1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577964 inlägg · 6216 ämnen

Luleå - Timrå IK 2009-12-10

1217213 · » Till forumet


Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
250kg kärlek: här kommer lite positiv kritik .. fy fan vad hela laget ryckte upp sej senare delen av hösten . nu finns de hopp . nu finns de glädje . timrå kommer att fixa de här .
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
diffe: Hur svårt tycker du att det är att ge Challe positiv kritik?
Även om jag också är negativ till Challe kan man ju inte inbilla sig att det därmed är en objektiv sanning. Lika lite som det är det när någon sågar Skogs eller Hynning.

Som vanligt: tycker du att det är för mycket negativ kritik, ge positiv själv. Att gnälla på dom som gnäller ger sällan särskilt mycket. Sen kanske det inte ger så mycket att gnälla på den som gnäller på dom som gnäller, men...som sagt. Åsikter är en lustig företeelse.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10

diffe: Jag vill påstå att det är jävligt lätt att klaga men otroligt svårt att ge beröm. Vi talar ofta om det på jobbet, just detta att ge varandra en klapp på axeln och säga "Bra jobbat!". Likt förbannat sker det nästan aldrig. Däremot diskuteras saker ofta när något inte är bra. Jag tror inte vår arbetsplats är unik i det fallet.

Det är så här de allra flesta fungerar och har gjort så sedan lång tid tillbaka.

Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
250kg kärlek: Jo du har helt rätt i att man får tycka som man vill, men varför ska det alltid handla om negativ kritik mot spelare, varför inte positiv kritik?

Är det så svårt att ge det?
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10

diffe: Herregud vad du tar i. Vad jag ville ha sagt med mitt inlägg var att ditt inlägg kom vid en tidpunkt då det kanske inte var ultimat att göra Caslava till ny syndabock. Jag fick känslan av att ditt rätt provokativa inlägg lätt kunde skapa ett nytt ämne, ett ämne som skulle uppfattas som minst lika meningslöst som det du alldeles innan ansåg vara.

Helt ärligt har jag inte följt diskussionen särskilt aktivt när det gäller Hynning. Däremot har jag alltid hävdat att människor måste få uttrycka sina åsikter, framförallt då det här är ett diskussionsforum. Gillar man inte den diskussion som pågår kan man scrolla. Vet man inte hur man gör det kan man lägga ner. Människor kommer alltid att tycka olika i olika frågor, det är något vi får leva med.

Du måste nog acceptera att det finns människor som kommer att hävda sin åsikt, ner i graven om så skulle behövas, och faktiskt har sin fulla rätt att göra det. Om det sedan är mindre intressant för betraktaren må så vara. Jag tror det är bättre att "dra sig undan" tills dess diskussion lagt sig än att försöka döda diskussionen genom att tycka dessa personer förstör för andra. Somliga skribenter kommer att vara mer aktiv än andra på HockeySnack. Vissa kommer sällan eller aldrig ändra sin åsikt. Men, det jag tycker bidrar till en intressant diskussion, det är när skribenter bemöter åsikterna och inte går till personangrepp. Och det lilla jag läst i diksussionen som pågått mellan Ambroo och KniveN känns det som det är åsikten som varit grunden i diskussionen. Det kan jag leva med.

   

Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
T T: Alla gör misstag.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
250kg kärlek: Jag har aldrig sagt att Caslava är en dålig back, han är väl den bästa vi har i Timrå. det jag menar är att som vanligt så finns det så otroligt duktiga, kunniga personer här inne som snackar om att tex Hynning har ett kroppsspråk som gör honom dålig. Han har inte varit bra det kan jag hålla med om. Men det måste väl finnas annat att diskutera, eller? Kan ett forum bara handla om hur dåliga spelare är? Kan det inte kallas trångsynt!???




Det kanske var en dålig jämförelse av mig, men jag tror ändå att ni fattar mitt tidigare inlägg.

Men fortsätt ni att kasta skit om ni mår bra av det!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
Kattgubben: Han bryter med Pelicans efter en halvtaskig säsong och söker ny klubb utomlands. I förhållande till Pelicans är Timrå utomlands....han har ju dessutom en historia här. Inte särskilt minnesvärd dock så jag hoppas verkligen, VERKLIGEN inte det här är nåt vi får se i TIK!
Kommentera


Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
JimmyH: Men då kan man lika gärna avsluta din klyscha med ...gör rätt.      ;)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
Nybbe: Fy fan...hoppas verkligen inte det betyder vad jag tror det kan betyda....
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
T T: ...gör fel.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
JimmyH: Undrar varför ST skriver om fd:Timrå spelarenToni Koivunen
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
JimmyH: Den som gör många misstag har gjort för mycket?
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10

Den som inte gör något misstag har gjort för lite.

Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
diffe: du har rätt diffe .. låt oss prata om caslavas 2 tveksamma ingripanden på 19 matcher för timrå . där han fått oerhört med speltid .. fy fan vilken skit back . bort med han . eller är de så att han är ryggraden på vilket timrås försvar vilar ..
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
diffe: Förhoppningsvis driver du med oss. Det var flera missar och flera rätt konstiga studsar som ledde fram både till 2-1 och 3-1 för Rögle. Dessutom var det två riktigt bra avslut. Caslavas felkvot är väl ungefär ett misstag på 100 lyckade ingripanden, du tror inte det har något att göra med att tålamodet är liiite större än hos t ex Skogs? Eller blir du lika gramse på Sonnenberg när han mot förmodan missar en öppen kasse som du blir när Hynning gör det för typ 10 matchen i rad?


Fan den här tråden är ju bara för underbar... Best of Hockeysnack!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
diffe: I och med ditt inlägg så avslutas därmed diskussionen om Hynning och övergår till: Hur j-a sämst är Caslava - igentligen??!!11

Jag ser fram mot ett nytt, spännande, samtalsämne.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
diffe: Just det och Tomten är röd och vit, bara så att ni vet...
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
Men shit! har ni blivit experter på kroppsspråk nu oxå? att ni bara orkar lägga ner så mycket energi på enskilda spelare.

Alla ser olika på saker o ting, vissa tycker att Hynning är bra, vissa tycker att Fransosen är dålig mm. Låt då dom som tycker det få tycka det om dom vill... Jag tror inte att nån här inne är nån expert och kan avgöra huruvida Hynnings kroppsspråk är dåligt eller bra.

Pass hit o dit, duttande med puckar osv.

Varför är det ingen som pratar om Caslava och hans tavlor? Ni är så trångsynta helt enkelt, om det hade varit Moe eller Skogs som agerat som Caslava gjorde framför egen kasse när P.H gjorde 2an åt Rögle då hade det varit hårda ord här inne.

Skärp till er annars kommer inte tomten till er i år!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
Alla: Gör er inte en björntjänst och stånga er blodiga när ni försöker förklara för Kniven.

Trägen vinner. Precis som Finland i melodifestivalen. ;)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
KniveN: Men allvarligt talat, det där är inget bra utlägg ur egen zon. Han lägger ju en lös flippad puck som vallar i sargen och sedan går i princip rakt på Karlsson. Det är fan inte att spela enkelt och göra det lätt för sina lagkamrater.

Ett nonchalant skitpass/utlägg är vad det är och problemet är att spelar man konstant så där så kommer det att resultera i farliga situationer förr eller senare. Det är det som kallas att spela med för små marginaler.

För Hynning har det blivit ett tydligt mönster. Han har spelat så åtskilliga gånger på slutet och måste skärpa till sig ordentligt. Som exempel bara dessa lobbpass bak till back i PP som han gjort några gånger i höst. Caslava höll ju säkert på att skita på sig där minst en gång.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
KniveN: Du kan inte vara något annat än ett troll.
Men visst, nu avslutar vi diskussionen. Du har rätt och precis alla andra har fel. Ok, freddie?
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10

KniveN: Men herregud! Hynning är förmodligen seriens mest nonchalanta spelare om man ser till kroppspråket och även om Karlsson kunnat släppa pucken är det ju Hynning som ligger bakom hela situationen. Hade Hynning gjort någonting rejält någon gång den här säsongen hade situationen aldrig uppstått oavsett hur fel Karlsson handlar i nästa situation. Två fel blir inte ett rätt.

Om inte Hynning klarar av att förbättra sitt kroppsspråk ute på isen bör han kanske ägna sig åt Rinkbandy istället.

Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
Men vad ni tjafsar om skit.
Allt handlar ju om att ingen av backarna skjuter tillräckligt snabbt.
Jag vet inte hur många gånger Corso passat direkt upp till backen och denne har stått och funderat ett par sekunder innan han antingen passat vidare till ett dåligt läge, eller väntat för länge och sedan dragit iväg ett dragskott för styrning för sent.
Ifjol hade vi Lehtonen som sköt direkt.
Det finns ingen back i år, förutom Styf, som tar dessa skott.
Det är vår största brist i power play.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
Ambroo: Ja precis, Hynning hade legat bakom att pucken kom ur zonen bara Karlsson hade släppt den.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
pratarn: Det är bara Huge det är nån uthållighet på.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
...Näe, vad nu då... ...jag som har hämtat popcorn...
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
KniveN: Och vad är det som ligger bakom det då? Jo... Nr 7, Fredrik Hynning! Allt, allt, allt handlar och har handlat om det... Och det hela, hela, hela tiden...

Jag orkar inget mer nu.

Tänk om man vore lika uthållig i sitt masturberande.

Du får sista ordet i detta oerhört otroligt viktiga ämne.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
Ambroo: Du verkar ju inte ens förstå att pucken kommer ut ur zonen om Karlsson bara släpper den, och du pratar om att folk inte förstår...
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
KniveN: Men vad håller jag på med egentligen? Du är visserligen kapabel att ta emot info, men du tolkar det som en idiot och vill inte ens försöka förstå i största allmänhet och vad du då är det lämnar jag därhän.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
Ambroo: "Jag tar upp hela situationen, H E L A. Det finns situationer i situationen, eller ja, snarare moment. Förstår du?"

Förut var det situationen innan men när du såg att det inte var någon situation innan så ändrar du bara din historia...

"Han kan bl a släppa den tidigare till 33 där och även göra annat. Är du med?"

Ja de kan han, men då bör väl Karlsson visa att han vill ha pucken då och flytta över klubban så att Hynning kan passa honom på bladet eftersom där han har klubban nu är i skugga. Sen så klagas det när spelare bara slår i från sig istället för att ta ansvar, kolla vad folk Skrev om Anger.

"Det kan inte framgå tydligare än av bilderna på länken, men du lyckas ändå inte förstå. Det går heller inte att se att han är i trångmål när han kommer glidandes. Han sätter sig dock i ett när han väl glider. Nu måste det väl gå in?"

Så du menar att han ska åka ifatt spelaren framför? Låter ju inte allt för smart.

Men som sagt, Karlsson behöver bara släppa pucken så är situationen över... Men det är ju tydligen Hynnings fel.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
KniveN: Kan man vara fel dum i huvudet om man som du anser BB vara rätt?
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
KniveN: Jag tar upp hela situationen, H E L A. Det finns situationer i situationen, eller ja, snarare moment. Förstår du?

Han kan bl a släppa den tidigare till 33 där och även göra annat. Är du med?

Det kan inte framgå tydligare än av bilderna på länken, men du lyckas ändå inte förstå. Det går heller inte att se att han är i trångmål när han kommer glidandes. Han sätter sig dock i ett när han väl glider. Nu måste det väl gå in?

Vad är problemet?

Skämtar du med mig/oss?
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
KniveN: Du är som en film, en slags overklig film.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
Bragd-Birger: Måste säga att du är rätt dum i huvudet om du anser att det är Hynnings fel att Karlsson stoppar pucken...

Hade det varit Skogs på blå så hade målet förmodligen varit hans fel...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
Hahl Bundy: Förklara gärna varför Hynning ska svara för vad Karlsson gör, han behöver bara släppa pucken så går den till Corso.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
Ambroo: "Det där är hela situationen och det har hela tiden handlat om att Hynning värderar den allt annat än bra."

Nä förut skrev du situationen innan, men det är ok att ändra sig när man ser att det inte fanns någon "situation innan".

"Det händer 27 gånger per match och backen styr vanligtvis pucken sarg ut med en lätt touch."

Jaha du menar uppe vid blå, med det hade ju resulterat i samma sak om han bara hade släppt pucken... Hade han löst det så och Karlsson inte hade fått ut pucken så hade ju Hynning fått skit iaf eftersom det hade varit "duttit"

"Hynning befann sig inte i nåt trångmål"

Och spelaren om åker och slår på hans klubba räknas inte?
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
Mappe: mmm... jo. Det känns som ett vacuum nu - ingen hockey att titta på - knappt någon sport överhuvudtaget. Abstinensen är skoningslös!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
Kattgubben: Ähh, det är väl gött att det händer nånting...
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
kom igen.. vad är det att tjafsa om?

snacka om att älta..
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
KniveN: Seriöst - jag kan inte tro på att du ser situationen på det sätt du beskriver den. Det finns tyvärr bara två alternativ: antingen heter du Hynning, eller så är du riktigt puckad.
Hårt, men sant.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
Hahl Bundy: Amen!!!11!!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
KniveN: Tycker att detta är fantastiskt.
Det är Hynning som dutteliduttar för mycket.
The End!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
ChriZt3r: Han lägger den i sargen och den hade lätt gått fram till Corso om inte Karlsson hade stoppat den, varför lägga ut den hårdare än vad som behövs? han sätter inte Karlsson i en svår situation han behöver bara släppa pucken så går den ut, Karlsson sätter sig själv i en svår situation.
Vad är dom lätta alternativen då? Hade Karlsson velat ha pucken tidigare så får han flytta klubban till andra sidan så att inte Södertäljespelarens klubba täcker den passen. Är ju inte direkt så att Hynning inte är uppvaktad heller spelaren åker ju och slår på hans klubba.

Som sagt situationen hade löst sig bra med pucken till Corso på röd om inte Karlsson hade stoppat den, kan inte riktigt se hur man kan säga emot det.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
KniveN:

"Vart är den där situationen innan som du pratade om?"

Det där är hela situationen och det har hela tiden handlat om att Hynning värderar den allt annat än bra.

"Varför slå en icing när han kunde lösa det som han gjorde, han kan knappast räkna med att Karlsson ska stoppa pucken innanför blå eller hur? "

Han behöver nödvändigtvis inte slå en icing. Det finns gott om andra alternativ som sagt. Om det där var menat som en passning till Corso så vet jag inte vad man har för kriterier för vad en passning är.

"Lägga en myra till Karlsson? När han har en spelare 2 meter ifrån sig och är felvänd?"

Det händer 27 gånger per match och backen styr vanligtvis pucken sarg ut med en lätt touch.

"Ja en chanspass in framför mål är precis vad man vill se i det där läget..."

Sonnenberg ligger högre upp i banan än så. Det kanske inte är den bästa av lösningar, men det är en lösning, en annan lösning och det är det jag har påpekat hela tiden. Hynning befann sig inte i nåt trångmål och han hade kunnat gjort det både annorlunda och bättre.

Nu sätter jag punkt för det här.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
KniveN: Hynning flipp/lobb passar en puck till Karlsson och givetvis ska Karlsson göra ett bättre jobb med att få ut pucken, men om Hynning menar att pucken ska till Corso får han se till att lägga lite kraft bakom och spela rejälare. Hynning har flera lättare alternativ tillgängliga för att spela ut pucken men väljer som vanligt att göra det duttigt och svårt. Hynning borde inte suttit Karlsson i den situation som han gjorde.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
ChriZt3r: Men det är ju inte hans fel att pucken blir kvar i egen zon! Ser du inte att det är Karlsson som stoppar pucken med handen? Den hade gått ut till Corso annars. Hynning kan inte behöva "stå till svars" för det Karlsson gör eller hur?
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
KniveN: Kan du ärligt säga att han löser det på ett bra sätt? Då ser vi inte hockey på samma sätt. Hellre 22 icing på 2 minuter än ett baklängesmål.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
Ambroo: verkar som du o jag såg samma match!!
Kommentera

1217213 · »