1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581449 inlägg · 6216 ämnen

Luleå - Timrå IK 2006-11-25

« · 791743 · » Till forumet


Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
Pucken:
Precis, men dom måste ju sjunka lite åsså, har varit bra sista tiden...
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
Abron: Härligt hoppas malmö vinner så leder fortfarande serien.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
Abron: Hallelujah!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
Ambroo:
MIF-HV 1-0 !!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
uhahl: Varför?
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
Super-duper-räddning av Asplund... De kan onekligen sina saker radiokillarna.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
Ambroo: aspen måste få stå inför hemmapubliken på måndag,
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
Kön...
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
htikare: instämmer helt.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
the_dude: Dock så känns det väl inte som att utvisningarna är helt avgörande. Vi har haft våra PP:n vi också. Näe det känns väl som att 24-6 i skott säger det mesta...
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
RTS: Ja i j-20 så målar samma killar hela tiden..hittills dag ett mål Sjölund assist Oscar J. men i a-laget blir de inte annat än bänkvärmare..känns synd att man inte NÅGON enda gång iallafall bestämmer sig! för att ge dom speltid hela matchen igenom alltså ett rejält antal minuter så dom kommer in i det hela.

Någon sådan match borde vi väl ha råd att försöka rejält med en el. två J-20 killar nu då vi ändå förlorar nu..
o dessutom tröttar ut dom befintliga så dom inte är riktigt återhämtade mellan matcherna!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
Sanny ut 2 min
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
RocknRolf2: För dåligt... Har Kenta gett upp matchen?
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
dommarn verkar ha spasmer i armen,och problem med språket. 5-3 skall vara 4-3 nu
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
5-3 kom igen nu, Tryck in puckuslingen
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
RocknRolf2: Som sagt... 5/3 nu för TIK. Time out av Kenta och närkontakt?
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
Friman SR: bra att dem inte skämmer ut sig. Laine 3 poäng på 3 matcher =)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
Ambroo: ja så du menar på fullaste allvar att en en j20 match går före Elitseriematch, Du fattar väl att man skall köra matchen igenom med FYRA femmor och juniorerna matchas flitigt när en match rinner iväg.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
RocknRolf2: Hoppla... 5/4 för TIK nu. Time out från Kenta och närkontakt?
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
Ambroo: Ja inget hockeyspelande nu för Mr.Mac före jul o ingen som talar tjeckiska heller det blir nog trist i längden. Men kontrakt är kontrakt så vi får hoppas
han själv bryter det så vi kan jaga nån ny snarast..
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
RocknRolf2: Laine klev fram...hupp...
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
RTS: Vissa har koll... J-20 har bortamatch i dag mot VIK så det är endast Österholm som är med i truppen av junisarna och han gör väl knappast någon skillnad.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
4-2 Laine.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
Ambroo: Jag fattar inte varför vi kör med 3 kedjor !!!!.
Laine yesssssss
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
Men hoppsan!!!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
bobbe: Jo, men det känns som hyfsat oviktigt i sammanhanget...
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
Kerstin_k: Jo mycket bra förslag..små grupper är bra då lär man varandra mycket o dommarna kunde då diskutera sånt som balans o konsekvens
alltså ta för samma saker HELA.. inte halva matcherna igenom..

Tex.Hur hanterar man riktiga tacklingar.. just nu känns det mycket lätt att det blir utvisning för alla kraftiga! tacklingar även dom som är regelrätta.
skall linjedommare oftare än nu rådfrågas då dommarna verkar få svårare hinna med att se enligt egen utsago pga. hastigheten i spelet osv.

Dommarnas skicklighet är viktig för elitserien så vi hoppas dom redan följer ditt förslag
att då o då gå igenom detta med varandra.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
Javisst men vi verkar ju inte har någon fart alls, Det är sådana här matcher som en juniorkedja skall matchas, nä nu sliter vi på alla "Friska" spelare fast matchen är körd.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
Vet inte om någon har uppmärksammat det, men Asplund kom in i kassen efter första pausen.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
Tycker det är bedrövligt att inte Backlund står kvar, jobba för fan
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
RTS: Fan, det här är ju en parodi på en håkki-match...
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
Kerstin_k: Nej, det är rikligt med substans bakom det hela.

Utvisning igen nu och snart är det 5 mot 3 för Luleå...
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
Friman SR: bb igen
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
Ja, vi är nog rätt kassa trots allt, Skott: 14-4 (14-4,x-x,x-x)

L-G Neimi säger att domaren förstör matchen... Faan, det har han väl redan gjort..... Suck.... Molokna, ja klart det med ett svejsiskt expriment i svartåvitt.....
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
Ambroo: Är det spekulationer från din sida eller finns det en substans av sanning i påståendet. Vet att du brukar kunna sitta på schyssta källor, så låt höra - är det nån av dom som skvallrat nu också?
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
spel 4 mot 4 nu
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
RocknRolf2: Nu var väl jag äckligt ironisk och syftar till hur det skulle kunna låta om vissa var inne och postade inlägg, men visst...det är väl svårt att lägga sig ner och dö, men visst fan är man upprörd och überless.

När det gäller Machulda så kommer han aldrig att få chansen att ens bevisa motsatsen... Han kommer med all sannolikhet att åka hem vad det lider.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
kom igen då, stänk in en i pp nu i början
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
Ambroo: jao, jag känner mig inte så überless egentligen heller. Det går inte med tanke på förstaplats osv. Men visst, jag tror en del tappade poäng hade kunnat undvikats med en smartare approach till skadeeländet.

dr-nix: Det är upp till Machulda att bevisa motsatsen
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
htikare: Kan dom inte göra som en annan tvingas göra på universitetet jämt och ständigt - träffas i smågrupper och diskutera. Det borde väl ge mer i längden än att någon domare hoppar in och dömer en match och sedan återvänder hem?
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
Friman SR: Där ger jag Dig hlet rätt dessa utländska utbytesdommare verkar överlag väl tydligt "flörtiga" med hemmalagen.. det är klart ett nytt land..då är det roligare att vara uppskattad av hemmapubliken..

nej det där dommarutbytet verkar knappast tillföra något av värde utan
fortsätt istället att lägga all kraft på att vidareutbilda o förfina våra egna o nyutbilda istället fler egna dommare!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
RocknRolf2: alltså din attityd kring Machulda hjälper inte, jag tror vi alla har förstått vad du tycker om honom som nyförvärv men snälla kan du inte hålla en lägre profil angående honom.. iaf i HS..
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
RocknRolf2: Kanske dags för Janken och övriga überoptimister att kliva in och ta över tillställningen? Egentligen är ju det här bra om man vrider och vänder på det hela en aning och ingen av spelarna kan väl heller beskyllas för att falla ur ramen då ingen av oss sett några bilder ifrån matchen... Vi måste vara positiva och hålla händer!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
Laken: Äh, vi går ner på sparlåga fram till juluppehållet och efter jul kommer vi tillbaka starkare än någonsin. Då är det andra lags tur att drabbas av samma helvete som vi har nu. Jag håller i alla fall tummarna att det ljusnar på skadefronten efter jul. Det är väl bara det man har att se framemot?
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
dr-nix: jo, menade bara att man borde löst det där bättre. Helt plötsligt blev det totalpanik.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
Jaja inte helt oväntat om ni frågar mig. Vi är helt enkelt inte på topp just nu. Den enda målsättning jag ser för närvarande är att kriga för fjärdeplatsen.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
RocknRolf2: err Machulda är fortfarande skadad så vitt jag vet..
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
dr-nix: detta är ju == det är ju nu
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
dr-nix: dags för Machulda och Laine att kliva fram
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
Bragd-Birger: saken är den att var helt fel tid på säsongen att få detta skadehelvete. Okej det är väl aldrig rätt tillfälle men detta är ju då man lirar massvis med matcher och nu gäller det för TIK att hålla sig flytande tills man kan få tillbaka lite lirare.
Kommentera

« · 791743 · »