1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577860 inlägg · 6216 ämnen

Luleå - Timrå IK 2007-10-23

930303 · » Till forumet


Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
superfalle: ja visst är den nyttig!!!! hur kan man gå ut i period paus och säga vi är helt utan respekt!!! och det visade dom tydligt i period 2 och 3.... challe hade ett fint namn på timrås spel " tro hockey" hoppas att dom lärt sig av denna match.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
Känns verkligen surt att man än en gång gör en pissmatch. Har man 3-0 så ska man kunna stänga igen o inte få en kollektiv hjärnsmälta.

Hur som helst tur att det är match igen i morgon så man kan glömma detta debacle o fokusera på den så fort som möjligt, som Challe sagt tidigare.
Jag hoppas verkligen Brynäs får sota för det här å det grövsta!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
Redax 2: Det blir juh så när vi köper överbetalda primadonnor ist för grovjobbare. Hit med Sjöken, Hallin osv... Då får vi stolthet! ;P
*ironi*
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
Läser NSD på nätet och hittar följande:

"- Vi spelade för vår stolthet, sa matchvinnaren Mats Lavander efter 7-5 mot Timrå."

Då undrar man ju i sitt stilla sinne vad Timråspelarna spelade för...
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
minus ett "att" där på rad 4 i föregående inlägg.

Skarin: Visst var det på många sätt en miserabel insats. Defensivt i alla fall. Det här målvaktsspelet gör mig gråhårig, varför kan vi aldrig ha nån som är jämnbra? Först skitbra sen urkass, sen skitbra sen urkass igen. Puuh.
Men jag är nog mest besviken på Sanny idag som skämde ut sig både på och utanför isen. Skärpning, visa att du är lagkapten!

Förluster kommer lite då och då, men flera förluster den här säsongen har varit riktigt svidande för att laget har vikit ner sig på ett oroväckande vis.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
Ice Tea: Jag vet att Tenkrat blev klar i somras och jag vet att det strulade med papper idag. Det är fakta och tillräckligt för att göra mig jävligt tjurig och besviken. Det ska ju självklart inte behöva vara nåt strul och det specifika gnällandet gällde att ju att allt inte var 100% klart, inget annat.
Nu visade det sig att det är Bern som strular, men jag fattar fortfarande inte riktigt hur det kan komma som en sista sekund-grej när karln varit klar i flera månader. Bern måste alltså fått nåt tuppjuck och börjat tjura just idag.

Nubben hävdar bestämt att Timrå har rättigheterna till karln i ST. I så fall, varför inte skita i Bern och låta karln spela ändå? Skulle vi bli straffade för att matcha våran egen spelare?

Jag tror bestämt att Tenkrat kan ha varit skillnaden mellan poäng/inte poäng idag.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
Dream Team: Jajemums. Men i ärlighetens namn är jag inte så j*vla arg, även om det kanske låter så =)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
Skarin: Jag hajade nog vad du hade tänkt, men som du i ren ilska inte fick fram ;)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
Dream Team: Sant mannen ;)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
Skarin: "Detta är en oförsvarlig insats som måste glömmas bort på en gång."

Rättelse: Du borde ha skrivit "Detta är en oförsvarlig insats som under inga omständigheter får glömmas bort, någonsin."

Jag trodde man gjorde sig av med den här grodan borta mot Brynäs nu senast. Men tydligen inte. Bättre upp på torsdag.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
Det ska även vara vi-känsla vid förlust, pojkar ;)

Bedrövligt. Vi skämmer ut oss fullständigt. Spelarna är värda den grövsta utskällningen någonsin, höll jag på att säga. Pinsamt så att man spyr.
Det finns inget värre än när det lag jag älskar helt och hållet tappar konceptet och bjuder in motståndarna vid en 3-4 målsledning. Vi brukar ofta bara leda med ett mål, max två i matcherna. Nu får vi plötsligt ett ypperligt tillfälle när vi leder med hela tre mål, hör och häpna, att stänga matchen med att spela klokt, enkelt, fysiskt, rejält. Inte fuska. Andra lag klarar av detta. Det ska vi också kunna göra med tanke på den starka defensiv vi visat upp allt som oftast denna säsong. Men vad händer...

Förhoppningsvis lär sig grabbarna något av det här. Det går inte att vara kaxig i TV och okoncentrerad på den fortsatta uppgiften någon gång under matcherna. Allra helst inte efter en period! Det måste gnuggas, gnuggas och gnuggas i 60 min. Det har dem ju betalt (fina löner) för att göra!

Trots att vi helt och hållet tappar bort övertaget och skänker bort matchen har vi ändå en god möjlighet att få med oss en pinne en bit in i tredje. Då kliver Backe in i bilden igen, han med det goda psyket och lugnet själv.....hmmm.
Men trots detta kan vi inte lasta honom för förlusten även om det är bedrövligt att släppa in 6 mål mot ett lag som Lulä. Det var turmål och dåligt försvarsspel som var den bidragande orsaken. Men Backe måste ju jobba på jämnheten och få en högre lägsta nivå. Precis som hela laget så klart!

Det är så typiskt Timrå det här. Strul med papperen kring Tenkrats övergång. Jag menar, han blev ju officiellt klar för Timrå så sent som igår......typ. Det strulas bort en 3-0 och 4-1 ledning på ett sätt som knappt juniorer klarar av. Detta är en oförsvarlig insats som måste glömmas bort på en gång.

Brynäs hemma på torsdag. Det blir äckligt tufft, nervöst, hemskt, etc etc.
Men framförallt en match fylld med revanschlusta. Hoppas jag. Vi vinner med 4-2.

Bryt ihop.

Kom igen.

För övrigt är JimmyH:s rubrik i bloggen, "Tenkrats sucédebut", bland de bättre rubrikerna i modern tid i "officiella" sammanhang.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
Kevin O Shea: Länken funkar tydligen inte, men den finns högra spalten "Tenkrat stoppades av sin gamla klubb"
Kommentera


Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
MB: Jaha men vet någon orsaken och framför allt vad spelar det för roll just nu. Gå vidare, glöm skiten, ny match på torsdag och kanske spelar Tenkrat om inte den amatömässiga föreningen lyckas klanta till det igen...

Vi har ju klarat oss rätt skapligt utan Tenkrat fram till nu och kanske blir han den injektion som behövs på torsdag som får alla att glömma hur värdelös Backlund o backarna är....

"Tenkrats succédebut" - kul rubrik...
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
Ambroo: Vi får se efter 30 omgångar. Jag håller inte med dig angående Backlund men nog talat om det. Hoppas att Hahl och Tenkrat blir en rakt ut positiv injektion i laget nu.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
Nu stänger vi den här tråden och förtränger den här matchen. Vi kör för seger i nästa. Bee positive!!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
Ice Tea: Läs Jimmy Hs blogg, tydligen fler som tycker lika som RR2
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
RocknRolf2: Jag vet inte ens om papperen dykt upp överhuvudtaget, jag vet ingenting och det gör ju inte du heller. Men jag förmodar att det är utagerat till på torsdag. För övrigt så tror jag inte att Tenkrats frånvaro påverkade slutresultatet.

Jag föreslår att du tar kontakt med Nubben och får saken utredd innan du basunerar ut Tmrå IK:s oduglighet utan att egentligen veta fakta.

Sen kan jag hålla med att OM det beror endast på Timrå då är det inte vidare proffsigt gjort men det vet jag ju inte...
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
superfalle: Ja nyttig om det inte skett tidigare och man kan ta lärdom av det, men nu är det inte så, det är det som är lite oroväckande, det är fan nåt som inte stämmer???
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
Frella: Sant, men jag skulle t o m ha föredragit en sån som Lintner.

Hedström ska spela päpä, jämt. Varför inte köra, prova kan man ju, Tenkrat-Regin-Hedström-Pyörälä-Pärssinen?
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
RocknRolf2: Precis, skrev tidigare i dag, dom värvade ju honom inte igår direkt.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
MB: nyttig och helt j'vls otrolig förlust
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
Ambroo: Fanns väl inte alltför många på marknaden innan säsongen heller. Louma, Holmqvist och ? På förhand hade man säkert tagit någon av dessa före någon annan stjärna, men med facit i hand vete fan, särskilt om nu Hahl skulle bli borta längre än en vecka.

Ser mer än gärna att man testar Tenkrat som det redan i 5/4. Tillsammans med typ Regin-Pyörälä-Pärssinen-Koskinen/Marttinen.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
Ambroo: Vill ni ha Sjödda? Säljes just nu till ett extra förmånligt pris!

För min del kan ni få honom gratis....
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
MB: Det blev ju strul med Pavel Rosa också här om året. Den gången var det en panikvärvning och sura, bankrutta ryssar som var problemet. Den här gången är det dock helt obegripligt
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
RocknRolf2: Håller med. Klart som fan att det är klantigt, dom måste ju vetat hans sista match i hemlandet, allt måste ju varit förberett, det landar ju spelare och spelar samma dag.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
Olle: Vi behöver inte värva en ny målvakt.

Jag har ältat det hela våren/sommaren/hösten och jag lär forsätta med det... Våra backar duger defensivt, men offensivt så finns de inte. Det räcker inte med att Kokko eller någon annan emmelanåt gör en bra match i det offensiva spelet utan vi måste ha in en back som kan göra bra 25 minuter och som står för fina uppåkningar, rena uppspel och bra avslut i match efter match. Det värsta med det här är ju dock att det inte finns någon sån på marknaden utan vi skulle ha gjort allt för att få in en sån spelare innan serien drog igång.

PP:et är inte bra, mer än statistiskt, och allra helst inte på slutet men jag tror på Tenkrat som point vid blå.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
Ambroo: Nej han är ju i första hand defensiv, men klarar ju av att producera också. Sen får Regin-Sundh-Hedström bra snurr, men framförallt Sundh har ju ingen lysande effektivitet direkt. Dessutom verkar ju Regin fallit tillbaka lite i sitt gamla jag där han aldrig kommer till avslut. Därav jag ville sprida de bra yttrarna.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
Backsidan hade funkat om nyförvärven hade varit bra. Tyvärr är de högst medelmåttiga. Hur omöjligt ska det vara att värva en spelskicklig back?
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
Ice Tea: Så de där övergångspapperna skulle alltså dykt upp i dag? Alla var ju inställda på att han skulle spela igår. Var det alltså omöjligt att fråga efter övergångspapperna liiiiite tidigare?

"Nej, vi räknar med att fixa klart det här på matchdagen". Amatörmässigt!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
Ambroo: ja det stämmer ju precis, kännde det samma i lördags och så händer detta i kväll, det finns ju bara inte,
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
Frella: I mina ögon så är inte Johan Andersson en center med fina händer och jag tror heller inte han höjer sig i en offensivare omgivning. Jag tycker Pyörälä funkar bra som center. Problemet idag var väl att den kedjan inte hade så mycket glädje av den andra vingen, men får man in Tenkrat där så kan det bli alldeles lysande. Jag anser även att man bör köra på med Regin-kedjan som den ser ut, då de får bra snurr i nästan varje byte. Det är ett skämt att de inte nätar idag. Bakom dessa två liner så sätter jag dock mina frågetecken. Anderssönerna är nästan alltid bra, men sen är det svårt att se vad som ska kunna bli bättre när man väljer mellan Axelsson, Carlsson och Svenssons. Det blir lite väl mycket sarggnugg och tugg, men samtidigt så är det svårt att kräva mer. In med Erixon skriver du, näe... Vi kör på tills Hahl är tillbaka.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
Ambroo: ok ska kolla upp den!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
Ambroo: Jag hoppas att det handlar om fotskadan och jag hoppas att han återhämtar sig och kommer i monsterform men samtidigt så hoppas jag att det finns lite pengar över om han inte hittar sitt A-game.

Mot Frölunda håller jag med, där spelade han stabilt men mot Luleå hemma upplevde jag det inte direkt som att han sattes på prov. Ikväll gjorde han det och, även fast vi i praktiken redan hade förlorat matchen, så är 6-5 målet riktigt uselt.

Jag tycker att det svider lite i ögat att se att forwardsuppsättningen troligtvis är den starkaste i elitserien men backsidan inte är bland dom 6 bästa i ligan. Spelet i PP producerar för lite skott och det lägger jag helt på backarna. Det passas runt och spelet är kontrollerat men dom snabba, låga skotten för styrningar uteblir oftast. Det tar för lång tid.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
Ambroo: Livrädd är jag väl inte, däremot är det förbjudet att förlora mot Brynäs på torsdag.

Känns konstigt att en sån som Robban ska kunna vara så här mycket sämre på ca 1½ år, ser ut som han åker skridsko i kola. Eller så är han bara gammal och rutinerad och inväntar slutspelet, men han känns inte som den spelaren direkt. Axelsson trampar så mycket men får ut så lite. MPS får ju inte ut särskilt mycket när han spelar med t ex E.Andersson och Robban/Axelsson, men det är säkert nyttigt för honom att agera gnuggare. Däremot skulle laget kännas mer intakt med en gnuggarcenter som Erixon och med Axelsson/Robban på sidorna som bara kan spela sarg ut i 30 sek och sen byta. Sen spela J. Andersson med finnarna, kanske kan man få igång Andersson lite då också. Vi bör åtminstone få två kedjor som kan producera då med Hedström-Regin-Tenkrat i andra. Försvarsspelet ska man inte behöva oroa sig för då man vet hur det sett ut före denna match i målet hoppas jag man fortsätter med Backlund så man verkligen ger honom förtroendet nu så han kan hitta tillbaka till sitt spel.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
MB: Det där tog jag upp i en annan tråd häromdan "Vinna till varje pris?" tror jag att den heter.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
Olle: Jag håller inte med. Hade inte Backe stått mot Frölunda och Luleå hemma så hade vi haft tre raka förluster på kontot. Han har visserligen inte kommit upp i samma standard som ifjol men mycket av det handlar säkerligen om hans fotskada.

Jag tycker dock att backarna är bedrövliga idag men samtidigt så skulle forwards ha behövt en kulram för att kunna räkna in sina gubbar. Hela försvarsspelet faller ihop idag. Tidigare så har det varit relativt tryggt, men då har också anfallarna och framförallt centrarna varit bra med och givit understöd.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
ÄlskarTIK: Ok, nä jag undrade bara för jag sett några matcher med Sundsvall i år när dom spelat. Och då har dom imponerat i alla fall, märks helt klart att dom är van vid att träna/spela med timrå.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
RocknRolf2: Därför att han spelat i tjeckiska ligan fram till nyligen och därför måste registreras i Sverige med övergångspapper från hans förra klubb.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
Cyklob: Just nu är dom skadade iaf
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
Ambroo: Jag säger inte att alla puckarna var helt tagbara men om du sumerar matcherna han spelat i år, tycker var skulle du placera honom på en skala 1-10?

Han släpper för lätta puckar och han gör självmål. Backspelet var uselt men när vi har backar som inte kan lyfta på huvudet och räkna in sin kille då behöver vi, om vi överhuvudtaget skall placera oss bland dom 6 bästa, en målvakt som kan rädda ansiktet på försvaret då och då. Det har vi inte nu. Martinen och Kokko skulle jag vilja se på bänken i minst ett par matcher. Det räcker med att Koskinen gör sina 2 misstag per match, han är viktig för laget. Det är inte Kokko och martinen nu precis som Backlund inte är den målvakt ett topplag behöver.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
Ambroo: Det värsta att man fått in någon jävla kultur i laget som att man inte behöver spela, kämpa bara för man möter lagen som på papperet ligger i botten, nu var det tredje matchen på lite mer än en vecka man har en sån jävla bedrövlig inställning. Det här får coacherna, kaptenerna och dom gamla i Timrå ta på sig mot dom nya. I Timrå kämpar man i 60 min.... inte i 10-15 min sen någon jävla fisåkning med handväska och hatt mot dom sk bottenlagen. Jävla lyxinställning...va fan är det som hänt i sommar???
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23

En fundering bara varför får inte Erik Moe och Sebastian Erixon spela med Timrå ?. Menar dom dominerar ju i Allsvenskan skulle säkert vara stabila elitserie backar med. Moe har ju endå spelat en hel del i elitserien tidigare.

Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
Ambroo: Backar??????? Utan våra forward så skulle det vara riktigt illa.... Det är ju för fan helt enkelt katastrof jag ger ger nog alla utom Martiinen -5 idag och va fan gör Kalle på plan igentligen???????? Visst han är bra för laget men då kan han blanda saft eller nått.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
Ambroo: Ja. nåja nya tag, har kommit över detta nu - man har ju varit med om värre saker.. tex mot modo.. no big deal, god natt!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
Beklagligt att tappa en sån stor ledning på bortaplan. Det ska bara inte hända. Suck.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
Ice Tea: Men hur, hur kan det inte vara klart? Man har haft månader att utbyta papper, man har kunnat knata ner till Tjeckien till fots med penna och papper om det vore så.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
Yellowcard: Nu är jag med och visst är en sån sak äcklig.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
Ambroo: näe jag tar igen det, sitter nog på olearys på lördag igen - säsongen är tidig, måste ju kunna förlora också... antar jag.. men det jag stör mig mest på är: på hela jävla säsongen har vi haft svårt att få in många puckar.. man vinner snålt pga täthet bakåt.. när man väl gör 5 mål så vinner man inte.. finns ju inte på kartan
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
Kommer ni i håg TIK - HV ifjol 1-5 blev 6-6. Liknande match detta..
Men en sak är säker att den som tror att detta inte hade hänt med en helt annan laguppställning tror fel. Motivation slår klass. Timrå åkte på en grilla och trodde att saken var klar efter 1:a perioden och då är det svårt att vända tillbaka trenden när man ger bort matchen och motståndarna känner att de är hetare ja rent av bättre.

Men som sagt skämmes ta mej fan och visa Brynäs på torsdag att det var ett undantag, inte en engångsföreteelse, för det kommer att dyka upp fler såna här bottennapp under säsongen för trots feta löner så går det inte att hålla koncentrationen uppe i varenda match. Däremot så måste revanschlusten finnas där på torsdag hos både spelare, ledare och publik.

Sen så vet vi inte varför det blev papperstrul men bara för att vi torskar ikväll så betyder det inte att nån på kansliet är en klant, det finns ju fler inblandade i en övergångshandling
Kommentera

930303 · »