1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596945 inlägg · 6213 ämnen

Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
{297}: Hur många skott var utanför? 11 på mål och 10 utanför kändes det som.

Är det något som ska kunna sabba den här kvällen så är det deras jävla målvakt..

bar mofftak: Ja...alla missade chanser oroar mig..

Heisenberg: Eller vårat sikte . Men det löser sig nog

bar mofftak: Lite övertända i första. Jag tror det här kan bli bra (eller ännu bättre) i andra. Känns som Dahlén har ett på lut.

bar mofftak: Fan, det bästa med slutspelshockey är pauserna. Skulle man spela 60 minuter nonstop hade inte mitt hjärta pallat.

Ändå - givet dom förutsättningar som var (inte matchat på ett tag) - bra period. Hade gott kunnat gjort nått mål till. Endre står på huvudet en del. Bra försvarsspel från Timrå. Det är Weirkochen som får en att svälja adamsäpplet ibland.

Bra fart på grejerna överlag också.

Det är till att skjuta in tre-fyra mål till ikväll med sånt här spelöverläge så att man inte låter Endre växa ut till ett spöke.

bar mofftak: Vi har ju vilat länge och gått på sparlåga ännu längre, utifrån det tycker jag det är en klart godkänd period. Sen tycker jag att vissa spelare behöver göra andra värderingar. När boyce kommer med puck i en 2-1 så snääääälla passa pucken, han kommer inte göra såna mål. Hartmann och Dahlén skulle behöva hänga en kasse, självförtroendet är inte på 100% där just nu.

Kerstin_k: Hoppas 2-0 sitter snart så blir jag mycket lugnare. 1 mål kan gå snabbt. Bra period av Timrå. Bästa 1a perioden av oss på länge

Dagens besvikelse : Resultattavlan i Umeå ....

Ja va faen, det här ser väl helt ok ut. Fortsätter AIK släppa till/vi skapa så här klara lägen lär det börja fladdra i nätet bakom Lena snart.

Jonte hänger garanterat en!

Andersson:

Det har inte varit en 2-0 match i Umeå, Mora har varit minst lika bra. Löven har utnyttjat två slarv från Mora, ett friläge och ett pucktapp djupt i egenzon. Samtidigt som Mora missat lite lägen, bland annat missat ett friläge. Lika efter första hade varit rättvist.

Bra mycket jämnare där än i er match.

Kör en match på varje skärm. Kul med slutspels hockey.

Krossa Löven!

Heisenberg: Mycket bra period. Gillar att JJ fått göra en hel del räddningar.
Klart att effektiviteten måste upp dock, vi kan inte räkna med 7-8 klara/halvklara chanser per perre.

Utan att gå händelser i förväg så är nog Löven laget att slå för att gå hela vägen.

Klart bra 1a efter en vecka utan matcher ser jävligt okey ut. Kommer mala ner råttorna för varje period 💪💪🏆🏆

bar mofftak: 24 skottförsök totalt. 14 av AIK. Hade ju varit kul med lite PP nu i andra.

Rytter: Imponerande att följa två matcher parallellt! 👍😃

Rytter:

2-1 i Umeå nu, direkt i andra i PP trycker wernblom in reduceringen.

Bra period och vi känns påkopplade! Skulle dock sitta fint om vi kunde förvalta våra klara lägen bättre.

Rytter:

Bra match, kul om det kan bli lite jämnt.

{297}: andra alternativet är ju att ta 2-3 skär till och lägga ett handledsskott mot benskyddet i hopp om en retur. Såna där slagskott långt utifrån är livsfarliga om man missar mål, vilket han nu gjorde, som dessutom löper stor chans att skapa kontring åt fel håll.

Rytter: Yeeeezzzzzzzzz Da'n såt'n igen!!!!!!

2-0 Walle

Modano: WALLI!! Äntligen! Så välförtjänt.

2-0 EN BOMB 🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥

Bragd-Birger: Walli kungen Walterholm!

Rytter: Wernblom ❤️

roger_sundsvall: Walli bombar in den!! Så ska det se ur. Sa att Walli skulle bli viktig ikväll

Zäta75: Så. Jävla. Underbart.

Zäta75: Härligt Walli! Jag hade det på känn! Öööka!!!

Kerstin_k: Lundin är sjukt bra!

Walllleriiiiiii....
STENHÅRT

EXPLORERSMÅLAND: Så jävla vackert! Å välförtjänt Walli M/

Lub: Jag har en TV som man kan dela bilden på går att spela in på med slowmotion o annat lullul men kostar 55kpanasonic!

KulltorpsOlli: det här kan vara dom bästa 10 första minuterna i en andraperiod vi gjort på hela säsongen. Vilket checkspel i anfallszon!! AIK får inte andas en enda sekund.

Vårt sargspel är ju riktigt jäkla bra! Lundin bäst av alla.
Olofsson är ju plötsligt bra också!

bar mofftak: Nu är jag ganska kritisk: men Weiry är ganska mycket O-lidströmsk just nu.

Kerstin_k: Jo. Det han gör bra är att han fixar ofta snabba spelvändningar men det är på tok för hög risk när han håller i pucken.

bar mofftak: Lika i lövland!!

JonteD: Mora bjuder på match alltså, härligt!

TimraStockholm: Det blir spännande att se hur amerikanerna från norr hanterar den motgången.

bar mofftak: Härligt Mora!!!

Kerstin_k: värst vad du har silkesvantarna på, PW är sämsta back i Timrå just nu helt enkelt :) Om han har en slutspelsväxel skulle han behöva lägga i den nu.

{297}:

3-3 i umeå nu. Mora har spelat upp sig.

Ottosson var rätt osympatisk i intervjun efter första, tyckte dom var solklart det bästa laget och mora bara satsade på kontringar och försökte filma. Skulle ta matchen enkelt bara dom fortsatt så enligt honom.

Väldigt konstigt åsikt när man har vessel, hutch, crandall i sitt eget lag, samt att perioden var väldigt jämn.

{297}: Haha!

Du säger det så bra!

Setkov...Gris

Rytter: När en lövenspelare anklagar motståndaren för filmning så bekräftar det bara något vi redan vet, att det finns noll självinsikt i den klubben.

Kerstin_k: Matchstraff Setkov

Zäta75: Hårt. Men när han sätter en andra crosschecking i ansiktet så blev det väl så.

roger_sundsvall: Ragnarsson överraskar däremot positivt på mig. Spelar lugnt och tryggt.

« · 2169912 · »