1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581689 inlägg · 6215 ämnen

Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17

« · 2294102 · » Till forumet


Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
Knylan: Vad fan ska man hålla på imorn? Att Linköping vinner för att inte djurgården ska flåsa oss i nacken? Eller på djurgården, för att Linköping på allvar ska bli indragna, även dem? Jag lutar åt det sistnämnda. DIF har verkligen ryckt upp sig på ett imponerande sätt, men jag tror ändå vi har dem efter oss efter 52 omgångar. Och jag har hela säsongen känt att vi ska kunna vara nära eller förbi LHC. Ser personligen hellre att Malmö och LHC kvalar än Timrå och DIF.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
Bragd-Birger: Sånt kommer jag aldrig ihåg, kör alltid med bank-id 😁
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
mikenomad: försöker den vägen men inser att jag glömt lösenordet...
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
Bragd-Birger: Jag kollar i mobilen men via telia play-appen och cmore den vägen. Inte via cmore-appen.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
JanneH: Obehagligt, ja, men inget vi kan påverka mer än att se till att vinna båda matcherna vi har kvar mot DIF. Ser man till vilka klubbar som omgärdar oss i tabellen just nu så har vi varit tydligt bättre än såväl DIF som MIF, även LHC.

Malmö och Djurgården har dessutom två möten kvar, det första redan på torsdag. Även om DIF börjat vinna nu på slutet så är det fortfarande ett lapptäcke av skit vi snackar om, de kommer fortsätta att blanda resultaten. Även om de går på ångor nu så är det precis samma för dem som det är för oss: de kommer behöva kravla sig över 60 poäng i slutändan. All press ligger på Malmö i dagsläget, och vi får väl se om möjligen LHC kan få det svettigt till slut också.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
Bragd-Birger: Inte på Cmores ”apple-tv-app” heller.
Tur Farmen finns. Vad är väl 3p i repris mot att se ett gäng oduglingar ysta ost.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
mikenomad: kollar du på via tv eller app? På mobilappen finns den inte.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
Zäta75: alltid mysigt med sura leksingar. Högsta skadeglädjesfaktorn uppstår när Leksand åkt ur och det zoomas in på gråtande leksingar med såna där gula mashårsperuker.

Men dom kan ge fan i att radera matcher.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
mikenomad:

Samma här
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
thorwald: Har precis kollat, inga problem
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
Bragd-Birger: Han är nog lika sur som han som slog av sin klubba mot målburen när Timrå avgjort i öppen kasse...
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
Håkkybåkky: skitirro. Alla andra matcher från igår ligger ju där. En sur leksing på Cmore som tryckt på Radera-knappen?
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
thorwald: upplever samma problem
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
Någon som vet vad som hände med matchen Leksand - Timrå på cmore? Hann inte kika igår, men nu hittar jag den inte under tidigare sändningar.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
Håkkybåkky: Senaste 7 matcherna har Djurgårdsspelarna letat efter sådana situationer som gör att dom kan falla lätt vid en närkamp.. Om man lyssnade på Hockeypuls innan säsongen drog igång när Adam Johansson intervjuade i stort sett alla ledare i svensk hockey, så berättade då ledarna att dom gör allt för att få bort diving. Det måste till ett hårdare straff tills nästa säsong. Situationsrummet måste börja granska detta under pågående match när spelet pågår. Hittar rummet en situation, så ska dom kalla på domarna vid avblåsning så att dom också får se. Vid straff gäller match penalty till att börja med och sedan efterkommande böter. DETTA måste bort! Om inte annars så är det dags för utredning om korruption inom SHL!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
Håkkybåkky:

Vet inte vad regelverket säger faktiskt.

Sedan kom det andra matchstraffet i slutet av matchen när matchen redan var avgjord, jag har dock inte sett den situationen så kan inte yttra mig om den men skall absolut kolla.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
mattias - 74: stämmer, vilket gör det hela ännu underligare. ”Det var inte riktigt en slew foot, men du ska ha ett matchstraff ändå”
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
Håkkybåkky:

Slewfooten blev ju tilldömd som tripping har jag för mig.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
För er som inte har sett så uppmanar jag er att kika på matchstraffen (2st) DIF fick med sig igår mot Växjö. Första var en slew foot, men i en närkamp där de kampar om pucken och svänger i sarghörnet. Om man är nitisk så får man det till ett matchstraff. Den andra så åker Växjö spelaren in i knapp styrfart och DIF spelaren faller som ett höstlöv. 2 min boarding maximalt.
Att en av dem renderar i ett matchstraff är fan gränsfall, men att båda gör det är direkt pinsamt.

DIF ska vara kvar i SHL, det har domarna nu tydligt proklamerat.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
SMÅLAND: Skål! Bra val där!! Släng i ett lingon så blir det fruktstund.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
Ida börj vi traditionsenligt Dan mä lit godricka å firt segern mot Laabraaten!!
Skål tamjefan rabbuslingar 🎉🥳
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
Nä men ja tycker vi spelar en bra match igår, leksand har ju hela laget på plats förutom nån enstaka person, och ändå kan vi vinna trots filmningar och domare som hitta licensen i flingpaketet.

Det enda jag hade önskat av dom är pp effektivitet. tycker att det var bättre igår än tidigare men vi fick bara inte in dom. Hoppas de ändras nu.

Forza tik Vi ska stanna i SHL❤️🤍
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
Jag tror att allt är RV:s fel. Alltid.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
Nisse på Mon or: Ah men, första missade matchen i år. Typiskt!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
Dahlén är inne i 20 sek sen byter han. Man hinner knappt se honom ffs
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
Greven: huvudsaken vi INTE är det andra kvallaget.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
Greven: Pettersson vs Dahlen inatt
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
JanneH: Jag tror det som nog är sannolikast är att MIF är ett av två kvalande lag.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
Charliejfz: ja om man kollar på Malmös trend efter att de sparkade Fagerwall jämfört med Djurgårdens trend efter de tog över honom så måste de ju ha bra jävla ont i magen nere i Malmö.
Jag tycker f ö att det är obehagligt att DIF vaknat till liv. Hade varit tryggare för oss om de varit avsågade och vi kunde foka på att jaga Malmö.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
söder över: wienerbröds Mädsen ska väl in på ett hörn och kötta i boxplay också. Sedan Liljevall när han har kommit in i tempo. Så kan Hanzl mfl fokusera på offensiven.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
söder över: Alvarez gör ju iofs ett mål ikväll, just idag tycker jag inte att det finns så mycket att klaga på gällande honom. En abuse denna säsong har ju visat sig kunna vara allt ifrån en nysning till att ha bett en domare att flytta på sig, vem som helst av oss hade fått två minuter i lunchkön på jobbet med den nivån.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
Sonnenberg: Alvarez blev het och öppnade käften, det kostade 1 mål i rumpisen…

Vi vann och det var iaf en form av engagemang som föranledde kommentaren till domaren…

Dom var fullständigt katastrof ikväll så ok.

Spelmässigt gör inte alvarez bort sig ikväll. Instämmer.


Timpa Erixon var med men han är bra jäkla dassig asså…

Tar sig själv ur lägen och är allt annat än närkampsguru…

Ikväll vinner vi så fine! Onödigt att älta och katastrof var han inte…
Jag hoppas dock innerligt att paien kör med LaLeggia och didrik med Zajac och svesse mä Westerlund och Erixon avlastar vid behov.

Jag vill se mer istid på Boyce med de senaste två matcherna där han ändå fått lite kontinuerliga byten tycker jag han visar att det finns overall sämre spelare i uppställningen. Han styr och skymmer framför mål och han är rätt safe i egen zon…

Bredd och rätt stadig 0-0 byteskille!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
Troligtvis vågar man inte bänka Zajac utan kör istället på 4 backpar eller att han får rotera in
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
Charliejfz: Oskars är 17 poäng före ser jag. Blir nog nog lite för tufft…
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
Timrågogogo: Kanske är nått tekniskt fel nu då :/
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
Sputnik: Även om det är många matcher kvar så tror jag faktiskt TIK kan fixa säsongen utan kval. Om laget ger sig tusan på det. Rödgökarna kommer nog inte att börja rada upp vinster och får ingen utdelning. De börjar känna pressen och frågan är om de klarar den. Tror Mif är påväg till kval. Och blir LHC indragna i kvalstriden så kommer de nog inte klara trycket. Likaså Oskars som är i en negativ trend.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
Tidelagsflaggan var med ikväll också
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
Sputnik: Zajac som 7:e. För osäkert bakåt
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
Saltmasen: Tack kan behövas!
DIF är pånyttfött och jag tror de kommer ånga på nu, hoppas vi kan hänga på tåget bara..
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
Grattis till 3p, ni var riktigt vassa framför mål ikväll, lycka till med resten av säsongen, håller tummarna för er!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
Otto1: tackar 😀 en polare med dator provade o boka men det gick inte för han heller.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
Sputnik: som vanligt
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
Timrågogogo: Som vanligt med hockeykväll. Timrå får knappt en notis..
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
Zäta75: Erixon borde ligga mest risigt till.
Zajac har en offensiv uppsida och han visade idag att han kan växla upp. Erixon är alldeles för slapp bakåt mellanåt och då väljer jag Zajac före som ändå är vass framåt.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
Otto1: Ser likadant ut via datorn också. Kan dom ha stannat av det av nån anledning...
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
jå1: Den nya 2m ryska björnen Paigin sägs ha kommit till Timrå ikväll. Inte lär vi bli sämre med honom. Han hinner nog träna 3 dagar med laget innen lulematchen som jag är säker på att han spelar.

Frågan är vem de bänkar som 7e back? Zajac gjorde en rätt bra match idag känner sig nog lite pressad. Bänkar man Erixon? Tror ej det tror på Zajac. Vad tror ni?

Rödvit hockeydynamit ikväll! 💪🏻💪🏻💪🏻
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
kunde inte bli sämre förut
nu är vi på gång uppåt
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
Mcmac: Vi alla vet att Timrå gör en plattmatch nästa
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
Timrågogogo: Kan hjälpa dig imorgon om du vill, skriv ett pm isåfall :)
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
Mcmac: Kryss och LHC vinst på straffar då?
Låst ämne

« · 2294102 · »