1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580478 inlägg · 6216 ämnen

Leksand - Timrå IK 2006-08-18

739899 · » Till forumet


Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
ernie eagle: från det ena till den andra ingen här (Ernie kanske??) som har koll på hur Kenta matchade kedjor o backpar mot Leksand alltså vilka som spelade ihop?? ingen?.....
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
Kerstin_k: Nu när jag för nöjes skull kollar telefonnummer på Eniro så är det ju inte så konstigt att Pärssinen fick matchstraff igår nere i Leksand. Karln ville väl spela Allan =).

Han heter ju Timo Tuomas Allan Pärssinen ;-)

Sen heter Kokko Petri Mika Ante!
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
Berglund: Ja, om han fortsätter att producera hela försäsongen och sedan fortsätter med det in i serien så blir det utomordentligt bra! Kanske till och med en möjlighet till Årets rookie? Bör kanske, om han nu verkligen håller i den form han har nu, räcka till en nominering i alla fall.

Berglund: Såg du matchen i går eller?
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
Jag har sagt det förut och jag säger det igen, Oscar Sundh kommer att bli en utav årets värvningar
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
kungsbacka: Jag tycker jag håller mig rätt neutral. Men oki, ska jag skriva något pos om TIK. Ni slapp Kristoffersson, medans jag fick honom på halsen ist.

Men det finns mycket positivt att säga om TIK. Tycker det är ett bra lag och jag tror att det kommer att gå bättre för er denna säsong än vad det gjorde förra. Tycker ni har värvat lite bättre nu faktiskt.
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
Chippen: Nej jag försvarar inte den där crosscheckingen.Vad jag menar är du är här inne på timrås forum och skriver mycket neg.Nåt pos. om timrå kan du väl skriva nån gång.
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
Roligt att ni besegrade masen. Tack för det.
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
ernie eagle:

Leksands klackledare ger sin syn på matchen =)
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
ernie eagle:

Tycker inte Sjöberg borde få döma mer i es elle ri leksand över huvud taget =), han är verkligen emot oss varenda match! Karljäveln har ingen feeling alls, antingen släpper han allt eller så tar han för allt, igår var han pinsam! Leksandklacken skanderade Patrik Sjöberg kokain tja la la la !! Man undrade om han inte var lite vit under näsan =)

av de 9 x 2 som dömdes i 1:a perioden var 2 stenklara de andra tveksamma!
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
mattias - 74: Njae dra nu inte för stora växlar av en försäsongsmatch i augusti mot ett allsvenskt motstånd.

Det är lätt att vara "king of preseason" en annan att vara "on air" när det verkligen hettar till. men visst jäkligt kul för Oscar att få stänka in två pytsar.
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
mattias - 74: Jag menade inte att vi måste snacka just nu. Vi kan ta det vid nåt lämpligt tillfälligt.
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
ernie eagle:

jag orkar inte måste vila opp mig till England drar igång!!

Hur som helst så visade Sundh att han kan vinna eran interna skytteliga igår =)
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
mattias - 74: Man kan diskutera det där till oändlighet. Men vi lägger fotbollsfåneriet i detta forum nu. Vi kan fortsätta över telefon eller på msn.
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
ernie eagle:

Jag är inte lika bra som zidane, en spelare i div 8 hade kanske regerat som zidane men han gjort bort sig själv den gode zizou
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
Dream Team: Näe, jag vill inte förvandla det till något alls, och det kunde lika gärna ha varit en slashing som orsakat matchstraffet, och att det händer i aug, vad spelar det för roll. Det är inte det som är grejen.

Grejen är den att en del inte verkar tycka att det är så farligt att en spelare gör en regelvidrighet som resulterar i matchstraff, utan ska försöka komma på vad han fått utstå för att göra regelvidrigheten och därmed få förståelse för det hela.
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
mattias - 74: Så du skulle skratta om någon förolämpade din morsa. Det är dagisnivå på Marco Materazzi.
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
Chippen: Du verkar vilja förvandla det i hockey rätt så vanliga regelbrottet crosschecking till något av ett fenomen, och något oerhört farligt. Varför då? 

Nej, jag vill inte försvara just Timo Pärssinens agerande i det här fallet, men vari ligger behovet av att gå till botten med detta så til den grad som verkar vara fallet här?

Att det händer i en träningsmatch i augusti borde vara förklaring nog. Spelarnas fokus är knappast där det ska vara. Samma händelse med samma spelare inblandade om vi flyttar fram det hela till seriespel hade förmodligen inte slutat på samma sätt.
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
ernie eagle:

Att du försvarar zidanes skalle förvånar mig Magnus. Du prpopagerar ju för fair Play och då skall man väl inte försvara en skallning, sedan om matterazzi sa H*RA eller förolämpade zidanes mamma så har det inte med saken och göra, en spelare av zidanes kaliber skall bara skratta och gå därifrån!
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
kungsbacka: Oki, så man ska vara positiv att supportrar försöker släta över en crosschecking? Bra inställning
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
Chippen:Man börjar bli lite trött på dina negativa inlägg.Försök att skriva nåt pos.nån gång bara för omväxling.
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
htikare: Tja, det är väl sant oxå. :-) Det är inte lika lätt att praktisera det man lär ut, som det brukar heta :-)
Klart man vill förfina lite, och tycker att det kanske är så fult att göra en pungsprak på motståndaren, men vad fan...lite sans och vett måste man väl ha?

Tänker på det att suppotrarna vill ha bort hakningar osv, likt i NHL, men samtidigt så kan man inte riktigt "erkänna" att en spelare gjort bort sig genom, t.ex en crosschecking nu då utan ska börja dra in Zidane osv.
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
Chippen: Du har helt rätt..Teoretiskt! innan nåt hänt skriver många Lags supportrar att man skulle inse att egna spelare också gått över gränsen.
Men i verkligheten så kommer oftast när detta hänt bortförklaringarna som ett brev på posten även från tex. Luleanhängarna...precis som i andra lag,
Visst vill man erkänna fel generellt !!"men inte i just det här fallet brukar svaret bli"..
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
Portello: Jag skrev det också. Jag försvarar inte Pärssinen. Lite kul att han gav slängkyssar åt LIF-klacken. Men crosschecking var väldigt klumpig och onödig.

Jag försvarar inte en spelare bara för att de lirar i Timrå om de gör nåt smutsigt eller regelvidrigt. Då skall de omedelbart plockas av banan och uppsöka duschen.

Okej, dumt av mig att dra in dig i det här. Men patriotismen är utbredd i Norrbotten och även om jag älskar mycket utav mentaliteten däruppe så kan det ibland bli lite för mkt. Och jag törs lova att det finns mer revirtänkande där än här. Även om det finns spår utav den i Medelpad också.

Det är liksom lättare att "bryta" ned er efter några öl om du förstår vad jag menar. Ni är trevliga prickar men stämningen blir lätt hotfull om man inte gör avbön i COOP.

Nu har jag efter ett antal resor dit upp gjort mig ett namn och jag har blivit accepterad trots mitt oliktänkande. Vilket känns fantastiskt.

Vi syns och hörs snart igen!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
ernie eagle: Alla suppotrar försvarar väl sina egna spelar i vått och torrt, men man bör även kunna inse själv när en spelare gått över gränsen, oavsett klubb tillhörighet.

En crosschecking i nacken kan man inte försvara, oavsett vad som sagts/gjorts innan. En skallning kan inte heller försvaras, det ska beivras. Kan man inte tåla lite skitsnack på planen, utan måste ge tillbaka med våld så har man inget dära att göra.
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
ernie eagle: Jag kan väl inte behöva stå skott för vad hon säger eller? Det vore ju lika korkat som att du skulle få stå till svars för vad alla TIK:are skriver.

Kan dessutom säga att det jag tycker att en cross-checking ALDRIG är rätt.Oavsett om det görs av en spelare från Timrå, Djurgården, Luleå eller något annat lag.. .
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
Portello: Nähänä och hur partisk är inte du nu då? Ta din kollega t ex "Kickan". Hon vräkte ur sig den ena spydigheten efter den andra när Sjögren "våldtog Bulan". Men när vi gnäller på Luleå så är det bortförklarings-SMfrån 90% av er lulingar. Nu är det ju så att jag gillar Luleå men jag blir så jävla besviken att ni pajkastar oss när inte ni anser det okej att vi pajkastar er.

Ni spelar inte till närmelsevis lika fult i de andra matcherna som mot Timrå. Jag vet, för jag har sett. Men det kanske blir ändring på det i vinter när det blir "riktiga" derbyn mot Skellefteå?
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
ernie eagle: Men nu får du väl ändå ta och ge dig? Inte debatteras det mer när en Timrå-spelare gör något ful än något av de övriga es-lagen?
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
mattias - 74: Zindanes skall var helt rätt. Materazzi är fanimej inte rumsren. Och skulle någon häckla min familj skulle jag oxå tända till på alla cylindrar.

Sånt kan aldrig vara försvarbart. Italienarna tror de kan uppträda hur som helst var som helst när som helst men ger man tillbaks är det lynchstämning direkt.

Vart fan tog det logiska tänkandet vägen. Är det inte okej att häckla en italienare och deras släkt, familj och vänner är det fanimej inte ok att häckla Zindane heller!
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
Portello: Inte att för att jag försvarar Pärssinens beteende mot Hedlund. Men grejen är ju den att vi blir ju kallade för kärringar och gud vet allt om någon Timråspelare blir attackerad av en motståndare och vi reagerar med ilska. Men det är fullt normalt för andra supportrar att bli skogstokiga på Timråspelare. Då jävlar ska det minsann debatteras och Timrå blir nedlusade med krigsrubriker om hur jävla fult vi spelar.

Det är skillnad på lag och lag.
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
ernie eagle:

dvärgen??

Han lade väl på sig så där en 10 kg när han var i modo med muskler bara på försäsongen...

Dvärg kan du va själv =)
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
mattias - 74: Det var väl en vacker gest att sprida kärlekens budskap i Dalarna när ni häcklade honom för att han attackerade dvärgen =)
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
Ambroo: Jag bränner kalorierna i vinter, ja. Då blir mängder av bärs, sex, tårar, skratt och vredesutbrott som glädjetjut på läktaren ;-)
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
Frella: Nä,det är aldrig fel att låta junioreren få chansen..
annars sticker dom ju ifrån klubben:(
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
Det hade ju annars varit kul att se Backlund i SCA-Cupen, men jag antar att man får vänta på det då. Blir väl Österholm och Johansson som tar Wargs och Hallins platser då, någon mer junis lär säkert få chansen också.
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
ernie eagle: Det brukar bli så på försäsongen:)
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
Ambroo: Jag ber om ursäkt för gårdagens fadäs. Men jag fick en fruktansvärd migrän och slocknade vid 18-tiden och vaknade inte förrän strax före 23.00.

De var så dags då.

Sorry alla hockeylovers!
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
mattias - 74: mm ok tack så mkt.
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
Uddan:

Dom tjafsade i hsarghörnet och antagligen sa hedlund nånting varpå pärssinen crosscheckade Magnus i Nacken! står längre ner på sidan !!
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
Men vad härligt, nu är vi snart igång. Matcher, vinster, ursäkter kärleksfulla ordvrängningar mellan supportrarna.......SNART ÄR DET HÖST!
Bort värme! BORT!
Kommentera


Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
En fråga bara va hände egentligen mellan pärssinen och hedlund? Ja har inte fått grepp på de!
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
Kerstin_k:

Tror dom var röda om jag inte missminner mig helt, är det viktigt =)
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
Nån leksing kanske kan svara på följande fråga. Vilken färg på skydden hade Backlund? Var det nån av er som var på matchen som tänkte på det?
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
mikenomad: Faktum kvarstår dock, tendensen är tydlig! Spelare i det egna laget begår en regelvidrig handling=bortförklaringsSM. Motståndare gör dito=Värsta Moder Theresa-komplexet!
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
Kevin O Shea: Det där med "idioter och lägre stående varelser" är det bästa jag läst på Hs sedan Hedström blev klar
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
Kevin O Shea: Som jag skrivit tidigare; onödigt farliga tilltag hör aldrig hemma på en idrottsarena. Pärssinen var säkert jättejättedum ikväll...
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
Sune:
haha stabil kille som tycker det är ok att crosschecka nån i skallen enbart för säger nått och att man får ta emot vad som helst så fort öppnar käften .. men vad mer kan man vänta sig av ett troll
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
mikenomad: Fast jag förstår inte varför man måste vara så inihelvete enögda.
Om en leksing crosscheckar Per Hallin i nacken är han dum - alltså borde väl Pärssinen också vara lika onödigt dum om han crosscheckar en Leksing i nacken.
Fast jag har väl fel - alla motståndare är idioter och lägre stående varelser som skall klubbas ner:)
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
mikenomad: Hade en modo spelare gjort samma sak hade jag blivit lika förbannad på denna person. Spelar ingen roll hur arg man blir, men när man tar klubban till användning för att typ slå ner en motståndare med så är det inte hockey. Bättre som jag skrev att dom avreagerar sig med att kasta handskarna och låta dom gruffa lite.
Kommentera

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
RTS: Tycker mest det är kul att läsa alla snusförnuftiga motståndarkommentarer. Så fort en spelare i ett motståndarlag gör en dumhet är alla som några j-a moder Theresa wannabees...
Kommentera

739899 · »