1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581613 inlägg · 6216 ämnen

Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30

« · 1713595 Till forumet


Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
Nog för att Boyce är het men...

Första kedjan... Jag tycker nog att Boyce inte riktigt håller till det...

Han är inte så jäkla konstruktiv utan snarare har han styrkan i det raka och lite fräcka kontringsspelet...

Jag vill ha tillbaka Öhrn där isst...

Låt spelarna göra succé där laget har mest nytta av dom...

Sedan vill jag säga att jag inte riktigt gillar vad jag ser i anfallszonen...

Vi känns lite så där lama igen nu. Vi kliver inte in i skiten utan lägger puckar i rundeln och jobbar inte överjävligt hårt på puckarna vidare...

Nä det blir inga poäng den här matchen om vi inte hittar tillbaka till desperationen och viljan att sätta puckar även om det kostar ett blåmärke!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
Tar vi en trea idag så kommer det krävas en säsongsavslutning av stora mått för att det ska överträffa den nivå av glädje jag kommer känna över en vinst ikväll.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
Fråga kolon: hur länge orkar vi forechecka såhär vansinnigt hårt utan att få utdelning?
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
Blev precis påmind om det nästintill genuina hatet man känner gentemot Leksand, hade förträngt det.

Nåväl. Bra start, uselt på 1-0. VI har haft det mesta. Kommentatorer som inte ens bemödat sig att göra lite research inför matchen. "O där kommer en spelare i Timrå med galler ja", en gallerjunis som råkar lira första PP. Stämmer väl överens med självbilden de har i det där rövhålet till hockeyort.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
Rip Kirby: Chanser finnes men icke målen
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
Håhå ja ja vi ställer upp illa vi en defensiv omställning och direkt får vi en i rumpan...

Sedan tar vi ett värdelöst pp på det...

Känns lite nervöst ut...
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
Leksands IF - Timrå IK 1-0
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
1-0 Leksand.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
Så var det det där med domare och deras placering på isen...

Där fick vi en tvåa i utv båset för ingenting...
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
Leksands IF - Timrå IK 0-0
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
dr dängroth: Det finns ett namn.
Hockeynoir.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
El Maco: ett stukat hjärtas första regel, förhoppningar uttalas icke, därför kokar forumet av icke-aktivitet. Skrock eller realism, det tvistar Domustrappans filosofer om.
Timrå är ett undergroundfenomen. Iallafall emellanåt. Strömavbrott är också en förklaring. Radioamatörer och krypterade morsekoder avslöjar dock att liket lever och pulsen slår. Hockey ska spelas och tro det eller ej man hoppas på vinst runt om i stugorna
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
JanneH: med två raka segrar börjar jag tabellporra och fundera på vad en trepoängare ikväll kan göra. Så just nu har jag högre hopp än 12:a. Men det är ju en dagsformsfråga. Gud vad mysigt det vore med vinst ikväll.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
Knylan: Jag är nöjd bara vi går till juluppehåll på alla tabellpositioner utom 13-14.
Finns det någon rättvisa så tar vi 3 pinnar ikväll men då gäller det att vem som än står ikväll gör en bra match. Vi har inte råd att släppa billiga mål ikväll!
Kommentera

Leksands IF - Timrå IK 2015-11-30
Matchtrådsstart utan inför-klipp, det får gå ändå.

Ett Leksand som väl av många anses vara i en god form just nu, mot oss som väl på alla sätt också är inne i en bra trend. Leksand har ju trots allt bara vunnit de två senaste matcherna, vi har vunnit tre av våra fyra senaste. Den dåraktigt lagde kan se ett mönster i att vi verkar ha något på gång, framförallt så har vi en målvakt som verkar kunna vinna matcher åt oss. Ohre är ju ingen demon, det finns mål som glider in som inte alls ser otagbara ut. Men han vinner matcher åt oss, fem av de åtta han stått. Minns inte om någon av de tre torskarna är kryssmatcher.

Jag skulle bli mycket postivt överraskad om vi tar poäng imorrn, närmast chockerad om vi tar tre. Vi har hanterat Leksand dåligt i år. Vi ägde premiären men torskade ändå, hemma var vi bleka vad jag kan minnas. Känns som att de spökar för oss. Med det sagt så vore det så ohyggligt skönt att slå dom, bara för att slå hål på den där buzzen som kommit igång kring dom, media verkar mysa. Perra ser lycklig ut. Vi flyger helt under radarn. Innan Perra kom in så diskuterade man på Cmore om Leksand t.o.m skulle kunna åka ur, då sa Lückner att de inte skulle kunna göra det eftersom de två Sundsvallsslagen var så pass dåliga. Detta är nog en frukt av att vi inte varit del av en huvudsändning sedan tidigt på säsongen.

Om någon missat det så gjorde Jimmy återkomst idag i ST med en analys av båda regionslagen. Kontentan är att vi, enligt all logik, ska ha mer att hämta ut poängmässigt än vad vi gjort hittills. Problemet är som bekant målskyttet, något som kommit igång så smått på senaste tid, framförallt efter Elias Petterssons intåg.

Tänk om vi skulle få gå till juluppehåll som ett topp 8-lag. Vi har sex matcher på oss.
Kommentera

« · 1713595