1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581447 inlägg · 6216 ämnen

Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19

2617466 · » Till forumet


Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
JonteD: En spelare i MIF Redhawks stängs av tre matcher och får böta efter en tackling mot huvudet på OJ igår. Något som jag aldrig märkte ens. Men bra att det markeras, även om det nu varken var särdeles fult eller medvetet.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
Herminator: Hoppas på de 🏖️🏝️
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
Zäta75: Jag tror vi måste inse att det inte finns några matcher man bara städar av i den här serien.

Oavsett motstånd så räcker det med lite tappat fokus för att förlora en match. Det gäller i princip alla lag, inte bara Timrå.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
Brodda13: Ja att denna match var just mot Malmö borta kan nog spela in. Inte för att Malmö är svåra hemma utan mer för att det är jävligt långt att åka föra att spela en klämmatch. Hade det varit under en vanligt serielunksvecka där man kanske även har andra matcher på sin roadtrip eller åtminstone är igång så hade det förhoppningsvis sett bättre ut. Sedan måste vi börja ta i tag detta med att vi alltid suger efter ett uppehåll. Bortförklaringar i all ära men nog faan saknar vi några procent upp till den professionalism som en storklubb har eller?
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
söder över: Jag är fortfarande irriterad och besviken. Hur fan kan man uppträda som man gör och vara så svaga. Malmö mer motiverat ja, men man bör ändå kunna städa av en sån här match och vinna om man ger allt och kämpar som man ska. Alla matcher är viktiga. Man kan inte skänka bort en match som man gjorde igår. Det var den sämsta match jag sett Timrå spela detta år och på länge.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
Brodda13: Juluppehållet hade inte börjat, det var en match kvar. Men spelarna kanske trodde det.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
Trendbrytarna från Medelpad levererar…

Nä nu får jag gå på julledigt från det här…
Uppladdat:

450x300-img6312.pngimg6312.png

Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
Sputnik: God Juel själv Sputte!
Låt oss alla komma ihåg att tomten är Röd och Vit.
❤️🤍❤️🤍❤️
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
Sputnik: Det är alltid tufft med en torsk men denna var inte en sådan som sitter kvar i veckor, månader eller år. Den här rinner av.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
Brodda13: Det där köper jag inte! Spelarna ska vara taggade (oavsett om det är 120 mil från hemmet, mitt i ett uppehåll eller om man ligger säkert i tabellen)! Dom har för fan betalt var än dom spelar, när dom än spelar, så det är bara att borra ner skallen och göra det dom har betalt för! Nu går dom på julvila, det gör inte jag!
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
Sputnik: Vi är jävligt överens ikväll
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
Sputnik: En liten påminnelse till oss alla för att ha lite perspektiv i det långa loppet.

Malmö vann förra säsongen mot Växjö den 2:a februari med 7-2. Ett av lagen vann sedan guld och ett fick spela negativt kval..
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
Brodda13: Jag lägger inte denna förlusten på någon enskild individ, varken Ante eller JJ som sågats rätt hårt ikväll. Detta var ett kollektivt haveri.

Så länge detta inte är vår nya lägstanivå så är detta en match som man har glömt i vår när det förhoppningsvis vankas slutspel.

Nu går vi in i Jul-mode. Sköt om er alla Timråstollar och god jul på er, så taggar man igång till mellandagarna igen.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
Sputnik: okej kan vi sluta att skylla denna förlust på Ante, ska förklara varför vi förlorar denna match. Hur lätt är det att tagga till för en bortamatch mitt i juluppehållet, en tisdag, 120 mil från hemmet. Lätt att bli bekväm när man redan ligger säkert till i tabellen och möter ett desperat gäng som är i AKUT BEHOV av poäng. Den här matchen var bara vår att förlora, så, nu slutar vi med konspirationsteorierna och fokuserar på att njuta av julen istället, på återseende.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
Andersson: Ursäkta om jag tog i, vi alla har ju olika syn på saker och ting.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
Sputnik: Sen tycker jag väl det här med att Ante skall ha kastat spelarna under bussen har fått lite väl stora proportioner. Nästan alla tränare kan i frustration utrycka sig kritiskt om spelarprestationer. Men jag kan hålla med om att han kan inkludera sig själv med ibland då givetvis.



Karlin ikväll
"Våra ledande spelare är alldeles för dåliga i dag, säger Modotränaren Mattias Karlin i TV4."
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
UbbeNils: Oftast helt slut efter uppehållen så ja undrar lite
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
Det är så uruselt jävla svagt av Ante att stå i presskonferensen och inte tala klarspråk.

Säg för helvete att det var säsongens i särklass sämsta insats och att det man visar upp på isen inte är acceptabelt??
Om Lindbom i HV kan säga att det är genant så tala för fan klarspråk.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
mikenomad: Ja det är lätt att överanalysera en kväll som denna. Hoppas innerligt inte att detta är vår nya lägstanivå bara, för då kan det gå snabbt utför.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
The great one: ja, kom på att det var en hyfsat trolig anledning det med. Då hoppas vi att det ger effekt framöver, då. Annars känns det som ett märkligt drag iom att man de facto gav bort matchen idag.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
Olle: Vi alla har olika syn på saker och ting. Och det tycker jag är bra.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
UbbeNils: det är konstigt att vi alltid har tränat mycket hårdare än motståndarna direkt efter uppehåll och alltid spelar som en påse skit just då. Man skulle nästan kunna tro att det låter som en dålig ursäkt för att man har förberett sig fel?
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
Andersson: Du måste skoja va? Man bygger för att hålla kvalite under en längre tid.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
The great one: Hur var planen där undrar man ? När kommer effekten av det ? idag ? 2 veckor ?
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
Olle: Fullständigt nerkörda muskler fylld med mjölksyra i flera dagar måste visa sig på nått vis.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
The great one: Timrå tränar säkert ruggigt mycket hårdare än Malmö?
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
Bragd-Birger:

Laget var ju ruggit nedtränade enligt Ante. Tunga ben således.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
HKN: Jag vet inte riktigt vad det är du ska köpa. Det är ju en förklaring, inte en ursäkt.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
Följde matchen med ett öga på mobilen, men det räckte för att se att det var extremt energifattigt från start. Utgår från att sjukdom grasserar/t i laget. Om inte är det fett underbetyg till såväl lagpreparering som spelaragerande.

JJ ett orosmoment i år. Vad felas? Osynk med målvaktstränaren? En skugga av sitt fjolårsjag.

Nu hoppas jag att vi får en anndagsprestation som förpassar den här insatsen till "shit happens"-kolumnen.

I övrigt anser jag att hockey är en skitsport.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
Zäta75: Jag menar, att även om laget är segt, nedtränat eller har ”en sån där dag”, så vill man väl se att tränaren försöker iallafall.
Eller??
Eller konstaterar han också att det är ”en sån där match”, jag rullar på, alla är dåliga, ingen mening att försöka..
Snacka om handlingsförlamad tränare

#varförvibyteruttränarentillnästaår
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
Bee: det är samma sak för Malmö, dom har inte spelat heller. Jag köper inte sånt.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
söder över: Töm och glöm, som Småland skulle ha sagt!
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
UbbeNils: håller med fullständigt.

Malmö var bättre än Timrå på allt på isen!

Det är väl det yttersta beviset på att laget inte var redo för match idag…
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
JonteD: Jadu, bäst att passa på innan Maldiverna svämmar över.
Blir det någon dykning?
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
UbbeNils: Jag tror helt enkelt att spelarna och Ante har rätt: de har tränat hårt på fysen och kom inte riktigt ut redo för spel. Det är såklart ett misstag i träningsupplägget men jag tänker att det kan bli så när man har en match på två och en halv veckor eller vad det nu är.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
Röda Tallen: Jo, Ante bytte ut Juel i första matchen (tror jag det var) han stog i serien.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
söder över: Lander är ett stort frågetecken i år. Glimtar inte till ofta alls och glöden i ögonen finns inte som tidigare, iaf inte den riktiga glöden. Hoppas hans problem löser sig under säsongen vad det än beror på. Tror han är långtifrån slut som hockeyspelare han är ung fortfarande. Gamlq Lander behövs! Han kan medverka till att vända matcher åt oss och att alla kämpar 100%
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
Det måste väl finnas bra många härinne som har hållit på med idrott och vet att det kan se ut så här ibland, kan vara så enkelt som att vi räckte inte till mot ett bättre lag.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
söder över: Topp 6 efter halva säsongen är godkänt även om man skulle önska 8-10 p till med tanke på spelövertaget i vissa matcher! Nu måste vi gå för topp 4 så vi får hemmaplansfavör i en kvartsfinal! Känns lite surrealistiskt att skriva om topp 4 då man tidigare år önskat att vi skulle undvika kval!
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
bar mofftak: mm Ante var nöjd när Malmö spelade av matchen.

Då såg det bra ut…

Lite vrickat faktiskt…

Men som sagt.
Han har rätt i att spelarna inte var redo. De var inte i Malmö för att spela match. Dom var på ett träningsjippo på sin höjd.

Och det visar tydliga brister i ledarskapet.

Det blev som det blev och inget kan ändra det nu.

Att det bara accepteras som inget har hänt visar väl lite på vad det här är för lag i år.

Kul att Malmöspelarna provocerade Lander lite extra.

Jag önskar att fler lag gör det.

Vill se om det finns några jävla känslor kvar i den mannen…
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
söder över: Det finns också alltid en motståndare, dom jobbade hårt och spelade smart när dom väl fått ledningen.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
Chrille: Ska till Maldiverna en sväng snart hemma igen 😆🏝️🏖️🌅
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
Labban: målvakten var dåligt och han är varit dåligt fran dag ett! Och ja det var ett självmål. Inte bara första målet utan alla (styrning köper jag) Frågan är varför formstarka Juel sitter i båset? Jag skrev här innan och skriver igen, hela tränarstaben, Hartmann, Lundin, Mieho, Erixon ut.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
Puckat: Juel är vår förstamålvakt nu. Punkt.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
Puckat: 9 av 10 SHL coacher byter målvakt där vid 3-1,även om sista är en omöjlig styrning.
Släpper man 3:e målet så tidigt i andra utan att ha tagit någonting förutom det som går mitt på så måste man bara prova något.
Men Ante har ju aldrig någonsin bytt ut en målvakt.
Så amatörmässigt så man skäms…
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
UbbeNils: ja det var en sådan insats…

Man kan också skita i det och sedan kan man låtsas som om det var bra och komma igen…

Olika sätt att hantera det på…

Har man betalt och gör en sådan här insats på jobbet kan jag tycka att bussen är bra.

Jobbar man gratis och med hjärtat så kanske man ska vara lugnare…
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
mikenomad: Såg inte matchen som tur var. Men Ante toppade väl laget och gick ner på folk när man skulle jaga ikapp?
Timeout på bra vald tidpunkt?
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
Puckat: Fast det är ganska ovanligt att man vallar in en puck bakom förlängda rödlinjen och det sker 100% av gångerna då målvakten inte har första stolpen. Det var inte enda målet ikväll där JJ släpper en puck på första stolpen, på 3-1 eller 4-1 var det på klubbhandssidan. Innan dess lobbade dom in en puck i knapp styrfart som JJ uppfattar för sent. Backskottet som går högt på plockhandssidan ser inte ut att ändra riktning alls på ”styrningen” framför mål. Även om det gör det är JJ där och går åt rätt håll men släpper den ändå. Säger inte att han förlorar matchen men en het målvakt hade inte släppt fyra puckar idag, inte en chans.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
Olle: Nä självklart inte. Men i proportion till hur resten av spelet såg ut så känns det mer som att man gör det lätt för sig själv när man väljer att kasta målvakten under bussen när det var inställningen som inte fanns där som var det stora problemet.

Jag tror ledarna har endel att jobba på. Vad jag vet så hade spelarna en tillställning efter matchen mot IKO. Sänder lite fel signaler att man slappnar av efter sista hemmamatchen. Sen tränade man hårt förvisso på måndagen, men var man mentalt färdig med delen 2023 av säsongen?
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-12-19
JonteD: God Jul, men gott nytt år tar vi efter vinsten mot Örebro!
Låst ämne

2617466 · »