Sputnik: Ja, fenomenet är på riktigt rätt märkligt. I mina interna gruppchattar ser jag också att jag snarare klagar än hyllar. Rätt absurt beteende. Det slutar nu. Vi får göra hur jävla dåliga perioder som helst så länge vi fortsätter ta poäng och de fortsätter producera.
{9908}: Ja och nånstans får man se ännu mer positivt i det hela. Här sitter vi och önskar mer ur våra hemvändare men sitter ändå inför landslagsuppehållet med en topp 5 plats i handen.
Förlunda utbuat i sin egen hemmaarena till exempel. Ja allt är relativt i slutändan.
Sanny klassar hemvändarna i Timrå som ”succé”. Upplever själv att många förväntar sig mer, och upptäcker att jag själv också hittar mig själv i ett mer förväntande stadie snarare än ett tacksamt. Egentligen, vad fan håller man på med? Lander Dahlén och EP är internt topp 3 bästa poängplockare. Vi har tagit poäng senaste 8 matcher av 9 (varav 7 av dem är vinster).
Nej. Det här är ju såklart fantastiskt, och våra grabbar är så sjukt fina även om allt inte stämmer hela tiden. Fan vilken fin lördag och vad jävla trevligt med ett uppehåll!
Brodda13: Håller inte med, visst spelar de ett fysiskt spel men tycker de idag hade bra forecheck och bra passningsspel. De etablerade ganska lätt och vann tillbaks puck ofta. Sen hade inte Timrå idag spelet att ta sig förbi forechecken mer än ibland.
Söderöver: Haha. Tror det blir rätt tråkig underhållning faktiskt. Av alla intervjuer jag sett med Erixon så ser han inte ut att trivas bakom kameran alls. Rätt fåordig överlag. Keep it simpel, lite som hans spel på isen.
The great one: jag tänker inte säga att det var min förtjänst att vi vann men ni förstår ju själva att om man går ut och säger att man ska splitta på förstalinan och sen gör dom ett drömmål så att vi vinner matchen…då är det min förtjänst att vi vann.
Till landslagsuppehåll på 5:e plats, det är ju betydligt bättre än man vågat hoppas på inför säsongen.
Matchen som så är rätt dålig, men det vi har i år som inte fanns tidigare är ju fler spelare som kan kliva upp och göra de där individuella prestationerna. EP hittar Hanzl till ett friläge, Jonte ställer ut höften och helt plötsligt gör han en dragning som rör pucken ca. 13 meter framåt.
Vill även ge kredd till mustaschsatsningarna i förstakedjan, riktigt fina soppfångare.
Helvete vad skönt. Och känns som uppehållet kommer lägligt, laget behöver vila och köra lite träningscykel - och JD kan spela sig i form med Tre Kronor
pingvin: Säkert många spelare som är ganska slitna då det varit intensivt matchande ett tag. Känns som Timrå är ett lag som spelat många dagar sista veckorna. Det visar kanske det klara läget som skapades med sekunder kvar. Skönt med ett landslagsuppehåll så både spelare och supportrar får vila lite. 😂
Kan vi nu komma överens om att aldrig, aldrig, aldrig, aldrig, aldrig, aldrig sluta köra i fullfart och försöka försvara en tvåmålsledning mot äckliga Malmö???
Otroligt att publiken buar när Lilja gör mål. Om det är några spelare i Timrås trupp man skulle tro att Luleåsupportrarna kunde unna ett mål åtminstone på försäsongen, så är det ju de som var med och gav dem det efterlängtade guldet för bara några månader sen…
Då lär det ju inte finnas plats för Sund?