1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581373 inlägg · 6216 ämnen

Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12

2671377 · » Till forumet


Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
Sputnik1: jag hoppas och tror att vi får se ett helt annat lag imorgon! Jag må vara naiv, men det är lite skönt att vara det. Och kvartsfinal är absolut godkänt!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
Tom Topp: Japp, nu är det slut på gubbtjurandet!
Nu är säsongen nollställd.

Krångligare väg via play in givetvis, men vi har haft underpresterande forwards som mer än gärna får ta på sig blåstället och komma ut som pånyttfödda!

Man har ju varit med om det omvända med, spelare som levererat under säsong men varit mer osynliga när det väl blir slutspel.

Tar vi oss till kvartsfinal så är ju egentligen mina förväntningar på denna säsong uppfylld. Då jag tyckte minst kvartsfinalspel är godkänt.

Nu laddar vi om tills imorn och kör full mutter!!!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
Zäta75: måste få tillbaka sitt spel,eller något spel. Nu slängs puckar åt alla håll och kanter känns det som. Och bakåtpassningar med destination okänd. Vill ha tillbaka passningar i fart på klubb spetsarna. Gärna mer spel vid mål störa målvakt och vara med på returer. Många tankar nu
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
Sista stycket i ST's artikel med Ante
" -Jag tycker inte att det påverkar något. Nu blir det slutspelshockey, det är något annat. Det handlar bara om att vinna matcherna, kunna spela på ledning och ta beslut som gör att vi inte bjuder dem på chanser, säger han."
Jsg verkar ha missuppfattat något. Trodde det gällde alla matcher.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
JanneH: Helt rätt Janne! Aldeles för deppigt här inne nu. Och håller med dig, säsongen är inte alls slut. Det är ju två matcher kvar!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
Zäta75: Precis! Det är alldeles för tidigt att summera säsongen! Vi får hissa eller dissa när sista matchen är spelad!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
Zäta75: måste få tillbaka sitt spel,eller något spel. Nu slängs puckar åt alla håll och kanter känns det som. Och bakåtpassningar med destination okänd. Vill ha tillbaka passningar i fart på klubb spetsarna. Gärna mer spel vid mål störa målvakt och vara med på returer. Många tankar nu
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
Smokey: Upp till bevis nu Timrå. Vi vet att ni kan. Inte ska vi väl slösa bort en säsong som har så mycket mer att ge?

You got what it takes. Now show it! 🙏🏻🙏🏻🙏🏻
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
söder över: nu är grundserien färdig o vi vet va vi ställs inför. spara såna där individ sågningar till säsongen är slut och försök istället hitta glöd att stötta varje själ i en röd & vit ardenneroffensiv á la supportrar 😉
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
Jag sitter lojt och drar i spakarna på mitt Stiga-hockeyspeĺ. Det ena lagets krumma plastgubbar är röda och vita.

Jag slås av att Stiga-lirarna fan uppvisar mer liv, stuns och glädje än årets upplaga av Timrå IK.

Det finns inga avbytarbås eller tränare på ett mekaniskt hockeyspel från Stiga. På utsidan av plastsargen smetade jag dit en stor begagnad lössnus för att få lite Antevibbar.

Den rinner sakta.

Hur kunde det bli så här?

Jag faller på knä på golvet framför det slitna Stiga-hockeyspelet.

Knäpper mina händer och vrålar till hockeygudarna:

VAKNA! Vakna Timrå IK!

I drömmen kommer givetvis en god fe farande med sitt trollspö och plötsligt dansar stjärnor i hela rummet!

Den goda fen yrar runt på hockeyspelets plastis och avslutar med trycka upp trollspöt i häcken på tre fyra rödvita pjäser vilka plötsligt lyser upp helt galet i mörkret...

Nu är det bara drömmar, och möjligen sagor kvar, vilka kan rädda den här säsongen...
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
Villervalla: Man kan undra om laget fått fria händer med fysträningen också? Snacka om ett trött och likgiltigt uppträdande, från ledare till spelare. Skamligt!
VAKNA FÖR FAAN!!!!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
Keriksson: ja nu får vi fan rycka upp oss lite här på forumet. Många inklusive mig själv känner att säsongen är vaskad men den är ju inte slut än. Nu får vi hoppas slutspelet kan väcka lite liv i dönickarna på isen och att puckarna börjar studs lite med oss. Vad fan hände med ramsan "vi är Timrå och vi ger aldrig upp".
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
Villervalla: Jag citerar Andreas Lidén i Sundsvalls Tidning:

"Men – som sagt – rent sportsligt tror jag att det kan vara en fördel för Timrå IK.

Men då måste så mycket bli bättre.

Då måste energin, engagemanget och glöden finnas där.

Då måste det vara blåställ, blåslampa, djävlar, anamma, buller och bång.

Då vill vi se Timråspelarna med karaktär kliva fram. Anförda av Anton Lander och hans svartaste blick.

Då får vi äntligen se Per Svensson tillbaka i spel igen.

Då kan det bli kul."

Känslan just nu är att det ska v ä l d i g t mycket till för att det ska bli en så jävla kul matchserie. Blåställen vet jag inte om man provat ut den här säsongen. Djävlar anammat ligger på ett fåtal spelare att leverera. I tur och ordning Anton Lander, namnen Wedin, Filip Hållander och Per Svensson. Det är upp till dom här spelarna att visa vägen.

Men jag tvivlar. Var man inte ens i närheten av att hitta ett positivt eget spel dom sex sista matcherna (jag räknar bort vinsten mot Oskars hemma - av redan känd anledning), hur faen ska man lyckas med detta på två jävla dagar!? Rögle kommer inte spara på något. Dom kommer komma ut, framför sina hemmafans, vråltaggade att visa vilka som vill gå vidare. Där har Timrås spelare sin första utmaning - att möta upp Rögle med en likvärdig energi. Det är helt nödvändigt! Kan vi göra det och att de spelare jag nämnde tidigare lyckas driva på laget till att bli den bästa versionen av dom själva, då kanske vi kan få anledning att se ljuset tändas på nytt.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
söder över: Spöa skiten ur spygröna Rögle nu!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
Nu är jag klar med grundserien.

Den här säsongen har jag varit som Timrå generellt.

Lite efter hela jävla serien.

Jag tycker Timrå har underpresterat ganska grovt.

Jag vet att många lyfter Forsmark men för min del ja… han impade inledningsvis men sedan november har han knappt fått igenom en puck.

Eronen är så våldsamt värdelös att han knappast vill spela mer hockey efter den här säsongen…

Erixon är passivare än Pääjärvi…

Pääjärvi skulle jag vilja testa för THC för hans reflexer är senare än norrtåg.

Ante Karlsson är den största besvikelsen i år.

Pp och BP är fakked!

Formationen Hanzl Dalle och Pettersson är nog det enda som är sämre.

Det har varit en värdelös jävla komposition sedan första försöket och det bara fortsätter!!!!

Hur fan kan man som chef (Kapanen) se detta och inte säga åt Ante att ändra eller stanna hemma?

Rindell har backat sedan januari

Lyytinen har inte kommit tillbaka någon har snott hans tröja. Kanske Elias Granath.

Det är så jävla mycket som är dåligt att mitt intresse har svalnat markant.

Jag brinner för Timrå men ambassadörerna tråkar ut mig.

En satans tur att Lander och CO har klivit upp till den nivå man kan förvänta sig.

Synd att dom är så jävla ensamma…

Sett till matchen ikväll då?

Rindells sämsta i Timrå dressen… klar för?

Hanzls passningsspel sämst sedan han kom till Timrå.

Eronen när han få en puck på foten…
(Spelar nästa byte) ligger helt stilla. Försöker inte en ta sig upp på ytan i slottet utan ligger där och är så kavla nöjd över att ha en anledning att vila.

Pettersson och Dahlén fullständigt fel på isen. Knappt att dom håller i en kvalmatch till HA där dom befinner sig och det tackar jag Ante K för. Han mördar all glädje hos alla tre i den formationen.

Men men.

Didrik kliver upp och tacklar, gör mål och spelar enkelt.

EA försöker med fart och i egna zonen kanske det inte är så glamoröst men han kör enkelt och ansvarsfull när han lyfter pucken ur zon. Att jämföra med Erixon och Eronen som lämnar över pucken till första bästa motståndare för att undvika all form av rörelse på egna benen eller Rindells risktagande som ikväll nådde astronomiska höjder.

JJ som biter i och kör på när försvaret bara petar och kollar på. Mycket bra match av honom.

Wedda är en av få som vågar något och det får vi se och berömma! Good job!

Nu kör vi två matcher till sedan hoppas vi på en ordentlig nystart nästa år med en förhoppningsvis ny ledarstab och ny energi!

Jag är skeptisk till Sandras fys med inför nästa år för Timrå ser fruktansvärt mjuka, fega och trötta ut på isen och det är väl inget vidare kvitto på att hon lyckas något vidare.

Älska Timrå!

Olé olé olé!

Trots min besvikelse!
Alltid TIMRÅ IK!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
Villervalla: 🤣
Helt ärligt så är väl ändå oförmågan att göra de billiga, enkla målen vår största akilleshäl denna säsong. Vilket även avspeglar sig i att vi är enda topp 8 laget med negativ målskillnad. Det smärtar ju varenda match hur man sliter och faktiskt skapar riktigt bra A-chanser och så sitter avslutet endera i magen på målvakten eller tar på nån försvarares ben eller skridsko (ofta med en studs som leder till kontring i arslet). "TA BETALT" säger Ante, ja men ni har ju haft hela säsongen på er att lära er göra det å det ser ju snarare värre ut än bättre. Samtidigt i Linköping stänker Rattie in billiga skitmål hela jävla säsongen.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
Turkiska Tiken : Vilka backar har varit bäst denna säsong?

Dom två bästa tycker jag Forsmark och Lyytinen varit. Forsmark har överraskat rejält och visat att han ska spela på 3 backpar nästa säsong. Lyytinen inte lika bra som i fjol men varit väldigt viktigt överlag.

Svensson, Erixon, Strömberg har varit ojämna alla 3. Djupa dalar men höga toppar, framförallt på Didde och Erixon. Svensson lite jämnare i spelet.

Rindell har gjort mycket poäng framåt men rejält svajig bakåt alldeles för ofta.

Eronen, bedrövlig.

Edfeldt har blandat och gett. Är väl inte riktigt SHL redo än. Melander spelat för lite för att ge en rättvis bedömning.

Nästan alla backar har varit borta längre stunder på grund av skador, vilket kan han ha påverkar prestationen.

Vet inte riktigt hur vi ska kunna ta några nämnvärda steg på denna lagdel nästa säsong om man tar hänsyn till vad som ryktas in och ut.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
Andersson: Haha, jag får alltid för mig att play in är 7 matcher på vårkanten varje år (skrev lika i vår bok tidigare när jag tippade HA-slutspelet) och jag fattar inte varför. Tror jag är skadad från NHL-slutspelet där alla matcher alltid är bäst av 7 och min reptilhjärna inte ens reflekterar att andra alternativ finns. Hursomhelst, ni tar Rögle över både 3 och 7 matcher, ni är mycket bättre.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
SuneMangs: Bäst av 3 , men tack ändå . Hoppas ni går upp
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
SuneMangs: tack 👍
slutspel, nu måste vi vakna
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
Zäta75: var mer ett exempel på en spelare som borde haft en tuffare attityd än vad han visat.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
Önskade nyss modoiterna ett stort grattis till en fin säsong och vill samtidigt passa på att kika in här och önska er stort lycka till i play in. Först var det trist att ni inte fick Modo när dom föll bort. Sen var det trist att ni torskade ikväll och missade Örebro och en chans på revansch från förra året. Men Rögle har ni över sju matcher, det är jag övertygad om. Efter åttondelen tror jag däremot att det blir tufft, men håller stenhårt på er i SHL-slutspelet i varje fall.

Däremot trodde jag att ni skulle vara bättre i år (endast baserat på förra säsongen och att ni fick behålla typ alla spelare), men kan tänka mig att tränarfrågan har varit ett av problemen i år. Eronen står inte så högt i kurs heller vad jag kunnat läsa mig till härinne. Anyhow, kör hårt och lycka till så ses vi förhoppningsvis nästa säsong!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
Olle: Mycket tveksam till att Mieho spelar för Timrå nästa år dock...
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
Olle: Nu lär väl inte Mieho vara kvar i laget dock
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
The great one: med en dåres envishet kommer jag fortsätta hävda att det är coachteamets jobb att sätta rätt mentala inställning i laget. Mieho, Lander, Pääjärvi, Lundin det är flera spelare i laget som borde kunna bli elaka om det behövs men dom verkar aldrig haft känslan att det behövts? Lander exkluderad, tycker han gjort det helt ok, speciellt med tanke på att han är den ENDA i laget som visar upp nån form av aggressivitet framför motståndarnas kasse. Strömberg/Svensson visar fan inte ens upp det framför EGEN kasse.

Jag hoppas att Jokinen, med all erfarenhet från NHL, är den typen av coach som kommer att säga till Mieho och Svensson att endera mular du nylle framför kassen eller så sitter du på läktaren.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
SKRIDSKOSKENAN: Åker vi ur i play in kommer vi iaf gå in som riktiga underdogs nästa säsong. Lär bli tippade runt 10a av dom flesta. Det kanske passar oss bättre. Slå ur underläge är vi bättre på, än tvärtom.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
Sputnik1: ja som att byta plats på två däck med punka 🧐
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
Grundserien slut och den kan väl summeras som knappt godkänd. Jag förväntade mig topp 6 och två ledande förstaformationer. Samt att vi skulle kunna spela en bra hockey och göra en hel del mål framåt. Det blev inte ens plusmål när säsongen är summerad. Istället minusmål och en 8:e plats.

Det är som att något fattas och jag tror jag kom vad. Det saknas Lite Jvlar anamma mentalitet. Se lite förbannade spelare som brinner och slår av klubban. Spelare som blir vansinniga över att förlora en match.
Trodde att Kaptenernas kapten (Lander) skulle se till att vi var redo för just det denna säsong. Men förhoppningsvis kommer det nu istället till slutspelet.
Det kan gå, 14 segrar är allt som krävs, vi tar den första redan nu på torsdags. Nu kör vi!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
väldigt tudelad inför detta. först måste jag säga att det är helt jävla sinnessjukt att ett lag som säkra sin åttondel i sista omgången kan skaffa sig matchboll på sin hemmaplan i första matchen. den som kom på detta system är antingen lat eller dum i huvudet.

men till det som känns tudelat. bandy laget är inget drömmotstånd. men av alla lag vi kunde möta har de åtminstone en mänsklig målis. det känns på nåt sätt betryggande.

nu är det upp till bevis om det finns några jävla cahones i denna trupp. går inte att skylla på enkla misstag, tar inte betalt, vaknar försent och andra jävla floskler. är man inte laddad, peppad och redo att skita ner sig nu så vet vi med all säkerhet att detta lag aldrig var ämnat för nått, och vi får sätta vår tilltro till nästa säsongs ombygge med nya röster i båset.

jag vet att jag kommer vara peppad i alla matcher vi har kvar. NU GÖR VI VÅRT, ALLT FÖR LAGET
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
Labban: Emil och Jonte är inte bra tillsammans. Ante måste våga ändra den kedjan
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
BlackBay: Mycket märkligt. Hela laget/föreningen utstrålar verkligen NOLL engagemang och vilja på slutet. Känns som att alla går och väntar på att säsongen ska vara över, och det har smittat sv sig på oss supportrar.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
X-Län: Yes. De har ju lirat ihop tidigare och de hade god kemi av vad jag såg. MPS står för fysiken och gräva längs sargerna och OJ och Hanzl verkar hitta varandra. Detta var precis innan Ante fick för sig att Dahlén, Hanzl och Pettersson ska lira ihop av en outgrundlig anledning.

Vilja slår klass.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
Zäta75: mitt tips från tidigare idag kvarstår: Ante kommer att vaska om i kedjorna först på lördag, efter att vi åkt på en klar förlust borta. Därefter gör vi en bättre insats, men förlorar ändå. Sommarlov!

Fascinerande säsong annars. Ju fler matcher vi spelar, desto sämre blir vi. Jävla tur att grundserien är slut, annars hade vi nog haft HV nosande i häcken om en månad.

Tror att vi tränar "jättebra", att spelarna verkligen tror på det, och att dom vill offra mjältarna för att Ante ska få avsluta med flaggan i topp.

Nu lär det bli många hålögda ängelholmare på jobbet i morgon. Att möta oss måste ju vara en mardröm. Hur ska dom få stopp på vårt anfallsspel? När vi tungt maler på, som en maskin, i våg efter våg. Vårt skoningslösa PP. Vår offensiva terminator och trollkarl Jonte. EP! Hanzl!!!1

Jag är så sjukt peppad på det här. Nu börjar säsongen på riktigt. Ante trycker på knappen: unleash the fury!

NU GÅR VI FÖR GULDET!!!!111
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
Turkiska Tiken : Tycker han agerar väldigt märkligt Ante.
Han vet ju om att han är arbetslös nästa säsong....
Sättet han marknadsför sig på nu lär ju inte göra att klubbar står på kö för att anställa honom.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
Labban: sätt Hanzl mps och Johansson som andra. Så rullar vi på två linor
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
Zäta75: Våga? Vem skulle ha något emot att röra om i laget? INGET kan ju bli sämre. Vi har varit ett skämt på slutet.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
Turkiska Tiken : Ja han måste nog vaska om för att få energi. Frågan är om han vågar det i hans sista chans med Timrå IK. Jag är tveksam, minst sagt.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
Labban: Jag tror på en riktig rockad!1!1!
Petersson och Dahlén byter kant!1!1
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
Zäta75: Kastar inte Ante om i kedjorna så tolkar jag det som att han skiter fullständigt i avslutningen på säsongen. Man kan liksom inte tolka det på annat sätt. Det finns ingeting som kan bli sämre med att ändra om rejält. Uselt PP. Uselt boxplay. Uselt över hela banan sista 10 matcherna. Inget engagemang från båset överhuvudtaget. Han har en chans att avsluta snyggt nu.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
Zäta75: Jag tycker Juel borde stå. Hans två matcher mot Rögle. 1-2 och 4-0. Betydligt bättre än JJ 1-5 och 2-3. Juel är en lugnare målvakt och tror han passar bättre mot ett lag som Rögle. JJ har sina styrkor, men blir orolig när vi inte för spelet och tror vi kanske kan få svårt med det mot Rögle.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
Zäta75: Den gode Staffan är nog ute & cycklar. Av det vi sett så framstår det inte som att speciellt många vill spela för Ante
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
The great one: Kronwall i studion tror att Timrå tar det. Det ska mycket till för att Rögle ska kunna rubba Timrå säger han. Han tror att många vill spela för Ante och ge honom en bra avslutning och offra allt.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
roger_sundsvall:
Vi förlorade 2 av 4 matcher när vi var absolut djupast nere i skiten och det inte ens var säkert om vi skulle undvika kval.

En vinst där vi var klart bättre och en SUPERJÄMN uddamålstorsk är hela facit mot Rögle.

Slutsats? Vi har verkligen alla möjligheter att vinna åttondelen.

Drömmen är ju om Örebro slår ut Luleå för i så fall väntar då Växjö i en ev. Kvartsfinal.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
Tom Topp: suck, allt som gick rätt i slutet på förra säsongen gick fel denna. Känns som vi och Leksand bytt avslutning på säsongen från ifjol
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
Labban: Våga vinn Ante! Blanda om kedjorna på lördag förutom 1a. Enda chansen. Johansson lär stå. Men man borde kanske köra på Juel men kommer inte att hända
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
14 segrar från ett SM-guld. Det kan gå.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
Undrar om Ante kör på med Dahlén Hanzl och Pettersson mot Rögle också? Det var ett djärvt drag att köra med den idag men såg riktigt lyckat ut ska man vara villig att erkänna 🤡
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
Herminator: Just nu ser vi ut som en entaktat kallblod som hänger med i loppen men är totalt över på upploppsrakan. Måste vara Sundbergs prägel som hänger kvar som en våt filt över laget...
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
Nu är det en nystart! Bara att gasa! Tror att det kan passa oss ganska bra!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
DJ Hemp: mentalt hade det kunnat vara jobbigare att få möta Modo eftersom vi ”ska” vinna mot dom men haft svårt att tagga till inför dom matcherna. Rögle är det mer öppet mot. Tror inte det kommer bli riktig ”slutspelskaraktär” på dom här matcherna och det gynnar oss. Den här matchen där Rögle vinner med 5-1, det var väl före deras ras i tabellen också?

Men vi får väl se nu då om Dahlén har en slutspelsknapp han kan trycka på. Detsamma gäller många andra spelare i laget. Dom har glidit på en skridsko ur topp 6, in i play in och nu ska det spelas hockey på riktigt.
Låst ämne

2671377 · »