1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580180 inlägg · 6216 ämnen

Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11

1913494 · » Till forumet


Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Som sagt ett dygn efter nederlaget i Saaben. Har sett båda Timrås matcher " Live " i Linköping denna säsong och det var stor skillnad igår om man jämför ifrån första matchen. Jag tycker vi är minst lika bra som Linköping igår. De får in sitt 2-2 mål med sekunder kvar på PP och sen kommer 2-3 målet alldeles för tidigt när vi inte är på tårna. Vi går på hårt i tredje perioden för att nå en kvittering. Men istället kommer ett snöpligt 2-4 lite turligt. Bratten gör ett par riktigt bra räddningar igår. Vi växer och växer detta lag. Det har hänt massor sedan den 15/9!
Nu glömmer vi detta och tar oss imorgon hand om Djurgården. På något sätt så känns det som att vi kommer att studsa tillbaka och vinna imorgon. Vi var iallafall ett par tappra Timråsuppotrar på plats. Imorgon blir det att rulla i soffhalmen och se matchen..
Forza Timrå IK i med och i MOTGÅNG ALLTID ❤
Nu laddar vi vidare mot framgång imorgon!!
Trevlig helg allesammans! 😊
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
www.st.nu/logga-in/timra-supporter-hade-kniv-i-nhk-arena-nu-forbjuds-han-att-ga-pa-hockey

mer info , någon ? portad för alltid ? Vilket sorts bråk räknar man med när man går på hockey ?
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Olle: Alla idrottsfans andrasport är syndabocks-letande. Alla gör det. Och gudarna ska veta att jag också gör det. Bättre än dom flesta skulle jag tro.
Är det inte en egen spelare som gör bort sig så är det domarna som suger koröv. Nån idiotmotståndare som kommer undan med horribla regelbrott eller vaktmästaren som spolat isen skevt.
Det finns alltid nåt som kan förklara en förlust. Inget konstigt med det, såna är vi till mans. Men det som stör mig är ältandet av det. Vi kan konstatera att några tycker att Brattström gjorde en slät figur igår, medans andra inte håller med om det. Och där tror jag inte vi kommer att komma överens om vi så argumenterar tills korna gått hem.
Så nu släpper vi detta, skriver han som förlängde ältandet...
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
jokklas: Det är lite så jag känner också. Ett argument för att Brattström ska spela mot "topplag" är att Svedberg ska vara fräschare i 6-poängsmatcherna. För mig är detta en optimeringsfråga. En sliten Svedberg kanske fortfarande är bättre än Brattström, men inte tillräckligt bra för att vi ska vinna de tajtaste matcherna. Vilar han tillräckligt är han uppenbarligen det.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
mikenomad: Väl talat. Vi ska komma ihåg vilken urstark offensiv vi mötte, de har förvisso två matcher upp på oss men har producerat mer än dubbla antalet mål och har nio spelare som gjort fler eller lika många poäng som våra bäst producerande spelare. Det hade blivit tryck hur som helst. Ingen av målvakterna gjorde hade en stormatch, men då ska man tänka på vad Brattström mötte kontra Monstret. Vi har ingen Broc Little eller Sörensen, det var det jag syftade på när jag sa att Brattström trots allt kan ses som den moraliska segraren utifrån hur jämn matchen ändå blev.

Jacob Olofsson förresten, där har vi något.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Olle: Jag konstaterar att chansen till poäng i går hade varit mkt god om Svedberg stått istället för Brattis. Dock inte garanterad. Såklart. Man kan ju dividera i evigheter vad som i långa loppet är mest lönsamt, när det kommer till idrott är ju sånt bara hypotetiskt, prognoser, mer el mindre kvalificerade gissningar etc.
Är det klokast att samla så mkt poäng som möjligt medans "järnet är varmt"? Typ köra så det ryker, matcha heta spelare in i kaklet? För att varje poäng nu är lika mkt värd när serien summeras som dem i slutet. Ja isf skulle Svedberg stått.

Var det klokt att tänka långsiktigt, att poängchans med Brattis fanns men att den var något lägre? Men att laget i långa loppet tjänar på fräscha toppspelare samt någorlunda matchvana backups i händelse av att ovan nämnda råkar ut för nåt? Att det i gengäld genererar mer poäng till slut?
Ja då var det klokt att spela Brattis en sån här match.

Men fan vet. Kring ovanstående tvistar de lärde. Jag konstaterar att gjort är gjort, att jag förstår tänket i båda scenariorna men trustar in Freddan.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Bragd-Birger: Efter att ha sovit och grubblat färdigt efter förlusten igår så kan vi ju glädjande nog fortfarande konstatera att vi är på riktigt. På cmore snackar man efter match om att vi är det lag som ställt till det mest mot LHC i deras hemmaborg och jag tror att detta Timrålag kommer fortsätta knäppa "media eliten" på näsan. Sen säger jag bara komsi komsi LHC till NHK så skall ni få se på annat när grabbarna har den röda muren bakom sig! 💪💪😎

Man blir ju riktigt glad när man hör grabbarna heja på och jubla på bänken efter täckta skott tex. Gillar verkligen lagmoralen i det här gänget, man förlorar och vinner som ett lag.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Olle: nej, vi är ju inte det. Men fuck it, that's life.
Tycker dock matchningen är bra. Målet är att undvika kval, och ska vi lyckas med det är sexpoängs-matcherna viktigast. Dvs matcherna mot dom lag som vi rimligen kommer fajtas med, den undre halvan av en trolig sluttabell. Där vill jag se starkast möjliga lag - Svedberg är självskriven där - och jag vill se en hårdare coachning.

Så. Att låta Bratten köra två bortamatcher mot lag där poäng får ses som bonus tycker jag är klokt. Han kommer säkert att få stå både hemma och mot lättare lag vad det lider. Utgår också från att han tränat jävligt bra och därför bedöms vara värd att få speltid. Plus då givetvis att han behöver matchsituationer att analysera och fortsätta jobba utifrån på träning.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Bragd-Birger: Vi är inte överens om brattströms insats igår. 4 insläppta på 21 skott och 2-3 större misstag, för mig är det en riktigt svag insats men man får ju tycka som man vill.

Det är klart att Brattström ska stå matcher, jag ifrågasatte dock om man ska matcha in honom mot bästa möjliga motstånd eller ej. Men det finns ju också flera okända variabler, kanske Svedberg behövde vila osv.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Olle: Brattens prestation igår höll inte 'låg allsvensk klass'. Dessutom, jämförelser mellan ligor är svårt. Det är en hyfsad skillnad i avslut om man möter Leksand och AIK jämfört med Skellefteå och LHC. Högre nivå på allt.

Sen, Bratten kommer knappast utvecklas om han enbart får stå på träning. Litar helt på Freddan et al här. Att träna med Svedberg är förmodligen fantastiskt utvecklande, men han måste också få riktiga matchsituationer. Bratten är en stor talang, och talanger i mål ska man vårda och utveckla precis lika väl som man gör med våra talanger på back-/forwardssidan. Att han råkar få SHL:s kanske bästa målvakt att konkurrera med bör inte innebära att han stannar eller t o m går bakåt i utvecklingen.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
jokklas: det köper jag, alla såg ju vad som hände med honken när han kom in, halt och skadeskjuten, mot oss i kvalet ifjol. Han tappade några enkla puckar och vips var KHK ute ut SHL. Inte för att på något sätt förringa vår prestation.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Olle: Vill man att Svedberg skall kunna göra dessa starka matcher mot "rätt lag" MÅSTE han få vila. Har inget med 1:a-målis eller "bli petad" att göra. Jag vill se honom i bra form även i slutet av säsongen..
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
KiefD: är shl målrikare än Ha? Trodde det var tvärtom🤔
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
KiefD: jag skrev inte att Brattström är en sämre målvakt än snittmålvakten i HA, jag skrev att han höll låg allsvensk klass igår.

Är SHL en mer målrik liga? 269 mål gjorda i år i AS, 236 i SHL. Kan det bli mer sakligt än statistik?
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Olle: Lugn och fin nu. Du kan ju inte på allvar saxa målsnitt från Allsvenskan och SHL och ställa dessa två mot varandra som något sorts bevis på att en målvakt som släpper 3,43 mål i SHL är sämre än snittmålvakten i HA som släpper 2,4?

SHL är en målrikare liga än HA, och snittspelaren i SHL är toppspelare i HA, du får nog utveckla jämförelsen lite för att ge någon form av sakligt grundat resonemang. Vi såg Bratten förra året när Hauke var på OS-resa, och blev alla imponerade att även han höll toppklass i HA.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Knylan: Nu får vi ju aldrig veta hur det hade gått med Bratten som etta i HA. Får han till ojämnheten och lär sig att placera sig rätt så tror jag vi alla är överens om att han kommer bli en jäkligt bra målvakt iaf.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Olle: Här sitter vi och bedömer om Bratten eller Sveddan ska stå eller inte. Vem vet vad som sagts i omklädesrummet? Kanske har Sveddan rent ut sagt att han är småtrött,,har en känning av nån skada? Att hans skärpa gör gott om att Brattis får stå mellan varven. Tar vi poäng som vi gjort inledningsvis som vi gjort får ser jag inget fel att Bratten får stå var 5e match el nåt. Hur som helst måste Bratten få stå för att han inte ska ledsna och Freddan, nubbs och co har nog full koll på vad som bra för både Sveddan och Bratten, och för laget.! Vi kan ju inte begöra poäng varje fucking match!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Olle: Det är inte kontroversiellt, sedan har vissa en tendens att alltid försvara och släta över verkligheten för att vara snäll. Det är mänskligt, men ibland blir det tokigt tycker jag.
Sedan håller jag med "FH", han är inte "låg allsvensk nivå". Jag skulle drista mig till att påstå att han kan vara en av de mest lovande målvakter vi har i Sverige i hans ålder. Att man ska vara en fullfjädrad SHL målvakt i den åldern är nog väldigt ovanligt kan jag tro.
Så bra att vi håller hårt i Bratten, han är ngt att bygga på.
Men...Laget Timrå IK befinner sig nu i en otroligt sits just nu. Man har överraskat alla i starten och fortsatt med sin spelidé där laget går före jaget och alla jobbar 100% för varandra i varje match. vi har visat att vi kan utmana alla lag i SHL.
Utmaningen att orka hålla detta i varje match kommer att kräva en otrolig mental styrka. För om man tummar på detta så ser vi vad som händer(Moramatchen). Vi blir ett helt annat lag, som säkert skulle få svårt att slå bla Modo just nu.
Med Svedberg i målet kommer laget att ha ngr procent extra mental styrka, då man naturligtvis vet att han är lite bättre är Bratten.
Det blir en mangrann uppgift för ledarna att välja hur ofta, och mot vilka man ska offra den procenten, mot att utbilda Bratten.
För en bra backup måste vi ju också ha, om ngt händer Svedberg.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
FH - avdammad: tja snittet i insläppta mål hittills i allsvenskan är 2,4/match och Brattström ligger på 3,43 med bara fyra målvakter i allsvenskan med sämre snitt så helt fel ute kanske jag inte är?

Sen kan man ju argumentera för att han inte stått så många matcher och det är orättvist att räkna ut ett snitt redan nu.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Olle: Det som de flesta reagerade på var ”låg allsvensk nivå” . Brattström är redan betydligt bättre än så. Det får du tugga i dig.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
kulltorp: förstår inte varför detta skulle vara så kontroversiellt. Vi har en stjärnkeeper och en backup, att påstå något annat är nonsens.

Sen kan Brattström mycket väl ta kliv och utvecklas rejält men han är inte där idag och som du är inne på så tror jag inte vi har råd att ”lufta” honom i tid och otid för att göra honom mogen för SHL, det ska han redan vara om han ska ta över förstaspaden
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Olle: Inte ens nära kan man säga..Dock så är Bratten en ung målvakt med stor potential, no doubt!
Om vi är kvar i SHL nästa säsong så måste han definitivt ha lyft sig en nivå. Annars kanske han behöver lyftas i Allsvenskan ngn säsong. Just nu känns han, oavsett vad vissa säger, som en risk när han står. Frågan är hur mycket vi har råd att riska just i år.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Knylan: Fast vadå, vi kanske landar en av dom bättre målvaktsvärvningarna i serien, Svedberg ska ha en rejäl svacka innan han petas som förstemålvakt, speciellt med tanke på hur han inlett serien. Han släpper in hälften så många mål som Brattström med 1,58 som snitt per match.

Jag kan inte se hur man går av isen som moralisk vinnare när man släpper 4 mål på 21 skott, varav två får bedömas som svaga ingripanden. Man kan ju säga att det är ett fall framåt att vi begränsar skotten till 21 mot serieledarna på bortaplan och det ser ju fortsatt bra ut överlag men ingen kan väl påstå att Brattström är nära att peta Svedberg i nuläget?
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Olle: Det är inte så glasklart som du får det att låta, Brattström är liksom ingen Michal Zajkowski/Andreas Andersson/Magnus Lindquist-figur om man ska droppa lite gamla båsöppnare från 00-talet. Ledningen tror stenhårt på Brattström och han hade varit odiskutabel etta i det HA-lag vi tänkt ställa på benen i år vars målbild varit att sopa hem hela serien. Jag trodde att man skulle ställa honom i lördags men det var ju ett kanonbeslut att köra Svedberg med tanke på utfallet, två riktigt oförtjänta poäng mot ett lag vi måste ha bakom oss när serien summeras. Oerhört viktigt. Med den insikten som grund så skulle jag lätt köpa att man ställer Brattis på lördag också, det är ett utmärkt läge för honom att revanschera sig i sin karriärs största match hittills: DIF borta i ett fullsatt Hovet. Dubbelmötet med Rögle till veckan är betydligt viktigare, där behöver vi Svedbergs rutin och stabilitet. Sex pinnar och det ser ruskigt bra ut.

Ser man till kvällens match så är det ju nära att vi snubblar till oss minst ett kryss igen, men det är två riktigt bra lag som möts. Monstret mot Victor Brattström, där Monstret vinner med några hårstrån. Med tanke på vilken klass respektive målvakt hade emot sig så är Brattström tveklöst den moraliska vinnaren, LHC har ju så att säga fått ganska bra fart på målskyttet tidigare under säsongen.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Tycker dagens match var klart godkänd, och ett klart fall framåt jämfört med premiären. Vi möter seriens absolut bästa lag på bortaplan, och vi är ett avslut från poäng med minuten kvar. Det går fanimej inte att klaga på.

Bratten är ingen Svedberg, nä. Men han är ingen 'bottenmålvakt i allsvenskan' heller. Det är rent löjligt att påstå. Han gör misstag, han har lite tveksam placering mellan varven...men jag ger honom godkänt. En storspelande Svedberg hade förmodligen kunnat ge poäng. Men: vi måste hålla igång Bratten, och också ge Svedberg lite avlastning. Det tar på att spela med den fokus han har - och måste ha i ett lag där det görs få mål framåt och en närapå 100%-ig insats krävs, kväll efter kväll. Och: får vi en skada på Svedberg måste vi ha en inspelad back-up.

Spelet i stort gladde iaf. Många bra anfall, och hög fart. LHC är skitbra, det ska vi komma ihåg. Rejäla. Kan spela med kombinationer i högt tempo på ett sätt som Timrå inte kan. Trots det höll vi jämna steg in i det sista. Det tar vi med oss. Tror knappast att det är några sura miner i timrålägret efter den här insatsen.

Och: Wedin! Där har vi en snubbe som inte fuskat på försäsongsträningen. Ser sjukt stark ut. Och han verkar ha gett sig faen på att dominera dojon även i SHL. Älskar verkligen hans driv och karisma. Hatten av!

Nu laddar vi om till lördagens drabbning på Hovet. Inga förväntningar på poäng, men vore ju supermysigt om Timrå kan stå upp och ge dom en kamp. Då kan vi nog konstatera att vi inte blir några strykpojkar i år.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Smetovish: Just det där att inte bli utspelade känns bra. Det börjar kännas mer och mer som att vi har möjligheten att klara oss från kval.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Även om en förlust alltid är en förlust och känns sur så fanns det mycket positivt att se ikväll i alla fall.
#57 ser ut att vara hur vältränad som helst, otrolig speed han har på rören. Hållander var också riktigt bra idag tycker jag, han är så rejäl och vinner mycket puckar. Hampus larsson som vanligt ordentligt bra. vissa backar hade det dock lite tyngre. drugge, hardegård, molinder blev fastkörda långa stunder. Ska bli intressant att se vad Janne kan tillföra i laget med.

LHC var tyvärr för bra ikväll. Det är just såna här matcher man behöver en målvakt av Svedbergs kaliber för att ta poäng utan att påstå att vi var utspelade på något sätt.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Tikkare: fast nu är det väl glasklart att vi har en förstemålvakt och en backup? Det är inte så att det pågår en stenhård kamp i Timrå IK om vilken målvakt som ska stå?

Jag tror att Brattström hade haft en större chans att kliva av matchen med poäng mot sämre motstånd och jag tror att det hade gjort mer för hans självförtroende men det kan man ju bara spekulera i.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Olle: det är mycket psykologi i en målvakts liv. Att ställa Bratten mot bästa möjliga motstånd tycker jag är bättre än att han ska total misslyckas mot ett lag i den nedre halvan. Det om nåt skulle knäcka mer än att loosa mot LHC te x. Sen gör Bratten en klart godkänd insats. Att bara köra Svedberg hela tiden håller inte..
Vi ska väl matcha in Bratten el ska han få stå och rosta en hel sässe?
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Olle: Visst är det så. Svedberg borde stå alla matcher han orkar med - egentligen. Då har vi störst chans att vinna.

Men det blir lite att jämföra äpplen och päron. Svedberg med sm-sluspel, NHL och KHL mot Brattströms... tja... J20-rutin. Är väl kanske bättre att Brattström får känna på det här nu och inte mot slutet av serien där vi - gud förbjude - verkligen kan ha kniven mot strupen.

Hur som; vi är rörande överens om att vi har störst chans med Svedberg i mål. Oavsett motstånd. När det är vettigt att lira Brattström - där skiljer sig åsikterna. Vi får helt enkelt lita på att Freddan vet bäst i frågan.

Men; Svedberg står på lördag. Allt annat vore märkligt.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
hubbenorlen: ja haha och du måste ju vara brattströms farsa, så jävla personligt som du tog det här :)
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Kerstin_k: jodå jag minns själv hur det var att möta Modo, Björklöven och andra (junior)lag som hade alla talanger, man hade inte samma press på sig och blev man lurad upp på läktaren så blev man inte hängd för det. Blev man det mot Antjärns IF så sved det desto mer.

Jag köper det du skriver men det enda som gnager för mig är att vi gjort kanonmatcher mot lika bra motstånd och då har Svedberg bärgat alla tre poängen till oss. Vi har chans att slå alla lag, därför håller jag med den som skrev här nyss att Svedberg borde stå mot bästa möjliga motstånd. Vår forcering i tredje mot lhc var rätt tandlös, mot Örebro eller Rögle kanske vi hade räddat en poäng?
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Olle: Olle. Gubben som ingen vet vem det är ber mig krya på mig. Ok!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Kerstin_k: Släppte du in 11 kassar mot såna budgetlirare!?
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Olle: Haha det är nog lugnt Olle.. Va det inte Hubbe som hade tagit en nubbe för mycket förra säsongen och gick lite bärsärkargång? Kanske blandar ihop med nån annan dock.. 😋
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Olle: Det kände han nog definitivt inte. Men ingångsläget i matchen för honom borde ju ha varit mer avslappnat. Allt att vinna liksom.

Utgår från egna erfarenheter mest. Har aldrig varit så lugn och onervös som den där gången jag skulle stå mot Modo i Östersunds ishall. Ett Modo som hade två tvillingar med...

Och ja; vi förlorade matchen. 11-2 eller nått sånt. Och nej; det kändes inte bra efteråt. Men jag var i alla fall avslappnad inför matchen :)
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
hubbenorlen: seså, krya på dig nu och börja tagga för nästa match! Vad tyckte du om själva hockeymatchen förresten?
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Kerstin_k: så kan man ju se det men samtidigt, att få möta lhc som bombar puckar på mål och snurrar en hel del i vår zon. Jag vet inte vad som är värst. Jag tror inte Brattström klev av isen idag och kände ”äsch det gjorde inget, det var ju mot lhc”. Hade hellre sett honom mot Rögle, Örebro eller Mora.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Tikkare: Ujujuj... det där är något jag hoppas vi inte ska få nedtryckt i halsen till våren av skadeglada fans från diverse andra föreningar.
Ni vet, den enda sanna glädjen är skadeglädjen. Det har vi ju själv praktiserat duktigt på en spelare och på hans nya lag...
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
sargad: Emil Pettersson, Anton Lander, Henrik Zetterberg, Jonathan Dahlén....och kanske Elias...
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Woody: Hur kan vi sluta topp 8 om vi förlorar alla matcher? 🤔
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
kulltorp: Vilka NHL-spelare ska ansluta?
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
hubbenorlen: Kan du inte bara lägga ner din personliga vendetta. Det tillför inget till någon annan här inne. Ni tycker olika bara. Låt det stanna vid detta. Vi håller ändå på samma lag. Skaka inte trädet om du inte gillar äpplena.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Tikkare: ja speciellt 1a perioden tar vi med oss. Hoppas vi kan göra lika bra jobb på lördag men få några turstudsar med oss
Kommentera


Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
mikenomad: dom föll med hedern klart i behåll. Kunde lika gärna slutat oavgjort. Om det här laget åker ur SHL ska jag gå från sthlm till Timrå näck.
Risken är minimal.j
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Olle: Jag köper att de kontrollerar oss bra,
men nog har vi mer än en chans att göra mål. Vi kan gärna förlora alla matcher under grundspelet om vi spelar så här. Vi kommer ändå sluta topp 8 med det här spelet. Nästa match blir också tuff, men vi har chans att vinna alla.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
hubbenorlen: två saker:

Lossa lite på flugan, den verkar sitta lite för hårt.
Bryt ihop och kom igen. Snart chans till revansch mot DIF.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
erathoo: finns inget lag som så effektivt plockat fram dom dåliga sidorna från vårt försvar som LHC. Kinnvall tycker jag gör en ok match men Molinder, Drugge och hardegård har det tufft. Nä vi möter det bästa motståndet hittills, lhc har ett moget spel som vi inte rår på. Hade vi haft 1-2 inför tredje så hade vi haft chans på poäng. I tredje får vi spela mycket i deras zon men det var väl egentligen bara ett läge som blev farligt? Dom kontrollerar oss rätt bra.

Bara att bryta ihop och komma igen.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Woody: låt honom stå nästa match också, så han blir varm i kläderna!
Kommentera

1913494 · »