1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596779 inlägg · 6213 ämnen

Lilla SM 2012

Sv: Lilla SM 2012
Hahl Bundy: Det jag räknat på är ett "worst case" scenario utifrån Timrå. Då krävs 22p och hygglig/bra målskillnad.

sargad: Ja men det förutsätter 6 fullpoängsmatcher. Det skulle tom kunna vara så att man vinner KS på det.
Inte troligt när alla slår alla.

Hahl Bundy: Tycker det är en ganska träffsäker kommentar av Ek faktiskt. Hittillls tycker jag skillnaden mellan serierna är tydlig. Jag tror inte vi blivit så ofantligt mkt bättre, däremot straffas vi ju ohyggligt mkt mildare nu för våra misstag. DIF:s stora dilemma har väl dels med egen inställning att göra, dels att de är laget ALLA as-lag vill slå. Vi har haft förmånen att spela mot dessa lag utan jättefavoritskap. Ett drömläge med tankke på situationen är vad vi haft. Det bästa är att just detta lär vi kunna dra fördel av även fortsättningsvis. Känns inte som vi är favoriter nu heller, trots att vi leder serien och är ett av es-lagen.

sargad: Korrigering. Bästa tvåan om man tar bort Timrå kan maximalt få 22 poäng.

Hahl Bundy: Skyldig! :)

Wayne Gresky: Ser att 2:an generellt hade mer poäng förr. Det är väl så att det sklijer mindre mellan AS topp och ES botten nu än för 10 år sedan.

Bästa tvåan om man tar bort Timrå kan maximalt få 21 poäng. Så 21p och god målskillnad = Timrå 'går upp' i ES igen. Borde räcka med 20p o bra +mål, kan räcka med 18-19p. Det blir töööffft. Det är det enda säkra. 

Simmalugnt: Ha ha är det du som är JJ?

Hard Rock Hallelujah! :)

Hjärnan kräver träning den också. Liksom hjärtat. Annars mjuknar vi. Till sist sitter vi där i nätbrynja och ser revyer o äckliga operetter med ett grässtrå i mungipan.
Tack för att du tuktar mig, Timrå.

En Match med Timrå IK är som en blodåder rakt in i hjärtat.
Jag behöver det där blodet.
Utan Timrå IK är mitt blod vällinggrått och syrefattigt.

Äntligen sjunger blodet i samma takt som himlen igen.

Kan man få hoppas på en fortsättning?

Hahl Bundy:

Ja, jag kunde inte hålla käften. Var tvungen att skriva till Ek och fråga hur han kände. :)

Hahl Bundy skönt med en match med något mindre ångest
I morgon . De blir väl förmodligen torsk och då kommer den där riktigt jobbiga känslan tillbaka . Detta är vidrigt . De värsta jag varit med om

mikenomad: XP är otroligt tyst med kommentarer kring KS o Timrå.

Det enda jag hittar är på twitter där Ek kommenterar:

"Är det tungt nu för dig som hoppas att Timrå åker ur?"

"Nej, det är lugnt. Kvalserien är som gjord för Timrå. Det är snäppet under elitserien;)"

Marcus: Jag postade en lista i modoboken för en vecka sedan och bjuder på en repris för att bekräfta det du skriver:

Så här många poäng har tvåan i kvalserien haft de senaste 11 säsongerna.

10/11: 20

09/10: 18

08/09: 19

07/08: 19

06/07: 19

05/06: 21

04/05: 20

03/04: 17

02/03: 22

01/02: 25

00/01: 21

Säsongen 00/01 hade Björklöven 20 poäng och kom trea, sedan dess har trean i kvalserien som bäst haft 17 poäng. En gissning är alltså att 18-19 poäng kommer att räcka för en elitserieplats.

Marcus: Runt 20 p brukar krävas ja. Fast med tanke på att det är så jämnt under oss med 4 lag på 6 p skulle det möjligen kunna bli så i år att runt 16 p räcker.

Underbar seger igår.

Vet inte vad Tommy Andersson sa eller hur han såg ut i intervjun efter matchen igår. Men glad var han i alla fall.

Grabben och jag stod vid sargen mittemot och när han lämnade intervjun skrek vi för full hals "Vi vill se Tommy vinka", efter några halvförvirrade huvudvridningar såg han två glada rödklädda figurer på andra sidan rinken. Och han vinkade, sträckte armarna i luften och klappade händer under en bra stund. Det var en halvkultig upplevelse, det trodde jag knappt om den mannen.

Men det blev en njutbar hemresa igår kväll. 18 mil genom vispgräddetjock dimma, med Frank Zappas liveplatta "Hammersmith Odeon" i bilstereon och med samma frid i hjärtat som Karl-Bertil Jonsson hade på julaftonsnatten.

May it be continued...

Redigerad kommentar

stoff: Ja de känns som att de är hans lägstanivå som måste bättras, men de finns ju fin potential i honom :)

Snoop: ja tänk om han höll denna nivå ständigt:)

Måste bara säga att det är fantaskitskt kul att se vad grabbarna kriga för föreningen, enormt skön och viktig vinst mot Rögle igår, det är fan ingen lätt hall att komma ner och spela i.Nichlas Torp har jag gett mycket skit under säsongen men han är en klippa just nu, täcker skott skär av passningar tacklar och spelar enkelt, hur kul som helst att se.

Marcus:

Visst låter det enkelt i teorin?

Skulle Timrå förlora de två matcherna mot Djurgården, skulle det helt plötsligt kanske krävas 10 poäng på fyra matcher. MoDo var som sagt i en liknande situation ifjol och då hade de redan mött det andra elitserielaget.

Men som jag skrev igår så är jag övertygad om att Timrå kommer ta minst 4 poäng mot Djurgården och då är det ju så gott som klart.

De senaste tio åren har 20 poäng alltid räckt i kvalserien. AIK har gått upp på 18, Rögle och Södertälje på 19, Mora till och med på 17 poäng. Nu har vi 10 pinnar och behöver således vinna 3 matcher och ta någon oavgjord på 6 matcher. Det räcker! Vi är nu halvvägs i resan. Det låter inte helt omöjligt, men man ska ju inte ta ut något i förhand. Timrå är fortfarande underdogs tycker jag då vi fått kämpa som galningar för varje poäng och haft en hel del flax. Det blir otroligt viktiga matcher mot Djurgården, för att det ska kännas bra så behöver vi minst 3 poäng på dessa två matcher. Spelet i egen zon måste förbättras då vi ofta blir fastlåsta i uppspelen av ivriga motståndare.

mikenomad: Såg ut i Dagbladet som att han klev av som försiktighetsåtgärd.

Han är nog med. Man ska vara halvdöd för att missa en sån match.....

* Vill bara hylla Thorp för gårdagens insats. Igår var han majestätiskt bra. 

* Om två omgångar kan vi ligga på nedflyttning, ödmjukhet.

Underkroppsskada på Hallin, oklart om han är med mot DIF eller blir borta. Detta enl. ST. Oklart om han är med....jaja, lika med att han blir borta då. Då blev segern igår rätt dyrköpt.

KORITFW: Ja, håller med en sån skön snubbe TILL i Timrå IK!

Vilka klassiker som finns i denna after season.

Tweet tweet Timråiiiiten. (han borde prisas, är han Modoit så borde han prisas mer)
Tommy Andersson, han som stirrar tomt i luften under Viasatintervjuerna när han inte tror någon ser. Kungligt!
Jonte Hedström, älskad av de flesta. Vilken comebacksäsong. Vilken härlig person.
Alla i laget reser sig och spelar som ett lag när det behövs som mest, hoppas detta håller i sig så KAN det gå vägen!!

Det enda jag känner att vad som än händer, så älskar jag detta rödvita lag.

Måste framhöja Fleury:

-I'm sorry, I don't know what you mean.. I see hole I shoot there.

Lite a lá Kapanen "ser jag dom så tar jag dom"!

Timrå Icon:Ni kan betrakta Eder som inbjuden. Mina knävelborrar krullar sig av hänryckning  av blotta tanken på den dekadens vi skall hänge oss åt. Givetvis ingår ett par frodiga konkubiner att förlusta sig med framåt småtimmarna. Inte tu tal om den saken.

konjaksfryntliga hälsningar

Redigerad kommentar

Hahl Bundy: Hörde jag dubbelmacka? Tommy- och Danielstyle? Mumma...

Kattgubben: Vad falls? Är undertecknad inbjuden till samkväm på edert storslaga gods?
Måste ytterst skyndsamt godta utmaningen till ett stilla frosseri i utvalda rusdrycker.
Förekommer promiskuöst leverna framåt småtimmarna...?

LHC är nog rätt jävla nöjda över att ha sommarlov nu.

Hahl Bundy: man kan nästan tro att det är röglesupportrar som är inne och hackar ;)

Simmalugnt:Det har du ju såklart rätt i, men det hade jag inte haft nåt att gnälla över ;)

Jag vill bara säga att det är ett svårslaget rekord ikväll med 12 raka gröna inlägg.

Redigerad kommentar

Timrå Icon:Oh ja, för böfvelen! Det här är sannerligen en källa till inspiration inför våra sommarträffar ute på min punschveranda på godset.

Kattgubben:

Fast då får du söka dig förbi sensationsjournalistiken i kvällspressen. :)

Simmalugnt:Fast jag tror nog att folk hade föredragit en jämn och hög form hos sportskribenterna under säsong, med relevanta matchanalyser osv. :)

Kattgubben: Ja äntligen får man blanda sitt blå blod med något adligt! För böveln!
Det är mästan så man måste rätta till monokeln...

Kattgubben:

Varför det är populärt? Det är deras jobb. Det som betalar lönen.

Timrå Icon:Där kommer den konungsliga supersalamin till sin rätt!

Andersson:Jag begriper mig inte på varför det är så populärt hos alla experter att fälla profetior innan säsong "så kommer det gå!". Det är ju mer eller mindre som att kasta pil med förbundna ögon har det ju visat sig, men de är på't nästa år igen som vanligt som om inget hade hänt :D

Dream Team: Gott är det oxå.
Måste vara dubbelt så bra med sylt i krysset.

Hahl Bundy: Ja fasen. Skulle till och med nöja mig med Madeleine.....

Ambroo: Drottningkräm på väl utvald plats är ordentligt underskattat.

liston: Ek gick väl i ide nu , HV åkte ut , Timrå leder KS . Han beräknas vara åter i tjänst 1 juni .

Ambroo: Hon skulle kunna vara mamma åt Tommy....nä mormor....

Andersson: Han hyr en 1:a i Hallunda har jag hört. Stoff tar in hyran via torped.

Dream Team: Du doppar alltså i den?

Kattgubben:

Notera  också att Mattias Ek på Expressen är förvånadsvärt tyst!

Ambroo: Han tar vad han får....han är bara tacksam.

Timrå Icon:
Dubbla lager mellan manchesterbröna! 

Om man får ta med virkning ? fråga Modano   , undra var han är numera ?

« · 1482204 · »