1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581398 inlägg · 6216 ämnen

Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet

« · 1245222 Till forumet


Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
I kraft av större almanackkompetens startar jag Matchtråden. Någon som tänkt följa matchen på lördag eller tänker alla fotbollsallsvensk premiär?
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
El Maco: HAHAHA, det andra såg ut som ett datum från startrek;)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
El Maco: Fotbollsallsvensk premiär i mitt arsle.. TIMRÅ (L)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
El Maco:

Fot vad då för nånting sa du?
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
El Maco:

Träbenen i allsvenskan får vänta någon vecka innan de får min uppmärksamhet.

För övrigt är Superettan så klart den heta serien inom fotbollen.

In i kaklet Timrå !!!!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
El Maco:

Vem fan bryr sig om fotbollsallsvenskan i nuläget? Till och jag säger: Hata fotboll i nuläget! Helt jävla ointressant denna... Åt helvete! 1. Bandyfinalen, 2. Kampen om sista slutspelsplatsen i hockeyn, 3. Nada... :)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
PEAP: Finns ingenting hett i svensk fotboll.
Lika hett som en snöboll i Arktis.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
Helt uppriktigt kommer jag hålla på Timrå på lördag.

Samtidigt vill jag gratulera till fortsatt kamp.
Kommentera


Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
I "normala" fall hade nog laget färdats till Luleå med buss. En härlig orgie i träsmakens syltburk, med stela och krumma kroppar som följd. Nu hoppas jag att TJ lättar på lädret och fixar flygstolar åt gubbarna. Det skall vara en optimal laddning på lördag. Gärna små geishor med solfjädrar och sånt.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
Mappe: Flyga? Grabbarna ska gå eller möjligen åka skoter upp. Sova på marken utanför hallen och käka glaskross med taggtråd till frukost på lördag. Flyga?!? Va?
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
Mappe: Tydligen är detta ett normalt fall för enligt Challe blir det buss och inget special, utan samma schema som annars till den destinationen, lite fel kan tyckas.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
Blizzard: Vafalls! Helvetes satan! Avgå alla!!!1
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
Som jag minns det har vi en riktigt skitdålig statistik mot lappsatan denna säsong. Minns idel trista hemmaförluster och därtill en jävligt tråkig miss av trepoängare med endast 17 sekunder kvar tidigare i vinter... Därmed är tiden kommen - KROSSA LULEÅ EN GÅNG FÖR ALLA!!! VINN OCH GÅ TILL SLUTSPEL!!! DJ HEMP SAMT MÅNGA ANDRA TIK-ARE LÄR SLÄNGA SIG LIKT SÄLAR LÄNGS VALFRITT GOLV OM SÅ SKER!!! FIXA DETTA NU FÖR FAN, TIMRÅ IK!!!11!

Timrå IK, ta med er kvarten 2003 som minne! 4-0 i matcher!!! Vi KAN fixa detta!!!1

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
Tyvärr lär jag själv inte orka med en resa till lappsatan. Det lär bli en dag i snowboard-backen dagen innan och då är det kört med idiotresor dagen efter. Kroppen säger liksom ifrån...

Men kom igen nu, ni som åker!!! Säg ifrån utav helvete!!! Hata dessa dumjävlar från ingenstans!!! Visa att vi är Timrå IK och att det är VI OCH INGA ANDRA SOM SKA TILL SLUTSPELET!!! Tungt med snowboard, jag orkar inte mer... KOM IGEN, TIMRÅ IK-FANS!!! KÄMPA SOM FAN!!! :)))
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
första sidan snack med challe, Sonnie och Björn. in och kika på dom :) uppdelat i 3 klipp så orkar inte direkt länka.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet

DJHemp: Känns som att det finns enklare matcher än Luleå borta. T.ex. HV borta eller Linköping för att ta några exempel.
Vi har haft grymt svårt för Luleå i år men en positiv grej i allt är att vi faktiskt grejat oavgjort vid full tid i båda bortamatcherna mot dem. Nu räcker inte det. Men eftersom vi inte lyckats särskilt bra hemma där vi har 0 poäng och 1-6 i målskillnad känns det rent statistiskt bättre att denna match avgörs i COOP arena.

Personligen har jag stått upp hela kvällen och liksom bara applåderat. Jag tycker Timrås avslutning i denna serie är heroisk och alldeles fantastisk. Jag är ändå rätt positivt inställd till livet men har hela tiden varit enormt nöjd med att laget klarat sig kvar utan att undvika kvalspel. Nu står vi här, i den sista omgången, med möjlighet att gå vidare. Vi kan inte skylla på någon. Vi har allt i egna händer. Och jag tror vi grejar det. Den annars (från min sida) så kritiserade Charles Berglund är mästare på just såna här matcher. Där är det få som slår honom på fingrarna. Han är en mästare i matcher med slutspelskaraktär. Det talar till vår fördel.

Jag återvände i eftermiddag efter 4 dagar i Lule-land. Och jag vill lova att det råder minst lika hög hockey-feber där som här. Så lördagens match kommer att bli riktigt jäääädra laddad, från båda håll.


Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
Foppa fick inget sm-guld, foppa fick inget, foppa fick inget, foppa fick inget sm-guld :D :D :D :D
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
Snelhest131: JAg ondar inte alls på foppa eller näslund, men det sjuka är att dom får ta skott för att journalister som wennerholm är totalt blåsta.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
Snelhest131:

Förvisso, men hur jävla mycket gladare blir vi TIK-losers av denna satans insikt tänker du...?
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
har inte läst någonting av vad som skrivis här eller någon annan stans då jag kom hem från arenan nu. men jag har inte varit såhär glad sen kvartsfinalen för 2 år sedan... nu får Timrå förlora med 10-0 om dom vill, vi har inget att göra i slutspel.. EGENTLIGEN men klart man skulle bli hur lycklig som helst om så blir fallet.
ikväll gläds vi åt att Modo missar :)
PS : ANMÄL ER TILL LULÄ NU :D
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
Snelhest131: smart.... även om vi inte har i kvarten att göra så kan det ju generera en slant till föreningen, inget som har slagit dig??
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
willysson: tror precis jag skrev det nyss :S
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet

Snelhest131: Men ändå all credit till Foppa. 30 pinnar på 19 spelade matcher visar prov på en viss kunskap. Även om hans bäst-före sedan en tid gått ut kan han ändock dominera en svensk elitserie. Tycker hans val att spela i Modo visar prov på klubbhjärta. Såna spelare växer inte direkt på träd...
Tyvärr tror jag att Foppa själv känner att tiden hunnit ikapp honom. Han är inte alls nöjd med sitt egna spel och blir tjurig och drar på sig många dumma utvisningar. Han har varit så vansinnigt mycket bättre än det han kunnat bevisa i Modo, i år. Och han lär inte bli bättre...

Hans satsning i Modo gillar jag, hans plats i OS tycker jag visar på dåligt omdöme hos Bengt-Åke. Hans plats i det OS som var måste ha varit för lång och trogen tjänst, inget annat. Om nu Foppa kommer tillbaka hoppas jag att det är på klubbnivå. Hans tid som stor hockeyspelare är över.

Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
Snelhest131:

Sicken jävla skitinställning, kan jag känna. Fy fan, skärp dig liksom!!! Just en sådan match som den på lördag måste vi ju bara vinna, eller vad i helvete är din jävla drivkraft med att åka runt på diverse arenor i detta land??? En förlust i Luleå och allting är liksom bara förgäves, det är min känsla... Adjö till 2010. Tack och hej. Vi missade festen med någon ynka poäng. Vad fan var detta bra för? Ingenting. KROSSA LAPPSATAN!!!1
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
DJ Hemp: jag har åkt över 900 mil på hockeyresor sedan nyår och min drivkraft är just Timrå IK och gemenskapen vi som åker har för vi är oftast samma folk i den hyrda minibussen. att vi vinner hoppas väl alla på men sett över hela säsongen så är vi inte värd en slutspelsplats. självklart ska vi krossa lulä men om vi förlorar så är det så ! jag är nöjd med ingemansland...
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
Snelhest131:

Jag är fullt medveten om dina 700 000 mil på bortaplan. Mycket starkt jobbat, anser en annan. Själv åker man ju bara ett par mil till E.ON Arena. Dock anser jag till skillnad från resten av alla TIK-fans att det hade varit roligare med ett slutspel med MoDo än med träiga LHF. Men nu är liksom allting upp till oss - krossa de där pissiga lappgänget nu på lördag och hockey-Sverige är räddat! Drömma kan man ju... Mot slutspelet - krossa lappsatan!!! HATA LULEÅ!!!1
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet

DJ Hemp:Annars då?

Kvällens dominerande spelare:

- Meunier
- Pärssinen
- Skogs

Och förstås Lindbäck.

Kul att våra mest kritiserade spelare gör en av sina bästa insatser.

Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
Underbart med en sista avgörande match! Men om vi ska knipa 3 pinnar mot Lulää så kan vi inte ge bort pucken och låta motståndarna komma i 3mot1/2-1 så många gånger som idag, Tack Lindbäck! Vet inte hur många kontringar skansen fick idag.. Men men, vi tar det här! Timrå IK <3
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
DJ Hemp: ja ja, absolut ! men värmer dock en TIKAREs hjärta hur Modo skulle möta nya höjder med sina hemvändare. resultat ? 2 missade slutspel !
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
Snelhest131:Får tik något sm-guld? tror inte det va!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
renen: då ligger nog jag i en kista ! :)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
Till att börja med...

HATA HATA HATA LULEÅ!!!

Detta jävla skitlappfittlag kan för fan dra åt satans helvetes i nuläget - försvinn era jävla as!!!

Det står nu mellan oss och er. Vi är de goda och ni är de onda. Grattis eller...?
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
250kg kärlek: Skogs och Meunier håller jag med om men dessvärre tycker jag att det ser ut som att Pärssinen är slut. Dragningarna går inte hem längre, smörpassen har blivit till fladderpuckar. Han jobbar stenhårt men får inte betalt.

För övrigt känns ju lördagen ungefär som en sjunde och avgörande. Vad det har slutat i tidigare möten är nu fullständigt irrelevant. Nu är det vinna eller försvinna som gäller och att bara ha den chansen, efter våran säsong, känns riktigt härligt och NÄSTAN lite oförskämt. Det är också så vi måste spela uppe i skoterland, riktigt jävla oförskämt.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
Olle: Den här matchen sliter Pärssinen som ett djur. En Timo som under hela säsongen försökt men inte litat på sig själv. Visst, han har inte marginalerna på sin sida, men han försöker. Och jag tycker att det är på väg. I kvällens match var han en av de bästa. Han störde, skapade lägen och var dessutom äckligt ettrig i varje situation. Antagligen en av Pärssinens bästa matcher denna säsong.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
Hann du anmäla dig, Heleniz? Det bara small till så var bussen full. Jag vet inte om det blir en till.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
T T: Jo, jag anmälde mig på matchen som nummer 19 typ :) Men om de fyller två bussar så borde vi köra på det om vi får så många platser där uppe och om vi får tag i två bussar med så kort varsel.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
Jag har en hypotetisk fråga, säg att Luleå skulle tagit tre poäng idag och övriga resultat varit oförändrade men att Luleå skulle ha typ minus 11 i målskillnad (vi har minus 13). Om vi då hade åkt dit på lördag och vunnit med 2-0 i sista omgången, hur gör man då? Blir det sudden då eller en ny match för att särskilja inför slutspelet?
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
Heleniz: Hade Luleå tagit tre poäng så hade vi behövt vinna med fem mål. Får man samma målskillnad räknas flest gjorda. Är det också lika räknas inbördes möten tror jag.
Kommentera


Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
Hahaha, han är skön Corso:

• Ni har haft många heta dueller med bröderna Abbott och många andra i Luleå?
– Vi gillar dom verkligen inte, vi hatar dom. Det finns många spelare där som åker runt och är jäkligt kaxiga och tror de är bättre än alla andra, säger Corso och fortsätter:
– Vi måste håller fokus på det som är viktigt, inget snack om det. Men åker någon runt med skallen nere så kommer jag inte tveka att köra över dom och skicka dom till sjukhuset. Jag kommer att spela mitt spel, sedan skiter jag i vilket land spelarna som står i vägen kommer ifrån.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
Sonnenberg verkar vara en otroligt skön snubbe:

– Jag trodde att den studsade in men uppenbarligen inte. Kanske är det meningen att jag ska göra mål på lördag istället och att vi går till slutspel, säger Sonnenberg, som i så fall alltså tangerar Mika Pyöräläs 21 mål från fjolårssäsongen.
– Självklart vore det kul att kunna se tillbaka på att man slagit rekordet här. Men det är slutspel som är det viktiga och det är vad folk kommer att minnas, säger han.

Jag hoppas verkligen att han får sätta 21:a och gärna 22:a kassen också. Det är han grymt värd!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
250kg kärlek: Håller med, tycker både Meunier och M.Karlsson var riktigt bra igår!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
Japp! Då var det bokat och klart! Luleåutflykt i morgon...
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
The Fat Bastard: Gamla gubbtjyvar ska hålla sig hemma, tänk på hjärtat. Läs det här och önska att du blivit född nån annanstans än i klyktattarland.

st.nu/start/sundsvall/1.1878534-pojkar-i-medelpad-dor-yngst-av-alla-i-landet
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet

Var håller Stockholms Timrå-supportrar hus i morgon? Vi är på väg ner och ändrar planerna för morgondagen. Först var tanken norra brunn men nu känns det lite mer aktuellt att sitta någonstans där man kan följa matchen.

Finns det några planer därnere?

Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
Har nu fått semester i morgon så man kan åka till Luleå och skrika fram våra hockeykrigare. Fan vad jag längtar. Såg att det blir lite folk. Tycker nästan lite synd om Modo, ........noooooot. :-)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
250kg kärlek: Dagens Corso om Luleå o Abbotts bla:

"– Vi gillar dom verkligen inte, vi hatar dom. Det finns många spelare där som åker runt och är jäkligt kaxiga och tror de är bättre än alla andra, säger Corso och fortsätter:

– Vi måste håller fokus på det som är viktigt, inget snack om det. Men åker någon runt med skallen nere så kommer jag inte tveka att köra över dom och skicka dom till sjukhuset. Jag kommer att spela mitt spel, sedan skiter jag i vilket land spelarna som står i vägen kommer ifrån."

That´s the spirit!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
Jaha! Hur ser det ut med mobiliseringarna inför imorgon? Hur många bussar får vi se? Vart är HETSEN? Har vi 120 platser att tillgå? Det vore bedrövligt om vi inte skulle fylla dessa platser. Varför befinner jag mig i Blekinge? Frågorna är många.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
Knylan:

Lycka till i slutspelet nu. Håll länets fana högt !
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
250kg kärlek:
Antagligen inget uppstyrt. Men jag kan rekommendera O'Learys i Gamla stan. Kolla även TIK08:s hemsida och TIK08-gruppen på Facebook.
Kommentera

« · 1245222