1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580903 inlägg · 6216 ämnen

Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11

« · 1912684 Till forumet


Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Jag kanske är lite tidigt ute. Men hur många blir vi på plats på torsdag i Saab Arena?
Vi blir iallafall 4 ifrån min familj. 😊
Full fart framåt.. Timrå IK mot nya poäng. ❤
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Är lite oroligt inför de två kommande matcherna, LHC och DIF. Laget visade lite sviktande engagemang i matchen mot Mora. Hoppas det var tillfälligt bara. Det finns en risk att när laget inte är "nykära" i SHL så tappar man lite energi...som mot Mora.
Hoppas laget kan lyfta sig ett snäpp igen från Moramatchen.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
kulltorp: Tror just Moramatcher är bland de svåraste i SHL för ett lag som oss. Lite återspeglades det på läktarna också, i ärlighetens namn brann det inte direkt i klacken heller. Lär vara en helt annan inställning hos spelarna i de kommande två bortamatcherna.

Dock två oerhört tuffa matcher så orolig utifrån det kan man vara. Knappast poängkrav i nån av matcherna, allt mer än 0 p är en positiv överraskning.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
mikenomad: Ja, vi hade säsongens bästa publiksiffra (om än bara ca 40 pers mer än mot Växjö), men det var oväntat tyst i arenan och stämningen kom liksom aldrig igång. Liksom spelet. Men vi brukar ändå kunna driva igång spelet!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
mikenomad: Ja den här veckan blir onekligen intressant. Vi får med oss 2 pinnar i en "dålig" match hemma mot Mora. "Studsar" vi tillbaka när vi ställs mot topplagen LHC och DIF på bortaplan eller var det färdiglekt för denna gång och välkommen till BottenTräsk?
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
JanneH: Nja...dessa två matcher blir nog ingen vattendelare för vår del. LHC är seriens bästa lag så här långt, och DIF ser ut som seriösa titelutmanare. Två av seriens absolut tuffaste bortamatcher i rad således.

Poäng är en ren bonus, det ska däremot bli intressant att se hur vi kan hävda oss. LHC manövrerade ut oss enkelt i premiären. Hur stor var SHL-debuteffekten? Kan vi klara oss bättre nu? Och hur står vi emot DIF:s anfallsspel?

Tittar man på tidigare säsonger så behövs det ca 1 p/match i snitt för att undvika kval. Vi kan torska 4 i rad och fortfarande ligga över detta snitt på dom första 10 matcherna. Ett litet mått på hur sjukt starkt vi inlett serien.

Så: två allt-att-vinna-matcher väntar. Bara att gå ut och köra. Och...med Svedberg i kassen är ingenting omöjligt.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Bragd-Birger: LHC-matchen är jag faktiskt inte speciellt orolig över, dock utan att på något som helst sätt räkna med poäng. Matchen mot dem hade ju stora likheter med hur vi därefter fullföljt säsongen, men det blev någon groda för mycket. Spännande att se om vi klarar av att möta upp nu, jag tror att det finns goda chanser till det. Snålar vi med misstagen den här gången så kan det nog bli hyfsat glada miner här på forat på torsdag.

DIF däremot. Våra "idoler" som jag ser det, det vill säga den klubb vars utveckling och spelidé under de senaste åren är precis vad vi också strävar efter. Saken är den att de har några säsongers försprång så det blir väl lite som att möta P17 när vi själva är nyss fyllda 12. Lördagsbataljen blir den i särklass mäktigaste matchen hittills. Lyckas vi störa dem ordentligt så tror jag nästan att vi kan börja snacka topp 10 framåt våren, om inte bättre än så. Då har vi presterat alldeles för bra för att den här säsongsinledningen ska peka mot något annat än att vi för andra säsongen i rad hittat helt rätt.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Knylan: Håller med, DIF-matchen blir veckans grej! Alltid galet tryck på Hovet. Såg DIF-Luleå i helgen och jäklar vad DIF pumpar på. Deras fart och skridskoåkning är det som imponerar mest på mig av alla SHL-lag. Instämmer med dig, kan vi mäta oss med dem pekar det på att vi kan ha en fortsatt rolig säsong som nykomlingar.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
tjobba: tror inte vi är alls redo för DIF, men det betyder inte att säsongen behöver bli tråkig. Spelsystemet, den totala underkastelsen och intensiteten har vi. Men det är mycket utveckling kvar, främst individuellt, innan vi kan mäta oss.
Tror jag. Fränt vore det, om Timrå skulle glida in på hovet och köra sönder Djurgårn, men...nä. Någon jävla måtta får det vara även för det här laget.

Men nog faen kommer jag vara där och hoppas.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Nån som vet hur mycket större denna mediahun blir jämnfört med gamla?
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Bragd-Birger: ja jag menade inte att vi skulle åka ner och hämta 6 poäng för att vi är en segermaskin men vore kul om de gör bättre matcher än den mot Mora. Nån pinne vore det dock bra om vi fick med oss...
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Kovalchuk: Tror de måste plocka bort sittplatser på den övre sektionen, så stor är den
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Bragd-Birger: Köper man bortaklackbiljett vid grinden?
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
mikenomad: Inte så bra att förlora intäkter för sittplatsbiljetter va? Eller det kanske är platser som inte går åt annars ändå?
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Sputnik: Det kommer finnas en dörr in i jumbotronen där dom som sitter längst upp kan gå in o se matchen
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
mikenomad: jag har hört att spelarna kommer att få åka på knä genom mittzonen. That's how big it is.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Bragd-Birger: Noterar att Berglund har en klar fördel fortsättningsvis.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
jå1: Man kommer ha en bar inne i jumbotronen som är öppen i pauserna.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
El Maco: Man kommer även visa resultaten från Brynäsmatcherna då den syns från Gavlerinken.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
El Maco:... hörde att E4:an vid Merlobäcken kommer att passera igenom en tunnel i jumbotronen.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
jå1: Nej men seriöst så har jag funderat på det det redan innan. Om man ser på bilder från övre sektion och den gamla kuben så kan det faktiskt komma att bli problem med sikten med fetare skärm.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Sputnik: Jag tror inte det ändå. Jag tror inte den nya kuben kommer "hänga ner" mer än den förra vilket då inte bör påverka sikten över isen. Däremot antar jag att man kommer se mindre av klacken om den är bredare.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
kulltorp: Hahahahaha skämt å sidor, den blir väll störst i norra Europa?🤔
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Kovalchuk: den är så stor att NHK arena kommer rymmas i den! Big alltså.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Tikkare: Sebastian Olsson gör debut i serien imorgon. Wedin och Olsson känns på förhand som en intressant speedig duo som skulle kunna passa varandra bra. Vad säger ni andra?
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Sputnik: gör dom säkert, men det vore synd att spräcka BBW-lajnen. Tycker faktiskt att den, lätt chockerande nog, varit Timrås totalt sett bästa kedja så här långt.
Skulle nog hellre sätta honom med Hållander/Olofsson, alternativt peta Palmberg.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Bragd-Birger: jo sant! Samtidigt som jag håller med Jimmy Hamrin som han nämnde i podden att om att Hållander, Olofsson och Törnqvist har klaffat bra och att det vore lite synd att splittra den. Kanske sätta han med Rensfeldt och få igång han? Collberg och Gallo kanske kan hitta nån annan lekkamrat? Känns som Freddan har lite "lyxproblem" så att säga...
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Sputnik: Fast är Törna skadad kanske det löser sig...
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Någon som vet vart " Luckan " ligger imorgon till bortastå i Saaben Arena??
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Tikkare: Fan vad dryg ni är.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Kovalchuk: Sorry, mitt fel. Jag började 😏
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
J.Dahlroth gör 0-2 mot Lekis👍
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Nisse på Mon: 0-3 i Leksand...mysigt
Kommentera





Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Ryggsäcka är packad..
Snart rullar taxin mot SAABEN!!
Vi ses ikväll när vi bärjar tre points!!! '
Timrå och i vått och torrt och i med och MOTGÅNG ALLTID ❤
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
SMÅLAND: Åker ni Taxi(var väl flera familjemedlemmar) ?
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
SMÅLAND: Blir inte ett dugg förvånad om det visar sig att du har rätt. Tippar därför 2-4. Seger för Timrå alltså.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Matsg: Det är jättebra att även såna som Du engagerar sig på forumet även om marknadsföringen härinne av aktien ibland känts aningen desperat. Finns garanterat mer lukruativa kanaler att göra reklam för den än härinne där merparten ändå är hyfsat uppdaterade.

Vad som däremot gör mig direkt förbannad är när Du kommer med pekpinnar kring språkbruk avseende produkten Timrå IK. Alltså jag fattar, vi lirar i SHL nu. Vi är plötsligt "stora". Då måste vi prata som storgrabbarna i SHL också tydligen, då duger inte uttryck som "ladan", "ishallen" etc. Då heter det "arena" och annat fint gudbevars. Även om just vår "arena" är ett skämt när det kommer till faciliteter jmrt med de flesta övriga.
Borta är charmen, värmen, självinsikten mm och jag hatar det.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
mikenomad: Matsg har från hans födelse i forumet känts:
påtvingad, överdriven, översittande, övertydlig, dumgörande, besserwisser, mm mm.
Som en aktiens Messias. Utsänd för att sprida "rätt" lära i Timrås forum.
Mitt budskap tillbaka är:
Vi är ju inte dumma. Det funkar inte. Tagga ner.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
kulltorp:Jag är precis som du själv en hängiven och passionerad Timrå IK supporter, som hoppas att den kommande aktieförsäljningen ska bli en succé så att laget kan bli starkare,satsningen på våra juniorer kan fortsätta och att vi också kan starta upp ett damlag
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
mikenomad: Information om aktieförsäljningen kommer att publiceras på hemsidan och i andra mediakanaler när det väl är dags. Det finns ingen som helst desperation.

Timrå IK spelar i SHL som är landets högsta serie. Vi är stolta över det och grabbarna har redan visat att dom kan slå dom " etablerade lagen" Jag håller med dig att charmen, värmen och självinsikten måste få vara kvar i föreningen men jag tycker att det gäller också på samma gång att hänga med i utvecklingen. Vår nya mediakub är ett bra exempel på det och Timrå NHK Arena ett annat ; Aktieförsäljningen är ett tredje exempel.

Våra konkurrenter i SHL som tex Skellefteå (Skellefteå Kraft Arena), Växjö (Vida Arena) och Färjestad (Löfbergs Arena) mfl spelar inte i lador idag!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Matsg: Antar att vi inte får säga "lapp på luckan" längre heller utan att det heter "utsålda försäljningsytor" nu...
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Vet inte om det sagts något om laguppställningen ikväll, men här är den iaf.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Matsg: Ingen spelar i lador. Ingen har någonsin spelat i lador. Först var det utomhusrinkar, sedan ishallar. Dessa kallades för lador inledningsvis eftersom de såg ut som sådana. Uttrycket har sedan dess hängt med, oftast med en kärlekfull glimt i ögat.
Det är just såna här saker jag gillar med svensk idrottskultur. Att man respekterar rötterna och bygger vidare därifrån.
Jag spyr på ”entrepenörer” som med businesslingo som verktyg applicerar näringslivsstrategier på en folkrörelse.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Hälge: Kul att Bratten får chansen igen, let's see om han håller eller om det var en jättebra match från honom sist
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
KiefD: Jag tror på honom. Det är klart att det skulle kunna gå helt galet, men om resten av laget gör vad de ska (försvarsmässigt) så tror jag att det går bra.

Om det räcker till seger vet inte...
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
KiefD: Det minskar helt klart våra chanser till poäng, det sagt utan att nån skugga skall falla över Brattström. Men visst, en omsorgsfullt vald match att åter ge honom lite istid, en match där poäng knappast finns i kalkylen. Dock i förhoppningen.
Tyvärr förlorar vi ikväll, 5-2 till LHC.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
mikenomad: Brattström ser riktigt het ut på uppvärmingen i allafall. Tror han kan komma att spela inspirerat idag. 🙂👍

Skapligt laddad man är på att få se på våra vackra krigare. Kan inte domarn bara släppa pucken!!!!
Kommentera

« · 1912684