bar mofftak: Prio ett för Timrå måste vara att förlänga Juel med en NHL-klausul. Lås honom på 3 säsonger exklusive dom han redan har på kontrakt. Han är en målvakt man bygger ett helt lag runt.
Men hörni, eftersom vi bevisligen är som bäst efter ett uppehåll så tycker jag vi tar 4 raka mot sillstryparna....på det viset får vi ju en vecka ledigt inför semifinalerna.🤪
Grymt jävla skön seger! Och ännu viktigare. Det var inte stabilt, det var inte särskilt övertygande - men det räckte. Hartmann, vilken jävla kung du är! Kan du inte plocka fram din inre Ovechkin även under dom där 52 törsäsongsmatcherna?
Annars är ju Juel nyckeln. Snuskigt stabil. Vann målvaktsmatchen mot gubb-Lasse med hästlängder. (Men, givetvis kommer han att suga svinhårt framöver och släppa in 5 mål i snitt.) Hållander hade det tyngre. Märks att Frölunda matchar och bevakar honom stenhårt. Hoppas Kapanen och Jonte kan utnyttja det lite bättre framöver.
Svensson i sedvanlig ordning Kejsaren bland backarna, Näkyvä/Eronen en ruskigt svag kombo. Fick Pilö något byte? Även om han gick ner sig mer och mer efter skadan har jag svårt att se att han inte ska peta Näkyvä. Han får Jallasvara att se ut som Pavel Bure i sin prime.
Hoppas man kan våga spela lite mer vårdat med pucken i nästa match. Alldeles för stressigt och sprättigt. Det sprider sig också. Forwards får gå ner alldeles för djupt för att hjälpa till/hämta puck, och då får vi möta samlat försvar i mittzonen. Då blir det sarggnugg, och den grenen vinner vi icke mot Glennz backar.
Pluspoäng för att Joel lät som att han fått mjäll när Hartmann stänkte in den. Hur mycket han försöker är det lite löjligt att låta honom kommentera.
Svettats som en gris under matchen. Tecken på att febern går ner, kanske? Jag vägrar termometern och tolkar det så. Det betyder en liten segerwirre. Taskiga smaklökar, så det blir nog en fuling: Johnnie Walker röda. Som visserligen är grymt underskattad och prisvärd enligt moi.
Andersson: Ja, Joel Lundqvist håller kanske på Frölunda....EN SPARK ÄR EN SPARK SOM ÄR EN SPARK SOM GÅR I MÅL. Nu är det dags att ta bort fotjäveln helt å hållet om dom inte kan se skillnad. Vore ju skillnad om fotjäveln varit i isen stilla
Henrik_Tikare: ja exakt.. är man fyra så är man ingen solklar tvåa i min värld. Fast är man grav Frölundait så tycker man naturligtvis det .oavsett vad statistiken säger .
Bragd-Birger: klockren analys av dig, precis som du levererat senaste 20 åren. Visst känner du vibben igen? Som när vi går in i slutspelet mot Luleå. Som när vi går in i kvarten mot HV71. Men i år har vi kaaaanske en växel till?
Karlsson74: Frölunda kommer nog att vara "tuffare" mot Juel i nästa match och grisa mot honom så det gäller att våra backar är på tårna och inte tillåter något fulspel. Råååger drar sig nog inte för att kommendera någon egen spelare att "råka" komma för nära
bar mofftak: Rätt hundra på att Modo tar det här ändå faktiskt. Trots kvällens förlust tycker jag att de hanterar pressen bättre och är ett bättre lag. Hemmaplansfördel avgör
neutral: Timrå måste tuffa till sig lite. Tveklöst kommer Frölunda börja köra över seriens bästa målvakt. Det ska vara en slakt framför vår kasse om man går in som Friberg och lägger sig över Juel.
Det man kan ta med sig från MoDo matchen är att det kan vara smart att sätta upp en klubba i ansiktet på egen spelare i egen zon. Det finns inga nackdelar förutom möjligtvis en irriterad lagkamrat, det kan ju aldrig bli en utvisning.
Olli Nomadinen : Kan vi inte bara slå fast här inne att vi kan hata Modo samtidigt som vi vill ha dom i SHL? Det är sjukt viktigt för oss med derbyn och det ger en krydda till hockeyn som vi inte kan få på något annat sätt.
Olli Nomadinen : tror också det, men: en sån här förlust kan nog sätta sig i psyket ändå. Minns hur dom, på ett i princip omöjligt sätt, lyckades förlora mot Leksand när dom åkte ur. Lite skadeglad, men samtidigt lider jag med dom. Fullständig överkörning det jag hann se, sen en egen klubba upp i ansiktet och spela död på isen när varenda HV:it hade mjölksyra över öronen. Och så blåser domarna och videogranskar plötsligt. Riktigt jävla uselt. Sen nästan lika uselt av modobackarna att inte se att André rusar bakom ryggen på dom. Men en jävla pärla får han på. Inte ens - enligt modoliderna - SHL:s bästa målvakt hinner röra på sig...
Andersson: länge sen jag såg en timråback skjuta i pp...minns inte ens när det var ..🙄 Visserligen gjorde skägget mål i kväll ... Men det var varken i PP eller ett riktigt skott ..fast det visar ju på en sak som fler backar borde ta lärdom av.även om du inte kan skjuta ordentligt ..Lägg den på mål oftare .
bar mofftak: Jag kan ju tycka att det borde skrivas en regel om såna tilltag. Att slå en puck över sargen heter ju "delaying the game" exempelvis. Att slå en lagkamrat i fejan för att få till en avblåsning är ju ännu mer utstuderat.