1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596753 inlägg · 6213 ämnen

Lilla SM 2012

Sv: Lilla SM 2012
Blizzard: Rögle tänker visst vara med hela vägen också. Tung bortatrea det här.

Olle: 1-4 för Läxand nu. Rögle överraskar då mig iaf.

Olle: precis! stirra sig inte blind på DIF, ingen säger att man klarar es för man håller dom baom sig. Bofors är ju läskiga just u.

Blizzard: Det börjar se bra ut. Samtidigt som vi är 7 pinnar före DIF så måste man ju betänka att det kanske inte ens är DIF som är med om att slåss om dom 2 översta platserna i slutänden. Det gäller inte bara att hålla DIF bakom sig, vi måste kriga ner både Karlsbacksholmshamnsstadsborg och Rögle också.

T T: har hellre 13P än 9-10P som man trodde innan dessa två matcher. speciellt 10P innan matchen mot DIF trodde vi skulle bete oss som idioter och gå i botten.

Så 6P av 6P i två borta matcher av de jobbigaste lagen i KS är ju - NIIIIIIIIIIIIIICE.

T T: sant.. Bara fråga skellefteå

hoppas att vi kan fylla upp arenan lite nu när det går bra...

Kom precis upp ur gruvan efter ett tufft skift. Möts av en sol som tittar försynt bakom talltopparna. På med diselgeneratorn för att få elström till hårddisken mobila modem. Har HS fått kortslutning?

Nä. Bara samma groggångest som vanligt. Lite orolig för att träspriten börjar ta marknadsandelar bara... Men det är hårt virke i skuggan av bruken. Ångesten ligger som en stängd blöt unikabox. Undantaget är att denna gång ligger fan en hel falukorvslimpmacka och skramlar i lådan. Det finns hopp i eländet.

Då ringer det!

- Jag har fått tag på billig diesel. Det blir att åka till fjollträsk.

Kort. Kärvt. Osentimentalt och lika mycket mycket glädjesprudlande som en 25-kronorstrissvinnare vilken skrapat fram en x 1 i bonusrutan. Det är mer Timrå IK än i en parodi.

Försökte hitta biljetter via Ticnet... Enklare försöka förklara målskillnad och läget i kvalserien för en brunstig grävling. Vi tar med guldpåsarna och försöker deala på plats i stället. Sist hittade vi många överrockar med spännande utbud i kvarteren runt Globen. Gäller bara att undvika dom med nakna underben...

Klättrade upp på vinden och hittade tröjan. Skakade bort det grå dammet och inser att rött is da shit.

Nu sitter vi tysta i bilen på rull. Med frostnypna armbågar ser vi mer och mer bebyggelse susa förbi. På stereon kompar Lill Strimma. Jonny Cutts orkester. Norrlands guld är en kostcirkel i sig själv. Snart är dagsbehovet av B-vitamin täckt.

Kvalserien är livets resa mellan himmel och helvete. Och vi kan i alla fall trösta oss med att vädret är bra i dag. Det kan inte Djurgården.

Jaji, det är väl lätt att stirra sig blind på det faktum att vi har tio poäng och en klar serieledning (vilket jag nu gör). Men sanningen är ju att TIK hade oerhört svårt att ens få pucken ur zon långa stunder mot t ex Rögle. Ett skenbart RBK-övertag, visst, men det är vad man kan hävda i efterhand.

Återstår att se om man orkar pallra sig till O´Learys i morgon. Har ju fått smak på det där med KS 2012. Icke att förglömma är att DIF hade ett grymt missflyt senast som inte tog hem tre poäng.

superfalle: "Brudarna gillar sånt" hahahaha!! Ja det är ju huvudsaken :-)
Kvalserie fem år i rad så står de i kö till och med för Hahl Bundy hehe

Andersson: Hoppas de . Potensen kommer i alla fall komma tillbaka . Rynkorna vete fan . Fast de ska synas att man genomlevt en kvalserie. Brudarna gillar sånt

superfalle:

Då blir du väl yngre om den här serien går vägen ?

Hahl Bundy: Samma här . Jag har åldrats 10 år på två veckor t

Jag föredrar kvalserien framför en menlös nionde-tiondeplacering alla dagar i veckan. Även framför en kvartsfinalserie med 1-4 i matcher mot HV som följd. Det här är det roligaste man upplevt med TIK på mycket länge. Har sett varenda KS-match hittills och jävlar vad man lever upp. Lundström har ju äntligen tagit steget fullt ut till att bli den där förstekeepern.

Hahl Bundy: Det vore nått det:)

Hahl Bundy:

Tycker vi kan klara de hele på hemmaplan , de vore ju kul

Ytterst sällan man är klar efter 7 matcher , men de är vi väl värda efter den här grundserien :)

Redigerad kommentar

Andersson: Jag vill att vi ska vara klara på Torsdag.

Simmalugnt: Det här du rätt i.
F.ö vill jag aldrig någonsin uppleva en kvalserie igen.
(Såvida vi inte spelar för att gå upp, om vi åker ur nu.)

Hahl Bundy: I den bästa av världar så hade vi mött Skellefteå på måndag.

Hahl Bundy:

Trodde du att de skulle bli 3-0 borta mot boogie-rögle ?

Kryss ... kan de bli  , men oavsett resultat imorrn så är vi etta efter halva serien , men de får ju gärna vara med lite marginal  :)

Redigerad kommentar

Hahl Bundy:man kan hoppas men ett kryss ska faan gå, sen vet vi ju av erfarenhet att straffarna kommer att sluta till difs fördel, vesslau mot jocke. och kempe mot murley   hahaha

Jag har otroligt svårt att se att vi ska ta nån poäng imorgon men i den bästa av världar så....

nån som vet hur många bussar som ska åka??

superfalle: jaa en vinst av dom här två mot dif ska inte vara för mycket begärt

BlackBay: Fortfarande ks denna gång.

BlackBay:

Då är de väl på tiden ?

jå1:  Faktum är dock att vi ej vunnit på Hovet på flera år...... vare sig vi mött DIF eller Gnaget

jå1: hehe säg inte sådär högt då kan Kongo tro du ha fått hybris alldeles :P

Berglund: Det kan gå hur som hellst. Visst dif spöa oss i serien, men det känns som om ks är en helt annan sak. Nu har vi dessutom mer poäng och kan spela lite mer avslappnat. Bara hoppas att dif inte klarar pressen.

Andersson: Jag skulle bli överlycklig av tre

Andersson: Det skulle vara mumma det

Berglund:

3-4 poäng   på 2x DIF ser jag som väldigt bra

jå1: Jo men hybris är väl snarare om jag skulle säga att vi kommer att göra det blabla. Vilket jag föga tror.

Berglund: Är ju det jag menar, spekulera på du.

Berglund: Om Bremberg skickar ned DIF i allsvenskan så har han visat att de gjorde fel som inte ville ha honom. Dessutom så finns det ju då en chans att han kan få spela i sitt älskade DIF nästa säsong om de åker ned. Win-Win!

jå1: Seriöst, nu får ni ju ge er. Kan man inte få spekulera i hur intressant det är att se hur bremberg skulle agera i ett sånt läge. Jag tror inte vi tar 6p, som jag ser det är allt mer än 2p i dubbelmötet med dif grädde på moset...

Kongo: Spelar väl ingen roll om Berglund fått hybris? Så länge spelarna inte får det.

Ambroo: Ja vad gör man inte för Timrå IK......

Dream Team: Man måste balansera upp det hela så att Kongo-Kinshasa inte tror att vi har hybris.

Hahl Bundy: Mörkrets furste har talat.

Kongo: Tar vi 3 poäng i dubbelmötet så är jag supernöjd, blir det 4-5 tror jag på allvar på det här och om vi mot all förmodan skulle lyckas ta 6 så ska jag släta av HB.

Kongo: Själv tror jag att vi inte inte vinner en match till.

Kongo: Det gick väl inge vidare mot Djurgården i Elitserien heller.

Berglund: Att spekulera kring att TIK vinner två raka och lirar ut DIF ur elitserien uppfattar jag som hybris.

Kongo: Vaddå hybris? Det ska bli intressant att se hur Bremberg spelar när det är emot hans kära DIF. Kommer han leverera avgörande passningar och grejjer om det innebär att spela ur DIF ur ES? Vem har sagt något om att vi kommer göra det? Jag säger bara att jag vill se hur Linkan agerar.

Och nog fan har vi nästan lirat ur DIF ifall vi skulle vinna bägge 2 mot dom väl?

Sen när är det hybris att konstatera fakta?

Kongo: De är de enda som maler runt i mitt huvud och jag tror alla är väldigt medvetna om de

Berglund: Hybris? Glöm inte att TIK om två omgångar kan vara utanför topp två.

Förövrigt ska det bli intressant att se Bremberg imorgon, får vi se några sånna mackor som på 2-0 målet igår när det är hans kära dif vi kan praktiskt taget spela ur ES?

sargad: Fast 1an ska ju ta poäng från nånstans också. Desutom mer än 22 i det fallet.

« · 1482833 · »