1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581825 inlägg · 6215 ämnen

Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06

« · 2625717 · » Till forumet


Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Zäta75: Varför spelar inte Eronen PP? Har ni förklaring? Jag verkligen undrar.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
JanneH: Idag var det många saker som var jävligt bra, faktiskt.

1) Dahlén, Hartmann och Lundin. Den bekanta formationen gav en varma känslor i hela kroppen. Gjorde samtliga mål och var alldeles... alldeles... underbara. Dahlén var jäkligt bra - och syrlig i införintervjun- idag. Snacka om att lyfta varandra.

2) defensiven. Svensson, Erixon, Rindell; nära nog klanderfri. Eeronen gjorde sin bästa match på evigheter. Forwards jobbade klart situationer och låg i skottlinjen nästan jämt. Hamnade inte djupt med tre speciellt ofta heller.

3) Johansson*2. Den yngre sliter som fan och har grym skridskoåkning. Värd ett mål ändå. Den äldre var fenomenal idag. Släppte han ens någon retur? Kolla in hans mentala närvaro idag om ni orkar; full fokus på pucken med blicken i hela räddningen och en stund efter också. Oerhört mentalt inställd på match, oerhört närvarande. Även om punkt 2 gjorde så att den äldre Johansson inte sattes på några svåra prov var det imponerande att se det från honom.

4) Disciplinen. En utvisning. För många på banan. Skititvisning och sånt som händer. I övrigt; ingenting.

Förvisso mötte Timrå ett pissdåligt Luleå med en världsstjärna som bara ville täcka puck. Men Timrå gav dom heller inte många möjligheter att skapa lägen.

Skön seger så in åt helvete och hockey är en helt jävla underbar sport.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
JanneH: minst 4
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Zäta75: vem av JJ och Juel som är 1a kvittar för mig. Det är inte där vi förlorat matcher. Jävla skönt med seger ikväll men jag hoppas vi kan vända den här trenden där vi vinner 1 och torskar 2. Spännande med Rögle x2, borde ge minst 3 poäng eller?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Idag fungerade defensiven fint . Fokus och noggrannhet , Luleå hade bara nån enstaka farlig chans . Nu gäller det att laga till vårt PP , helst till måndag
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Våga skjuta tufft att göra mål
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Andersson: Hartmann visade idag att han har en jävla kanon. Första SHL året 14 mål. När då PP spelet inte alls fungerar så bör man göra förändringar, och då är Barre given att testas som skytt i ett första PP.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Bragd-Birger: Lander ska inte spela PP. Speciellt inte som han spelar nu. Hoppas de gör om i PP också nu när de vågar göra om lite i de vanliga kedjorna

Otroligt viktig seger ikväll. Moralbyggande och välbehövlig. Viktigt också att JJ får hålla nollan och närma sig fjolårsformen. Vidhåller att han är vår 1a när han spelar såhär.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Turkiska Tiken : PP:t behöver förenklas i allmänhet. Just nu ska pucken ner till Hanzl eller Dahlen i hörnet och så står hela laget och hoppas på att de ska trolla med knäna och hitta någon mirakelpassning.

Spela mer back-back, skapa lite mer rörelse i boxen, skjut mer.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Turkiska Tiken : Svårt dessutom att styra in en puck framför mål , är väl en av 10 ggr man lyckas .
Inte för att Hartmann är liten , men sätt en stadigare bit framför plytet på målvakten för att skymma sikten . Vi har EN högerskytt och då kan det ju va bra att han skjuter nån gång ?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Chrille: Ja fan, SAIK. Otroligt lätt att ogilla då dom alltid spelar både fult och gnäller mycket (Pudas), deras fans är så bortskämda att dom skippar seriematcherna för att vänta in finalserien men det är klart, deras klubb behöver väl inte sälja biljetter då skellefteåkraft går in med alla miljoner som behövs för att hålla klubben flytande?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Bragd-Birger: Håller med. Dags att testa Hartmann som skytt i PP. Är jävligt less på vänsterskyttar som aldrig kommer till skott eftersom dom står på fel sida och inte har klubban inåt i banan. Bort med Lander och Mieho från all PP tid.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
eltifoso: Jo Rydahl förstås. Fast för oss utanför Västsverige är han mest "Rydahl-who?"
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Rip Kirby: Ja det löste sig bra, med Rydahl i truppen hade vi inte sajnat Tomasek som blev hans ersättare på centerplatsen
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
eltifoso: Måste ju kännas lite gött att se just Rydahl misslyckas i Frölunda, med tanke på att han "valde bort" Färjestad!?

Färjestad är hans moderklubb, han debuterade som äldre junior i Frölunda i SHL, men slår igenom stort i FBK innan han landade i AHL där succén väl uteblir helt? Sen 3+3 på 24 matcher i Frölunda. Känns som att fansen nog kräver betydligt mer från honom än så.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Turkiska Tiken : det jag kan tycka är lite trist är att OJ - tillsammans med EA och övriga i 4e-kedjan - aldrig har dynamisk speltid. Det blir strax under 10 minuter/match, alldeles oavsett prestation för dagen. Inbillar mig att det skapar viss frustration, även om en sån som OJ garanterat köper sin roll och plats i hierarkin.
Det är ju flera matcher under vår pågående brown-streak som 4e varit den enda fungerade linen. Hade gärna sett att det visat sig i speltid och förtroende också.

När Wedin är tebaks tycker jag att man ska justera kedjorna enligt det förslag som flera lagt fram. Dvs, tebaks till EP-HANZL-MPS, behåll The Real DHL, och kör Wedin med Lander och Hållander.

Sen är det nog, som Jonte hyfsat syrligt påpekade, dags att agera (!!!1) vad gäller PP-formationerna. Lander kan arbetsbefrias där (och ta mer tid i BP), och så bygger man PP1 och 2 utifrån Lundins och Hanzls kedjor.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
mikenomad: Han är iallafall ligans största gnällspik. Tycker han bara klagar och klagar på domarna hela tiden. Han är som JFK fast rik.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
mikenomad: Slänger in Rydahl i den kampen. 6 på sina 24 matcher
Omark stoltsera ändå med 21 poäng
Rydahl lär kosta mer kr/ poäng
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Turkiska Tiken : Är Omark största floppen hittills månne sett till förväntningarna? Inför säsongen hade i stort sett samtliga experter honom som den ÖVERLÄGSET främste av alla. En formidabel jättevärvning av Luleå som spåddes åka åttor runt motståndarna och hänga kassar lite som han ville

Blev not so much så
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Turkiska Tiken : Om inte annat är det ju ett bra sätt att signalera att man uppskattar hans arbetsinsats när man sätter in honom i förstakedjan i Weddas frånvaro.

Grabben är 20 bast, tror han tar de minuter han får.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
DenRöda: Precis, vi kommer inte ifrån att Johansson hamnar längre ner i när Wedin är tillbaka. Han gör jobbet ändå. Kanske finns mer utrymme för mer speltid nästa säsong, beroende på hur truppen ser ut.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Turkiska Tiken : disciplinerat och rejäl!

Stängde honom totalt.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Turkiska Tiken : Vet inte om det uppmärksammats förut men första gången jag ser det:
MoDo-matchen i Örnsköldsvik den 17 februari kommer visas på mediakuben i SCA Arena. Intressant initiativ!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
The great one: För övrigt tyckte jag Svensson ägde Omark i sarghörnen ikväll. Spelade tufft och lät aldrig Omark få tid att ta sig in på kassen.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
DenRöda:

Fast med Wedda i 4:e så kan man ju fördela speltiden mer jämnt. Om vi ska rulla på 4 formationer. Sedan just det där med att få stjärnspelarna att ta ett större ansvar. Tror Hanzl tar ett större ansvar om han spelar med OJ än med Wedda osv.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Chrille: om de bara hade vett att torska lite mer mot oss så skulle jag gilla SAIK men förutom senaste mötet så har de haft en otrevlig vana att vinna mot oss. Leksand har ju haft vett att förlora mot oss men nu på sistone verkar de ha släppt det konceptet så fuck 'em all. Sedan finns så klart grader i helvetet och enligt den skalan ska nog OINK bort först.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
mikenomad: Aldrig ska man få vara riktigt lycklig!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Fin kväll men Oink hade gärna fått fullborda vändningen under ordinarie tid, hade bortasegrar för Rögle, Oink och oss. Det hade gett fyra lax 🙄
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Olle: Du missade gamla fina SAIK!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Rip Kirby: Problemet efter några säsonger i SHL är ju att det finns alldeles för många lag att ogilla. Oskarshamn ska ju bara ur, där har vi ju blodshämnd att kräva. Sen har vi hv71 skadeglädjen av att dom skulle åka ur igen är ju gigantisk. Malmö, inget direkt hat där bara för att dom är så kass. Rögle? Ja men varför ska dom komma från ingenstans och segla upp som en storklubb? Kan lika gärna åka ur. Växjö plastlag, dom kan åka ur. Örebro? Jävla filmare, dom ska ur. Modo? Ur! Leksand, ogillat dom sedan play in-kvalet från allsvenskan. Ut med dom. LHC jävla plastlag dom ska ur. Färjestad äger hela ligan och domarkåren, ut med dom.

Vilka har vi kvar? Frölunda och Luleå? Inga större känslor där. 2 lag av 13 ogillar man inte…än.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Olle: som Timrå-it glömmer man aldrig hur matcher mot hv.förlorades för typ 15 år sedan.
Skridsoskena samt överkörning av målvakt.

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/l1M3MG/sanktes-av-skridskon
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Rip Kirby: Ja här inne vet vi ju ingenting om att snacka topplag efter en bra säsong ;)
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
The great one: Johansson kommer få gå ner till 4e när Wedin är tillbaka. Jag håller med dig att det ska vara 4 bra kedjor som bara maler på och att Johansson var riktigt bra idag.
problemet är ju att 4e kedjan - spelar inget roll vilket lag det än är - alltid får 10-12min speltid och det är inte Wedin värd.
Tycker ändå att Johansson och Andersson har hittat en hyffsad kemi med varandra så det är bara att spinna vidare på det.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Olle: Tror dom flesta härinne köper in rätt hårt på given om Modo finns i kvalspelet 🫵🤭🤣

Men jag ser gärna Örebro där också. Man verkar ju ha drabbats av en alldeles sjuk hybris efter semifinalspelet förra säsongen och i nuläget knackar ju HV på dörren där på allvar!
Men med Lekkerimäki tillbaka från spelet i JVM lär man kunna kamma till sig såpass mycket att man klarar sig.
Men det hade varit sjukt intressant att få se en klubb som tror att man är en toppklubb bara för att ha presterat EN bra säsong känna på ångesten på allvar i ett kvalspel!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Bee: precis! Förut bökade dom, och endera blev det en spelvändning eller på sin höjd tekning i anfallzon!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Turkiska Tiken :

Tycker OJ var en pigg injektion med Hanz och Pääjärvi även. Blir ju automatiskt att Hanzl och Pääjärvi måste ta ett större ansvar.

När wedda är åter, frågan är om inte det är läge att ge han en egen kedja med i 4:e. Wedda är så bra att han kan lyfte en kedja även han på egen hand. Plus han har förmågan att kunna göra matchavgörande mål utan hjälp av lagkamrater.

I så fall kan vi ha 4 jämnare formationer som kan tugga på.
Ante får kamma mittbenan och suga på den karamellen.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Jag ska berömma så jag inte fastnar i ett gnäll-läge här på HS.


Med det läge laget är, svaga insatser med vissa svårigheter att hitta spelare som gav allt för vinst.

Ikväll var man inte perfekt men man var jävligt helhjärtad.

Alltså brister på många men inga katastrofer och det är ju helt ok när det handlar om människor.

14 täckta skott
JJ spel
Nygamla HA-kedjans succé.

Försvaret först och inga helt onödiga bjudningar.

Vårt långa anfall som slutade med Hartmanns snygga balja i 1 var väldigt nyttigt. Luleå fick en lektion i behovet att inte gå all in i Timrås zon. Det finns massor av potential till vändningar med tre kompetenta formationer och en ytterligare med starka lungor!

Visst fan är det kul att ligga på rulle och äga spelet, spela ut motståndaren och vinna stort.

Där Timrå är nu med riktigt dålig effektivitet, oro i leden och hackande försvar med tunn backbesättning är det verkligen inte läge att forcera något som inte funkat på hela säsongen.

Att tråka ihop kötta byte efter byte och hålla nollor och göra lite mål är klart bättre än att åka land och rike runt och hosta…

Det är tufft att gå igenom. Det märks inte minst på inläggen här inne.
Det är matcher som denna som bygger stolthet.

Om vi kan få några matcher till med leverans från Dalle, Barre och Lulle så skapar vi bästa förutsättningarna på länge för Hazze Lanne Hålle Pette och Weddis att lyckas.

Jag älskar den här matchen vi nu vunnit.

Luleå var inte bra och vi gjorde dom inte bättre!

Kämpa Timrå!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Tom Topp: sen är det ju just bökandet som ger Dahlen ytor. Titta på 2-0 när Hartmann trycker upp Luleback i plexit bakom mål och sen jävlas lite med klubban - vips hinner han inte tillbaka för att blockera krosspasset och målet är ett faktum.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Säsongens viktigaste seger så jävla skönt Johansson kingen ikväll och hela laget visa hjärta för Timrå IK fortsätt så KRIGA KÄMPA 💯🏒💪
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Och nu när det är lördagkväll och alla är allmänt positiva, det här måste ha varit Eronens bästa match sedan han kom tillbaka från skadan!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Frågan är inte om detta var säsongens hittills viktigaste och skönaste 3 poängare. Spelarna gjorde vad dom har betalt för att göra, fokuserade under 60 min för första gången denna säsong och då blev det 3 extremt stabila poäng borta mot ett Luleå som var desperat på jakt efter en seger.

Kul att se Ante prova något nytt även med att återförena det gamla radarparet från HA, Lundin och Dahlén tillsammans med Hartmann. Succéartat och en formation som är här för att stanna. Kemin finns kvar uppenbarligen, och vi blir ett bättre lag som helhet när vi sprider ut skillsen i laget än att spela med två offensiva formationer och två defensiva formationer som vi gjort fram tills nu. Dahlén känner ju ett helt annat ansvar i denna formation än när han spelat i någon av ”toppformationerna” Bra spelare lyfter sina medspelare. Sedan fint att se Dahlén bedyra ut sin kärlek till Timrå IK i live sändningen. Samtidigt som Ante fick sig en peak där angående att han velat se förändringar i PP länge nu.

Nä, hörni.

Vi kan ju spela hockey!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Tom Topp: Genidrag av Ante. En coachseger.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Pinaceae: GRATTIS TIMRÅ!! förbannat bra gjort ska blir roligt och läsa på Luleås forumsida om det var domarnas fel att de förlorade flesta gångerna brukar det vara det!!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Tom Topp: Den kedjan ska ju givetvis hållas intakt. Men sen tycker jag man kan ändra om i ”2a kedjan” Den klickar fan inte alls. Är väl dugliga defensivt, men nä. Hållander och Lander har väl knappt gjort en poäng på 6-7 matcher.

Pettersson - Hanzl - Pääjärvi
Hållander - Lander - Wedin
Dahlén - Lundin - Hartmann
Johansson - Andersson - Boyce
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Henrik_Tikare: Nog kan det vara så.
JJ satte Ratio på plats så skönt för Jacob Timrå spelade bra försvarspel vilket bäddade på 3 poäng plus för Hartman enda direktskottet mer sånt
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Olle: Nej, du är inte ensam... 🫵🤭👍🤣
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Henrik_Tikare: Hade jag varit domare där så hade jag dömt mål. Vill ha ner Modo på kvalplats.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Pinaceae: såg ni HV - linköping. Ang sista målet.

Jag hade dömt bort det. Ty Rattis tackling är inte hård.
Ändå rammlar hv spelaren över målisen å det blir mål för hv i förlängningen.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Labban: "Skjut högt på surpuppan Rautio ;)"
Tror ni Rautio direkt bett om att få stå mot "vidriga" Timrå? Jag skulle kunna tänka mig det.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Hela säsongen har jag näranog fått en härdsmälta på Lundin Hartmann! Men fan vad Dahlen har gjort dom bra! Dom kan ju annat än böka i sarghörnen!
Låst ämne

« · 2625717 · »