BlackBay: Njae Dahlén har väl mer eller mindre lagt straffarna heöa säsongen? Jag har ju klagat en del på Dahléns brist på straffvarianter men har fått en del mothugg..
bar mofftak: jag gillar Hartmann men som han spelar nu, och har spelat senaste 10 matcherna, så ska han nog ha betydligt mindre istid. Han kommer fel in i varannan situation. Han ser ut att var påverkad av något, skada eller motsvarande.
Madison: VI klarar 2a perioden med 1-1. 40 sekunder kvar i boxplay i 3:e. Nu krävs förbättring annars förlorar vi idag och det blir tungt med 2 matcher i Stockholm. Enormt viktigt att vinna idag. Vinner Timrå idag kommer luften att gå ur AIK. Blir det 1-1 blir det nervigt.
Zäta75: polarn Pär säger det blir 3-1 till Timrå.. Fy fan va gött. Hoppas verkligen Mora slår ut det där äckliga Björklöven och att dom konkar sen. Vidrigt lag, vidriga supporters!! Att ha 9 jävla transatlanter i ett lag är inte charmigt.
Nacka TIKare: Vi har två spelare som ska vara topp som just nu knappt platsar i laget. Lööke och Dahlén borde faktiskt få vila lite. Gör lodins line till 1:a. In med Lundin istället för Madsen. Kör på 3 femmor.
Kerstin_k: Freddan får nog vara beredd på att bränna en del energi för att bärga den här andra segern för att åka ner till hovet med 1-1 i matcher och måsta stjäla minst en match är...långt ifrån omöjligt men inte direkt önskvärt heller. Timrå ser just nu ut att tänka ”serielunk”. Man gör absolut inte mer än vad man måste. Många som åker på en skridsko just nu.
Hoppas Freddan har lärt sig att inte bara rulla på med nåt som funkar tidigare utan vågar peta och/eller flytta på stjärnor. Tänker främst på fegheten kring Svedberg vs Bratten.
roger_sundsvall: Tycker vi kan lägga ner att klaga på domslut. Vi kommer in fel i alldeles för många situationer. Slänga med klubbor efter puck är så otroligt korkat. Vi har inte råd med fler utvisningar. Känns som vi är chockade att AIK kommer ut och spelar fysiskt. Vi ser vilsna och stressade ut.
Bee: Kan vara lite vad jag fasade över på förhand. Vi vann med lite för stora siffror senast. Ut denna match kommer AIK med inget att förlora och lite bekvämlighet har smygit in. Ärligt talat är inte AIK nått vidare bra heller men vi bjuder bort nått kopiöst med såseri..
Sen kopplar inte mycket alls i offensiven just nu, man kommer i ofas i presspelet och det blir stressiga enmansanfall.
Blir nog torsk om det inte steppas upp rejält. Jonte fortsätter på den negativa spiral han varit inne i dom senaste 15 omgångarna. Saknar helt driv och vilja att utmana. Klart oroväckande.
Sputnik: det är bara att kolla på hur man checkade i första matchen jämfört med idag. Förra matchen hade vi 2,5 spelare som checkade stenhårt i vågor. Idag orkar knappt någon ta sig över offensiv blå och aik får spela sig ur egen zon hur enkelt som helst.
Zäta75: Ser ut som vi körde ett stenhårt 3-timmars fyspass igår. Seeega ben med några få undantag. Reflektion 1: M Setkov skulle jag inte vilja ha i mitt lag, sicken säkerhetsrisk. Reflektion 2: Rätt att Jonte tog straffen. Det är bara att hoppa upp på hästen igen. Vi hoppas att han o Lööke får det att lossna senare i sluspelet. Det kan bli tungan på SHL-vågen. Skulle vi sätta dom i frysen nu för att dom inte får till det är chansen mindre att det ska lossna sedan, eller hur?
bar mofftak: Vi har en junior som kan sättas in så spelarna fattar alvaret också. Men måste helt klart vaskas i 1:a som får förtroende utan att förtjäna det. Tycker synd om Lundin just nu.
Dahlen åker omkring som nån nybakad semla i två perrar å tar inte i ett dugg. Olofsson ser ju ut som han inte vill va med å tävla alls,bänka pojken jobbigt för han. Bara hoppas att Freddan talar om för spelarna va de är som gäller nu.
{297}: Exakt där är AIKs svaghet också, hård press och de är ihåliga. Nu hamnar vi på dekis hela tiden och vågar knappt checka för att gå bort sig och då blir det en som pressar i princip och det blir fruktlöst. Som sagt våga under kontroll!
Vi hade 7 1 i skott innan deras PP, sen fick dom energi och var bättre i 10 min. Vi kommer inte kunna dominera varje minut i varje match. Dock så hade jag velat få igång några bärande spelare som ser bleka ut.
sargad: det där beror helt på vilka personligheter Lööke och Dahlén är. Tränanarna vet förhoppningsvis. Går heller inte att ge mycket istid som leder till förlust för att de kall komma igång, då är vi ute redan i kvarten.
Sputnik: klarar vi BP nu i början så tror jag vi reder ut det här och vinner med 3-1 utan mål i öppen kasse. Men spelarna måste inse att så här kan man inte uppträda mot bättre motstånd, då hade vi legat under med ett par mål just nu.
KulltorpsOlli: Jag tror inte att något alls kommer att hända. Om något händer kan vi behålla Freddan i SHL. Om det inte gör det så är det lika bra att byta. (om vi på något sätt tar oss dit dvs)