1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

576240 inlägg · 6216 ämnen

Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05

2405175 · » Till forumet


Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
josha840:

Allra bästa stunden är nog när man firar segrarna med laget sekunderna efter matcherna. Sedan vill man bara komma hem. Blir så trött av dessa resor. Musiken i lurarna underlättar dock. Både skönt och inte med uppehåll nu när vi är inne på det vinnande spåret.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Nisse på Mon or: jäklar så nyttig oliver är när han får centra. Så mogen i sitt spel
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
josha840: Samma här, exil i drygt 20 år, men har som tradition att åka hem och bevittna ca 3-4 matcher/år i NHC. Åker till bortamatcher när det passar.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
DJ Hemp: jag har också levt i exil länge. Typ 16 år. Segrarna blir fanken så goa på bortaplan. Promenaden ut ur hallen, över parkeringen. Så jävla gött kan det vara.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Oliver gör 0-4 för Löven...
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Rip Kirby:

”Vi älskar Timrå, klapp-klapp-klapp-klapp-klapp” funkade ganska bra igår. Allt det andra också. Har förvisso inga större krav på en så liten klack. På hemmaplan är det annat. Har dock inte varit på plats i Timrå sedan cirka ett decennium. Längtar ibland, men det lär aldrig bli av igen. Får helt enkelt nöja sig med att stå i småklackar i Skåne. Trivs med det också.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Pinaceae: En personlig reflektion när det gäller stödet på hemmaplan är när klackledaren försöker få med sig ståplatspubliken på "Vi älskar Timrå", klapp-klapp-klapp. Om publiken är svårflörtad eller inte har jag ingen djupare analys på, men det tar oftast en bra stunds skrikande och gapande innan dom där sista kräsna supportrarna får upp nävarna i luften. Japp, sagt och gjort, let's go boys 'n' girls. Ramsan kommer igång och är över lika fort som den började. Den snittar bra precis två gånger. Alltså: "Vi älskar Timrå ", gånger två.

Jag vet inte, men ambitionen ligger kanske något högre hos klackledaren? Men kanske man behöver se sig själv i ansiktet här. Är detta en bra ramsa? Får den med sig publiken? Får min ilska i form av irritation av att publiken inte vill följa med kanske motsatt effekt? Bör man kanske istället inse att den här ramsan inte fungerar längre.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Kolla vilken fin bild?! 😎
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Pinaceae: Precis
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Jadu: CD-R tänkte jag först men efter lite sökande landar min gissning på cooldown reduction i League of Legends?
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Pinaceae: Ja Erixon får ta o köpa mycket cdr framöver :)
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Charliejfz:

Ängelholm är väl mycket av en småstad medan Timrå mer känns som en förort till Sundsvall, dock en litet underskattad sådan. Vi har i alla fall en del historier ihop, så som HA 2000. Då var vi det starkare laget som tog steget upp, nu är ni laget som till och med har erfarenheten av en SM-final. Saknar likväl det där sista lilla båda två - förmågan att fixa detta jävla guldet.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
JanneH: Tack Janne. Det är småstads andan som finns gemensamt i Ängelholm och Timrå. TIK och RBK har mer likheter än skillnader. TIK har ju betydligt mer SHL historia men har likt RBK fått kämpa för SHL platsen. I år blir det ändring och jag tror Tik slutar topp sex.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
JanneH: Jävligt sjuk idé, i samma seriositet som republiken Jämtland. Sätt situationsrumsdomaren precis bredvid kommentatorerna, så kan de intervjuas i spel avbrotten. Presspel på domarna. ;-)
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
T T: 300 matchers "cooldown" på det slagskottet. ;-)
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
DJ Hemp: Jag har också mer och mer försökt släppa den ojämna nivån och försöker göra min röst hörd i situationer där den är bättre behövd.
Men det här med våra höga klubbor (som givetvis är livsfarliga) vilka aldrig renderar i utvisning kommer bli min sista nagel i ögat. Jag får på riktigt inte ihop hur så många av dessa (i mina ögon rätt uppenbara) kan missas på detta kontinuerliga sätt.

Händer det någon gång, fine. Händer det någon gång till några matcher efter, irriterande men aja. Händer det ytterligare en gång flera flera matcher efter, sjukt irriterande menmen. Nu är det minst 8 situationer, som alla i en följd gått konsekvensfria. På så himla kort spann av matcher med. Jag vet att det är lönlöst att hänga upp sig på, men har verkligen inte varit med om något liknande.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Leva MED det.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Oändligt många inlägg angående den svenska domarkårens standard. Har inget intressant att bidra till den diskussionen utan konstaterar bara att det är som det är och att vi får leva det. Så länge som vi tar tillräckligt med poäng och hänger med i toppen kan man inte heller bry sig mindre. Har inga åsikter om gårdagens domarinsatser utan gladde mig istället över hur väl vi lyckades neutralisera MIF under 3 mot 5-spelet i första perioden. Hade aldrig ens känslan att det var det minsta oroligt. Var lite nervös inför matchen, gällande motivation etc, men väl inne i spelet kändes det bara som att ”detta fixar vi”. Tar med mig så mycket positivt från igår. Matcharrangemanget, JJ:s lugn, Erixons ”slaggis”, Landers avgörande, den lilla tappra skaran Tikers (inklusive mitt eget) agerande på läktaren, det respektfulla bemötandet från Redhawks anhängare m m. Vet inte om det stämmer, men känslan var att vi efter 7-0 förra gången nu betraktades som ett stjärnlag i Hyllie. Kan lika gärna vara så att man själv kände sig som värsta kungen i sin nya 1928-t-shirt. Kung i baren och för en dag.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Pinaceae:

Minns inte riktigt vår konversation heller, antagligen på grund av trötthet och spånken. Men du ska veta att jag älskar att MIF spelar i SHL. Flyttade hit hösten 2014 och den säsongen såg jag massor av deras matcher i HA och sedan i kvalen. Hade till och med kunnat tänka mig att åka upp till Leksand för att se sjunde och avgörande, men nöjde mig med TV:n. Att ha ett SHL-lag i Malmö är guld värt för mig som annars inte har någon realistisk chans att se Timrå IK live. Har varit till Ängelholm, men den resan är bara för dryg och arenan ligger dessutom riktigt avigt till (som ofta är fallet med idrottsarenor, IP i Sundsvall är ett gyllene undantag). Tror aldrig någonsin att jag har varit på en handbollsmatch, men håller givetvis på Bajen i den sporten. :)
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Håkkybåkky: Jag tycker det känns som att regeln för high sticking lider lite av att domarna ska tänka in filmningar så pass mycket. Det har ju varit några fall med filmningar när den som filmat tagit sig upp mot ansiktet.
Därför tror jag att domarna drar sig extra mycket för att ta en utvisning, vilket är helt galet eftersom det riskerar att öka mängden höga klubbor när spelarna märker att det inte ger någon utvisning.

Hoppas det ordnar upp sig över säsongen, för som det är nu så har väl snart alla Timråspelarna ansiktsskador, mer eller mindre allvarliga.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Jag tycker att gårdagens höga klubbor(på Lundin och Lyytinen) ändå faller inom kategorin ”okej att missa”. Sådana händelser som sker då och då, och som jämnar ut sig över tid.

Däremot är jag kritisk till de tidigare höga klubborna som var på Wedda, Stenqvist och även Jonte.
Tokuppenbara och våldsamma situationer där jag inte kan begripa hur man missar dessa
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
T T: ja så jävla sjukt snyggt skott. Mera sånt tack så slipper man sitta här å gagga on domarna
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Pinaceae: ja ska nivån på isen vara så här pinsamt dålig behöver vi nog nån form av situationsrum som har förbindelse med domarna via en örsnäcka.

Vi vill verkligen inte ha långa avbrott i spelet men domarna på isen ska inte behöva titta själva på videon som situationensrummet sett utan de ska bara följa order. På så vis kanske vi får ett acceptabelt flow i spelet och mer rättvisa beslut.

Mest troligen blir väl idioterna i det där situationsrummet köpta istället då men kan ju vara värt att testa.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Villervalla: Har kollat om matchen nu på morgonkvisten. Man är ju sjukt jävla morronpigg😩
Det som slår mig i matchen är att Timrå ser sömniga ut. På gränsen till invalida. Men ändå lyckas vi vinna. En otrolig effektiv lägsta nivå. Vi är mitt i november lunken och det är svårt att tända till i alla matcher. Det här jävla laget har mycket mycket mer att ge. Och det kommer dom visa framöver då det börjar dra ihop sig på allvar. Ta Hanzl ifjol bara som ett ex. Var rätt så osynlig och många var småbesvikna på honom. Sen i slutspelet klev han fram och visade sin kaliber. Har samma känsla över Lander, Dahlen och co..Finns mycket mer att ta av. ! 🏒
Ha en skön söndag gott folk.♥️🤍
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
T T: Lyckträff kanske?
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Jag vet inte om jag har sett en värre slagga. Varför har Erixon gömt den för oss så länge?
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Sputnik: Nåja, Per Svenssons vältajmade klubblyftning bör väll närmast vara andra assist på Landers matchvinnande mål.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
empa11: Tycker att Växjö pressar avvägt mot hur många timråspelare som finns framför dem, glad att du drog liknelser med fotbollen för det jag skulle likna det vid är tysk högpress fotboll där hela laget förväntas hugga i efter behov. Tänker Jupp Heynckes FC Bayern München 2013 när han till och med får Ribery och Robben att sätta/göra presspelet.

Pratas ofta inom fotbollen att anfallare ställer frågor till försvaret. - Presspelet Växjö sätter ställer istället frågor till anfallet och svarstiden är jäkligt kort. Krävs att svaret är som Växjös uppspel till deras 2 - 0 mål i stort sett, om något tvingar det alltså fram en hockey med snabba förflyttningar nord - syd.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Sputnik: Framförallt bör han vara mer aktiv på att få bort motståndaren som skymmer JJs sikt, tänker jag.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Pinaceae: Jag tycker de rätt ofta söker sig till ett 1-3-1 i mittzon, varvat med 3-2 beroende på uppsamlingsgrad. När man jobbar formationerna disciplinerat och frenetiskt kan man stänga ner anfallsförsöken rätt effektivt och stänga av farten i en match ganska framgångsrikt, speciellt när man gör det så pass disciplinerat som VLH klarar av hela matchen. Det jag finner snällaskjutmigtråkigt med detta är att det sällan genererar speciellt mycket öppna ytor och fartfylld anfallshockey, där lagen turas om att bygga anfall (om det är en jämn match). Det gör också ens egna omställningar lite mer krävande vilket kan medföra att man behöver mer tid för att komma till vassa lägen. Vilket vi kanske också såg på VLHs spel stora delar då de valde att hålla inne på skotten.

Alltså, varför jag finner det tråkigt är att det blir alldeles för fyrkantigt uppstyrt. Nästan militäriskt. Att det sedan är effektivt och ett framgångsrecept säger jag återigen ingenting om. Det bevisade dem att det verkligen kan vara. Men precis som Capello fick sparken från Real Madrid för att ledning ansåg att han stod för för tråkig fotboll, trots att de vann ligan och CL under hans ledning, känner jag också att framgång inte behöver vara synonymt med underhållning.

Skulle säkert inte tycka samma om Timrå stod för en sådan rätt perfekt match. Men nu är jag också ganska öppet färgad.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Pinaceae: Haha ja Svenssons insats i den sekvensen såg väldigt mysko ut. Gick han ner på knä självmant eller tappade han balansen? Hade han bara stått upp så hade höstlövet gått i bröstet på honom.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
empa11:
Lägg några rader om vad du anser är "snälla-skjut-mig-tråkigt"

För övrigt boken, Per Svenssons insats på Malmös första mål? Tvek på den.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Tittar på Tampa-Buffalo och tanken slår mig. Timrå spelar fan exakt likadant i grundspelet som Tampa. Mycket längs sarg. Dumpa puck. Dra ner tempo. Spela kompakt i egen zon för att bara släppa lätta puckar mot målvakt.

Det som är enda skillnaden är att Tampa ser snyggare ut i och med att dom har så mycket bättre spelare och dom spelar på mindre rink.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Villervalla: Det var 2+2 om det var hög klubba och blodvite förut. 👍
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Pinaceae: Nja alltså deras 1a är väl som om Jonte skulle satt sitt friläge. Rätt omotiverat för stunden, men individuell skicklighet är just vad det är :-) Stirrar väldigt lite på skott, men att de hade 18 skott är ju ett faktum, och förutom typ ett läge till har de ju väldigt få kvalificerade målchanser. Sen får man vara hur fascinerad av deras spel man vill, jag ser det som extremt disciplinerat och snälla-skjut-mig-tråkigt när det utförs felfritt och man inte håller på laget. Men likt väl väldigt effektivt.

Menade inte att du skrivit att de förtjänade det. Ville bara belysa kontrasten av att vi gärna uttrycker att Timrå har tur när vi varken för spelet eller har flest skott, men att det varken handlar om stöld eller tur. Ibland är man helt enkelt effektivare samt får med sig de där avgörande studsarna.

Ids verkligen inte. Om du verkligen vill höra imorgon kan jag absolut ge det ett par rader :-) Men vill helst gå vidare från matchen.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
empa11: Dagens 2-0 mål är ju en par procent blekare kopia av deras 1-0 mål. Dock likväl två snygga mål.

Anser dock att det stirras lite väl mycket på skottstatistiken i den här boken. De må ha få skott, men likt oss söker Växjö hellre högkvalitativa avslut än att slänga pucken på mål så fort blålinjen passerats. En hockey som dock inte leder till 40 skott på mål per match.

Har aldrig skrivit att Timrå förtjänade att bli nollat, bara konstaterat att Växjö spelade bra mycket roligare och skickligare än vad boken ville ge sken av.

Det bör också tilläggas att Timrå lyckades bryta en del chanser i deras sista tredjedel, vilket minskade mängden avslut för dem. Tror Jörgen är lika missnöjd med de pucktappen som vi är med Timrås.
"
Ids inte heller argumentera för att de varken skulle haft 2an eller 3an.
"
Ids inte eller kan inte. ;-)
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
empa11: Domare missar saker och domare kommer inte stå i efterhand och säga att dom är köpta, att dom är för dåliga eller att dom stod och drömde när dom missar en sån hög klubba som den på Wedin. Domarfråga på twitter kommer heller inte att kasta sina kollegor under bussen genom att säga att en sån miss som den på Wedin helt enkelt är för dålig.

Vi behöver ett situationsrum som kan påkalla domarnas uppmärksamhet vid väldigt tydliga utvisningar. Sporten ska inte blåsas sönder men avgörande missar ska heller inte ske. Domarna på isen är för dåliga helt enkelt, alternativt så går det för snabbt för dom. Filmningar och höga klubbor kan dom övervaka via situationsrum på test och se vars det leder.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Pinaceae: Absolut, 1an är inget att säga om. Ids inte heller argumentera för att de varken skulle haft 2an eller 3an. Men tycker det krävs en speciell form av snevinkling om man anser att de förtjänar alla dessa 3 mål på deras 18 (?) skott, medan vi får med oss 0 i samma match (varav 3 situationer är smått absurda att det inte blir mål). Men absolut, det är serieledaren och då får man med sig sånt.

Men vi ska absolut inte skämmas över denna seger över Malmö, på samma sätt som sådant händer som i vår match mot Växjö.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
JanneH:

"ja egentligen är det ju pinsamt av mig att klaga på domarna när vi ligger så pass bra i tabellen"

En skulle kunna argumentera för att du inte går dina egna ärenden när du klagar på domarna "utan att behöva".

Jag förutsätter att vi alla vill se bra hockey där skickliga spelare gynnas. Då behöver domarnivån öka ett par snäpp, är helt för en huvuddomare på "läktaren" då de tekniska förutsättningarna dessutom funnits under en längre tid.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
empa11: Tråkigt att svaret från @domarfråga var så avfärdande. Inget fokus på förseelserna, tycker att @domarfråga agerar så lite för ofta. I och för sig är jag på Twitter lika ofta som Hartmann hyllas i den här boken.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Pinaceae: Haha hyfsat sidospår i tråden. Men Sundsvall (född), Östersund, Stockholm, Malmö,Göteborg.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Charliejfz: ja nu får ni också rycka upp er lite. Även om jag är lite skadeglad att "sydlagen" ligger i botten så kan jag faktiskt unna er något bättre. Sedan att du alltid är här inne och är trevlig gör ju att man får mer respekt för RBK.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
0-2 till 2-2
vinna med 2-3 grymt ♥️
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
JanneH: Dessutom stod domaren två meter ifrån med blicken mot dem, riktigt dåligt.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Propagandus: Och då önskar man allt som oftast att tempot ska ökas, vart hamnar vi då?
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
mikenomad: ja egentligen är det ju pinsamt av mig att klaga på domarna när vi ligger så pass bra i tabellen men jag tycker helt ärligt att nivån hittills har varit skrämmande låg. Å nu när jag läser empas andra inlägg inser jag nog att jag kanske läste hans första lite väl hastigt.

Å för att inte bara ta upp våra matcher som exempel så tycker jag den situationen när Leksand tillåts dra på ett slagskott mot en liggande målvakt som tappat hjälmen är hur märklig som helst. Det som fick mig bli mest jävla långsur var dock när Wedda får en klubba i ansiktet så blodvite uppstår men Örebro får spela vidare och göra mål. Där blåste jag fan topplocket så jävla hårt att jag kunde knappt äta middagen.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
cloon: Obligatoriska följdfrågan är ju vilka städer du bott i?
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
empa11: Kom igen nu, Växjös 1-0 mål är ren klass och spelskicklighet även deras 2 - 0 är deras förtjänst från början till slut, vi kan låtsas som att pucken studsar in, men det är att diskutera en extremt liten del av insatsen de gör i det målet. Riktigt vackera uppspel gånger två.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
empa11: vad är det för arroganta svar domarfrågan kommer med? Att det går snabbt och att det är svårt att se? Problemet kvarstår väl!?

Det är helt horribla missar dom gör och är detta nivån det bästa dom kan prestera så räcker det inte, då måste teknik assistera på något sätt..

Så trött på hur dom rycker på axlarna och säger "sluta kritisera oss annars kommer folk inte vågar bli domare" varför skulle vi inte kunna ha en domare i situationsrum som tar dessa utvisningar som missas live? Det behöver inte bli avbrott och videogranskning det skulle bara kunna plinga till i en in-ear lur som indikerar utvisningen
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Någon som vet vad som hände med Lundin. Såg ut som han fick ett skär i första perioden där skridskorna verkade fastna i isen men han spelade sedan till strax före Hanzl gjorde sitt mål, sedan försvann han.
Låst ämne

2405175 · »