1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607471 inlägg · 6214 ämnen
« · 2971151 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2026-01-17
Mappe: Tycker det gick betydligt fortare. Fler hot. Vi sköt väl samtliga skott (typ) från samma position och inget direktskott.

Smörgåsen : Jag vet inte… kanske… Utfallet blev ju precis detsamma. Jag tror att vi hade fler avslut under vårt, än vad dif hade. Problemet var ju att vi inte träffade mål/sköt mitt i magplattan på Normann. Där ligger väl vårt största förbättringsområde.

superfalle: Har svårt att se en av Sveriges bästa målvakter skulle spela i Timrå eller ens i SHL. Resten kan jag hålla med dig om.

RunarUp: håller med, målvakterna är sällan problemet när laget förlorar, även om båda kan göra mindre bra insatser ibland. Dock gör ju ineffektiviteten framåt att de ofta får skulden för tappade poäng...

superfalle:

JJ är en bra målvakt, inget snack. Men Juel är snäppet bättre och framförallt kliver han fram i viktiga matcher och kan göra dom avgörande räddningarna.

Inte omöjligt JJ spikar igen ikväll även. Vi har lyxen med två bra målvakter. Men jag och många med mig håller Juel som en vassare keeper helt enkelt.

Fick ju inte pris som ligan bäste ifjol helt utan anledning.
Men nästa säsong slipper vi denna diskussion då Juel spelar för en annan klubb.

superfalle: menar du att inte bästa målvakten inte ska stå

Smörgåsen : Att gå med JJ i flera veckor går bra, men inte med Juel?

Rallarn: Hört han har känning av det satans virus som går runt i laget

superfalle: sedan så har vi den lyxen av att ha två landslagsmålvakter. Nä då är jag mer orolig av att forwardsidan ser tunn ut!

Timrå Isstadion: Varför höll man inte igång med Juel förut då? Om det är så man resonerar?

Rallarn: Helt annat pucktempo i Djurgårdens 5-3. Rörliga, flera alternativ. Något Timrå kan ta efter.

RunarUp: ja de är helt makalöst hur en av sveriges bästa målvakter kan bli så dissad av sina fans. Av personer som sitter hemma i soffan och inte har en djävla aning om vad som händer på träningar osv, den för dagen bästa målvakten är de som står, helt övertygad om att ts har miltals högre kompetens att bedöma det än vi popcornexperter

X-Län: Han måste vara småskadad eller ha känning, kan inte finnas något annat som sätter honom på bänken efter sina fina framträdanden.

RunarUp: både Tommy och Nizze borde kunna känna av dagsformen hos målvakterna!

Hockeydynamit97: men varför i hela friden.. Juel förlorar en match, vips till bänken med dig.

JJ i mål. Nu blire 500kr på Linköping man tackar.

cloon: Målvaktsdiskussionen har blivit löjlig.

När Juel släppte in 1-3-pucken mot Rögle skrevs inte mycket negativt, vilket är helt ok. Men om det varit JJ så hade många gått upp i falsett här.

Vi har TVÅ bra målvakter och vi borde stötta dom oavsett vem som står.

Så tråkigt med alla ”var vad det jag sa” innan matcherna. Håller tummarna för en stormatch av JJ idag.

Sänk Link o ping idag, tack!

Juel har stått fyra raka. Båda målvakterna måste hållas igång. Inte ett dugg konstigt.

Känns genast mycket mindre stabilt. Viktigt JJ får en bra start då kan han spika igen, tidigt insläppta då blir det 4-5 i baken.

Men vi tror på JJ ikväll! (Fortfarande en bra målvakt).

Personligen hade jag dock fortsatt ställt Juel alla dagar i veckan.

Jadu: Tommy ställer ju inte JJ på grund av att han tror att Juel blir slutkörd. Hade han haft det resonemanget så hade väl JJ inte stått så mycket han gjort. Han ställer JJ för att Juel förlorade sist.

Historiken med JJ mot Linköping är inte bra. Om jag vill minnas rätt. Nja. Skeptisk till detta val.

Andersson: ingen aning om Juel behöver vila.

cloon: Juel har ju kommit in i det nu, kan väl inte va trött redan?

Andersson: JA då får vi göra tre fyra mål idag då JJ ofta släpper någon fladder. Hoppas jag har fel..

Modano får skaffa en papperspåse å andas i ......

She: Johansson står, jag och Tommy kan hockey.... Nu hoppas jag bara man slänger in Freij i första PP. Han är 10ggr bättre än Hardegård på puckhantering samt skapa ytor åt Dahlen och Pettersson. Låt Harde bomba från blå i andra PP

JJ står, mot Linköping. Nån har inte läst på ....

Andersson: Man kan ju alltid hoppas...

Rip Kirby: blir det 2-11 tro ?

DIF-Frölunda 0-3. DIF kan inte bo i utv. båset.
Ny utv. DIF...0-4...

Korthuset DIF i fritt fall på Hovet. 0-3 nu. Spel 6 mot 5 och vi har 4-0 Frölunda!

She: ytterligare en gång? LHC är Johansson gamla lag, tycker han där.

Jadu: Juel ska stå bästa målvakten .satan öret leder

Knylan: Tycker Johansson ska stå ikväll, varför gå stenhårt på samma målvakt i perioder? vi har två bra målvakter och borde utnyttja detta. Tror Eriksson nätar ikväll, det har han förtjänat

Linköping HC - Timrå IK 2026-01-17
Även om det inte blev någon trepoängare i Jönköping så var vi ändå och retade bortaspöket lite. LHC har Myrenberg skadad och måste gå stenhårt på Ignatjew och bakom honom har puckarna rullat in på senare tid. Svårt att lasta honom dock med tanke på att de har blivit nollade i tre av de fem senaste matcherna.

Förväntar mig att Juel fortsätter i kassen trots torsken senast, sen är det spelledigt för oss fram till nästa lördag.

Sv: Apropå nånting...
Linköping ska hylla Broc Little i samband med vår match. Det får väldigt gärna sluta som det gör 9,5 gånger av 10 vid en hyllning, dvs bortalaget vinner.

Karlsson74: Ja det är nog kvartsfinal vi kan hoppas på som mest den här säsongen. Också!

Tom Topp: i slutspel ska man inte bara vinna enstaka matcher...vi kan slå bägge i enstaka matcher men knappast i en bästa av 7 serie ..för att göra det behöver vi möta rätt lag..varken Skellefteå eller Frölunda är rätt lag för oss..
Blir vi 7-10 och lyckad ta oss vidare så blir det nästan garanterat något av dessa två..lyckas man t ex bli sexa så har vi ändå hyffsad chans att ta sig vidare under förutsättning att man bättrar på bortaspelet..man behöver nypa en borta minst. Fast allt sånt och prat om att gå till slutspel är ju bara bonus.

Vi kan börja med att se om vi kan slå ett blekt linköping i kväll först ..Då är vi på god väg att slippa negativt kval i alla fall....

Tom Topp: Som det sett ut hittills är SAIK dom enda som känts "omöjliga" i ett eventuellt slutspel, detta trots att vi ju faktiskt slog dom hemma. Klöbben slipper vi med allt säkerhet i ett eventuellt slutspel, tur dä rå.

Söderöver:
Jag kunde inte se var pucken tog innan den åkte in i zonen igen.
Sen var jag fundersam på om regeln var att om Timrå spelar in den medvetet så blev det offside och inte vid en oskyldig sluts. Men så var det inte.

Surt

Andersson: ALDRIG 💯% inte gör mål ska inte ens vara ombytt om det vare skadefritt

Lakesi: i omgång 2 denna säsong slog vi dom - borta dessutom

Zäta75: Nu har ST gjort en anti-jinx om Pääjärvi så idag gör han mål

JanneH: Vinst mot LHC idag ett måste! Vi möter dom snart igen dessutom

Lakesi: nyckeln i dagens match är att de få PP vi lär få måste förvaltas

9 av de 10 senaste matcherna har Linköping vunnit mot oss, ett skrämmande facit nu på förhand, men förra matchen spelade vi ut dem fullständigt 42-17 i skott till vår fördel men ändå lyckades Linköping vinna med 1-2, idag ska spöket krossas ❤️🤍

Tom Topp: Det är för att ni inte mött riktigt bra lag ännu, som Troja och Vimmerby!

Karlsson74: Frölunda är såklart stora favoriter. Men det lag som vi har haft svårast för den här säsongen tycker jag är Saik. Även när vi slog dom så var vi stundtals utspelade!

Karlsson74: Frölunda tar guld. Eventuellt Saik i final

Tom Topp: Ja absolut .Slipper vi skador på nyckelspelare och så så tror jag inte att ett play in och avancemang därifrån inte skulle vara helt omöjligt.. om vi har lite tur och att vi får ett bra motstånd och hemmafördel dvs .
Vi kanske kan göra en Rögle och gå långt. .men Frölunda i en bäst av 7 ... Nja .🙂

« · 2971151 · »