1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580476 inlägg · 6216 ämnen

Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30

1713799 · » Till forumet


Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
JobbaPuck: Oousch... Monty hade jag helt förträngt. I backspegeln kan vi ju konstatera att kombinationen havererad ekonomi och mediokra/dåliga tränare gjorde vårat fall till fritt eller åtminstone kraftigt lutande rutschkana. Så kan vi sammanfatta Perra/Monty-eran.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
lincoln: Med tanke på att han hängde 12 ifjol så är nog svaret på den icke.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
lincoln: kan det gå åt helvete så går det åt helvete, finns det inte en teoretisk chans att det går åt helvete så går det åt helvete.

Domustrappan har även en konspirationsteorisk avdelning. Denna vädrar snart morgonluft.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
Antar att man inte borde bli förvånad att Porsberger nu typ gjort fler mål på Timrå än vad han gjorde för Timrå...
Typiskt
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
JanneH: power play, power eller bara play...allt behövs. Killarna började inte spela hockey i år. De kan hitta mål och självförtroende. I brist på petningar i form av nyförvärv och nya röster i radio och tv typ så måste skills födas fram i denna högre nivå av serie för unga skridskoåkande killar med stora drömmar. Varför bottenträskets lag är synnerligen svåra är en gåta men defensivt spel har aldrig varit TIKs signum. Ketchupeffekt och målsprutor är ju nåt alla drömmer om i alla lag, alla klubbar. alla sporter, alla supporterskaror och övrigt samhället ;)
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
Kongo: Ja vad sägs om att få igång PP.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
JanneH: Monty med bäbisansiktet var en ohyggligt dålig tränare/coach. Jens-Roger gör vad de kan med en halvbeige och skadebenägen trupp..
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
JanneH: Vad är det du saknar i Jens-Rogers coachning?
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
JanneH: Dagens Timrå IK är inte bättre än så här. Som svagt kokkaffe, Man får bara ont i skallen.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
söder över: Ja att förlora mot Brandmannen är faan det värsta. Visst 3e raka nollpoängaren mot Fuskland är surt men att dessutom behöva höra i media hur fantastiskt bra Brandmannen är blir ännu värre. Så jävla dålig som han var här har nog ingen annan coach vi haft varit. Ja möjligen JensRoger då eller???
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
Snorrens billiga mål och så ineffektiva.
Leksand vann målvaktskampen och var mer effektiva ikväll därför vann de för något vidare spel och fart hade de inte!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
söder över: Apropå Perra makalösa framgångar med Leksand(100%), så kanske vi ska prova ledartrojkan som finns länkade.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
Nu känner man sig stolt...

Ägd av...

Perra...

Fyyyyyyyy fan...

Andra halvan av sista perioden samt inledningen och en stund mitt i 2a perioden känns vi heta och visar att vi inte bara vill äga pucken utan även vill ta den till motståndarens mål...

Jag tycker inte om det övriga där vi åker och gömmer oss lite när vi har chans att skapa tryck.

Visst stressar vi hårt och är fräna på det viset men hur många gånger ska vi bära in en puck längs sargen bara för att flippa en slapp backhand ner i rundeln till ingen och ställa om till försvar...

Går det att lösa Marklund till en annan förening eller annat land skulle inte jag gråta precis. Han har fan patenterat dessa glidare nu...

Nyp till isst! Är man i anfallszonen och inte har ett snabbt alternativ så nyp till då!!! Gärna lite låga dåliga skott för det är där det händer grejer med returer! Målvakten får ingen mental medvind av att klumpigt försöka styra undan puckar där han inte kan nypa den så slipper vi bygga onödigt momentum åt denne med...

Vissa spelare syns det på att dom vill vinna och att dom vill göra mål varje gång på får spela andra ser jävligt loja ut innan dom får en bra chans...

De loja killarna är dom som ser till att vi inte har chansen att haka på våra motståndare i tävlandet om mål!

Ungtupparna, Wedin, Boyce och Mattias Nilsson tycker jag visar att dom vill lite mer än övriga ikväll och för den bredd som detta lag besitter så fattar vem som helst att det går åt helvete monumentalt i det läget. de flesta backarna tar fortfarande för lång tid på sig att skjuta... Motståndarna hinner vara i vägen på allt istortsett.

Jag laddar om och fortsätter hoppas på framgångar men det känns lite som om båten går nu snart... Det är dags för föreningen och spelarna att fundera över vad det får kosta att hänga med... In i skiten och grötta ner sig eller glida vidare mot div 1...

Kämpa...
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
sargad: Ja, det är fantastiskt. Ojojoj vad dyrt det kommer bli i slutändan. Om vi ändå mäktade med att ta några kryss åtminstone, men vi är för sårbara för det. Det är endera tre poäng eller ingen alls, i regel.

Det stämmer det dom säger, hockeyvärlden: målvakter är ganska viktiga. PP likaså.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
söder över: Är det nu 0 pinnar av 15 mot våra "käraste" bottenkollegor LIF o Svall?
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
Expertmasen är som sagt lite knasig men en sak noterar han väldigt fint...

Vi såsar som om vi är på sommarlov när vi är en man mer!! Vi har inte en enda jävla spelare som kan röra på sig när vi är fler än dom...

Nu får fan i mig den här föreningen ta och leta upp en ledare som kan komma och gnugga in ett nytt tänk i pp för vad det än är vi ska göra i pp så har inte grabbarna fattat det!!!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
erathoo: nä, me ett sånt PP så här vinner vi nog inte..
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
Väldigt många passningar som hoppar över klubban eller missas med nån decimeter ikväll tycker jag. Otroligt enerverande när man ser läget och så.......nej......
Händer alldeles för ofta.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
söder över: Näe nu orkar jag inte med det här nått mer, bedrövligt.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
Leksands IF - Timrå IK 3-1
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
Ridå....


Om vi inte kan börja skjuta pucken på mål..
Kommentera



Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
Andersson: All logik säger 3-1 snart..
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
14-14 i skott efter 2 perioder känns lite .... lite ?
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
Att vi ligger under i den här matchen är ju ett enda stort gigantiskt skämt! Är det här på riktigt?!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
"Han har vare bra hela matchen. Ung kille ser det ut att vara." - EXPERTkommentatorn om Elias Pettersson. Hur kan de INTE ha laguppställningarna framför sig? Födelsedatum står ju där!!!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
Knylan: Lekstuga ju. Att Timrå inte lyckats peta in 2an är riktigt uselt, sjukt uselt.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
FÖR FAN SLUTA TÄNKA BÖRJA SKJUTA!!!!


Glida nära skjuta illa är inte rätt sätt... Man skall nypa till!

PANG!!!'

sedan jobbar man på returer!

Dahlén Pettersson kan få glida nära.. Dom klarar av att vara konstruktiva med den...

De övriga ska smälla på barr!!!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
Knylan:
Jag lyssnar på radio. Låter som det inte råder brist på chanser i varje fall. Enligt kommentatorn har Fågelholken inget att förmedla under timeouten. Avdelning: inget nytt under solen....
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
Knylan: Att missa såna lägen som Berglund gjorde är mindre bra. Kan man säga.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
jå1: Om vi skulle vara sugna på att ta tre poäng idag så var det där pissmålet det sista vi får släppa in, om vi inte får för oss att bryta trenden att inte fixa med mer än tre mål på bortaplan. Något som inte skett på hela säsongen.

Helvete vad bra vi spelar. Det är helt obegripligt detta, att vi ligger under.

Edit: Eller, det är inte obegripligt med tanke på båda våra målvakters närmast fenomenala förmåga att släppa in grodor.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
söder över: Leksands spel i egen zon ligger på korpnivå, fokus på avsluten nu!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
Skärpning i anfallen!!'n
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
Knylan: Så jävla surt om vi torskar den här matchen.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
palleparling: När vi gör mer än 5 mål framåt
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
jå1: Man känner igen det en aning från premiären ja...
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
jå1: Adam Ohre!!! När ska våra målvakter bli STABILA???
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
Leksands IF - Timrå IK 2-1
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
jå1: Men fan, vi spelar bra, Leksand har inte ett piss och då släpps en billig puck. Är det inte likt så säg
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
Målvaktstavla
Kommentera


Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
Leksands IF - Timrå IK 1-1
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
Knylan: Tryck in en till så börjar Lif darra!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
Smakstart! Niklas Tikka Masala! Då var både kvällens och hans personliga måloskuld avklarad. Bara resten kvar.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
söder över: hoppas verkligen det . Tänk om dom utvisade spelarna från olika lag fick sitta i samma bås ?=???????
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
söder över: Haha, ja man blir mörkrädd. Jag brukar inte bry mig nämnvärt om kommentatorer, men detta är i överkant alltså. På vilket sätt gick Frögren efter pucken där liksom? "Ja tykke de ä kamp om pucken ja, dedede ä en konntacktsport dettaaa".
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
söder över: han kanske är ironisk men jag bara inte fattat det? Eller?
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
Knylan: den där "expertmasen" som sitter med då?! Kommentarer på hans filosofi?

Timrå spelaren åker skridskor utan att komma någonstans eftersom att fröet nypt tag i honom... En skolboks holding...
Svensk hockey har haft noll tolerans på hakning och holding i 4-5 år nu men ikke sa nikke... Där bör man kämpa man man isst för att ta utv... Öööööööh kategori morfar är min pappa!

Efter det lilla gurglet när dom försöker trycka in ohre i egna målet så tycker han inte att man skall ta nån dubbel tvåa heller... Utan börjar dra paralleller till mma med skillnaden att hockeyspelare har juh skydd till o med...

Kategori: ööööh ... Skallskade/hjärnskaknings debatter de senaste två åren????!!!!! Hjälp...
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
Bör man verkligen spela ABBA's " Money Money Money " när Leksand har hemmamatch ?
Kommentera

1713799 · »