1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581404 inlägg · 6216 ämnen

Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12

1549256 · » Till forumet


Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12
Kongo: Det förklarar saken.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12
mikenomad: Han är från Dalarna.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12
Mattadoren: Haha...fan, det slår mig att jag tänkte "men...är han inte stockholmare?"
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12
Dream Team: Är det bara jag som redan börjar ana en ordentlig Timrå-dialekt hos Montén?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12
sargad: Ja, det var lite det jag kände också. På typiskt "Bulan"-vis häver han ur sig diverse saker som känns klart över gränsen vad som borde vara accepterat. Men kanske vi ska låta förlusten eller sättet den tillkom på vara nog salt i såren för honom?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12
Dream Team: Kan Bulan få påföljder när han namnger hänger ut måldomaren och beordrar honom att ta time-out? Tror inte det är ett accepterat beteende.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12
Jag efterlyste den igår och med risk att jag gör en ny Per och Marie kommer presskonferensen från gårdagen här. Njut av en rätt så lack "Bulan" Berglund!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12
hubbenorlen: Precis.
AIK kan vi nog tyvärr glömma att jämföra oss med efter att räddningsplankan Perra fick foten i arslet
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12
Timrå Icon: Växjö verkar inte direkt vara i slag. Detta ser ut att bli deras åttonde raka förlust. Ur våra ögon måste det ses som positivt. Att hålla dom och Rögle bakom oss känns inte helt omöjligt.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12
söder över: Kort sammanfattning;
Typiskt Luleå - Timråmatch :-)
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12

Måste säga att dett var en underlig match alltså!

börjar med att det känns lite som vanligt Lule i 400km/h o sanslöst lätt för att hitta avslut... 

Timrå IK är i början sin vana trogen... skapligt försvarspel men obefintligt anfallspel.

efter att Luleå gör 1-0 tycker jag mig se en period om ca 5 min där vi faktiskt har riktigt bra anfallspel! Under den här perioden är vi väldigt lite ner i sarghörnen o kladdar utan kommer in i zon lägger upp en lagkamrat som drar till med ett snabbt avslut. precis så som det anfölls under den perioden vill jag se dom spela! in o skjut o jobba hårt i trafiken! under dessa fem min gör TIK 2 (!!!) mål! 

det behöver inte vara svårare än så...

Crippes tackling var inte snygg! den innehöll inte många rätt för fem öre! 

(läs detta ni modoiter som kallar mig enögd) 

det är armbåge huvud och hopp inblandat i crippes ful smäll! 

(diciplinämndens dom mot bagarn innehöll väl text ang hur rätt bagarns tackling egentligen var vid tre olika ställen! synd att inte Nagy tittade upp)

domarna var kassa nu mot lule med som mot modo. är det inte så att vi nu haft en utav domarna från modo matchen 3 i rad iom ikväll va? Han det där stjärnskottet som hittade en hakning på en av seriens skridskostarkaste backar...

miffo.

ang matchstraffet på kilström: Jag tror att sterner var väldigt tydlig med att han inte ville bråka. såg honom nästan vädja till dommaren där innan kilström gick igång för andra gången. då fortsatte lukas att banka lös på sterner vilket jag kan tycka befogar ett matchstraff. ta en fight med någon som står upp för sig isst för ev vek kille som verkar helst vilja glida igenom sitt kontrakt... balans beröm: Sterner gjorde en riktigt fin brytning som skapade ett 2-1 läge...

balanskritik: där han sedan inte ens försöker passa Hallin för att tvinga fram en sidledsförflyttning!

Bellissimo:  52–22 skott

 kan vara han bästa insats. vill hålla igen på berömet då leif boork slår sig för bröstet så hårt att en hjärtinfarkt kan uppså om någon mer än han hyllar bella! 2 st ruskiga sidledsförflyttningar!

Hallin gör en bra match o jobbar ruskigt hårt under matcherna! han var riktigt nyttig i kväll! 

annars känner jag att bäckström gör en bättre match än vad han brukar göra även carlsson kändes mer inblandad över hela rinken.

vill inte gnälla så mycket vid vinster. bara må gott gnäller mer någon annan dag.

det såg tungt ut o känns som om vi är jävligt tunnt med folk nu o därför extra cred till timrå för dessa 2 pinnar! sanslöst att fbk lyckas losa mot ett så fantastiskt dåligt lag som aik!

godnatt!

Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12
mikenomad: Oögle is da shite!!!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12
Timrå Icon: 3-0 Rögle....bra de!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12
Kramer: Minttu och O'Boy är en gammal fiskeklassiker hehe
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12
Kramer: Men va vfan ..Minttu skare va.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12
KORITFW: Ouögle målar på nytt, 2-0 nu!!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12

Mäster T: Rätt stil ,,Själv firar jag med 50% Mintu och en ask Paradis som låg och skräpade efter julen.

Heja Timrå!!

Kommentera


Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12
KORITFW: Keep On Rockin' In The Free World!!!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12
1-0 Ouögle!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12
Nisse: Klockrent. Så blir det.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12
Sven.Savage: Tack Sven!
Även fast ni toppade med en massa gamla Tikare på slutet hihi!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12
Kommer ni ihåg erixons friläge som han gjorde mål på där strax innan wedin gjorde sina 2 i typ november...

Han borde kunna göra några straffbaljor... Garanterat fler än chrippe i vars fall...
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12
upp till 2:a i matchtippet fast man missade att tippa igår. Synd man inte satt pengar idag då :) 

 
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12

Dags för dagens besök för inlägg på Timrå-planket efter avslutad match.

Riktigt usel insats av zebrorna idag som staplade misstag på varandra vilket kunde ha lett till farliga situationer när spelarna inte visste vad som gällde. Linus Klasen beskrev det bra i periodpaus när han berättade att klockan 16 var Luleå och Timrå där för att spela hockey och han undrade när domarna skulle anlända till matchen.

Men jämfört med de tidigare tre matcherna mellan oss två - där det varit ganska jämnt sammantaget - dominerade Luleå dagens match ganska kraftigt under långa delar och skottsiffrorna 52-22 speglar det rätt väl - utmärkt insats av Bellissimo.

Men det går som "vanligt" i matcherna mellan Luleå och Timrå: för fjärde gången avgörs det genom straffläggning och starkt av Timrå att vinna 3/4 straffläggningar, trots att Luleå helt klart med bl a Klasen och Hirso och fler borde ha en fördel där.

Ser att Timrå tagit imponerande en tredjedel av alla poäng man tagit i år av just Luleå och Skellefteå. Spelet passar uppenbarligen bäst mot de två nordligaste lagen;-)

Otur för Timrå att Warulfven väljer att få stryk av Gnaget idag. Men ni får kämpa vidare för att ta chansen att nå strecket.

Grattis till vinsten!

Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12
Är det någon som har pejl på var presskonferensen till matchen finns? Jag är riktigt sugen att höra Luleås "Bulan" Berglund gnälla lite mer på domarna i matchen.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12

Nisse: Det sades att det skulle blåsa nya vindar till denna säsong så hoppas det gäller även att spela med öppna kort.

Då du lägger fram det så här så har de väl redan mörkat skadan på Persson + någon fler.

Mycket pengar står på spel så det gäller att ta rätt beslut och tex. lägga prestigen åt sidan.

Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12
haggen: Jag kan nästan lova Dig att inte mycket kommer att komma upp till ytan på mötet. Det som sägs är att ekonomin är ansträngd, men det gå åt rätt håll. Det jobbas för fullt på att refinansiera klubben. Det ekonomiska oket är mycket stort och tungt. Nubben kollar på ett antal spelare, men det behövs pengar samt att spelarna måste passa. Som avslutning är alla optimistiska, ledare som fans, och har stora förhoppningar även om det blir kvalserien. Eller vad tror Du ?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12

Det är ju liksom typiskt att när vi vinner så tappar vi en poäng mot AIK.

The Timrå Way liksom. Hursom..det viktigaste var att få stopp på blödningen. Det fick vi. Bygg vidare på det här nu o värva.

Crippe kommer att få minst 4 matchers avstängning. Tack... Han kommer ändå inte att vara saknad.

Nu...Flaskan.

Over and Out...Black Out

Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12

Nisse: De har ju gjort precis ingenting sedan det började luta utför rejält, de kan ju inte bara sitta och vänta på ett lånelöfte väl?

De hade kunnat börja möblera om laget, låna ut spelare, ev. sälja spelare och på så sätt frigöra kapital, ta in Murley för en liten peng, dunka Lundström till Ryssland etc.

Banklån kan vi glömma om inte Swedbank i Leksand ser en potential i att stara ett farmarlag i Timrå.

Nä jag är inte imponerad av Timrå ik´s ledning så här långt och antar att mycket kommer att komma till ytan på mötet den 14:e.

Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12
Laken: bryr mig inte så mycket vad du tycker..


Allvarligt du tycker inte det är bättre att rögle vinner = jämnare botten, chans på 10:e plats = mer hopp, större intresse = mer folk och mer pengar!


Du tycker det är bättre att vara avhängd, tappa publik och få 5500-6000 i 5 matcher i KS där man riskerar att åka ur, bra där..... -.-
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12

söder över:

Grattis till segern! Jaga ifatt Växjö och/eller AIK nu.

Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12
Idiotiskt men matchen vaknar juh iaf
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12
Kattgubben: Garanichev sköt bort sig.
Han har likadan bössa som jag har hmmm
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12
haggen: Tror faktiskt inte nån av dom har armarna i kors, men det är inte så j..a lätt att få loss pengar till Timrå IK även om dom kommer med en ishall som säkerhet. Tänk till. Hur många skulle låna ut pengar till en idrottsklubb som har jätteproblem med så gott som allt, likviditet, resultat, tabellplacering, publik....Tänk att ha lånat ut pengar med hallen som pant, Timrå går i kk. Till vem kan man avyttra panten ? En nystartad hockeyklubb möjligtvis, men vad vill dom betala.... eller till Timrå kommun kanske, men vad vill dom betala.... Finns det så många fler seriösa spekulanter Nä, det är ett otroligt reptrick dom har framför sig Nubben och Nollan, men dom måste lyckas på nåt sätt , annars är det tvärgodnatt.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12
Timrå Icon:That's why I love him. Nu kommer tankarna!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12
Kattgubben: Ja självklart! Han låter mer som om han sitter på Antikrundan
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12
mikenomad: Nja, jag bryr mig inte så mycket om de andra resultaten. Har redan mentalt accepterat att vi hamnar i Kvalserien. Det lär dessutom vara bättre för vår sargade ekonomi.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12
Bra jäkla kämparinsats!! Bellan visade hög klass ikväll
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12
Laken: Blir till att hålla på Rögle nu då...
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12
Timrå Icon:Är grenemark med? annars får det vara :P
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12
Idag såg jag matchen.

2p mot luleå och 2mål ordinarietid, endå tappar vi en poäng till AIK, skapligt surt!!


Idag hejjar vi på rögle som fan!

Då blir vi 7p efter växjö och 8p efter AIK.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12

Jonte var bra men får ta på sig 2-2 målet.

Skönt med seger!!

Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12
söder över: Har dom äntligen fått ut löning alltså?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12
Kattgubben: Nu kan vi se skidskytte på SVT2 med gott samvete :-)
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12
Nu är jag besviken på dig hallin!

Chrippe? Vad har jag missat?

Erixon någon?

Önerud satt just på mig ganska hårt i rumpan!

TACK FÖR DET!

DET BLEV EN JOCKE EFFEKT!

LUNDSTRÖM 4 PREZ!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12
Bragd-Birger: ...men bra av Mållgan!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12
Kattgubben: Önerud fick rätt haha!!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12
hahah skön straff
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2013-01-12
Skönt straffskyttsurval. Dags för Bäckström snart?
Kommentera

1549256 · »