1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581689 inlägg · 6215 ämnen

Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK

« · 2174245 · » Till forumet


Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
bar mofftak: Förutsätter att Torbjörns tvivelaktigt tvättade tusenlappar fortsätter att flöda in. Solna har egentligen för dålig ekonomi för HockeyAllsvenskan.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Simmalugnt: Jepp, så jobbigt. Försöker hoppa över tramset, men kan inte låta bli och får skavsår i skallen.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
kulltorp: Tycker att han var småsinnt i senaste matchen, förvisso tog Nubben ner honom snyggt i intervjun. Mycket större respekt för Johan Hedberg!
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Blev tvungen att dra och jobba i periodpausen mellan 1 och andra...

Pausade och återupptog igen när jag kom hem...

Jag var bra rutten över spelet i andra och inledningen av 3e.

Freddan visade där att det finns mer att önska av en tränare under matchens gång.

Rätt beslut att flytta tillbaka Lööke med Dahlén och Lundin men slarvigt byte och passiviteten vid uppspelen måste fan tränarna kunna sätta fart på alltså!

Att forechecka hårt på Timrå har varit effektivt tidigare under säsongen med.

Problemet där blir att frw inte är spelbara. För många som gömmer sig i den fasen.

Aik gjorde det riktigt bra utom i första matchen.
Länge sen man såg ett så trögt Timrå i ett slutspel.

Men men!

Kul att det blev som magkänslan sa till slut!

Backskotten avgör!
Grattis till oss och extra tack till Patrick the Hatrick!

Kul att se er brinna i Dahlén igen med!

Madsen gjorde några byten som man kände igen honom från förr igen med!

Ska bara Hartman och Blomman få igång självförtroende och kreativiteten igen så börjar bredden komma igen!

Starkt att komma igen två gånger om och stänga matchen i OT ikväll. Man blir ju bra jävla stolt!
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Sputnik: hahahaha..dessa modoiter..
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Sputnik: Pappa måste spricka av stolthet
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Alla tankar till Wernblom. Undrar om han överlevde..
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Sputnik: Jag flyttar ut! Nä men allvarligt, sånt här är inte kul! Däremot tittade jag på matchen i efterhand, och nånting som var kul det var att se Dahlens blick efter att han hade gjort mål! Han är tillbaka! 👍
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Men hörrni, nu mår man! Så högt som man skrek i sudden har det nog inte skrikits sen...tja, på jävligt länge. Snacka om clutch-performance av PW!

Trodde inte på det här för ett ögonblick inför 3e. Timrå såg livrädda ut. Kändes som att AIK kom till avslut i vartenda anfall, medan Timrå mest ägnade sig åt långsamt spel efter sargerna. Men så får Jonte sig en indianare, och där och då vänder det. Hoppas verkligen att Jontes 3e period och 6 dagars vila får effekt. Vi behöver honom i toppslag om vi ska greja en semi.

Och: fet respekt till AIK. Trodde dom var helt över efter första ronden, men dom lyckades hitta spelnycklarna och energin för att vrida tillbaka momentumet i den här serien. Några procent i marginalerna, så...hade dom suttit med segergarrarna i omklädningsrummet nu. Hatten av!

Nu hoppas vi att den här genomköraren får en positiv effekt på fortsättningen. Var det någon timråit som trodde att vägen till SHL var som omgång 27 i grundserien bör denne ha fått sig en reality-check nu. Det här är krig, nerver och svettigast-tröja-vinner.

Pjuh! Helt tom på känslor. Vilken pärs det varit sen i onsdags. Och nu är matchseriejäveln plötsligt över. Fy helvete så skönt att vi slipper en game 5 på tisdag. Tack PW för det!

Dags för laget att samla ihop sig och bli redo för en ny omgång. Freddan bör också ta sig en funderare på hur det ska matchas. Lodin med Lundin-Dahlén vete faen. Han bör nog återföras med Olofsson. Finns det något bättre alternativ än Lööke egentligen? Kanske en mer gnuggande spelare med poängpotential såsom Wall-E?
Något för Freddanz att fnula på.
Tyckte iaf att Hartmann tog några - små - kliv framåt ikväll. Lite mer synlig offensivt, mer osynlig i utvisningsbåset. Explodera gärna i semin, det behöver vi.

Blomman och Liljevall är dock otäckt bleka. Trodde att dom skulle komma mer till sin rätt i slutspelet, men...nä. Det händer inte särskilt mycket. Tyvärr.

Annars, så...kan vi bara konstatera det vi - innerst inne - vetat hela tiden:

Hockey ÄR en underbar sport!!!1
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Tom Topp: Kan erkänna att jag satt och kolla hockeyn på mobilen för jag pallade inte sitta still. Vid ställningen 3-2 gick jag ut till soffan för att hitta nåt Jinxmotdrag. Verkade funka ikväll. Så om jag håller mig till soffan och du håller dig ute i garaget hädanefter under matcherna? 😅
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Hahl Bundy 2.0: Jag måste erkänna att efter 2-0 gick jag ut i garaget, pallade inte mer.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Nisse på Mon or: läser inte st sporten de flesta är inkompetenta lite överraskande om det stämmer. st vill nog ha Timrå i HA sen han i expressen Adam gillar jag ej heller Även om han kan lite hockey men visst Marmelind är bra men inte bäst i serien överhuvudtaget
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Knylan: Jo precis, lite dit jag ville komma. Vi tappar en dimension som Lindleöf har med passningsspelet. Senaste 3 matcherna har AIK stängt ner oss tidigt med press. Då behöver vi backar som Lindelöf som sätter bra förstapass för att komma ur förstapressen. Ragge som extraback funkar lika bra för mig. 👍
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
kulltorp: Det måste hittas en nyckel mot tajta lag. Blir det Västervik kommer det inte vara lättare att göra mål känns det som.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
sargad: Ja, men med tanke på hur det ser ut på isen så var/är all oro befogad.
Vi stal denna kvartsfinal mot ett AIK som var bättre än oss.
Nu måste vi hitta knappen...
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Nisse på Mon or: Ett mirakel!
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
8 ! underkända (1) och 9 godkända (2) enligt ST i Timrå i dagens match. Starkt jobbat att vinna ändå...
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Hahl Bundy 2.0: Fast vändningen i tredje , där såg vi riktig timråhockey . Heja Tälje
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Andersson: Vill se mer? Jag behöver de här
6 dagarna för vila o återhämtning jag!
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Bra inlägg av Hempen. Vi är flera som varit lite väl klena i tron. Vi fans (liksom många spelare) har liksom inte varit beredda på blod, svett och offrade hörntänder. Vi får inte glömma vår slogan.

Själv måste jag inse att det här kommer rendera i rejält högt blodtryck och lätt huvudvärk från och till... de e det värt ;-)
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Olle: Jag väljer att tro att detta var bra läropeng och stärker vårt lag. Hoppas att Dahlén & Co bygger vidare på avslutningen i denna match. Jag är helt slut....
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Enda tråkiga ... 6 dagar vila . Nu vill man ju se mer
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Villervalla: vilken drömsemi om Tälje skulle vända
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Zäta75: Måste säga att jag hade gett upp denna match innan tredje perioden, sedan händer något som är svårt att förklara. Orkade inte Endre stå emot längre eller hände något i omklädningsrummet i andra pausen, jag vet inte. I vilket fall som helst kan det nog vara nyttigt med dessa taighta matcher nu när vi gick vidare. Ska bli intressant att se imorgon om det blir klart med motstånd till semifinalerna.

Jag tippar att V-vik och Bik går vidare och då väljs ju naturligtvis V-vik. Ska bli intressant på lördag.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
kulltorp: Minns att Stephen King sade i en intervju att han skrev för att slippa sina inre demoner 😁
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Zäta75: göra det riktigt bra? Björklöven skulle nog slå oss med 4-0 i matcher så som vi spelat....
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Tänk att ja ha dömt Västervik mä Karlina vid rodret!
Men hann ha ju vatt där sen stenåldern känn dä somm!😂
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
roger_sundsvall: Vi är Timrå och vi ger aldrig upp! Den som ska vinna mot oss i fortsättningen i bäst av 7 kommer att behöva göra det riktigt riktigt bra. Vi ska upp i SHL igen! Älska Timrå IK!
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
roger_sundsvall: våga möta löven
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
ssk el västervik
löven..bik...lär stånga sig blodiga i bäst av 7
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Knylan: bara Jonte och PW som hamna över 2 I betyg på ST sport då fick Jonte en 3a och PW en 5a.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Sputnik: Ragge gör det väldigt bra tycker jag, och får förtroendet fullt välförtjänt. Betydligt mer kompatibel än vad Carlsson är, och Carlsson spelar i stort sett enbart BP. Nu har JC suttit på läktaren i två matcher och vi verkar ändå lösa det, eller snarare är det så att Ragge fixar både BP och 5v5.

Lindelöf behövs dock! Egentligen är det väl så att vi lirar på 5+2 backar tänker jag, där Ragge och Lindelöf får samsas om speltiden och kliva in i de lägen som passar respektive spelare bäst. Lindelöf lyfter i stort sett all sin speltid i tredje idag t.ex, när vi jagade och behövde generera offensiv. Tvärtom för Ragge som knappt spelade något alls i tredje, men mer i period ett/två.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
SMÅLAND: Det är imponerande att du orkar skriva alla dina inlägg som du gör.

Man får liksom lite av den där känslan av sexfingrars-hamrande från någon som precis lagt ner banjon fast du uppenbarligen håller på Timrå.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Blire Västevik så komm ja stå mä fickljumna Explorern i hann å välkomna lage på bortamatcherna!!
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Håkkybåkky: Lövens pisseri på Västervik skedde dessutom för en evighet sedan. De vann tre matcher mot dem precis i början av grundserien, vilket var innan Löven började strula och hålla på. Vi mötte å andra sidan Västervik alla fyra gånger nu i slutet av serien, när vi saknat den där riktiga tävlingsnerven under en väldigt lång tid.

Styrkeförhållandet för respektive klubb gentemot Västervik känns därför lite svårbedömt med grundserieresultaten som underlag. Just nu lutar det väl åt att det blir ganska väntade resultat i kvarten, där endast Västervik kan bli det lag som faktiskt slår det lag som valde dem. Men då är det samtidigt fyran mot femman. Gött om Västerås lyckas vända mot BIK, men det känns avlägset.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Propagandus: Det citatet borde tryckas på en t-tröja.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Olle: Hoppas mest på Tälje, även om det lär bli Vvik. Löven och Karlskoga vill man ju gärna se som utomstående åskådare. Haha, vill så gärna se Daggen vs Americanos. 😂
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Zäta75: Håller med, Ragnarsson är för svag i passningsspelet och i det offensiva. In med Lindelöf och ha Carlsson som extraback.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
kulltorp: Kampen mellan killarna på mina båda axlar var tuff också, men så tittade jag på klubbmärket och tänkte att va fan.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Håkkybåkky: Löven har 4-0 i matcher mot Västerås den här säsongen. Betydligt jobbigare mot Karlskoga och Västervik.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Grattis till föreningen, tränarteamet och alla supportrar. Härifrån tror jag Timrå gör det som förväntats av dom denna säsong. Förlösande av Mr Canada och Dahlén. AIK bjöd verkligen upp till dans och framtiden ser ljus ut för Solna klubben, imponerad av deras unga tränare.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
De enda målvakterna som är kvar i slutspelet med en räddningsprocent över 90% är Marmenlind och Johansson.
Juel har 82.54%.
Poulin 88.46%.

Så förhoppningsvis blir det enklare att göra mål från nu, tyvärr blir det bättre motståndare också...
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Kerstin_k: Jag väljer att tro att du har rätt. För då känns det som att det kommer att bli bättre nu.
Alltid rött- Alltid rätt!
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Simmalugnt: Blir långt att åka om vi ska till NHL
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Woody: Jag hade gett upp, mina inre demoner tar över..
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Det här kan man se några gånger
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Olle: och vi pissade på AIK i grundserien, vilket inte sa ngt alls i denna matchserie. VVIK är förjävla jobbiga och skulle kunna utgöra ett slutspelsspöke för Löven.
Den enda jag vill är att dodgea Löven in i det sista
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
TimraStockholm: Jag tycker att vi ska spela Lindelöf betydligt mer. Vår offensiv blir bättre då. Sedan vidhåller jag back to basics med kedjorna. Förstalinan bör återförenas snarast. Tycker de verkade hitta varandra bättre i pp på slutet av denna match och det har ju fungerat bra under en stor del av året.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Jävligt mycket som står på spel enligt Wennerholm.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Hade get upp så jävla sjuk skön seger samtidigt måste man berömma AIK har svårt att tänka mig ett lag kan spela på den här nivån som AIK gjorde kan mycket väl tänka mig de gått hela vägen om de slaget ut oss. Nu kommer grannen över med en pilsner låda SKÅL MOT SHL
Låst ämne

« · 2174245 · »