1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580980 inlägg · 6216 ämnen

Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11

« · 1913319 · » Till forumet


Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Olle: Två saker:
Bubben är töntigt. Chilla är töntigt.
Håll dig till retorik som du behärskar.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Kerstin_k: Linköping är kanske inte det lag man unnar mest framgång. Ha ska blekt ock själlöst. Men en bra match gör de ändå. Det får man ge dem.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Det är jäkla skönt att ha bortamatcherna mot Linköping avklarade.
Är SAAB Arena vår otursarena?

Ses på Hovet på lördag.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Olle: åsså kanske det näst bästa laget på lördag...vansinnigt svårt spelprogram vi haft i inledningen känns det som. Att vi ändå står här med 12p är inget annat än GRYMT!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Trist men man skäms ju inte ögonen ur sig precis
Kommentera


Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Woody: kul att hemmaklacken vaknade när det var 52 sekunder kvar.

Avd: bortskämda?
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Linköping HC - Timrå IK 4-2
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
hubbenorlen: chilla bubben, jag är också ledsen att vi förlorar matchen.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Att släppa in ett när man försöker forcera in en kvittering ingen större katastrof.
En hedersam förlust...
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Jockz: nää kinnvall och gallo har varit rätt bleka ikväll
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Kerstin_k: Godnatt. Ja, då kan kommentatorn sova gott åtminstone. En klart godkänd match mot starkt motstånd.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Kerstin_k: Tråkigt. Slarv och strul när vi ska skapa tryck. Tycker Kinnvall slagit lite slarviga passningar idag.
Jaja ..tycker att det är mycket positivt idag ändå.
Nya tag på lördag mot ett DIF som fått nya NHL förstärkningar och som kommer trycka på rejält mot oss.
Kämpa TIK!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Fan vilken tråkig avslutning på matchen. Klantigt!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Olle: Det kanske du har. Men majoriteten av det du skriver här är ur en negativ synvinkel.
I övrigt bryr jag mig väldigt lite om dig.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Kerstin_k: Jaha.... Där kan Brattström inte göra mycket i allafall.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Kerstin_k: kinnvall har en tuff kväll, inte många rätt tyvärr.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Struuul.....
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
jå1: vi gör ju ett ärligt försök i tredje iallafall men 4 burskydd mellan minut 5 och 3 funkar ju inte när man jagar kvittering. Vi föll ihop på samma sätt som mot lhc förra gången, det tog bara lite längre tid. Nog kan vi slå dom på hemmaplan alltid!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Woody: Ser lite ut som sist vi mötte LHC borta. Vi har mycket puck, men LHC trycker effektivt ut oss i hörnen och efter sargerna. Blir inte så många farliga chanser.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Woody: fy fan va det här laget imponerar. Ett allsvenskt lag enligt expertisen och håller jämt skägg med SHL just nu bästa lag. Det imponerar. Och med våran andre keeper i mål.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Woody: Snygg räddning på friläge av vår division 1-målis.:D
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Woody: Njae, Tycker Linköping kontrollerar det hela rätt bra.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Woody: Som vi spelar nu förtjänar vi oavgjort.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
hubbenorlen: vill inte såra ditt ego men jag skriver inte för att göra dig trött. Tycker jag har skrivit massor av positiva saker efter vår fantastiska inledning av serien, du kanske var någon annanstans då...seglandes på något rosa moln eller nåt.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Woody: När han tappar magstödet och börjar svaja kan man nästan tro att det är Gustav V som kommenterar....
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Olle: Jo, det såg jag. Men lag vi ska vara spelförande mot blir ju automatiskt förväntningarna på vinst större.

Det menade jag. Slarvigt skrivit av mig.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
erathoo: Nära shl klass på Wedda. Och bäst på isen idag...:-)
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Woody: Domarn har vaknat och insett att han inte har dömt helt rent....
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Woody: wedda håller väl snudd på NHL klass som han spelar nu ...😁
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Kerstin_k: Jag hoppas vi är överens om att Wedin håller SHL-klass åtminstone. Det har det ju också varit olika bud om genom åren.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Kerstin_k: nä så skrev jag inte, jag skrev ”mer spelförande mot”.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Kerstin_k: I övrigt. 2-3 i tredje mot seriens just nu bästa lag. Vi pressar och skapar chanser. Inte så illa faktiskt...
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Olle: Mot lag vi förväntas vinna mot? Är det inte då vettigare att slänga in honom borta mot LHC?

"In och kör Bratten - ingen jävel förväntar sig att vi ska vinna ikväll"

Vilken match blir det mest press på honom i?
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Ser inte lätt ut att vända detta. Synd på en så pass bra första period.
Nåja...full fart nu...
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Olle: Den kommentaren förstår jag faktiskt inte ett jota av.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Kerstin_k: man hade ju kunnat matcha honom mot lag där vi förväntas vara något mer spelförande än mot LHC.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Olle: Vi kan åtminstone komma överens om att den som håller sämst SHL-klass på isen är domaren...
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Olle: slänga in en okörd Bratten mitt i hetgröten och ge Bratten det ansvaret vore dårskap. Bratten växer med uppgiften. I ett e.v kval framåt våren vill då jag ha en andre keeper som stått x antal matchar..
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Olle: Herregud vad trött jag är på din pessimism. Har jag ens sagt vad du antyder? Du öppnar bara käften om det finns nåt att klaga på.
Om vi har två målvakter måste ju bägge två få spela. Hur kan du ens ifrågasätta det?
Ingen förstemålvakt klarar av att spela samtliga matcher.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
kulltorp: Jag tycker han egentligen inte tillför något öht, svårt med markeringsspelet, svag efter sargen, svagt passningspel, långt mellan tanke och handling, tror SHL har för högt tempo för denne herren
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Woody: det är ju inte Gustafsson som LHC ska göra mål på så det är väl ganska ovidkommande för vår del?
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Olle: samtidigt; Nubben och Freddan ser ju uppenbarligen utvecklingspotential i grabben. Hur ska han lära sig att spela på den här nivån om han inte - just det - får spela?

Visst; ta ett år som startkeeper på en lägre nivå. Men nu anser ju ledningen att han håller fullgod kvalitet för att vara backup på SHL-nivå. Då måste han få spela, lära sig och utvecklas.

Kan nästan lova bort allt jag äger och har på att vi kommer att förlora matcher med Svedberg också. Trots att han, förmodligen, är topp 3 vad gäller målvakter i SHL.
Kommentera


Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Olle: Jag tycker inte att våra mål var mer otagbara heller. Han har inte varit sämre än Gustavsson då åtminstone, vilket skulle betyda att han också nätt och jämt skulle platsa i Vita Hästen. Nja.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
kulltorp: När går Jalasvaara in i leken? Mot Rögle om en vecka?
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
kulltorp: Drugge och Molinder får nog klunsa om vem som får nöta bänk när surfinnen ansluter till truppen.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Sputnik: Noterar även att Drugge varit inne på minst 2 av baklängesmålen. Tycker att han har klara problem med markeringsspelet i egen zon.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
hubbenorlen: nä du har rätt, det är bättre att vi förlorar alla matcher som vi måste lufta Brattström...
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Olle: Tror nog att vi kan förlora mot alla även med Svedberg. Men det är uppenbart ett par klasser emellan dem, speciellt när Brattis som nu inte riktigt har självförtroendet.
Kommentera

« · 1913319 · »