Sputnik: Klart det förekommer snösprut, men inte på det där sättet – längre. Sådär kunde man göra för några år sedan för att just riva upp känslor, sen stävjade man det i regelboken för något år sedan. Det vet Lodin, men han tar den ändå för att han är pissed på den tackling han fick i vår rundel strax innan. Onödigt utav helvete men kostade ju som tur var inget mål i arslet.
TimraStockholm: Väldigt viktigt att vi reder ut 3 boxplay, förhoppningsvis stärker det oss i kommande perioder samt att AIK blir lite mer frustrerade att dom inte får med sig något mål på dessa.
TimraStockholm: Ser lite smått otajmat ut emellanåt. Sen håller det som sagt inte att dra på sig 3 utvisningar i 1a perioden samtidigt som AIK får 0. Men otroligt skönt med ledning, ser lite skakigt ut. Hoppas grabbarna kommer ut med bättre fokus.
{7043}: jag tycker Lodin gör helt rätt, han försöker röra upp känslor och väcka det lamslagna timrålaget. Vi måste få in känslor i den här matchen annars förlorar vi.
Sen kan ju Svensson raka av sig sitt jävla skägg och posta hem det till Lodin för ska man spela som en jävla nallebjörn och aldrig nacksvinga en motståndare för att skydda lagpolare, då är det nåt fel.
Vi får då va jäkligt nöjda med 1-0, nu är det väl dags att utv nån aik spelare i 2:a perioden? Eller är det klassiska hemmadomare som skall fixa matchserien? 3 hitte på fick vi..
{297}: Hakningen på Olofsson där i slutet också. De anstränger sig verkligen mest åt ena hållet. Nå, vi får hoppas att det jämnar ut sig. Spelet måste upp. 1-0 efter första kommer inte att stå sig om vi inte släpper sargen och börjar spela pucken. Det var med andan i halsen.
bar mofftak: 1a perioden brukar vara vår sämsta. Kan bara bli bättre nu. Nervositeten måste släppa. Vi är som bäst när vi forecheckar högt och stör deras uppspel. Det gör vi inte nu. Upp i banan Timrå IK! 1-0 iaf men det är en skör ledning.
Bara vi vinner kvarten tror jag det blir svårt att slå oss i bäst av 7. Kom igen nu!
73Sjöbba: Har de tittat på demo från lövens matcher? Men kolla detta klippet, har de ändrat reglerna eller? Domarn säger ju klart och tydligt att det inte är en utvisning.
Rallarn: jag opponerar mig inte mot den första Lodin åker på men den andra är ju ett rån. Ett riktigt jävla rån med tanke på att dom inte plockar råttan som crosscheckar Dahlén när han firar målet.
Zäta75: Helt jävla otroligt. Oavsett om utvisningarna är rätt eller fel måste man ju tagga ner lite nu. Håller ju inte att ta så här många utvisningar.
KulltorpsOlli: tycker faktiskt det där är en klockren utvisning av Lodin att ta. Lodin är den ENDA i laget som skakar fram känslor och det är precis vad slöa timråspelare behöver just nu. Mer känslor och gurgel.
Men den han åker på nu, VA?! Är inte den aikspelaren tacklingsbar?! Vilket skämt till domare.
Sputnik: Helt uppenbart att Lodin var sur sedan han blev tacklad i egen zon och kör ett fullständigt meningslöst snösprut. Det där är ohotat säsongens i särklass mest onödiga utvisning såhär långt.