badger: Vi pratade om Modo resan nu, inte Luleå. Vi har satt en gräns för resan till Luleå på 50 personer. Men se till att anmäla er nu, istället för att sitta och räkna vad SK lägger ut för att hyra bussen. Snälla kan vi skippa denna frågestund en gång för alla?
badger: Westin Buss tog 5000 kronor för att förflytta delar av TIK08 sträckan Stockholms Central - Scaniarinken tur och retur. Siffran 30 000 kronor låter i överkant men jämför avstånden, tidsåtgång och bränslekostnad.
Maggan: Om summan att hyra buss är mindre än 7500:- och priset är 270:-/person att åka med, då borde det gå runt redan vid ca 45 pers. Det är skrämmande att det är någon som hasplar ur sej att hyrpriset är 30 tusen.
HH: Men kära HH. Alla uppgifter kommer ju i årsredovisningen! Så det är klart att du kommer att få uppgifterna, men inte nu.... Du av någon borde väl vara så gammal och klok att se till att diskuttera detta "off line" så att säga. Kom och prata med mig nästa gång på hockeyn istället för att föra denna diskution här på GB.
Jag vet inte. Det kanske inte har blivit tillräckligt kallt ännu...men det resonemanget håller heller inte. Jag hade min blå-vita halsduk i somras då det var över 25 grader varmt. Jag instämmer helt. Varför tar inte folk med sig flaggor och andra röd-vita saker som de köpt? Vad gör flaggan för nytta hemma? Halsduken i garderoben?
Varför är det så få som bär halsdukar? Ett av de absolut enklaste tifona man kan göra är att hålla upp halsduken sträckt över huvudet eller vika den och snurra ovanför huvudet. En halsduk är en självklarhet som supporter tycker jag! Just nu har jag iofs ingen, sålde den till en tjej i Södertälje men hoppas att SK får hem halsdukarna dom verkar ha beställt så jag kan köpa en då.
Varför är det inga som målar sig i röd-vita färger längre? Det skulle vara ursnyggt att träda in i Coop Arena där alla är målade i ansiktet. Hela ansiktet eller bara några röda och vita streck. Jag saknar målandet och tokhattarna.
Maggan: Jag har frågat några gånger men inte fått svar per mess, hur mycket SK betalar, ta en resa som till MoDo tex 40 mil kostar det mer eller mindre än 7500:-
OJ vad fel allt kan bli. Måste klargöra en sak i denna debatt. Jag kan garantera att det INTE kostar 30.000 att hyra en buss av Ceris. MEN vi kan lätt förlora så mycket pengar om vi inte får tillräkligt många som åker med på resorna. Därför måste vi ha en gräns på lägsta antal resande, för att kunna arrangera en bussresa till resp ort.
Bo Bly: Ja men det är ju det jag ifråga sätter varför man inte går ut och tar in offerter från fler bolag eftersom jag vet av två billigare, detta har jag förmedlat till reseansvarig men du ser ju hennes kommentar.
kvasthilda: Varför låsa sig på Cerisresor?Westerlunds har bussar för 19 pers,29 pers fullstora bussar.Dom har det mesta och är säkert betydligt billigare.
kvasthilda: Jag svarade bara på en fråga som dök upp här i GB:n. Jag anser att SK er till för er medlemmar och varför dölja någonting när frågor ställs?
Det finns ett specialerbjudande för de 50 första anmälda till Luleå den 30/11 (lördag) Blir det under 50 anmälda så ställer vi in resan. Vi har inte råd att förlora mer pengar på resorna. På hemvägen kan det bli tal om lottköpning på ett signerat föremål.
Under länken finns all information ni kan behöva. Min telefon verkar ha en egen vilja och fungerar knappt men Maggans fungerar fint. Har ni några frågor så kan ni ringa oss eller maila här på HS. Tänk på att Maggan ej har Internet hemma :(
Vi har satt en gräns för resan till Luleå på 50 personer. Men se till att anmäla er nu, istället för att sitta och räkna vad SK lägger ut för att hyra bussen. Snälla kan vi skippa denna frågestund en gång för alla?