1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581934 inlägg · 6215 ämnen

Manderville

« · 701151 · » Till forumet


Sv: Manderville
Ernie ! Här kan du ....... ja just det
Kommentera

Sv: Manderville
Sovjet: Ja, jag är i Borlänge. Min misstranke är att detr blir Janken och Ernie
Kanske någon fler som börjar 08:00 som har vägarna förbi Nödlanda
Kommentera

Sv: Manderville
Helg Ernest:
1974 Mandy [3:15] / Something's Comin' Up [3:06]
Bell 45,613
(October 7, 1974)
(certified gold Jan. 31, 1975) #1 (Jan 18, '75)
[ #1 AC ]

Manilow heter han inget annat
Kommentera

Sv: Manderville
Helg Ernest: hur många kommer att dyka upp?
Kommentera

Sv: Manderville
Helg Ernest: Den här skall väll va en fullträff?
Kommentera

Sv: Manderville
westerlind: Testar
Kommentera

Sv: Manderville
westerlind: Mej veterligen är det smörsångaren Barry Manillow
Kommentera

Sv: Manderville
Janken: Oh Mandy you had really...really.. "lifted us up"!!
Kommentera

Sv: Manderville
Knylan: Vet ju inte om jag vågar ge bort den. Men tanken var väl så från min sida. Att jag åker ner tidigt på onsdagmorgon. Ringer ner på Midlanda och kollar när det öppnar och sedan sätter upp den mot någon vägg där man samlar supportrarna.

Men okej, skulle personen ifråga,vem det nu är bli sur på mig ifall jag ombesörjer med att plocka ned den och ger bort den så pröjsar jag honom/henne ekonomiskt för utlägg till en ny flagga.

Jag tar personligt ansvar för detta!
Kommentera

Sv: Manderville
Knylan: Jag tänkte hänga upp den på "hockeyhaket" Timrå Puben...
Kommentera

Sv: Manderville
ernie eagle: Tror det är någon av Hudik-borna. Ska han få den eller ska någon lite distanslöst stå och fladdra med den?
Kommentera

Sv: Manderville
ernie eagle:

Jorå! Vi kommer.

Nu börjar hälsningarna att ramla in.
KUL!
Kommentera

Sv: Manderville
Nu ramlar det in hälsningar minsann...

KUL!
Kommentera

Sv: Manderville
Knylan: Jean1, Janken och jag i vartfall. Sedan vet jag inte vilka fler som dyker upp?

Knylan: Okej, men vem äger flaggan då? Man kanske kan tillfråga den personen om det är okej att man lyfter ner den, annars får den hänga kvar!
Kommentera

Sv: Manderville
LingaN:
Det är framsidan på mappen som skall innhålla de personliga små hälsningarna från supportrarna till Mandy.

Ja! Det är jag som har gjort den.
Kommentera

Sv: Manderville
ernie eagle: Den kan gott få följa med honom. Den är ju ändå riktad till honom från början. Och vad skulle den tänkas komma till för användning fortsättningsvis i Timrå? i nostalgiskt syfte, visst, men den gör sig nog ändå bäst i den riktning dit den är riktad, s.a.s.
Kommentera

Sv: Manderville
ernie eagle: Kanadaflaggan ägs av en fysisk person, min spontana känsla är att man kanske inte ska röra den då. Banderollen är ett plast-blaha så den är det bara att slänga sen.

Ska någon till Midlanda, överhuvudtaget?
Kommentera

Sv: Manderville
ernie eagle: Eller tycker ni att jag skall överräcka dem till Manderville?
Kommentera

Sv: Manderville
ernie eagle: Imorrn åker jag upp till ishallen och lånar en stege från vaktmästaren och lyfter ner den kanadensiska flaggan samt banderollen.

Tänkte ta med mig den på onsdag och sätta upp i något lämpligt hörn på flygplatsen till Manderville har åkt. Sedan tar jag hand om dessa klenoder och förvarar dem tryggt hemmavid som sedan återlämnas till Knylan, Frella eller Jimmy.
Kommentera

Sv: Manderville
LingaN: En och annan Timrålåt lär det nog bli men jag tänkte ta en snackis med en bred musikkännare i branschen som inte är reggad här på HS.
Kommentera

Sv: Manderville
-Gurra-: Den hette så ett tag för några år sedan. Men namnet Timrå togs av någon outgrundlig anledning bort när man anskaffade en ny skylt.

Så det korrekta namnet är alltså Sundsvall/Härnösands Flygplats men ifolkmun kallas den kort och gott för Midlanda.
Kommentera

Sv: Manderville
ernie eagle: Varför inte ta alla låtar relaterade till Timrå som finns?
Kommentera

Sv: Manderville
westerlind: Njae stämbanden får nog vila från en sådan påfrestning. Däremot så skulle man ju kunna fixa en bränd skiva åt honom med lite schysst musik att lyssna på.

Hälften svenska, hälften utländska låtar. Det tror jag skulle bli uppskattat och så kan man ju printa ut ett snyggt omslag som är TIK-relaterat.

Skall nog klura ut några riktigt bra låtar.
Kommentera

Sv: Manderville
Grymt snygg bild! Vem har gjort den? Är det du Janken?
Kommentera

Sv: Manderville
ernie eagle: Jo det är jag väl medveten om. Har själv lyft därifrån några ggr ;-). No offense.. Jag fick inte ihop resonemanget bara.


Men förresten... Är det inte Härnösand/Timrå/Sundsvall ??
Kommentera

Sv: Manderville
ernie eagle:

Skulle det inte vara trevligt med lite musik till er hjälte? Jag föreslår t ex den populära gruppen Westlife:
--------------------------------
I never realized
How happy you made me

Oh Mandy,
Well you came and you gave without taking
--------------------------------
Har ni ingen grammofon så kan säkert du, mike66 och Friskan framföra den på ett stämningsfullt vis.
Kommentera

Sv: Manderville
Janken: Fin hälsning till Manderville va?
Kommentera

Sv: Manderville
DEN SOM VILL SKICKA SIN PERSONLIGA HÄLSNING TILL MANDERVILLE!

Gör så här:

Skicka ett meddelande med din hälsning till Mandy till mig i HS. På svenska... Men helst på engelska. Det är den enklaste lösningen.

Jag har gjort en flådig mapp med TIK- supporter- motiv (Finns att beskåda i mitt filarkiv)
Jag sammanställer hälsningarna . Jag klipper in dem helt utan redigering... inklusive eventuella stavfel och liknande, och lägger in dem i mappen som jag överlämnar till Mandy som ett kul minne från oss supportrar.

Ni måste såklart göra detta senast tisdag kväll...
Kommentera

Sv: Manderville
ernie eagle: Hur kommer jag till mandervilles hemsida?
Kommentera

Sv: Manderville
friskan: Janken menar att man skickar en hälsning i hans privata gästbok som han sedan printar ut och sammanställer, men av någon outgrundlig anledning verkar intressant otroligt svalt.

Har man förhinder att komma så är det acceptabelt men de som har möjlighet att komma men ändå inte gör det hoppas jag kommer ångra sig.

För någon mer Manderville i Timrå blir det inte.
Kommentera

Sv: Manderville
Janken:
Jag vet inte vad en G-mail är...................
Kommentera

Sv: Manderville
-Gurra-: Det stämmer alldeles korrekt men flygplatsen ägs av Sundsvall och Härnösands kommuner, därav namnet Sundsvall/Härnösands Flygplats (Midlanda).
Kommentera

Sv: Manderville
ernie eagle: Jag har aldrig varit riktigt bra på geografi.. men ligger inte Midlanda flygplats här i Timrå ??
Kommentera

Sv: Manderville
friskan: Aha! Då förstår jag vad du menar. Ja man får komma när man vill.

Men tack för upplysningen *ler*
Kommentera

Sv: Manderville
Det förefaller inte vara någon direkt rusning vad gäller hälsningar.. Summa: 0 st så jag lägger ner det projektet... (Synd... framsidan av mappen blev gaska snygg)
Kommentera

Sv: Manderville
ernie eagle:

Tänkte närmast på att det var bäst att komma lite tidigare än 6:45 som du skrev, speciellt om någon ville prata med honom.
Kommentera

Sv: Manderville
friskan: Okej men man behöver väl inte komma med andan i halsen. Om man får vänta 10min så är väl inte det hela världen.

Och jag kan ringa Manderville lite senare och fråga när han tänkt åka hemifrån. Han var på bio med sin son när jag messade!
Kommentera

Sv: Manderville
ernie eagle:

Om planet går 7:15 så görs incheckningen senast 20 min före.
Kommentera

Sv: Manderville
NY INFORMATION! NY INFORMATION! NY INFORMATION!

Nu är tidpunkten för Mandervilles avresa spikad. Klockan 07:15 nu på onsdag lyfter planet mot Stockholm före vidare transport mot Kanada från Midlanda.

Så det bästa är väl om ni dyker upp omkring 06:45 om ni vill hinna växla några ord med Manderville.
Kommentera

Sv: Manderville
ernie eagle: Inte alltid men det händer...
Kommentera

Sv: Manderville
Strindlund: Okej ditt frånfälle är helt acceptabelt på dessa grunder. Jobb och utbildningar går helt klart före. Har man inte möjlighet att dyka upp så har man inte (men jag skall försöka fixa lite bilder att lägga ut på tikare.se)
så att alla får en chans att se avtackningen i efterhand.

Ditt förra inlägg kändes som en personlig pik mot och då får jag be om ursäkt för det. Men det är svårt att veta vad du menar då våran "relation" varit väldigt frostig tidigare.

Men om du vill kan du ju skriva en personlig hälsning i vartfall i Jankens privata gästbok så sammanställer han detta och vidarebefordrar detta till Manderville på onsdagmorgon.

Då skulle han bli otroligt glad!
Kommentera

Sv: Manderville
ernie eagle: Vad har jag missat nu? Nu syftade jag inte på dig i och med mitt inlägg, utan jag vet hur det har varit tidigare med folk som säger att de ska dyka upp och inte gör det. Både inom och utanför hockeyn. Jag förstår inte vart du hämtar allt eftersom det är du som brukar hoppa på mig, och inte tvärt om, men nu kvittar väl det.

Jag hoppas självklart att det dyker upp i alla fall ett tiotal själar, men tiden på dygnet och mitt under arbetsvecka gör att det kan vara lite svårt för de flesta. Egentligen har jag väl ingen skyldighet till att förklara mig, men eftersom jag själv pendlar 8 mil enkel resa varje dag så är jag inte ens hemma då. Annars hade jag gärna varit närvarande eftersom Manderville är en av dem som gjort störst intryck på mig under hela mitt liv, även om jag inte alls är särskilt aktiv inom varken supporterkretsarna eller hockeyn överhuvudtaget numera.
Kommentera

Sv: Manderville
Strindlund: Ja en sån som du orkar väl inte masa dig upp för att säga hejdå till Manderville.

Men jag gör det iaf och det är jag förbannat stolt över och det skall tamefan ingen kunna ta ifrån mig oavsett vad du tycker och tänker om mig.

Jag kör mitt race och tänker inte be om ursäkt - glöm det!

Om fler människor engagerade sig skulle den här världen kanske se lite ljusare ut!
Kommentera

Sv: Manderville
ernie eagle: Vad heter det då? Kondoleans är kanske fel ord, förknippat med döden, men det fanns ju en sån där bok i entréhallen när Zäta stack till USA.

Och jag hade bara tänkt att det skulle serveras frukost lite tidigare på morgonen.

Jag jobbar nämligen före innan jag åker ner till Midlanda och de vore ju fint om jag fick bli människa också med lite flingor, fil, en kopp kaffe och ostfralla.

Ni hade andra hinner kanske käka frukost hemma, vad vetja!
Kommentera

Sv: Manderville
-Gurra-: Vadf fan käkar inte du frukost på morgonen då?
Kommentera

Sv: Manderville
mikenomad:
Kan vi lägga ner begreppet "kondoleansbok" eftersom det är fel ord... Jag förstår vad Earnie Eagle menar... En samling personliga hälsningar från de supportrar som vill... och vill gärna presentera min syn på saken...

Kent Manderville är enligt mig en av de mest tongivande spelarna sedan Timrås senaste inträde i ES. (För mig personligen är det nog bara Robbelibobban som kan mäta sig med Mandy)
Han kom, klev av planet och klev samma kväll rakt in i mångas hjärtan.
Han har inte vara varit en bra hockeyforward utan förefaller också vara en stor social tillgång i laget. Han har visat ett hjärta och en laglojalitet utöver det vanliga. Karln verkar, till skillnad från många importerade hockeyproffs, ha tagit sin uppgift på det djupaste allvar.
Hen verkar dessutom vara en särdeles sympatisk person.
Jag tycker att han skall veta det. Om man då som supporter vill ge honom en personlig hälsning så är det en kul grej. Ungefär som vi, på mitt jobb, brukar skriva en liten personlig hälsning till dem som går i pension. En kul grej, något tänkvärt eller vad man behagar... Ingen har hittills uppfattat det som begravning.. Snarare positivt.

Den som tror att det finns en chans att se honom i TIK igen kan ju alltid hälsa honom välkommen tillbaks närhelst han vill. Men jag tror att det skulle tas emot med glädje och erbjuda en hel del "feedback" från oss supportrar. Det kan man väl bjuda på... Han har ju bjudit oss på en hel del under tre säsonger...
Kommentera

Sv: Manderville
ernie eagle: Men nu får du väl ändå ta och varva ner lite...Avtackning av en stor TIK-spelare i all ära men det här är ju löjligt! Karln kommer tro att han bevittnar sin egen begravning. Kondoleansbok med personliga hälsningar??

Håll det på någorlunda adekvat nivå, så stor skara supportar som möjligt klädda i TIK:s färger i avgångshallen för att vinka av familjen då de åker. Bra så....
Kommentera

Sv: Manderville
Strindlund: Är det klart att han INTE kommer tillbaka i höst...... jag tror han gör det....
Kommentera

Sv: Manderville
Strindlund:
Samma tanke slår mig... Därför kanske de skriftliga hälsningarna är en god ide...

Jag kommer i alla fall att vara där.
Kommentera

Sv: Manderville
Frågan är väl egentligen hur många som verkligen dyker på på Midlanda klockan 07.00 på onsdag morgon.. Mycket snack och lite verkstad, har vi ju hört talas om förrut.
Kommentera

« · 701151 · »