1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581722 inlägg · 6215 ämnen

Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22

« · 1536166 Till forumet



Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22

Hälge: 

Spelare som saknas:
Robin Lindqvist - knä
Tommy Stenqvist - axel
Robin Persson - fot
Yared Hagos - bål
Andreas Molinder - väntar tillökning 

Johan Andersson - sjuk  


förvånande...... NOOT.

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22
Blizzard: Nej, det känns inte förvånande. Tråkigt är väl känslan man slås av...
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22
Hälge: inte ett dugg, mer less på Timrås jävla mörkerspel, jag har sett igenom skiten nu, detta är som nomaden sa ett system som är satt i rullning. När trupperna blev väldigt dyra och pengarna började försvinna, ja då vart det bakslag på spelare man inte behövde ersätta....
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22
Blizzard: Ja men vi har ju crippe kan dubblera heja nubben !
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22
Blizzard: Spelar Persson mer före nyår är det dags för nästa fetekors i taket.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22
Bobby Ryan klar för Mora 31 mål för Anaheim förra säsongen och hockyligan med svinpälsarna från Färjestad i spetsen vaknar inte. Men kom för helvete inte och gråt ut nu lag från elitserien som får spela kvalserie är man så jävla dum snudd på förståndshandikappad när man ger bort sina platser i elitserien för att spela med grisen lobb så GRATTIS. Klart publiken sviker när man vet att många av NHLS bästa spelare vill spela här men inte kan får dårland man lever i
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22
Modano: Äh, i ES kan vi ju njuta av superstjärnor som Crippe, Hagos, Jämtin mfl.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22
Modano: Ja får Timrå spela kvalserie och lockouten fortsätter hela säsongen så blir det nog en tripp till Alnöbron.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22
Modano: vi med våran ekonomi ska ju va djävligt tacksamma att dom flesta lag håller överenskommelsen . Hoppas skiten tar slut snart
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22
Modano: Jag håller med. Kopitar o Ryan i Mora. Världsklass.

Vad får vi om hela säsongen ställs in? Man blir mörkrädd vid tanken.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22

Blizzard: Föga överraskande. Timrå IK kan klassas som en synonym till ordet "skadedrabbad". 

Truppen har dock bevisat man besitter potentialen att spela en relativt högkvalitativ hockey, och man brukar ha en tendens att lyckas inkassera poäng i Cloetta Center. 

3 poäng är definitivt inte orealistiskt, förutsatt man lyckas minimera de uppkommande svackorna i spelet, samt behåller koncentrationen, och frenesin i 60 minuter. 

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22
Ang. Molinder...laget för jaget. Tanten kan ju pruppa ut ungen själv. Han är ju ändå bara ivägen.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22

Modano: Hade vi fått ta in spelare från NHL i elitserien, så hade vi säkert legat toksist nu, så jag vet inte varför så många envisas med att förbanna detta faktum med lockoutspelarna?

Som sagt med Timrås ekonomi, så hade våra morståndare fyllt en förstafemma med NHL-stjärnor, medan vi hade fått eventuellt någon spelare från SM-liiga som inte längre fick plats i sitt lag :-(

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22

Kevin O Shea:Men Mora och såna lag har ekonomin att ta in stjärnspelare? Nej, hela NHL-lockouten är en förbannelse för alla parter. Vi får inte se nån NHL-hockey på nätterna, och deras spelare åker och sunkar ner sig i sämre ligor alternativt tar ett års jävla semester från hockeyn. Hockeyligan i sin tur ser till att elitserien inte får värva några av dessa kringresande svartfötter, ja med undantag av de som har fräckheten att bryta med överenskommelsen då. Varför gäller inte samma sak för hockeyallsvenskan i såna fall? De två världarna kommer ju ändå att kollidera i kvalserien framåt våren. Varför finns det ingen övergripande paraplyorganisation som spänner över de två högsta serierna i hockeyn som kan utarbeta ett gemensamt ramverk i såna där frågor?

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22
Kattgubben: Å andra sidan är det väl upp till "Mora och såna lag" att själva bestämma om de vill värva lockoutspelare eller inte. Precis som alltid när man värvar spelare. Det finns alltid dumskallar som köper spelare för pengar de inte har, oavsett om det är lockout eller inte. Och det finns naturligtvis också de som anpassar budgeten efter verkligheten, oavsett lockout eller inte.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22
Allt annat än 0 p är en vinst i morgon.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22
Mäster T: Jäkligt taskiga vajbs inför kvällens match, tror faktiskt vi kan förlora stort.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22
mikenomad: Tror jag inte. Vi vinner i Sudden.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22

Modano: Mycket fult av dig att använda "förståndshandikappade" som skällsord! Jag förstår inte att så många tryckt gilla på ett inlägg med det innehållet utan att tänka sig för.

En kraftfull ursäkt från dig är nog det minsta vi nu förväntar oss!

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22
John K: just va gäller modano så hör han nog till en av dom som har rätt att använda termen förståndshandikappad. . Likväl som att negrer har rätt att använda neger skämt och cp skadade skämtar om cp skadade
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22

John K: Innebär detta att man inte heller får skriva om inavlade, retarderade, sexfingrade, MODO-lider heller?? Som ju är en tydlig anspelning på ordet mongolid! Var ska vi lägga ribban? Ska vi börja jaga "kränkningar" in absurdum? 

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22
Greven: det här måste vara veckans inlägg!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22

superfalle: Jag anser att INGEN, varken Modano eller någon annan överhuvudtaget skall använda detta som skällsord. Ingen har den rätten. Härmed lägger jag ner detta ämne.

Nu ser vi framåt mot kvällens match mot LHC och hoppas på seger för de våra. Fräls oss, vinn!

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22

Greven: Ribban skall vara sunt förnuft och etiskt vettigt! Vi skall inte kränka varandra överhuvudtaget.

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22

LHC sätter in den om 3 dgr 18-årige Markus Högberg i mål mot oss ikväll.

Är det underskattning eller Genidrag?

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22
Mäster T: om man ska köra en ung målis är det smart att göra det mot laget som gör minst mål i ES. Men får vi tidiga mål kan det rinna iväg, annars spikar han nig igen totalt.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22
Greven: lugn i bussen nu, det är skillnad på kränkningar och att återge verkligheten. Så länge man håller sig till fakta är det knappast kränkande. ;) Dock ogillar jag "ordet" Modolid, både med tanke på vad det anspelar på men även för att jag inte tycker det är fyndigt någonstans utan bara krystat.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22
John K: Nej, sant det! Det värsta jag vet är att bli kallad för en hårig sak med blöt tunga och fyra ben utan förmåga att kunna prata normalt.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22
@JoHagglund: Weinhandl spelar inte mot Timrå. Ljumskproblem. #LHChockey #twittpuck
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22
Hockey ikväll. Not interested.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22
Mäster T: ja, jo, de märkte vi ju senast när du inte var intresserad av Tik-Hv också.....
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22
Blizzard: Och du såg hur det gick....
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22
Blizzard: Fint, vinhandlarn borta och 17 årig målvakt. Det kan gå!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22
Berglund: Det farliga är väl om laget också tänker i de banorna..
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22
Mäster T: Yeah...sure.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22
Bra drag i forumet, det märks att det närmar sig nedsläpp :)
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22
pefr: Shhh...vi gör en "Mäster T"...
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22
pefr: Det är bara du och jag som inte åkte med busskaravanen ner. Alla andra hockeysnackare är i li köping
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22
El Maco: "Invasion Linköping"
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22
mikenomad: asch, mitt fel då... 39sek...
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22
mikenomad: Vilken fantastisk start. :-(
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22
mikenomad: Sicken start. Uj uj
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22
Hälge: Kanon. Jag har som sagt dåliga vibbar ikväll...
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22
mikenomad: Är det Detroit vi möter?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22

39 sekunder och 1 jävla fucki** 0.

Om Ni undrar varför det här inlägget blir grönare och grönare, så beror det på att jag spyr galla.

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22
nectis: Vinhandlaren borta samt tonåring i mål..den som till äventyrs trodde det skulle göra vår match enklare bör tänka om.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22

mikenomad: Genidrag att ställa en tonåring i mål? Vågar någon idrottsman åka nära en sådan efter det som nyss hände i Malmoe?

Tyckte en TIK:are frågade efter legitimation innan han använde klubban.

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22
Smokey: Det beror väl på på vilket sätt man använder klubban? Även om han är under 15?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22
El Maco: Problemen kan börja när vi satt ettan och ska vidare mot tvåan...
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22

Mäster T: Visst kan vi ta poäng i den här matchen men vi känns fortfarande lite som ett knattelag. Kan vi snappa upp oss i PP och börja slå pass på klubbladen så kan vi nog peta in några puckar.

Vi har mer eneri än LHC men dom behöver inte alls jobba lika hårt heller för dom mer noggranna. Just PP:et börjar bli riktigt oroande, vi kan ju inte ens etablera tryck.

Kommentera

« · 1536166