1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577968 inlägg · 6216 ämnen

Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!

1697208 · » Till forumet



Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!
Abron: Någon som vet hur många biljetter som är sålda?
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!

JobbaPuck:

Matchen mot LIF var helt i sin ordning, förvånad över att Timrå visade hög fart och ofta vann puck. Laget ser starkt ut, tycks även vara bättre tränade och jag tyckte mig se mer smidighet hos spelarna (synvilla kanske).

Ingen spelare föll ur ramen utan plus till samtliga, mao en bra laginsats där andra perioden var riktigt bra.

 

Nu hoppas jag på samma attityd på söndag, tror det finns goda chanser att tvåla dit Björklöven, hoppas de darrar som höstlöv i morgon……

 

Synes på stå….

Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!
cally47: Tänkte kliva in och skriva i stort sett samma sak. Även en sån som Ogge kan användas i päpä. Har ett ruggigt nyp och kan spela mellan cirklarna.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!
Tycker John Westin används lite fel, potential att vara lagets skyttekung. Har ett av det hårdaste skotten i ligan. Spelar i fjärdekedjan och i boxplay. Men vet samtidigt inte riktigt vems plats han ska ta. Känns dumt att flytta på Boyce med tanke på den fina försäsongen han haft... Men tycker han ska få chansen att lira i powerplay som skytt mellan tekningscirklarna. Men det kanske bara är jag det?
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!
palleparling:  kul att fler ser och uppskattar Wedin på isen!

Jag älskade vad jag såg redan ifjol.
Som j spelare var han snabb och rak i spelet men ifjol blev han en sådan där äcklig kille som vinner nästan varenda duell och närkamp som han går in i!

Psykologiskt sett ur motståndarens perspektiv så är det sjukt irriterande!
Sådana killar vänder matchbilder och skapar momentum åt sin kedja och ibland åt hela laget! Får Wedin till lite kyligare och mer välriktade skott så blir han top 3 viktigaste spelaren för årets Timrå IK.

Än så länge saknas det där lilla steget men jag kan ha lite tålamod! Det är en potentiell fanbärare för Timrå-hockey det här!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!
Sputnik: Dom verkar för övrigt inte nöjda med målvakterna i modoboken. Jag tar gärna emot Reiderborn inte mig emot. Han och matsson kan få sporra varandra. Då hade jag varit riktigt böjd med målvaktssidan. :)
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!
Imponerad, men förbannad. Nya tag på söndag. Då jävlar!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!
Jag gillade vad jag såg i kväll. Om vi får vara hyfsat skadefria och om inte ligan har blivit väldigt mycket bättre än förra säsongen, vilket jag betvivlar, så ska vi vara ett lag för den övre halvan. 
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!
palleparling:Nu kör vi över Björklöven hemma på söndag och hoppas på lapp i luckan. tänk er det här laget med hemmafans i ryggen, nästan så att det kan bli som förr då laget som kommer på besök får hålla sig i hatten de första 10 minutrarna för att hänga med.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!
Topp 5 i Timrå ikväll:

Anton Wedin +++++
Johan Mattsson ++++
Marcus Bohman +++
Johan Johnsson ++
Sam Marklund +

Ska tillägga att väldigt många gjorde en bra match, men kan inte betygsätta alla.

Anton Wedin var äckligt bra idag! Riktigt imponerad på hans speed och grymma teknik! GENOMBROTT I ÅR?!?
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!
Andersson: Håller med, fortsätter han så här kommer det dyka in ett par baljor denna säsong.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!
För övrigt tycker jag att Lill-challe var riktigt bra idag
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!

Sputnik: Mats wennerholm på aftonbladet

Timrå var kvällens andra behållning. Torts att de förlorade.
Också ungt och svenskt och utan några dyra importer.
Jag tyckte synd om Timrå efter två perioder borta mot Leksand, då de kunde haft ledningen med både 2-1 och 3-1.
Nu lyckades de inte utnyttja spelövertaget och när Fredrik Forsberg pangade in 2-1 till Leksand fem minuter in i tredje var det roliga över.
Fredrik Forsberg som garanterat kommer att bli stor publikfavorit i Tegera Arena, precis som storebror Filip var det innan han försvann till Nashville och NHL.
Om han nu inte redan är det.
Men Leksand imponerade inte. Det händer alldeles för lite framåt och Leksand måste få målskyttet att lossna. Nu blev det ändå tre mål, då finländaren med HockeyAllsvenskans mest svårstavade namn – Tommi Paakkolanvaara – satte 3-1 i tom kasse på slutet.
Och tur var väl det, då Timrå lyckades reducera till 3-2 innan matchen var över.
Men det var den finländske målvakten Frans Touhimaa som räddade Leksand den här kvällen.
Ingen kan påstå något annat.

Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!

Diddeli:

Framförallt med BRA bildkvalité också

Kommentera


Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!
Sputnik: Precis. Som det diskuterats om tidigare så har många experter som tippat inte koll på lagen i HA, förutom topplagen.

Tycker att det är fantastiskt att Cmore köpt rättigheterna och väljer att visa alla matcher. Det gör att man kan följa Timrå med bättre koll igen, senaste säsongerna har man i principt följt Timrå via Jimmys blogg, då jag nu mer är bosatt i Stockholm och bara kan se ett fåtal matcher på plats.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!
Alltid surt att förlora men jag är väldigt imponerad av vad jag såg idag! Man spelar ut topptippade Leksand i andra perioden och delar i tredje. Leksands målvakt hade en väldigt stor del i deras seger. Där har dom nog hittat en bra sista utpost i år.

Kan Timrå fortsätta bygga vidare på detta med sin höga press och höga intensitet så är jag inte orolig för att vi ska hamna på den undre halvan av tabellen.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!
sargad: Jag är inte så mycket för spriten. Provade C More-appen på min Android och den fungerade allra bäst för mig ikväll.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!
Bra insats av Timrå ikväll. Svårt att dra några växlar av 60 minuters spel. Men jag tycker faktiskt Timrå för stora delar av matchen och var det bättre laget. Ser man till målen bakåt så kom första med två man mindre på isen, det andra direkt på tekning och det sista efter att Mattsson har lämnat kassen.

Laget spelar med hög intensitet och utan respekt i anfallsspelet. Jag tror laget kan placera sig runt 7-8 plats.

På söndag är det dags för första hemmamatchen mot ett topptippat Björklöven som åkte på en förlust mot Västerås ikväll efter två insläppta i sista perioden.

Hoppas på bra publikstöd då. Alla till ladan!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!
söder över: Dom fortsätter impas även på eftersändningen på cmore. Mike helber är imponerad av timrås spel och känner själv att han kan få äta upp sin tippning på 13:e platsen. Håller bara mattson den här nivån hela säsongen kan det bli en rolig säsong säger han.
Jag håller även med om Alexander har har mycket lir i sig.
Alttså så här peppad har man ändå inte varit på länge när det gäller Timrå. Kan inte nästa match bara vara nu!!! :)
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!
Johan J: Om varken I.E., Chrome eller Firefox funkar så kan du alltid prova Vodka Explorer. Hört att det ska va kompatibelt med John Silver.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!
Diddeli: JA!!! BUUUU!!! Allt som bara hade en siffra på ryggen med rött hette fan i mig Hallin! Undrar hur mycket istid han fick enligt kommentatorn...
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!

Sputnik:

Håller faktiskt med dig, jag tycker inte han kom upp i nivå på tränings matcherna, men idag var han stabil.

Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!

Sputnik: När en sådan som Dahlen fått några matcher på sig att känna sig hemma och det blivit mer vardag så hoppas jag att han kan göra lite baljor! Det är juh inte så att det inte händer något runt honom precis!

han alexander är underbar med ju! snacka om att skapa saker på isen! hult? vem ä dä?

Leksands försvar klarade inte av att avväpna Timrå IK´s offensiv idag! Deras målvakt gjorde 3 poäng till Dalarna idag.

Kör på bare!!!!

Känns helt underbart att vara igång igen! jag ska fan stödköpa i år med! dom är värd det med dessa killar och dessa ledare!

Länge seda man kände sig så stolt som TIKARE!

Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!
GurraG: Tycker det märks i powerplay att vi har killar med bra händer. Det var rörligt och finurliga passningslösningar.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!
Ger inte så mycket för kommentatorn, tycker han virrade och sa mycket fel
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!
Andersson: Hedersamma förluster har vi sett många gånger. Jag håller med att spelet ser bra ut, men vad gör det om vi förlorar ändå? Näe jag är orolig över målskyttet.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!
Abron: Sjukt kul att se Dahlen! Framtida storspelare, tog för sig hänsynslöst.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!

Håller med tränare Forsberg

Allt är förbannat bra förutom resultatet som är åt helvete

Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!
Sur förlust! Tycker vi förtjänar minst lika då
Vi var bättre än Leksand i 50 minuter. Är samtidigt väldigt imponerad utav grabbarna i dagens match. Vi har spelare med lite händer som kan hålla i pucken och hitta spelare som har bättre lägen istället för att skjuta så fort man fär ett läge.

En förlust som ändå gav mycket, Bla min respekt för årets upplaga.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!
Abron: Fernholm och Berglund tycker jag skall höjas med.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!
Detta kan bli bra detta. Spelförande laget mot ett tippat topplag.

Premiären avklarad med ett härlig känsla för fortsättningen.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!

fermo:

som omväxling mot tidigare år 

Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!
Diddeli: En hedersam förlust.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!
jå1: hoppas det blir fullsatta läktare i ladan denna säsong så vi kan få in pengar och kunna köpa en spetsspelare. Skulle vi kunna det skulle vi bli riktigt giftiga.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!
jå1: ja, Timrå tycker jag var bättre den här matchen.  Allt bra förutom resultatet.Hur som helst tycker jag det var en bra och underhållande match.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!

jå1:

man skapar dock chanser å LIF's målis var bra, det kommer för det finns målgörare.

imponerad av Dale'n och Öhrn.....

Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!

Sputnik:

Är väl ändå bra ifall man tar poäng så snabbt som möjligt i serien  ....   vi har ju inte lättaste starten på spelschemat heller direkt

Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!
Sputnik: leksand vinner på rutin och bra målvakt. Annars är dom i princip utspelade.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!
kulltorp: ja det är ju inte mot ledsand i huvudsak vi skall vinna mot denna säsong.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!
Sputnik: Vi behöver spelare som kan göra mål. Så frustrerande att förlora när vi är bättre än motståndet.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!
Sputnik: klar fördel timrå i denna match. Tyvärr sätter vi inte chanserna. En förlust som ger mersmak.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!
Sputnik: Tycker mattson känns trygg i målet med. Kan han hålla den här nivån hela säsongen blir jag nöjd.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!
För att vi ska gå långt iår måste självförtroendet vara på topp från början.

Vi måste alla tro och lyfta detta fantastiska lag.

Äntligen underdogs det är då Timrå presterar som bäst!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!
kulltorp: Äh vänta bara tills dom får höra trycket i våran lada när det är fullsatt. ;)
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!

Riktigt bra andra period.

En till lika bra period och 3 poäng hem till Timrå

Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!

kulltorp:

Ett av de bästa supportrarna, har en bra orginisation på läktaren.

Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!
Abron: Leksandsklacken imponerar som vanligt. Grymt sa grisen.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-09-11 PREMIÄR!
lungan: med tanke på de senaste säsongerna vågar man inte hoppas på för mycket, men det ser ju onekligen bra än så länge. Försiktigt optimistisk så att säga. ;)
Kommentera

1697208 · »