1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

578014 inlägg · 6216 ämnen

Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24

« · 2412211 · » Till forumet


Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Labban: Klart han säger så. Han vill ju inte att denna affär ska förstöras. Så säger alla sportchefen i princip. Ja förutom Nubben då som inte kunde hålla tyst.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
På Kapanen lät det ju som att Juolevi inte alls var aktuell och att de inte ens har snackat. Nästa säsong vet man aldrig men känns som vi borde släppa det spåret åtminstone denna säsong.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Villervalla: Det blir 0-3 och 0-5 i baken de två kommande matcherna, bara så att du vet.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
DenRöda: Jag tror vi har goda chanser att få nio poäng på dessa tre bortamatcher men troligast 7 poäng. Bara för att jag skrev detta så blir det väl två raka torsk nu.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
söder över: Vi vinner nästa år.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
DenRöda: semi eller kvart?

Nä jag låste in en 5hunka på sm-guld när det började ryktas om Dahlén…

Med Rysslands terroristangrepp på Ukraina och inflationen mm så är det faktiskt bara sm-guld som gäller nu…
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Håkkybåkky: LHC - Oskarshamn är drömmen, helst Växjö också men känns lite väl orimligt
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Zäta75: Ah, en utlåning kan vara något. Juolevi står inte under kontrakt i Europa som Verronaueueuejej gör.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Mcmac: Ett 10-tal är ju en överdrift. Många hängde bara på drevet. Hank som skrev om det igår hoppas jag har bra källor. Tror att Juolevi kan vara en bra back för oss att satsa på och gå för SM-guld. Slår vi Luleå på bortaplan enkelt och gör 5 mål på ligans bästa defensiv så kan vi vinna mot vilket lag som helst, speciellt med ytterligare förstärkning.

Red: DenRöda. Utlåning under våren med ev förlängning?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Zäta75: Enligt det jag hört är Juolevi tänkt att presenteras i maj isåfall. I sommar står han inför en arbitration där han måste få ett envägskontrakt om han vill fortsätta där.

Kan också vara så att Kapanen får till en deal med Anaheim så att han kommer hit i December. Man vet aldrig med våran sportchef.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Zäta75: Ryktas det verkligen starkt om det? Är väl en person här som skrivit det i närtid. Var ju ett tiotal sist det begav sig angående Juolevi men det blev ju som bekant inget.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Vi behöver verkligen ha en back till alltså. Vad är mest värt? 200k i månaden för en back och kanske kunna gå till semifinal, eller ha en back som kostar max 70k och stå sig till kvartsfinal?

Timrå kommer ändå sannolikt fortsätta vara mellan 5e och 9e plats resten av säsongen. Är det då värt att lägga mycket pengar på en back som troligtvis ändå drar om något år?

Tänker att en back som är mellan 21-25 år med lite lägre lön kan vara värt. Iallafall under en längre tid. Nu har vi ju Lyytinen, Edfeldt och Strömberg på kontrakt nästa säsong. Vi behöver fler unga backar som slår underifrån. Skapa konkurrens.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Sputnik: Så vad säger ni. Vill ni ha Juolevi som vår sista back som det nu ryktas starkt om är på väg in?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Pinaceae: Åhh Erik guldet blev till sand!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Herminator: LHC - HV för min del.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
JohnnyHockey: Hellre Oskarshamn mot HV i min drömbotten final.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Rip Kirby: Ja, men bara 1min.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Pinaceae: Någon presskonferens från gårdagen? ❤️🤍
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Pinaceae: ”amen vi är så sjukt dåliga även om jag gör en kanonmatch och Timrå är inte ens bra alltså dom bara skjuter några skott från halva plan och en puck tror jag till och med tar i jumbotronen och landar i kassen så hur det blev godkänt det vet jag inte men Timrå är så kass och att vi inte kan vinna det går inte att förstå. Jag själv gör en kanonmatch och kommer så klart vinna SM-guld när som helst men ikväll hade dom domarna med sig”

Snacka om en missad chans, att han inte får intervjun efter en sån match.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Pinaceae: Antar det, fråga han.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
JohnnyHockey: Örebro - Malmö. Köpelag 2 vs köpelagens urmoder.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Håkkybåkky: Blomman hade under tre och Boyce fick inte en sekund. ;-)
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Olle: "Det enda man kan önska mer av den här matchen är att Erik Gustafsson tar intervjun efter match."

Tappar fokus helt när han eventuellt blev trippad - lite papp-psykevarning.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Elliot12:
"komarov isåfall, Tyrväinen har helt slutat tacklas sedan han fick avstängningen för tackling mot LaLeggia eller vem det nu var"

Om vi antar att ditt påstående stämmer, varför blev då Tyrväinen utvisad för kneeing i andra perioden? Har han helt övergått till bentacklingar?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Woody:
"Mmm. Det finns en anledning till han är störst bäst och vackrast! Wow!"

IF Sundsvall Hockey? :-O
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Mosjön85: drömbottenfinal vore ju HV-RÖGLE
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
palleparling:
"5-1 blire idag. När denna bortaturne är klar så ligger vi på 12e plats. Kom ihåg vart ni läste det först."

Care to comment? ;-)
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Timrå är ett topp 6-gäng!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Luleå har släppt in minst mål i ligan, 39 mål på 19 matcher. Vi har gjort 8 av dessa mål. På två matcher.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
söder över: Extremt!
Så härligt att se Wedda nu när han kommit igång på riktigt. När vi var uppe förra vändan var ju han typ den enda ljusglimten, och han gjorde såna där prestationer på egen hand som ledde fram till mål. Nu gör han det igen, men med strösslet att han även får hjälp från övriga lagkamrater.

Men idag är han en sån där vågskål igen. Utan hans soloprestation där han gör 1-1 kunde det lätt blivit så att vi absolut förde matchen, men inte fick det där sista lilla flytet och målen uteblir.

Nu fixar han på egen hand en tidig kvittering, och Timrås fina spel från första perioden kan istället blomma ut till en total översköljning.

Våra fina fina Antons.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Håkkybåkky: just Hanzl Wedin och Halloran är riktigt bra alltså.

Hanzl går kanske inte att anklaga för att vara övertänd direkt.
Han är det perfekta komplementet till en formel 1 bil (13) och lokomotivet (57) dom får verkligen släppa sina handbromsar och göra det dom gör bäst med Hanzl ständigt närvarande där strax bakom för att täcka upp när det blir fel.

Det är jäkligt bra att kunna få ut deras starka kvaliteter med minimum av risk.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Håkkybåkky: Intressant notering!

Och vilken match! Bästa prestationen den här säsongen?!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
En intressant notering från matchen är att speltiden delades ruskigt jämnt mellan alla spelare. Lyytinen sticker ut med 22:21, i övrigt var det jämnt.

Ingen forward över 16:44, ingen under 12:44. På lång sikt är det värt så jälka mycket att kunna rulla på forwards på det sättet
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Gillar skarpt hur Ante ställer upp forwards:

1:a - Skapar farliga chanser match efter match, och driver även vår målproduktion. Fine, ser lika bleka ut ibland, men jävlar vilken spets de besitter.

2:a - Finns en del att hämta här, framförallt med att få igång samarbetet Halloran/Hanzl. Wedda är så jävla giftig, och som någon skrev en one-man-army. Potentialen är hög här.

3:e - Starka, snabbr och spelar rak hockey utan krusiduller. Hartmann är påväg tillbaka, Pääjärvi tung, snabb och stabil, och EA är en riktigt fin avvägning däremellan. Tycker att vi kan döda diskussionen om vem som ska spela tredjecenter nu. Helst av allt hade jag velat klona EA och peta in honom även i fjärde.

4:e - Walli och Alvarez gedigna, spelar moget, täcker skott och lyckas även få lite press framåt. Trots att Lundin gör en bättre match idag så är jag fortsatt skeptisk till hans positionsspel... Tycker att sistalinan framförallt tappar defensiv stabilitet när man petar in honom istället för EA.

I övrigt vill jag hylla Erixon/Lyytinen. De hamnar sällan i trångmål och är bra på att komma ur egen zon. Och framförallt Lyytinen är helt fantastisk på att driva puck. Första 5-6 meterna går så jäkla snabbt, han bara flyter fram.

Bättringspotential: PP uppställningarna. Om man nu envisas med att lira Pettersson med Jonte så tycker jag gott att man kan byta plats på dessa så att JD får sin golden spot, och därtill sätta in Hanzl istället för Lander. Den förstnämnde är en mycket bättre passningsspelare och har den där tjeckiska förmågan att sakta ner spelet vid behov. Hartmann får bevisa sig i sin stökposition framför kassen och på inspel/direktskott

Magiskt med 3 pinnar! Nu laddar vi om till lördag
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Bössa 68: Träskalle sa Bill, röta sa Bull
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Hank: Så vi tar in Juolevi ändå. Intressant. Källa? Isf blir vi riktigt starka
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Zäta75: Jag har hört att vi kommer plocka in den de flesta här pratat om och han spelar inte i allsvenskan
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
1737:- gav en tjuga på 2-5!

Den tackar man för!

Jag tror alltid på Timrå seger!

Jag må bli tjurig när det inte kuggar i för laget men jäklar vad skön seger det blev ikväll.

Det är enkelt att förlåta Stenkvist tillkortakommanden och domarnas miss på Hanzlaffären där Tyrret ville byta hjälm när resan mot full tid genomförs på det vis som det gjordes ikväll.

Det var vinst på alla plan ikväll!

Psykologiskt, fysiskt och numerärt på tavlan!

Totalseger!

Låt denna match sätta ribban för Timråhockey resten av säsongen!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Hank: Vi får se när vår nya back kommer. Jag gissar att man väntar till efter nyår så får vi mer för pengarna. Den allsvenske backen alla i SHL vill ha, ni vet vem jag prata om. Vi får se vilka som plockar honom
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Bragd-Birger: Håller med i det mesta men Lytet förtjänar extra beröm, tycker han är som våran nya Hampus Larsson. Kommer alltid ut med pucken konstruktivt i pressade situationer
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Bragd-Birger: Helt klart en helgjuten insats ikväll. Kan möjligtvis vara lagets bästa insats denna säsong.
Hoppas det håller i sig på lördag mot Oskarshamn.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Villervalla: Okey… jag försökte kolla men jag såg aldrig riktigt. 👍
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Jesus Karlsson finns ingen bättre tränare i SHL. Jag kunde sagt Sam Hallam men han tränar Tre kronor. Big Red Machine har börjat varva upp.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Wi are the Bäst Fuck the rest 🙏🎉😅
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳😇
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Tom Topp: Grattis Timrå!! Bra gjort.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Hahl Bundy 2.0: Bägge lagen hade sorgband men det syntes nästan inte på luleåspelarna då de har svart fält på tröjorna precis där.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Rätt så fantastisk matchjävel, hörrni. Lite på hälarna första 5, därefter styrde man tillställningen fullständigt. Lule såg riktigt tagna ut när Timrå började trampa loss.

Bra kedjor också. Tyckte man fick bra tryck i grejorna rakt över. Kul att man börjar känna igen Hartmann också. Målen lär börja rulla in om han fortsätter så här.

Wedin! World Cup-epitetet gäller än. Jävlar vilken balja. Och vilken underbar one-man-army han är. Spela honom med Boyce och Blomman, han kommer att hota i varje byte ändå.

Lander är fantastico, El Gigante, igen - precis som varje kväll. Säsongens MVP så här långt, tillsammans med JJ.

Lassinnanntinnatti, who? Har sett Lundin åka snabbare bakåt än den där förflyttningen innan Alvarez kasse.
Alvarez, ja: kul att han målade. Årets 180 graders-stipendiat. Underbart jobb, match efter match.

Backlinjen: märkligt bra tillsammans med forwards, trots en del individuella missar. Gillade att Lule blev så nojiga över Timrås spelvändningar att man alibicheckade 3 meter ifrån, ungefär som Timrå gjorde större delen av förra säsongen.
Märkligt att inte Lytet gjort mål än. Annars gör han en del sköna grejer offensivt. Alltid helt oväntade, så man hajar till framför tv:n.
Eronen har dock en jävla förmåga att spela fast sig själv I onödan. Måste börja shejpa upp där.

Men, på det stora hela en fantastisk match. Nu myser man. Inventerade spritförrådet och hittade en flarra Laphroig med en rejäl skvätt kvar i. Blev en trefingrars i stadigaste whiskeyglaset.
Nu ska jag tabellporrsurfa tills John Blund pockar på uppmärksamhet.

Tack Timrå!
Hockey ÄR en underbar sport!!!1
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Bössa 68: Dra härifrån och sluta lägga massa skit på oss
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Mitt tips var en jämn match! Satan vad fel jag hade! Det här var det stabilaste Timrå jag sett iår! Fortsätt så Timrå!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Bössa 68: Timrå hade sorgeband från period 2. Det enda laget som hade det i matchen.
Försvinn nu… det är sällan jag blir förbannad. Det här var nog den första.
Låst ämne

« · 2412211 · »