1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582178 inlägg · 6215 ämnen

Läktarflaggan

« · 354931 Till forumet


Sv: Läktarflaggan
gud: Ja tyck det då. Fria åsikter.. =)..själv tycker ja emot..men man är ju lite gävlig haha den var dålig!
Men Timrå är bäst ändå hur fin de gör stan
Kommentera

Sv: Läktarflaggan
irre: precis, tack för ditt stöd...gävle duger tycker jag. Inget fel faktiskt.
En stad som inte är för stor lr för liten... =)
Kommentera

Sv: Läktarflaggan
irre:
Ääääh...Gävle suuuger...;0)
Kommentera

Sv: Läktarflaggan
Fanzin: Kan hålla med dej där. Nya järnvägsstationen där är fin efter "renoveringen". Gävle är en fin stad särskilt på sommarn. men det sportmässiga behöver man inte ta in i stadens utseende.
Kommentera

Sv: Läktarflaggan
gud: tänk efter gävle stad är inget skithål så är det. Om du med dina synpunkter menar Gavlerinken o dess personal vakter osv så är det helt oK. Men Gävle stad är mkt fin, kolla nya järnvägsstationen tex =)
Kommentera

Sv: Läktarflaggan
Knylan:
nånstans borde det stå vad man får o inte får
ta med sig in på läktaren...
skriv ut det och ta med dig det nästa gång du/ni besöker skithålet Gävle...visa det för stasivakterna..

annars så kan du be någon i Supportklubbens styrelsen att ringa dagarna innan match till Brynäs kansli och påtala det problem ni har med stasigrisarna(vakterna)
Kommentera

Sv: Läktarflaggan
Knylan: Har du varit i Stångebro nån gång? Vet inte vad de säger om PVC-rör, men de har åsikter om mycket annat. Soliga typer...
Kommentera

Sv: Läktarflaggan
Frella: Jo precis, det första jag skulle göra om jag vart sugen på att genomborra någons kropp vore att ta ett långt PVC-rör som spricker om man med minsta kraft slår det mot en betongvägg.

Chief: Nä, men när vi påpekade att det vore dumt att slösa ett rör på en Brynäsing så kvarstod han ändå vid det han sa. Faktum är att det var ett hot mot Dalan. Nä tacka vet jag Luleås vakter. Där får vi spatsera med en hockeytrunk med bengaler i utan att dom ens vill kolla vad som låg i. =)
Kommentera

Sv: Läktarflaggan
Knylan: Han kanske inte visste att det kostade så mycket? ;)
Kommentera

Sv: Läktarflaggan
Knylan: Smidigt mordvapen dessutom =)
Kommentera

Sv: Läktarflaggan
Frella: Dom gör det bra...

Hade det bara existerat en gnutta läktarkultur i Brynäsleden överhuvudtaget så hade sett annorlunda. Brynäsvakterna har förmodligen aldrig stött på ett teleskoprör till jumboflaggor förut. Världsrekordet sattes av översten där som minsann kunde förmedla att man kunde köra ett sånt rör genom ryggen på någon. Är nog bara han som skulle få för sig att förstöra ett rör för 700 spänn genom att köra det genom ryggen på någon.
Kommentera

Sv: Läktarflaggan
Knylan: Kanske vakterna har del i att Brynäspubliken är landets sämsta och tråkigaste? Men vakterna kanske läste den lista som nån gång publicerades över landets tråkigaste stad där Gävle vad nr 1, de kanske tog det hela på så stort allvar att ingen minsann skulle få ha kul när man kommer till Gävle =)
Kommentera

Sv: Läktarflaggan
Lothar: Vakterna hänvisar alltid till Brynäs som organisations regler och Hockeyligans regler när vi blir stoppade med diverse mordvapen som megafon, PVC-rör osv. Dom har aldrig blandat in kommunen i diskussionen av det jag hört. Alltid lika kul att åka till Gävle.
Kommentera

Sv: Läktarflaggan
Knylan: Visst följer de hockeyligans regler men även kommunens...
Kommentera

Sv: Läktarflaggan
Dream Team: Eller rök på Gavles toaletter, det brukar jag göra =)
Kommentera

Sv: Läktarflaggan
Lothar: Smidigt isf att Kommunens regler står över Hockeyligans, vore ju dumt att ha likadana så man vet vad som gäller. Men varför göra det lätt då man kan göra det svårt =)
Kommentera

Sv: Läktarflaggan
Lothar: Där ser man. Mycket märkligt att Brynäs är med i Svenska Hockeyligan men inte följer dess regler.
Kommentera

Sv: Läktarflaggan
Lothar: Alltså.. är du rökare men vill sluta och råkar gilla hockey - bosätt dig i Gävle.... =)
Kommentera

Sv: Läktarflaggan
Knylan: Tyvärr är det så att ang flaggningen i gavlerinken så bestämmer kommunen det , likadant med att ej gå ut att röka. Det är Gävle Kommun som äger gavlerinken och de är de som sätter reglerna!
Kommentera

Sv: Läktarflaggan
Sen så ska vi ju inte glömma att flaggorna som var på långsidorna vardera var 10 meter hög och 18 breda.
Kommentera

Sv: Läktarflaggan
Ambroo: Stripesflaggor går så lätt sönder, vilket jag även tror att dom gjorde. Det är nästan lättare att göra en ny istället för att hitta förvaringsplats för såna där flaggor. Skulle vi ha måtten över läktaren i Leksand så finns möjligheten att vi snor ihop nått, men bara möjligheten alltså. Skulle dessutom haft en bra budskap...
Kommentera

Sv: Läktarflaggan
Knylan: Alltid rött, alltid rätt banderollen som användes på invigningen måste juh vara given om den finns kvar vill säga?
Kommentera

Sv: Läktarflaggan
JAJJAMENSAN FATTAS BARA

Redhat: Klart vi ska ha en präktig läktarflagga med i bagaget! Så vi kan visa leksingarna vilka färger som gäller.
Kommentera

Sv: Läktarflaggan
Redhat: Syftar du förresten eller jumboflaggorna eller overheaden? Hursomhelst så följer förmodligen ingen av dom med ner. Jumboflaggorna följer inte med eftersom det är för lågt till tak och overheaden hänger inte med eftersom den helt enkelt är för stor. Men man vet aldrig, möjligt att vi hittar på nått annat också.
Kommentera

Sv: Läktarflaggan
Lothar: Regler angående flaggor och sånt har väl inte kommunen ett skit med att göra? Träskbanditerna hänvisar ju till Hockeyligans regler. Och när man påpekar att vi visst ska få ta in flaggor osv så försöker dom bara framstå som ännu dummare.

Fan, måste släppa det nu annars blir jag bara mer och mer förbannad ju mer jag tänker på dom...
Kommentera

Sv: Läktarflaggan
Lothar:
Vi tikare säger alltid saker med glimten i ögat, tyvärr är det ju inte överralt man förstår det ;-)
Kommentera

Sv: Läktarflaggan
ernie eagle: våra vakter, ahh då förstår jag. Jag tycker inte heller det är bra att man inte kan gå ut ocj röka mellan periodpauserna (röker inte själv) samt att inte ni får ta in eran stora flagga. Men det är Gävle kommun som har gjort dessa bestämmelser i gavlerinken, inte brynäs organisation. Vänd med synpunkter till Gvle Kommun nag dessa frågor (om det var det du menade) så kanske de lyssnar på dig..

MVH//Marcus Norberg-Härnösand
Kommentera

Sv: Läktarflaggan
Lothar: Ja ja...det var era vakter som var föremålet för min ilska. Man kan ju inte sparka på en som redan ligger...*flinar*
Kommentera

Sv: Läktarflaggan
ernie eagle: Intressant läsning. Hoppas du hade glimten i ögat när du skrev dit inlägg ang brynäs och gävle...
Kommentera

Sv: Läktarflaggan
matsby: Där fick jag banne mig till det bra. Det osar lite "Smokey" över det där inlägget. Lite har man väl lärt sig under sin samvaro Köpingsbo som med näbbar och klor försvarar Timrås färger i Köping.

Yeah yeah...en vecka kvar till Julafton, ja den riktiga julen alltså. Den 24:e är det ju bara uppvärmning på hemmaplan sen släpper man loss!


ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: Läktarflaggan
ernie eagle:


Heja ernie eagle *garv*
Kommentera

Sv: Läktarflaggan
ernie eagle: I Leksand är dom i vartfall inte avogt inställd till att få en rejäl match på läktaren i vartfall. Där rullas röda mattan ut och man hälsas välkommen till Knäckebrödland - respekt ska masarna ha! Till skillnad från Sundsvalls kusiner i Norrlands sydligaste stad har de heller inga Gestapo-poliser som vill leka herre på täppan och spela macho fastän dem i själva verket är de mesigaste jäkla konstaplar som finns.

Nej istället för att rensa upp och skapa frid blir man ju bara grön av ilska när man slår sina fötter där. Det är ju själva fan att det ska behöva bli polemik var eviga gång man kommer ner!

Inte undra på att det aldrig blir julefrid i halmbockens land. På självaste julafton sitter de i sina stugor och gråter över alla rubriker och otrevligheter som skapats under det gångna året. Konkurrens kan det inte stava till. Vaddå har inte vi monopol? Nej er storhetsperiod är förbi. Rätta er för fasiken in i led. Lita på att jag är vred.

Att lösa konflikter verbalt är heller inte eran melodi. Knogar, nävar och armbågar upp i ansiktet. Det är så ni får det ni vill ha.

Ja placerad i frysbox, krispaket ocxh åtstramningar när sponsorerna och publiken ger vika för att upprätthålla en någorlunda god vigör och undvika konken. Vart fan är "Lill-honken"???

Det var bättre förr...kolla in maratontabellen...grrrr

Nej blir ingen jul i Gävle i år heller. Örfilar man kollegor branschen som tagit en fylla på ranchen och slår sina bröder på fingrarna då får man banne mig skylla sig själv.


EN (O)GOD JUL BRYNÄS!

HEJJA TIMRÅ!
Kommentera

Sv: Läktarflaggan
Redhat: JAJJAMENSAN FATTAS BARA!!!!
Kommentera

Läktarflaggan
Kanon att vi blir så pass många ner till knäckebröland. Hoppas att vi kan få med oss en läktarflagga ner, typ den som vi kör med på våra hemmamatcher på ståplats. Sedan ska naturligtvis allt rött o vitt med som finns tillhands. ANDRA SIDAN ÄR NI KLARA!!!!!!?????
Kommentera

« · 354931