1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600533 inlägg · 6212 ämnen

Lilla SM 2012

Sv: Lilla SM 2012
Hahl Bundy: Ja DIF borta smakar lite surollon måste jag säga....

Hahl Bundy: På torsdag visar de två matcher samtidigt. På lördagkväll när det bara är Leksand-Timrå blir det inget alls. Grisar.

ÖstrandsNisse: WTF?!? Har Wennerholm hackat Jimmys blogg???

ÖstrandsNisse: Jahapp. Avlys Leksandsresan.  :(

ÖstrandsNisse: Den här gången har Jimmy Fet Fel.
Vi fixar det här.

T T: Förmodligen vill han lägga favoritskapet på Örebroarna så vi får vara undertikar och slipper föra matcherna :-).

Det som talar för oss är att ett skitlag gick upp ifjol (eller egentligen två) och risken att ett skitlag (Örebro) gör det i år borde vara minimal.

Det var det enda statistikliknande jag kunde komma på som lät lite positivt....

ÖstrandsNisse: Teoretiskt tror jag han har rätt. Praktiskt hoppas jag han har fel.

Patrick Polly: Tro hopp och kärlek räddar oss mao :-)

Hahl Bundy: Jag är inte ens orolig.

Frella: Ska jag vara absolut ärlig?
Inte jag heller.

Dream Team: Nu är det Grudge 3 på Viasat Film Action ;-)

Patrick Polly: Kommer Timrås spelare upp i normal standard är jag inte heller orolig. Det finns många bra saker på slutet som gjort att det ingjutit mod i mig. Hur vi avslutade serien, bloggen som bevisligen fått spelarna att inse vad det handlar om och näven som styrelsen tycks ha knutit inför kvalserien.

Det här ska vi f-n klara. Det finns inget annat!

Timrå Icon: kenny jönsson?

Hahl Bundy:

jimmy jinxar bara ;)

Blizzard: Vaddå...? Har du tvättat bilen...? :-)

Vi kommer inte 3:a eller lägre. Aldrig vi gör!

Hahl Bundy: Men de är jag . Ser ni någon som trillar ner från läktarn och dör från sektion g på torsdag så är de bara jag som inte pallar trycket

superfalle: Då ramlar du på mig! Där brukar jag sitta

Timrå Icon: Fast jag sitter på rad 5 så jag ramlar inte så långt :)

superfalle: Då är det dig jag brukar kasta matchprogram på :-)

Timrå Icon: Nä . Ja brukar sitta längre upp men nu va vi tio man som vill sitta brevid varandra och då gick de bara på den raden . Djävla skitplats

Timrå Icon: HAHAHAHA dagens!

Timrå Icon: Hehe samma här, rad 13 på G

ÖstrandsNisse:
Har Jimmy tagit över Hempens roll i neggning!?
Då måste det bara gå bra :)

Timrå Icon: nej jimmy är realistisk, som INGEN annan är här inne...!!! jo en till..jag

stoff: Hur kan du av alla tycka att Jimmy är realistisk? Det Jimmy säger är att han tror vi slutar 3:a men att otroligt lite skiljer. Dvs, grundtipset är att vi åker ur men att han långt ifrån är säker på det. Annat det än ditt "realistiska" siande, dvs att TIK förlorar samtliga 10 matcher.

mikenomad: han tror att timrå inte klarar sig kvar, så även jag...!!! ALLA andra här inne säger att dom klarar sig, finns inte en chans att timrå åker säger dom flesta, VAKNA säger jag

stoff: Varför ska vi vakna? Det du lägger fram är åsikter, inte fakta.

hubbenorlen: exakt... det är mina åsikter, varför kritisera dom? det jag menar är att allt kan hända, dom kan bli kvar, dom kan åka ur, inte som alla säger här inne... att dom inte kan åka ur...

hubbenorlen: det ni säger då? är det fakta? knappast... bara titta hur denna säsong varit.. då skulle inte jag vara så jävla morsk som dom här inne.. utan va lite mer realistisk

stoff:Men det är ju för att ingjuta mod och hopp inför det som komma skall. Nu funkar inte domedagssnacket längre. Nu gäller det livet!

stoff: Du...jämför dig inte med Jimmy. Skillnaden på substans i hans prognoser inför KS och dina bittra, skadeglada kaskader av magsyra är omätbar. Jimmy tror att det finns en överhängande risk att vi åker ur men han tillägger samtidigt hur svårtippat det är och att han mycket väl kan ha fel. Du gapar härinne om 10 raka förluster och allt du ska göra för pengarna du kommer tjäna på dessa. Du är raka motsatsen till supporter och vad du gör på en sån här sida är obegripligt.

Jag tror som Jimmy och det tror jag många härinne gör. Det realistiska är att vi har hyfsat hugg på en av ES-platserna men att vi i motsats till vad ES-lagen brukar har förmånen att slå lite ur underläge. Vi ÄR inte storfavorit till att behålla vår plats. Vi är inte ens en av två huvudfavoriter. Däremot pågår parallellt med laget just nu ett "uppspottande" bland oss supportrar. Vi ingjuter mod i varandra för att gå in i detta lilla helvete så starka som möjligt. Men sånt är inget du förstår dig på. Ditt hjärta klappar endast för den senast inlämnade bongen.

mikenomad: Amen.

mikenomad: klart man se till sig själv först och främst, och vem tackar nej till en semester till thailand 2 veckor i sommar? inte jag iaf.. sen är timrå andrahans favoriter att behålla es platsen bara så du vet...

stoff: 2:a-handsfavorit? Ok, det har jag missat. Överallt jag läst pratas det DIF och Leksand/Örebro...TIK tippas 3:a-4:a.

mikenomad:

Dom flesta spelbolagen har er som topptvå.
Expekt:

Djurgården 1.50
Timrå 2.25
Leksand 2.50
Örebro 2.50
Rögle 7.00
BIK Karlskoga 12.00

nog för jag vill ha timrå kvar i es, men jag har inget emot allsvenskan, jag kommer älska Timrå Ik oavsett liga för i slutändan är det de rödvita färger som betyder mest inte vilken liga man spelar i!

Kör över knäckebrödsmasarna nu

Redigerad kommentar

Bissett_19: Inte en enda "expert".

Hahl Bundy:

"Experterna" är oddsättarna på spelbolagen och inte Boork,Wikegård etc...

Bissett_19: Det är ju sant. Hockeyexperttyckarna kanske är ett bättre uttryck.

Ja ja jag vidhåller min åsikt. Vi åker inte ur.

Bissett_19:Apropå Wikegård så trodde han att Timrå skulle klara sig kvar. Det är väl mest Petter Rönnqvist och Thomas Johansson (nej inte den TJ) som pratar om att vi ska åka ur, och så trähattarna på kvällstidningarna förstås, men det är ju som vanligt. :)

Nån som vet om Granath behåller C:et? Vore skandal om det inte sitter på tröja #8 i kvalet!

ÖstrandsNisse:

Om jag får ge min analys på Kvalserien.

Det som talar emot er är ju att ni har varit inne i en förlorande trend ganska länge och varit klara för KS en längre tid medans DIF blev klara i sista sekunden. Vet genom åren att gå in i en kvalserie med en negativ trend bakom sig är inte lätt. det som talar för er är ju trots allt att ni har ett bättre lag på " papperet " än ex Leksand och Örebro, det är fakta. det som talar för oss " Leksand " är att vi inte är favoriter denna kvalserien och nästan inga sk " experter " tror på oss vilket gör att vi kan agera lite avslapnat. Chansen till att nå ES har nog inte varit större sedan vi ramlade ut om du frågar mig. DIF är enligt mig självklara favoriter. Vill dock höja ett varningens finger för Örebro, får dom sin 1:a kedja att producera kan dom slå vilka som helst. Mitt tips är

Djurgården vinner kvalserien sedan är jag övertygad om att det kommer bli hur jämnt som helst mellan Timrå och Leksand om 2:a platsen med ÖRebro som en liten Outsider.

Jag litar på dragskottet nu när Bloggrin " dissar" oss ;)
http://www.dragskott.blogspot.com/

Kattgubben: Boork o Södergren är de senaste i raden.

Hahl Bundy:Södergren ja.... Han har alltid känt som en trygg utpost. Det känns fortfarande som 1992 när man lyssnar på honom. Jag kan tänka mig att han har gamla Ann Nicole Smith-posters som pryder sina väggar :) Fast tror han att vi åker ur blir jag ju såklart besviken.

Förresten. "Challe Berglund håller på Timrå" är väl en no-brainer att köra på DIF-matcherna? :D :D

Kattgubben: Experterna får tro vad dom vill. Jag har samma känsla nu som när vi spelade första säsongen i ES på 18 år.
Ingen trodde på oss då heller men jag var bombsäker på att vi skulle klara det. Vi gjorde det oxå.

Känslan är densamma nu, som sagt.

« · 1477063 · »