bar mofftak: Fan, det bästa med slutspelshockey är pauserna. Skulle man spela 60 minuter nonstop hade inte mitt hjärta pallat.
Ändå - givet dom förutsättningar som var (inte matchat på ett tag) - bra period. Hade gott kunnat gjort nått mål till. Endre står på huvudet en del. Bra försvarsspel från Timrå. Det är Weirkochen som får en att svälja adamsäpplet ibland.
bar mofftak: Vi har ju vilat länge och gått på sparlåga ännu längre, utifrån det tycker jag det är en klart godkänd period. Sen tycker jag att vissa spelare behöver göra andra värderingar. När boyce kommer med puck i en 2-1 så snääääälla passa pucken, han kommer inte göra såna mål. Hartmann och Dahlén skulle behöva hänga en kasse, självförtroendet är inte på 100% där just nu.
Det har inte varit en 2-0 match i Umeå, Mora har varit minst lika bra. Löven har utnyttjat två slarv från Mora, ett friläge och ett pucktapp djupt i egenzon. Samtidigt som Mora missat lite lägen, bland annat missat ett friläge. Lika efter första hade varit rättvist.
Bra mycket jämnare där än i er match.
Kör en match på varje skärm. Kul med slutspels hockey.
Heisenberg: Mycket bra period. Gillar att JJ fått göra en hel del räddningar. Klart att effektiviteten måste upp dock, vi kan inte räkna med 7-8 klara/halvklara chanser per perre.
Utan att gå händelser i förväg så är nog Löven laget att slå för att gå hela vägen.
{297}: andra alternativet är ju att ta 2-3 skär till och lägga ett handledsskott mot benskyddet i hopp om en retur. Såna där slagskott långt utifrån är livsfarliga om man missar mål, vilket han nu gjorde, som dessutom löper stor chans att skapa kontring åt fel håll.
KulltorpsOlli: det här kan vara dom bästa 10 första minuterna i en andraperiod vi gjort på hela säsongen. Vilket checkspel i anfallszon!! AIK får inte andas en enda sekund.
Kerstin_k: värst vad du har silkesvantarna på, PW är sämsta back i Timrå just nu helt enkelt :) Om han har en slutspelsväxel skulle han behöva lägga i den nu.
Ottosson var rätt osympatisk i intervjun efter första, tyckte dom var solklart det bästa laget och mora bara satsade på kontringar och försökte filma. Skulle ta matchen enkelt bara dom fortsatt så enligt honom.
Väldigt konstigt åsikt när man har vessel, hutch, crandall i sitt eget lag, samt att perioden var väldigt jämn.