Wayne Gresky: Ser att 2:an generellt hade mer poäng förr. Det är väl så att det sklijer mindre mellan AS topp och ES botten nu än för 10 år sedan.
Bästa tvåan om man tar bort Timrå kan maximalt få 21 poäng. Så 21p och god målskillnad = Timrå 'går upp' i ES igen. Borde räcka med 20p o bra +mål, kan räcka med 18-19p. Det blir töööffft. Det är det enda säkra.
Hjärnan kräver träning den också. Liksom hjärtat. Annars mjuknar vi. Till sist sitter vi där i nätbrynja och ser revyer o äckliga operetter med ett grässtrå i mungipan.
Tack för att du tuktar mig, Timrå.
En Match med Timrå IK är som en blodåder rakt in i hjärtat.
Jag behöver det där blodet.
Utan Timrå IK är mitt blod vällinggrått och syrefattigt.
Äntligen sjunger blodet i samma takt som himlen igen.
Kan man få hoppas på en fortsättning?
mikenomad: XP är otroligt tyst med kommentarer kring KS o Timrå.
Det enda jag hittar är på twitter där Ek kommenterar:
"Är det tungt nu för dig som hoppas att Timrå åker ur?"
"Nej, det är lugnt. Kvalserien är som gjord för Timrå. Det är snäppet under elitserien;)"
Marcus: Jag postade en lista i modoboken för en vecka sedan och bjuder på en repris för att bekräfta det du skriver:
Så här många poäng har tvåan i kvalserien haft de senaste 11 säsongerna.
10/11: 20
09/10: 18
08/09: 19
07/08: 19
06/07: 19
05/06: 21
04/05: 20
03/04: 17
02/03: 22
01/02: 25
00/01: 21
Säsongen 00/01 hade Björklöven 20 poäng och kom trea, sedan dess har trean i kvalserien som bäst haft 17 poäng. En gissning är alltså att 18-19 poäng kommer att räcka för en elitserieplats.
Underbar seger igår.
Vet inte vad Tommy Andersson sa eller hur han såg ut i intervjun efter matchen igår. Men glad var han i alla fall.
Grabben och jag stod vid sargen mittemot och när han lämnade intervjun skrek vi för full hals "Vi vill se Tommy vinka", efter några halvförvirrade huvudvridningar såg han två glada rödklädda figurer på andra sidan rinken. Och han vinkade, sträckte armarna i luften och klappade händer under en bra stund. Det var en halvkultig upplevelse, det trodde jag knappt om den mannen.
Men det blev en njutbar hemresa igår kväll. 18 mil genom vispgräddetjock dimma, med Frank Zappas liveplatta "Hammersmith Odeon" i bilstereon och med samma frid i hjärtat som Karl-Bertil Jonsson hade på julaftonsnatten.
May it be continued...
Redigerad kommentar
Marcus:
Visst låter det enkelt i teorin?
Skulle Timrå förlora de två matcherna mot Djurgården, skulle det helt plötsligt kanske krävas 10 poäng på fyra matcher. MoDo var som sagt i en liknande situation ifjol och då hade de redan mött det andra elitserielaget.
Men som jag skrev igår så är jag övertygad om att Timrå kommer ta minst 4 poäng mot Djurgården och då är det ju så gott som klart.
mikenomad: Såg ut i Dagbladet som att han klev av som försiktighetsåtgärd.
Han är nog med. Man ska vara halvdöd för att missa en sån match.....
* Vill bara hylla Thorp för gårdagens insats. Igår var han majestätiskt bra.
* Om två omgångar kan vi ligga på nedflyttning, ödmjukhet.
KORITFW: Ja, håller med en sån skön snubbe TILL i Timrå IK!
Vilka klassiker som finns i denna after season.
Tweet tweet Timråiiiiten. (han borde prisas, är han Modoit så borde han prisas mer)
Tommy Andersson, han som stirrar tomt i luften under Viasatintervjuerna när han inte tror någon ser. Kungligt!
Jonte Hedström, älskad av de flesta. Vilken comebacksäsong. Vilken härlig person.
Alla i laget reser sig och spelar som ett lag när det behövs som mest, hoppas detta håller i sig så KAN det gå vägen!!
Det enda jag känner att vad som än händer, så älskar jag detta rödvita lag.
Måste framhöja Fleury:
-I'm sorry, I don't know what you mean.. I see hole I shoot there.
Lite a lá Kapanen "ser jag dom så tar jag dom"!
Timrå Icon:Ni kan betrakta Eder som inbjuden. Mina knävelborrar krullar sig av hänryckning av blotta tanken på den dekadens vi skall hänge oss åt. Givetvis ingår ett par frodiga konkubiner att förlusta sig med framåt småtimmarna. Inte tu tal om den saken.
konjaksfryntliga hälsningar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar