jag var rätt lyrisk i början när PW klev in. Sen vet jag inte vad som hänt med karln. Känns som han otroligt nog blir sämre och sämre för varje match som går. Trodde verkligen han skulle växa ännu mer när slutspelet väl börjat. Just nu mer en säkerhetsrisk bakåt..
Zäta75: lika skönt det är att ha 0-1 lika orättvist är det. Tror att stundens allvar blev väldigt kännbart för spelarna. Åtminstone såg det ut som det nästan hela första.
Lite lugn i kroppen, lite mer fokus och en jävla massa färre bp i andra och tredje så kan det bli bättre. Freddan och Ante får YouTubea "avslappningsmusik" nu i paus.