1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577856 inlägg · 6216 ämnen

Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01

« · 2301578 · » Till forumet


Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Har du en annan nick på Fb's "Timrå- i med och motgång". Trodde nivån var högre här än pajasarna på Fb?
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
RunarUp: Äh, nästan alla här inne har väl velat ha en förändring på tränarsidan när det gått som sämst, är väl inget konstigt att det blossar upp negativa känslor när spelet sett ut som det gjort stora delar av säsongen. Är ju ingen skräll att det är tyst på den fronten när vi har flera raka segrar och slåss om en slutspelsplats helt plötsligt, är väl så det är att vara en Timråsupporter senaste åren, himmel, helvetet, eller konstant gråzons-ångest.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Zäta75: Ja, det känns otroligt viktigt att så många som möjligt ställer upp och går på matcherna som är kvar. Hoppas också att dom som skulle bojkotta allt som har med Timrå IK att göra tills FreddanAnteNubben var borta har ändrat sig.

Men som vanligt är det helt tyst på den kanten när det plockas poäng, men man hämtar väl andan inför nästa primalskri-orgie.
Eller?
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Captain Crash: fick han inte en puck på skridskon när han täckte skott? Tyckte jag såg något sådant ivarjefall. Om det var Per eller om det var nån annan lång jäkel. Isåfall är det väl en försiktighetsåtgärd med tanke på blödningen tidigare.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Har som alltid sett om matchen. Vi vann igen! Hittar dock inte var PS skadar sig. Han får en smäll mot hakan i första, men det är det enda tydliga innan han slutar spela vid powerbreak:et i tredje. Man kan se hur läkaren pratar med han och sen smusslar info till FredAntz på bänken, så man blir ju nyfiken på vad det kan vara. Uppfattade nån nåt annat som hände?

Annan roligare sak är personen på läktaren som gapar ”DIVING” fem gånger efter Sylvegårds bensvep på Lodin. Stolle. Men det är samtidigt fördelen med lite folk, man kan höra folk gapa. Eller gaupa, i Skaune.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
DenRöda: För mig kittlar det extremt mycket att drömma om att vi slutar 10a, Oskarshamn 7a, och att vi slår ut dem, ger igen för gammal ost och går till kvartsfinal. Den ni!
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
DenRöda: Vi har bevisat att vi kan slå alla lag. Tror vi blir livsfarliga om vi går till play in och slutspel.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Greven: 2000-talets bästa backar i Timrå enligt mig
1. Berg
2. Koskinen
3. Caslava
4. Lindström
5. Paigin

Tar vi oss till Play-in så kommer Paigin vara topp 3 åtminstone. (Anledningen till varför Sanny Lindström är på 4e plats är för att han betydde så mycket för oss under tiden han var här och tillsammans med koskinen så var det klart bästa backparet vi någonsin haft.

Och apropå play-in. Tar vi oss dit så finns en stor chans att vi möter Leksand i den form dom är i nu. Kvartsfinal behöver inte heller vara långt borta!
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
eliassjo : Den där mardrömsstarten ställde till mycket.
Intressant tabell om man kollar efter den dåliga starten, dvs från Brynäs-matchen och framåt, så är vi ett stabilt mittenlag med häng på topp-6.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Hahl Bundy 2.0: Ja eller möjligtvis Caslava nåt år senare...Men ryssen är en stjärna av sällan skådat slag på dessa breddgrader
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Ryssen är den bästa backen vi har har haft Aki Petteri Berg... men det är ju vad jag tycker.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Bragd-Birger: Ja. Detta lag ÄR mycket mer SHL-mässiga än föregående upplaga. Då red vi på nyhetens behag i 20 omgångar men föll sedan mer och mer ifrån och truppens brister exponerades i all tydlighet efter jul. Denna resa inleddes lika darrigt som föregående avslutades men med en mer förklarlig orsak. Det kan ta tid sätta ny trupp och spel i ny serie men medan varulvarna ylade i gästboken fortsatte Nubbz och Freddantz tålmodigt sitt arbete med att forma detta lag till vad det nu blivit....Plus en ryss då ;-)
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Zäta75: Ja för fan dehär har vi! vi reste oss från mardrömsstarten och vi ska fortsätta nu
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
eliassjo : 7 av 10 matcher som är kvar är hemma. En stor fördel för oss. Kan vi skapa trycket som vi brukar ha när det är mycket foik i vår hall så har vi oddsen på vår sida. Det blir som en extra spelare. Kom igen nu alla till hallen och stötta vårt lag. Vi ska vara kvar i SHL!
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
eliassjo : … chansen att gå över TVÅ streck, dessutom!
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Bragd-Birger: Klart man ska dit! Bokade biljetter till båda matcherna på en gång och trycket kommer bara vara över det speciella.

Alltid innan matcherna börjar kollar jag på min träningsklocka och kan då se min stressnivå… Den är alltid skyhög innan matcherna. Och jag är rädd för att en hjärtattack väntar runt hörnet i helgen haha:)

Nä men säsongen som du säger har varit helt otrolig, MARDÖRMSSTART på säsongen och 12 raka förluster. Vi alla var inställa på värsta möjliga då. Men titta nu, 30 omgångar senare och vi har en chans att gå över strecket.

Vi ska göra dehär tillsammans, ALLA TILL LADAN.

Vi är Timrå Ik!
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
eliassjo : Ja, det är onekligen ett hyperintressant läge just nu. Malmö visade upp exakt det lag-i-fritt-fall-beteende som man på förhand hoppades på. Det spreds puckar, soloåktes, osynkades och var allmänt dysfunktionellt. Givetvis hjälpte det till att Timrå var riktigt täta defensivt och sylvassa i kontringarna.
Malmö ser ut att få det oerhört tufft att hålla sig kvar ovanför strecket.

Låt oss hoppas på något liknande i Linköping. Som sagt, en seger på dom senaste fem där. Timrå har knaprat in 7 poäng senaste 5, DIF 6. Det som såg ut som en utopi för någon vecka sedan är nu ett högst reellt scenario. Hur hanterar man det?
Förhoppningsvis minst lika panikartat som Malmö.

Och, hörrni: värt att fira är faktumet att vi i o m gårdagens seger nu tagit 3 poäng mer än under vår senaste SHL-säsong! Då lyckades vi krampa ihop 44 poäng efter 52 omgångar. Nu har vi 47 med 10 omgångar kvar.
Noterbart är också att vi då, efter 52 spelade, hade mäktat med 115 mål framåt. Nu har vi redan gjort 110.
Och bakåt släppte vi totalt in 182 puckar. Nu ligger vi på 141, så om vi undviker att släppa in 4 bakåt i snitt resterande matcher lär vi förbättra även den statistiken.

Och apropå statistik och LHC: dom är det lag i serien som gjort minst antal mål framåt i år, 98 st. Faktum är att samtliga lag där nere som vi möter under vår the-only-way-is-up!-week har producerat färre mål än oss. Men det är väl ingen hemlighet att det inte är där våra problem sitter, även om vi haft uppenbara problem att få in puckjäveln i många matcher. Men det är ju det som är en av skillnaderna mellan topp och botten i SHL: förmågan att förvalta lägen.

Trend, ja. Timrå har som sagt tagit 10 poäng senaste 5. Målskillnad 17-10. Vi har alltså producerat i snitt drygt 3 framåt och släppt in 2. Och då har vi ändå mött Leksand, Luleå, Frölunda, Skellefteå och Malmö. Är det månne så att den berömda defensiven äntligen börjat "sätta sig"?

Som sagt, vansinnigt imponerande hur man lyckats prestera i dom här matcherna. Trots käftsmäll efter käftsmäll under hela säsongen. Bara att man kunde hämta sig efter 12-matcher-streaken är egentligen helt fantastiskt. Och att spelare som Lundin, vars säsong varit som en femmil i motlut utan fästvalla, nu när det verkligen gäller kan spela sin säsongsbästa hockey är ingenting annat än oerhört.

Så, låt oss ta en stunds eftertanke och kontemplation. Kanske främst över det ledarskap som jag, och många med mig, så hårt kritiserat. Oavsett brister i lagsammansättning, coachning och taktik, så...måste man imponeras av hur jävla väl den här gruppen fungerar. Ju mer som står på spel, ju fler käftsmällar man åkt på, desto bättre jobbar man ihop. Det är imponerande på riktigt.

Nu har vi fortfarande, nästan, 20% av grundserien kvar och precis allt kan fortfarande gå Den Bruna Vägen och sluta i kval och degradering. Men: just nu och i detta gränsland mellan himmel och helvete vill jag ändå lyfta på hatten för Nubben, Freddan och Ante. Jag tror på er. Nubben: du höll tjuraktigt fast vid ditt "hellre avgår jag själv än att sparka tränarna", trots att det sett fruktansvärt dysfunktionellt ut långa stunder och att trycket utifrån varit hårt. Just nu ser det ut som ett genidrag.
Freddanz: jag vetefan vad ni håller på med allt som oftast, men fortsätt bara. Kör kedje-tombola, lira Alvarez hur mycket ni vill, kör skiten ur Hanzl i boxplay. Det borde inte funka, men uppenbarligen gör det det. Och eftersom det gör det bör jag klädsamt notera vem som är clueless här.

Ja, herregud. Vilken jävla säsong det här är ändå. Som att befinna sig mitt i Gessles "här kommer alla känslorna på en och samma gång". Hopp, panik, bottenlös förtvivlan, eufori. Är det inte exakt detta som är anledningen till att vi älskar den här jävla sporten, och det här jävla laget? Den här märkliga, familjära/inavlade (you choose your pick) klubben, i den här lilla fattigmanskommunen, som spelar i den här skabbiga, underbara jävla grytan till hockeyhall, med sitt kokande västra stå, med sina grågubbar.

Säga vad man vill om den här säsongen, tråkigt är det inte. Och just idag, efter en fanta-fucking-tastic seger mot Mif går man med spänst i steg och stål i blick. Vi ska fan greja det här. Nu ger vi LHC en rejäl jävla match i morgon, sen tar vi det hem till Timrå. Där SKA det koka utav helvete. Håller själv på att försöka stöka i agendan och styra bort oviktigheter som bröllop, dop och begravningar. Vore ju för jävla härligt att kunna komma upp och se Timrå ta sig an Brynäs eller Djurgården. Får se om jag lyckas. Håller as we speak på att göra en liten fördelar/nackdelar-lista med att behålla äktenskap och familjeband. På plussidan har jag hittills fått ihop "kolla på Timrå" och "försöka lägra den där blondinen i 63:an". Än står dom sig mot dom 43 punkterna jag har på nackdelarsidan, men...

Tack Timrå!
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
eliassjo : väntar bara på att det ska bli slutsålt mot Brynäs och DIF. Vore direkt märkligt om det inte blir det. Visserligen rätt mycket sålt mot Brynäs men mot DIF har det inte tagit fart än. Dubbelmötena mot DIF blir ju helt sjuka, säsongens viktigaste hemmamatch så som läget är!
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Kollar highlights från Luleå-Djurgården. Luleå hade 4 ramträffar (bara på highlightsen då dvs, kan ju ha varit fler). Sen avgör djurgården på ett mål som inte skulle blivit godkänt. Kunde lika gärna slutet med enkel Luleåvinst igår...
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Fan va spänd man var inför igår, och jääävlar vad skönt de va med vinst. Men nu har spänningen övergått till spänningen imorn på LHC.

Lhc har tagit 3 poäng på 5 senaste, och den vinsten var mot brynäs när man nollade dom.
Dom ligger placeringen under oss i hemmatabellen också så det är något vi får utnyttja.

Forza Tik!
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Tim Eixon: Inte hjärnskakning, förhoppningsvis med på torsdag
Lööke, Carlson, Walli: Sjukdom men inte corona. Högst osäkra på torsdag
PS: Upperbody-smäll under matchen men troligen ingen fara. Försiktighetsåtgärd att han klev av. Förhoppningsvis med på torsdag

Juniorer, främst OJ, kan vara aktuella att hämtas in på torsdag. Övriga är Noel Edfeldt och Gustav Lindström

Allt enl ST
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
mikenomad: Kramfors levererar 💪
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
KniveN: Wennerholm haussade ju också AIK häromdagen precis som han gjorde ifjol. Detta är icke bra, icke!
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Fan vad härligt att grabbarna motbevisar alla trots manfallet. En sak jag stör mig så in i helvete på är att SHL gör allt för att Djurgården ska vara kvar denna säsong. Vi kommer ha jättesvårt mot dom på söndag och tisdag..
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Bragd-Birger: Om det slutar med negativt kval så hoppas jag innerligt det blir mot Malmö. Nog det sämsta motständ vi mött nu på senare tid.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Hassan: vad skönt att höra. Blev för ett tag livrädd
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
KniveN: jaha, då är det bara att börja kvalladda då. Wennerholm har ju en osviklig förmåga att a l l t i d få fel.

Djurgården - Timrå i kval it is.*

*i a f tills att något annat lag vunnit två raka och övertar Wennerholm-förbannelsen.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
KniveN: Wennerholm alltså... Suck. Vår tids största kontra-indikator
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
KniveN: ajajaj... megajinx varning
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Dödsstöten Wennerholm tror att vi slipper kvala.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Hassan: Tidigare matcher mot Malmö så har vi haft problem att hålla dom borta från egen kasse. Kom dom in och bökade framför JJ 2 ggr denna match? Ruggigt starkt.

Bara att hoppas vi får tillbaka några kroppar till nästa match nu. Sen gör det inget om Malmö blir lite krassliga framöver 😚
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Hank: Det är omöjligt. Stures tal var längre än en match i tid, tickade in på 62 min har jag för mig😂
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Smetovish: Direkt från Lönnå som är på körläger i Köpenhamn
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Smetovish: Han är ju kompis med farsan hans
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
SMÅLAND: Vart har du fått den informationen? Hittar inte något om Svensson
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
sargad: Fast jag tyckte nog aldrig att det var något tungt tryck mot oss i tredje. Kände mig faktiskt lugnare än vanligt.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Sputnik: För övrigt. Paigin är en gudagåva. Per Svensson en frälsare. Vem hade trott det om en person som harvat i Hockeyallsvenskans Almtuna? Även där, fingertoppskänsla av Nubben. Svensson tillsammans med Blomman = stommen. Jag står fullt bakom Nubben!
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Charliejfz: Grattis Rögle, europamästare.
Det trodde du väl inte när kung Kenny la grillorna på hyllan?
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
SMÅLAND: Då lirkar jag fram explorern ur finskåpet. Skål
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
sargad: Paigin har ju tyvärr kontrakt i KHL nästa säsong, men vem vet, KHL verkar ju tappa all slagkraftighet nu och med kommer nog få sänka lönerna och budget rejält till nästa säsong. Förmodligen lär det vara tomt på importer framförallt. Det gäller verkligen att hålla oss kvar nu. För känslan är att vi kan komma att ha ett rätt fint lag nästa säsong i så fall..
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
sargad: Erixon tycks ha en hjärnskakning enligt Ante i intervjun
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
SMÅLAND: Bra jobbat boys!! Tack!!
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
vonDöbeln: Hans far å jag känn varann 🙏
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
SMÅLAND: Tack, det låter tryggt med sheriffen, vad hände?
Någon som vet hur lång frånvaro är det på A.C o Exet?
FredAnt nör ju ha en reservplan med Madsen som back vid behov. Han är nog tillräckligt spelklok för att ta några minuter där.

Nubbens fingerspitzgefuhl på Paiginvärvningen är ju makalös både vad gäller kvaliteten och på timingen i tid. Jag vill ha kvar Paigin nästa sässe med JoeLaLeg, Sheriffen, Filuren, frisk Strömberg kanske nån av Exet/Zaijic/A.C. Det känns som en riktig SHL-uppsättning

Kändes väldigt tryggt med JayJay i kassen när det var tungt tryck mot oss i 3e.

Firman Boyce-Madsen gjorde nytta nå djävulskt ikväll.

FredaAnt, nu satt försvarsspelet snortight som en spelning med Wilco. Beröm där.

Plussning för hela laget ikväll.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
SMÅLAND: vi har ju inte fått några besked alls? Vart får du detta ifrån
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
sargad:

Nja det är bara Huge som tror Brynäs är bra just nu ;)

219 minuter utan mål. Det är illa på riktigt oavsett vad andra tycker
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Spatsiba Paigin! Vilken jävla superhjälte vi fått in 💪💪💪
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
mattias - 74: "Nu gäller det för Brynås och LHC och inte hamna in nån formsvacka..."
Tjaaa... Brynäs får väl sägas vara i nån slags svacka, åtminstone mål/resultatmässigt.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
brynäs...lördag
borde bli minst 5000
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
josha840: Tack, ja kul att vinna CHL och att Möff torskar.
Men samtidigt oro kring omvärldsläget och ryssarnas fortsatta aktiviteter.
Låst ämne

« · 2301578 · »