1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601973 inlägg · 6213 ämnen

Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Att domarnivån höjs i slutspel verkar vara en skröna. Man letar tydligen efter allt med lupp.

Lustig sport
förra match..bomba endre i 3.e...EJ mål
dagens match..1 chans....1mål

Linkovich: Gillar inte att klaga på våra spelare, men PW har inte varit bra. Tycker vi tappade vårt spel när Lindelöf bänkades och ersattes av PW.

Zäta75: lika skönt det är att ha 0-1 lika orättvist är det. Tror att stundens allvar blev väldigt kännbart för spelarna. Åtminstone såg det ut som det nästan hela första.

Lite lugn i kroppen, lite mer fokus och en jävla massa färre bp i andra och tredje så kan det bli bättre. Freddan och Ante får YouTubea "avslappningsmusik" nu i paus.

Tydligt var målen kommer när Endre är i storform. Lodin har fått betalt tre matcher i rad för att han kliver in framför mål och är het på returer.

Förhoppningsvis hakar någon annan på receptet snart!

Knylan: Han missar dock snösprutet, AIK skriker och får reaktion på zebran, tur att det inte är ett fullsatt hovet.

Linkovich: Jag var rätt lyrisk i början när PW klev in. Sen vet jag inte vad som hänt med karln. Känns som han otroligt nog blir sämre och sämre för varje match som går.
Trodde verkligen han skulle växa ännu mer när slutspelet väl börjat. Just nu mer en säkerhetsrisk bakåt..

Kerstin_k: Vi möter ett lag flugviktare så bäst att inte tackla så hårt framöver.

Knylan: delar din analys av Lodins första 2a.

Men jag ser de psykologiska vinsterna i att provocera Ajk spelarna som större än att behöva döda 2 min.
Ajk var klasser vassare än oss i inledningen men det kan man inte påstå efter deras pp gav dem dominans ...

Sputnik: jag håller med på allt. Jag trodde samma sak, toktaggad och trodde det skulle bli vår bästa spelare.. ☹️

Sputnik: Inte helt säker att vi hade klarat av Hovet om det var publik tillåtet, spelarna är nervösa när det är 0 på läktarna...

Sputnik: Många som har problem med balansen i aik ikväll. Krupic låg döende på isen, sedan som genom ett mirakel var han igång igen 3 sekunder senare. Kanske ska man låta svårt covidsjuka glida runt på friåkning på hovet?

Knylan: visst vore det härligt om fler timråspelare än bara Lodin är förbannade? Tyvärr ser dom flesta ganska likgiltiga ut. Lodin leder hela laget, tycker han har rätt till det fria spelutrymme vi gett Dahlén i två säsonger. Lodin är klasser bättre än Dahlén sedan 10-15 matcher sedan.

in med 27. oliver
ut med lööke

{297}: Dahlén åker runt och ser ut som att han väntar på göra ett snyggt mål 24/7. Verkar inte vilja grisa in puckar. Allt han gör har även liten chans att bli mål som t.ex skott ur dålig vinkel.

Labban: Nu ska vi väl inte glömma vem det var som såg till att Lodin kunde göra mål.

{297}: Måste vara nått med Dahlén, kan inte tänka mig annat. Väldigt anonym och långt ifrån SHL nivå just nu tyvärr..

Labban: Mja, var ju ändå rätt involverad i målet

Labban: Fast vad hade Dahlén i istid i första? Kan inte ha varit många minuter med nästan halva perioden i bp.

Men ja: han skulle behöva göra ett enkelt jävla mål för att lätta på trycket lite. Slippa lite press liksom.

Rallarn: Endre håller ju t.o.m för ansiktet i syfte att skydda sig? Hade samma situation hänt några minuter tidigare så hade Lodin garanterat bara tagit svängen bakom mål när han inser att pucken ändå är blockerad.

Labban: han måste vara skadad. Det går inte att känna igen Dahlén. Inför säsongen sa man ”med Dahlén kan vi gå upp”. Jag är beredd att säga ”tappar vi Lodin så åker vi ut”.

roger_sundsvall: Inte ombytt ikväll

bar mofftak: visst men var untantag senaste tiden. Den som styr upp det målet är Per Svensson. Dahlén kan så mycket bättre.

Sputnik: Spänt, men mycket kämpa i alla fall. Hoppas det släpper mentalt för det ör jobbigt att spela med fel anspänning. JJ k ö n g!

Domarn lyckades inte hitta felaktigt skosnöre så dom kunde inte döma bort målet ;-

Vi led...
Vi ha ett psykologiskt övetag eft 3 klar BP
JJ rädd oss,

{297}: Dahlén glider ju bara runt och ser skön ut. Han är för bövelen lagkapten!!!
Återigen..jag gillar inte vad jag ser...
Man kan lätt få en känsla av att ngt är fel i gruppen...
Var är spelglädjen????

Ursäkta att min negativa sida har vaknat...

{297}: Det får man ändå säga! Men det kostar uppenbarligen utvisningar också. Risk att han drar på sig ett matchstraff om han inte lyckas hålla sig åtminstone lite mer kylig.

Hassan: J Johansson räddar oss friläge Aik

Zäta75: Har vi vunnit någon närkamp än?

Woody Jokinen: fy fan va dåligt Timrå spelar..lojt och dålig fart på grillerna...

Woody Jokinen: Alltså vad gör Wiercioch?

Knylan: det är inte hela världen om man råkar spilla ut polarens bärs om man själv redan betalat notan.

Har Dahlén sjukt ont i ryggen? Kolla hur han åker efter avblåsningar....

Vi ska inte glömma att AIK steppat upp rejält. TIK ser obekväma ut att bli pressade men det är så det kommer se ut i semi och final så är dags att börja vänja sig vid tajt spel. Går inte glida runt och förvänta sig att spela ut lag.

Woody Jokinen: Vi ser ruggigt osynkade ut. Väldigt få etablerade anfall hittills.

Det kuggar dåligt hörni....

{9386}: Känns lite som den första matchen i SCA-cupen....

KulltorpsOlli: Är ju lite speciellt att gå in in ett slutspel utan att ha något att vinna utan antingen göra det som förväntas eller förlora. Krävs en hel del psyke att klara av det...

Detta blir ångest hela matchen det här, dags att kliva fram nu de som vill vinna.

bar mofftak: Mora 2 - 1

Varför ställer Timrå upp en box i 5v5? Mina nerver håller på att kollapsa

{9386}: Jag kan inte förstå hur Aik kan åka så mkt snabvare än oss och verka ha mer vilja. I egen zon 2 min i rad nu trodde på Aik mål. Ta timeout snart om det fortsätter

Fullständigt utspelade är vi!!
Hänger int mä i tempot

{7043}: Lööke behöver en ny omgivning. Jösses vad vilse han är. Sen då, blomman? Hartmann? Ser ut som dom tävlar i kurragömma.

jens_88: Jag fick också räkna spelarna....

Woody Jokinen: Hur kan Timrå vikit ner sig så mycket sen första matchen!??

TimraStockholm: Nerver och felaktig uppladdning. De har nog mest blivit utskällda är jag rädd.

jens_88: Ja det är ungefär som man spelar för att hålla förlustsiffrorna nere. Med detta spel blir det inget SHL iaf så det kan vi glömma.

TimraStockholm: De har inte vikit ned sig. AIK som blivit bättre och Timrå som åker runt och tror de kan spela precis som i första matchen.

« · 2172380 · »