1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581825 inlägg · 6215 ämnen

Luleå - Timrå IK 2007-02-19

837536 · » Till forumet


Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
Rooster23: Ja fånigt nog har jag inte varit vid dator de senaste segrarna. När man väl bänkar sig igen blir det väl surtorsk och gnäll... =)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
RocknRolf2: Saknade dig på forumet under matchen igår. Behövdes lite negativ kritik i flera lägen.

Pärssinen mycket viktig. Helt riktigt. Öppnar upp för de andra med sin förmåga att göra sin kille.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
Underbart med två raka segrar och framförallt att målskyttet kom igång igår. Pärssinen är guld värd! Vår viktigaste forward säger jag. Vill även hypa Styf - matchvinnare igen! Han har gjort 4 mål den här säsongen och samtliga är GWG... imponerande! Styfen har fått ta omotiverat mkt skit på slutet, men han är fanimej topp 3 backar i laget, efter Strålman och Sanny.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
actionleif: Sant.:)
Ärligt talat lider jag faktiskt lite, men bara lite, med Luleå, tycker inte att dom ska behöva ligga därnere. Får hoppas att dom fixar det på VF:s o LHC:s bekostnad :)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
Hahl Bundy: ... och ödmjukhet är en dygd :)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
Laken: Kan bara instämma. Resan hem från Luleå var väldigt skön. Segern var otroligt underbar, spec. när man såg frustrationen hos Luleås supportrar.
Jag gick med högburet huvud ut med ett härligt uppkäftigt flin på mina läppar, nickade elegant till alla lulingar o njöt.

Det var 1:a gången jag var där uppe o såg en match, däremot vet jag inte om jag vill möta Luleå i en ev. kvart, det är för långt.
Men segern satt som en fläskläpp, eller hur alla Lulingar?
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
F-n vilken skön seger igår...
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
Skarin: Ja det är väl så. :)
Det är ju rätt underbart de gånger ledningen håller!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
Röda Tallen: Det ligger mycket i det du skriver att motståndarna får för enkla mål, att vi inte riktigt kan spela på resultatet. Att vi släpper till lite för enkla målchanser.

Men det är väl detta som är tjusningen med att vara kär i TIK. Det ska inte gå för lätt. Det ska vara nervöst in i det sista, match efter match ;)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
Nä nu är de bara att köra på och ta tredjeplatsen! Så vi får möjligget att välja mellan 5:an och 6:an. Tror att den extra hemma matchen kommer vara en avgörande faktor för de lag som tar sig till slutspel samt kommer vi tre så och går till semi så slipper vi även fbk och får då möta dem i Finalen. Ett Hv i semi tror jag är lättare än ett Fbk i semi!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
actionleif: Släkten är värst typ, det slår ta mig fan aldrig fel.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
Man kan spekulera mycket om hur tabellen kommer sluta. Men om den slutar som den ser ut nu förrutom att vi tar oss förbi Brynäs så skulle det kunna bli intressant.

Då väljer Färjestad förmodlingen Luleå
HV tar Djurgården
Då kan Timrå välja Modo.
Vilken grym kvartsfinal det skulle vara. Bra statistik på dom har vi också.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
Och frågan är om Mange Nilsson någonsn trampat så mycket som vid 3e målet
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
Niskanen stötte bra mot Omark :)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
svt's bandmaskin har inte hämtat sig från kvällens seger ännu...
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
Kerstin_k: Det är just vinner vi kanske inte gör nästa gång. Då vi har tappat en tvåmåls ledning igen.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
Om swehockey inte varit supersnabba så bör Wargs 2 assists betyda att han kommit upp i 30p. något ett x-antal personer här i HS trodde att han skulle kunna komma upp i denna säsongen (efter fjolårets säsong).. Det bemöttes av inlägg som sade att det inte alls skulle kunna hända (det var iaf uppfattningen jag fick då det hände). Skönt att Warg visat den här säsongen att han inte bara hade en stark säsong ifjol (dvs en lyckosäsong som inte lär upprepas).

Hoppas Warg stannar kvar i TIK (vore förjävligt om han försvann till MoDo efter vi fått igång honom här i TIK)...
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
Röda Tallen: Nu är det ju, och har egentligen varit så sedan elitseriens begynnelse, endast segrarna som räknas. Hur man vinner är egentligen ovesäntligt och ovidkommande, bara man har fler mål än motståndarna när hesa Fredrik tjuter. Jag skiter fullständigt hur det går, bara vi vinner.

Jag hade inte räknat med vinst i dag, men gud så underbart det kändes när man kom hem från premiäråket med brädan i vinter. Två härliga saker på en och samma kväll. Det är nästan så att man glömmer skitdagen på jobbet :)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
Nu börjar Hockeykväll :)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
Visserligen tog vi en jävligt skön seger.

Men det känns ändå jobbigt att vi tappade till 3-3.
Det känns som att det har hänt för ofta för att det ska vara en tillfällghet.
Och de ggr motståndarna int elyckas kvittera så är dom hur nära som helst att göra det.

Nu hade vi tur som fick in fyran
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
dr-nix: Ja, de missade det :)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
Meeeeeeen Gud så underbart skönt...Hockeykväll nästa...
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
johannn: Okey :) Ja det är det verkligen
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
btw (off topic) vad är det med Media och Pärssinen, visst var det AB som hade en rubrk som sade att Pärssinen gjort mål dirkekt i comebacken.... har dom missat att han lirat sedan den där Malmö-matchen ?!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
jag kom på det, internet är fantastiskt!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
Underbar seger! Var helt inställd på torsk innan match, och önskade en pinne när Lule kvitterade. Jävligt skönt med en näknäpp i rätt riktning.

Två krampaktiga segrar i rad, när dom som bäst behövdes. Nu är slutspelet säkrat inom varje logisk rimlighet och det känns...förbannat skönt. Nu släpper vi de ok av ångest som tyngt oss sedan november, och lirar i harmoni resten av grundserien. Tror att det blir ett helt annat Timrå redan på torsdag mot LHC.

Ah, så härligt!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
jag var i globen sist och djurgårdarna var heta. jag har aldrig sett så många på samma gång någonsin. synd att dom ska löjla sig med en massa töntiga hata ramsor bara.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
lincoln: Vilken seger, fantastiskt!, o Hedström legad däckat i kräksjuka o allt möjligt, Strålman hur bra är han egentligen, Pärssinen har han verkligen varit borta i två månader han spelar ju faabolus!

Härligt!

appropå ingenting, vi gjorde 5 mål! 5! senast de var så många mål var 20 januari mot Djurgården.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
John K: I R O N I!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
johannn: Du kan se hockeykväll reprisen på hemsidan sedan..
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
Brynäs tog 2poäng, gjorde mål i förlängningen. Därmed ligger Brynäs före TIK (bättre målskillnad om jag inte räknat fel)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
The Palm: Men brynäsjävlarna lyckas vända och vinna i sudden. Starkt.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
vad jag kan förstå så ligger vi väl trea i tabellen?
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
Ambroo: Vad menar du med det, vad jag förstår så har han gjort både mål och assists i kvällens match?
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
problemet är ju att flickvännen ockuperat tv och tittar på csi.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
Makalös stämning på Hovet. Stockholm har vaknat.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
Nu går vi upp på tredje plats i tabellen eftersom Brünäs inte kunde nita Malmö.. Skönt att vi återfinns i den absoluta norra delen av serien!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
Dream Team: ORGASM!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
Kapten Lindow:

Jaji, på ren genuin gammsvenska!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
timrå_ik: jo, annars brukar jag bojkotta allt sådant när mitt lag förlorat (Timrå IK vad gäller hockey / GIF Sundsvall när det gäller fotboll... håller ett getöga på Timrå där oxo med tanke på att jag lirat där som knatte osv.)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
johannn: Ja och samma för mig med att vara positiv! Nu blir det intressant att kolla hockeykväll.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
timrå_ik: 3 pinnar av Hedström... Pärsinen gör mål....

The Legion of Doom (alias miljonkedjan) is back from the dead!!!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
tur: I Trocca får jag hoppas
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
Dream Team: SKÅLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
DJ Hemp: Det där angående Renberg är på ren svenska va? : )
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
Oväntad seger, men gudomligt skön.

Nu måste man se upplösningen mellan DIF-Kråktorparna.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
klart att jonte producerar bara för att man gnäller lite på han. hoppas han vaknar nu, på riktigt. hoppas alla vaknar på riktigt. mera tre poängare. härligt att träffa lulegubben på jobbet imorogn.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
Ambroo: Fantastiskt! En lagseger värd namnet detta. Moral var det någon som nämnde tidigare, och självklart var det här en seger som visar på just det. Nu gottar vi oss åt vinsten och kollar in målen på Hockeykväll.

En härlig seger, Timrå!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
Kapten Lindow: Bästa man hört i år.....
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-02-19
timrå_ik: jag trodde allt var kört när det blev 3-3 fy fan jonte is hero
Kommentera

837536 · »