1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604043 inlägg · 6212 ämnen

Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
{9908}: Ja det är ett intressant läge. Om man läser mellan raderna så vill Juolevi stanna om Timrå får loss pengar.

Frågan är bara som sagt, är det en viss lön som Juolevi prompt begär ha utan att kunna mötas halvvägs?

Blir det nått budrace så är det nog bättre han drar i min bok. Jag tycker vi skall behålla honom, men inte till vilket pris som helst.

Zäta75: En förlängning med Juolevi skulle innebära att Erixon, Eronen, Forsmark och Edfeldt inte får så mycket istid? Ska vi spela på 5 backar?

{9908}: känns som att ganska många av oss drar samma slutsats, dvs behåll om det funkar finansiellt men om det inte gör det så är det ingen av oss som gråter blod heller. Min känsla är att den här killen har en härligt hög högsta nivå som man precis som Ante säger "kan vinna mästerskap med" men frågan är väl vilken nivå ligger han på just nu? Är det här en väldigt hög lägsta nivå han ligger på eller är det vi sett hittills typ 90% vad vad som finns att hämta ut?

{7043}: Naturligvis inte. Menade mest att juniorerna lär få lite istid om Juolevi stannar när de som är skadade är tillbaka.

cloon: HV behöver defensiv stabilitet, det kan dom få genom en hemvändare från oss: EA.
Nubben slipper bränna onödigt mycket pengar och vi frigör lite slantar för Joulevi. Värmhed in som fjärdecenter, nej han är inte helt redo för det men något avkall bör vi nog göra om vi vill behålla Joulevi utan att riskera ekonomin.
Bara en tanke.

« · 2591294