1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581095 inlägg · 6216 ämnen

Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01

2402120 · » Till forumet


Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
cloon:

"Jag har ett sug som jag inte har haft förr" - MPS i andra periodpausen under matchen mot LHC.

Det är något annat att spela i Medelpad än i Skåne.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
sargad: Med tanke på FBK och AIKs möte i slutspelet förra året samt hur de sett ut hittills i år så är det ju dessa två lag som är de riktiga värdemätarna. - Kan Timrå slå dem kan Timrå gå riktigt långt.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
jhnd91: Håller helt med! vi får dock inte glömma att Lundin måste börja åka. Tycker han har varit helt värdelös senaste matcherna och får nog svårt att behålla sin plats denna säsong och framförallt nästa.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
JanneH: Wedin om sin fina form i ST:

"Vad är det som gör att ni lyckas komma tillbaka och vända på flera av matcherna?

– Vi har en grym moral och ett jäkla driv i laget. Vi har bra självförtroende nu också, vilket gör att vi vet att vi kan vända vilken match som helst.

– Sedan har vi bra spetsegenskaper när lägen väl kommer.

Det verkar som att gruppen mår rätt bra?

– Ja, det är en jäkla go' känsla och härlig stämning i laget. Vi jobbar verkligen för varandra och alla köper sig in i hur vi ska spela, från försvarsspelet fram till anfallsspelet. Det är en jäkligt god stämning.

På de senaste fem matcherna har Wedin nu stått för fyra mål och en assist.

En form han inte haft sedan säsongen 2020/21 i HV71.

– Det är klart att det känns bra för självförtroendet att man får sätta dit några puckar, konstaterar forwarden.

Men han menar inte att han nått sin toppform ännu.

– Det skulle jag inte säga. Det känns bra och jag jobbar på, men förhoppningsvis kommer det kännas ännu bättre."
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
JanneH: Skriver under på det. Känns som att ett lag som Växjö inte har darret i knäna när man leder med 2-0, till skillnad från andra lag som är i sämre form. Å andra sidan, vet jag inte hur många matcher vi legat under, vänt och vunnit, så det där är lika svårt att förutspå som det är för zebrorna att se höga klubbor, typ.

Jag hoppas och ber till högre makter att vi kan börja hota från blå imorgon, sett alldeles för tamt ut därifrån de senaste matcherna, och det tar alldeles för lång tid. Sheriffen behöver steppa upp och sluta imitera Zajac från förra året, Lyytinen får gärna hitta nät och Stenqvist får gärna linda om klubban till imorgon.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Öndulat: är jag fel ute om jag tycker att vi inte kommer att ha råd att bjuda motståndarlaget på ett 2 måls handikapp imorgon? Jag skulle nog påstå att 1a målet blir viktigt som fan då det kommer anslå tonen på hela matchen.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Zoogin62: Mot Växjö hoppas jag mer på att dom gör en jävla plattmatch än att vi gör en bra match. Växjö passar oss inte alls, spelar dom på deras normala nivå måste vi göra en sjuhelsikes dundermatch för att lyckas bärga poäng.

Det är bara Växjö och färjestad som jag tycker känns aningen för tunga för oss, men sämre lag än Timrå har vunnit mot bättre lag än Växjö förut så ska inte måla fan på väggen redan nu.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
DenRöda: Hoppas du har rätt!?
Men som sagt, blir inte jätteledsen för en nolla, bara vi ger dom en jävla match.
Tror Växjö kommer att spela om guldet mot Färjestad, men hoppas naturligtvis på TIK!❤️🤍❤️
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Zoogin62: hade hoppats på fyra poäng på den här bortaturnen. Det blev fem! Växsjö passar oss illa, tror tyvärr att det blir stryk imorgon! Men så länge vi kan behålla ett tryggt grundspel, och låta dom få jobba för segern så är iaf jag relativt nöjd!
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Annaaa: Högst oklart. Såg inte situationen förrän Lundin tog händerna mot munnen.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Zoogin62: Östman gick också ut med att dom tränat oerhört mycket på försvarsspel senaste veckan tills nu. Och det blir inte lätt att göra mål på lag som ställer upp som köttmurar framför mål.

Spelar vi som mot Linköping imorgon så kommer vi med all sannolikhet vinna imorgon mot Växjö. Då har vi dessutom ett kokande NHC bakom spelarna. Killerinstict behövs.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Bragd-Birger: Ja LHC vinsten var härlig!
Jag tycker att backlinjen spelar mycket bättre när Rautio står i mål, kan bero på att backarna inte är lika trygga då som med JJ?
Spelar laget som mot Örebro så har vi definitivt chans. Vi kom tyvärr inte upp på den nivån mot LHC. Men mot dom så räckte det.
Jag vet att kapaciteten finns och tror alltid på vinst!
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Zoogin62: Växjö hemma blir en bra värdemätare. Timrå som lag befinner sig på en helt annan komfortszonsnivå än vid förra mötet. Plus hemmaplansfaktorn, då.
Men dom lär fortsatt passa oss illa. Bra försvarsspel över hela banan, passningsskickliga backar som kan vända spelet snabbt.

Hoppas på lite bättre tålamod än mot exempelvis Brynäs. Lyckas dom få oss lika avlånga som då får vi oerhörda problem. Vill gärna se ett rakare, mer skottvilligt anfallsspel också.

Annars: för jävla gött att slå LHC. Deras bajssupportrar hör hemma i HA.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
sargad: Laget måste höja sig ett par snäpp ,samt att vi måste ha tur med "zebrornas" godtyckliga bedömningar om vi ska kunna ta poäng mot Växjö.
Kan inte gå om vi inte spelar bättre än mot Linköping!
Men hoppet lever alltid när Timrå spelar!
3 nya poäng, men blir inte jättebesviken om det blir en nolla.
Det är inte i år vi ska ta guld, men skulle inte bli ledsen om vi gör det.
Go for it!💥💯💥
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Tårtan: när klubban i ansiktet på Lundin kom, varför inte utvisning? . Såg du nåt som inte jag såg från tvn?
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Samtliga förtjänar beröm när kollektivet kuggar i så bra. Det försvarsspel och målvaktsspel vi har nu ger oss chans att vinna eller ta poäng i stort sett alla matcher. Och så har vi flera matchvinnare som kan turas om att ta avgörande roller. Det ser bra ut.

Ska bli intressant att se matchrr mot Växsjö, Skelet o FBK framöver, lag som vi haft tydligt svårt mot ganska länge. Kan vi vara med och störa eller ta poäng även mot dessa lag... ja då j@$%...
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Öndulat: Varför tjatar alla om en forward till? Vi ska ju ha in en back.! En forward är kaka på kaka.!!
Vi har redan en Lodin i laget som lystrar till namnet Walli.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Kerstin_k: "dom tycker att vi är historielösa bönder."

Kom igen, det här är ju talanglöst.

Timrå var med och spelade elitserien det år elitserien grundades, det är inte ens svårt att kolla upp. Pinsamt när tyckandet är på en så faktaresistent nivå.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Tom Topp:

"
#2371292 · Pinaceae 18x20-logogrm.jpg · 2022-09-10 22:16

Ante Karlsson är troligen en av de mest, om inte den mest, rutinerade "orutinerade" tränaren som finns i Sverige...

Den bredd av erfarenhet som han besitter kan en lika gärna argumentera för som viktigare rutin än att ha varit bärare av en titel.
"

Case rested!
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Zäta75: Klas Östman står alltid med händerna i byxfickorna när motståndaren avgör matcher.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
vonDöbeln: Ja Östman är rätt arg att de förlorade och försöker skylla på saker. Klassiskt loserbeteende. Han är lätt den sämsta tränaren i SHL.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Att lyssna på presskonferensen och efter-match intervju med Östman och han vidhåller alltså att det är en interference när Pettersson och Little krockar när EP är på väg till byte. Glidande med siktet rakt mot båsdörr och försöker undvika kollission när Little kommer nära?

Jag må vara Timråsupporter, men HELT ÄRLIGT - HUR är det ens möjligt att göra den tolkningen?

Absolut all feedback mottages gladeligen.
LHCs bulletinfolk får också gärna klippa in detta och försöka resonera kring det där inne om det är så.. men jag behöver en förklaring!!
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Var på matchen idag. Fantastisk match, rolig att se. Timrå borde vunnit om man hade haft lite spetsigare anfall. Vi ägde spelet stora delar av matchen men fick inget på mål.
I arenan så skreks det mycket på domarna efter slutsignalen, jag tyckte dom var ok dock.
Lander är en maskin. Walli är riktigt stabil. Wedin har vaknat.
Ser fram emot nästa drabbning i Saab arena.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
BlackBay: Var in och läste påLHC's forum efter matchen. Kan dra tre slutsatser ganska snabbt:

1) Domaren favoritserade motståndarna och vissa utvisningar (missade och tagna) var heeeelt jävla horribla.

2) Det egna laget skapar inget, har ingen struktur och uppträder väldigt mjukt. Dessutom har man obefintligt försvarsspel.

3) man tycker att en spelare specifikt är helt förlorad och borde bli sparkad. Dessutom är sportchefen kass, tränaren är helt värdelös och klacken är inte heller bra.

Lite roligt att läsa då det många gånger (framför allt ifjol och några matcher i år) låter preciiiiis exakt likadant här inne. Vi är väl lika stora kålsupare allihopa.

Några andra spaningar därifrån:
- Dom tycker att det är tråkigt och frustrerande att Rattie inte gör mål och poäng. Det gör inte vi.
- deras forum är tydligen det mest estetiskt snygga. Vårt kommer från 90-talet, typ.
- dom tycker att vi är historielösa bönder. Det gör inte vi. Domstolen har dessutom en final mer än Timrå.

Kul att se att det är lika överallt. Kanske ännu roligare att se med tanke på att vi var vinnare ikväll.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Sputnik: haha.... meningen "han är hemma i Örebro och väntar" känns ju hyfsat faktamässigt fel då "hemma" i hans fall är Leksand.
Ska man försöka skapa ett hajpat rykte kan man ju se till att ha faktan rätt i varje fall.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Lundin och Hartmann som var så bra förra säsongen och till och med fick spela i landslaget i 6 matcher, var har de tagit vägen? Båda ser trötta ut är inne på ganska många mål bakåt och inte så mycket framåt. Spelar de i felkomponerade kedjor? Lundin brukar ju kunna dra fina pass från kortsargen in i slottet, eller ta någon retur, nu är han inne på flest baklängesmål i laget
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Kerstin_k: Ja nej det där med Lodin var bara taget ur luften som det ser ut. Grabben är ju inte ens i Sverige som det verkar lagbilden från Twitter, plus en rätt illa fotskada vad det ser ut som. Det kittlade lite med Lodin men bättre lägga rikta in sig på nåt mer realistiskt, som vilken back Kapanen kommer lyfta in framöver!
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Villervalla: vi åkte ju på ett par sånt förra säsongen också. Dvs. Att man får första varningen för att man är för sen att ställa upp och sen får man andra varningen vid det första felaktiga teket. Fast några här spekulerade i att han la handsken över pucken? Det såg aldrig jag.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
The great one: Jo, men bara Färjestad som vunnit mer än hälften av sina matcher under ordinarie tid. De flesta lag har ganska få vinster under ordinarie. Vi är också ett av endast fyra lag med fyra förluster under ordinarie tid. Fyra förluster under ordinarie på 15 spelade matcher är rätt så jäkla bra skulle jag säga och säger endel om vilken kvalitet vi har i laget.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Tom Topp: Helt sjuk utvisning på Blomman, har kollat nu flera gånger. Nedsläpp direkt efter power brake så lyfter domaren höger arm, LHC-sidan och Blomman får utvisning och ingen föregående varning.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Kollade in tabellen, vi har bara 4 segrar i ordinarie tid av 15 möjliga. Dock har vi hela 6 övertidssegrar.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Zäta75: Det tror jag också. Jag tror också att han tar med sig Elias Pettersson och Anton strålman från andra sidan pölen. Fullt rimligt.
Låst ämne


Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Öndulat: Jag tror Lodin kommer att ansluta snart. Timrå går för SM guld och de sista bitarna som saknas är någon som kan utmana som Lodin och en back till som Lyytinen.

Hoppas på Lodin i Timrå igen.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Tikarn97: Lodin är fotskadad för närvarande och var, åtminstone igår, kvar på andra sidan pölen. Syns på twitterlänken.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Torsdag på plats! Det blir 3 pinnar. Heja Timrå
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Sputnik: kapanen har ju bevisat att han kan agera om möjligheter uppstår. Vill lodin till Timrå tror jag vi löser det.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Tikarn97: Ja det är ju just det, mycket kring det där påståendet som gör en rejält skeptisk.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Labban: Ja nu är ju detta ett tveksamt rykte, men om man leker med tanken så måste ju en forward ut om vi skall ha råd med Lodin och en back in, som är ett måste med tanke på vår sköra backsida.

Då är väl Halloran den mest logiska spelaren att byta bort.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Sputnik: Va? Är inte Lodin på andra sidan av pölen med Belleville? Vad fasen har jag missat nu?
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Sputnik: Ok kommer Lodin då kan jag tänka mig byta bort Halloran, men bara då. Lodin var sanslöst viktig förra säsongen och en spelare som gör det lilla extra vilket många i Timrå kanske saknar stundtals.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Sputnik: var skulle pengarna komma från? Jag gillar Halloran och han har ännu inte riktigt fått bevisa sig men i ett byte med han mot Lodin så…välkommen tillbaka Lodin säger jag 😅
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Sputnik: Haha! Om detta skulle vara sant så finns det nog ingen betygskala som kan mäta hur framtunga vi skulle vara. 😅
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Shoutout till Linköpingssupporten som tippade 4-2 till LHC förutsatt att man knäckte näsbenet på Wedin. Det är ett jäkla sätt att sia om vem som kommer avgöra matchen haha.

Grymt skönt med två pinnz!
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
The great one: Skulle alternativt kunna skifta Wedda och Pääjärvi med, båda alternativen känns bättre än nuvarande ändå. 👍
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Labban: Upplever att han är lite för svag i det defensiva och vi har redan grym offensiv spets. Men självklart kan vi bredda backsidan och behålla H då är det lyxproblem.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
KniveN: Du kan ju inte begära att domarna ska döma efter regelboken fattar du väl??
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Tror det största problemet idag är att vi inte riktigt har bra producerande rightare i nån av topp2-kedjorna. Fanns flera tillfällen spelarna fick pucken på fel sida bladet. Eller så är det dåliga pass. Ändå är passningsspelet någorlunda bra tills dess att det sker ett skott på mål.


Kanske ska träna lite på snabba skott också. Fanns flera tillfällen både Dahlén och Wedin skjuter en halv meter utanför vid bra läge.

Skönt att detta lag går för poäng i varje match iallafall!
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Labban: Väldigt spänd på se vad Halloran kan tillföra i ett nu fungerande och harmoniskt Timrå. Känns givet att han bara ska komma in och flyta med precis som Pääjärvi och Lyytinen.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
cloon: På vilket sätt överflödig? Innan han försvann vår poängbäste spelare. Han kostar inte så mycket dessutom. Sen klickar Alvarez, Lundin och Pääjärvi enligt mig, onödigt att bryta om den kedjan.
Låst ämne

2402120 · »