Nu är tidpunkten för Mandervilles avresa spikad. Klockan 07:15 nu på onsdag lyfter planet mot Stockholm före vidare transport mot Kanada från Midlanda.
Så det bästa är väl om ni dyker upp omkring 06:45 om ni vill hinna växla några ord med Manderville.
Det förefaller inte vara någon direkt rusning vad gäller hälsningar.. Summa: 0 st så jag lägger ner det projektet... (Synd... framsidan av mappen blev gaska snygg)
-Gurra-: Det stämmer alldeles korrekt men flygplatsen ägs av Sundsvall och Härnösands kommuner, därav namnet Sundsvall/Härnösands Flygplats (Midlanda).
friskan: Janken menar att man skickar en hälsning i hans privata gästbok som han sedan printar ut och sammanställer, men av någon outgrundlig anledning verkar intressant otroligt svalt.
Har man förhinder att komma så är det acceptabelt men de som har möjlighet att komma men ändå inte gör det hoppas jag kommer ångra sig.
DEN SOM VILL SKICKA SIN PERSONLIGA HÄLSNING TILL MANDERVILLE!
Gör så här:
Skicka ett meddelande med din hälsning till Mandy till mig i HS. På svenska... Men helst på engelska. Det är den enklaste lösningen.
Jag har gjort en flådig mapp med TIK- supporter- motiv (Finns att beskåda i mitt filarkiv) Jag sammanställer hälsningarna . Jag klipper in dem helt utan redigering... inklusive eventuella stavfel och liknande, och lägger in dem i mappen som jag överlämnar till Mandy som ett kul minne från oss supportrar.
Ni måste såklart göra detta senast tisdag kväll...
Skulle det inte vara trevligt med lite musik till er hjälte? Jag föreslår t ex den populära gruppen Westlife: -------------------------------- I never realized How happy you made me
Oh Mandy, Well you came and you gave without taking -------------------------------- Har ni ingen grammofon så kan säkert du, mike66 och Friskan framföra den på ett stämningsfullt vis.
westerlind: Njae stämbanden får nog vila från en sådan påfrestning. Däremot så skulle man ju kunna fixa en bränd skiva åt honom med lite schysst musik att lyssna på.
Hälften svenska, hälften utländska låtar. Det tror jag skulle bli uppskattat och så kan man ju printa ut ett snyggt omslag som är TIK-relaterat.
ernie eagle: Imorrn åker jag upp till ishallen och lånar en stege från vaktmästaren och lyfter ner den kanadensiska flaggan samt banderollen.
Tänkte ta med mig den på onsdag och sätta upp i något lämpligt hörn på flygplatsen till Manderville har åkt. Sedan tar jag hand om dessa klenoder och förvarar dem tryggt hemmavid som sedan återlämnas till Knylan, Frella eller Jimmy.
ernie eagle: Kanadaflaggan ägs av en fysisk person, min spontana känsla är att man kanske inte ska röra den då. Banderollen är ett plast-blaha så den är det bara att slänga sen.
ernie eagle: Den kan gott få följa med honom. Den är ju ändå riktad till honom från början. Och vad skulle den tänkas komma till för användning fortsättningsvis i Timrå? i nostalgiskt syfte, visst, men den gör sig nog ändå bäst i den riktning dit den är riktad, s.a.s.
Knylan: Vet ju inte om jag vågar ge bort den. Men tanken var väl så från min sida. Att jag åker ner tidigt på onsdagmorgon. Ringer ner på Midlanda och kollar när det öppnar och sedan sätter upp den mot någon vägg där man samlar supportrarna.
Men okej, skulle personen ifråga,vem det nu är bli sur på mig ifall jag ombesörjer med att plocka ned den och ger bort den så pröjsar jag honom/henne ekonomiskt för utlägg till en ny flagga.
Sex hälsningar till Mandy så långt... Jag väntar fler....
Sen tror jag inte det är så viktigt hur många vi är... Det roliga är att han uppmärksammas av en delegation supportrar... Vi blir ju minst tre i alla fall...
Janken: Det är givetvis så att tiden spelar roll här. Folk har säkert inte tid att åka ut till Midlanda vid den tiden eftersom många stämplar in på sina jobb vid sjusnåret eller däromkring. Men en hälsning blir ju nog så värdefull istället.
Joviss får man förstå att det kan vara svårt för en del.. För mig och min sambo är det dock inga problem.. Jag har flex och behöver bara kliva upp en timma tidigare än vanligt...Blir vi några stycken så räcker det gott... Dock känns det viktigt.. Jag vill att Mandy skall veta att han inte varit en dussinspelare i mängden.. Speciellt efter hans sista "panikinhopp" i klubben så har han, i alla fall i min värld, en särställning.. Han kom med kort varsel och lyfter hela laget... Är en glimmrande hockeyspelare, lagmedlem och förefaller dessutom vara en särdeles sympatisk herre... Han kommer att leva i mitt minne en lååååång tid framöver. Så länge han är aktiv så är han alltid välkommen tillbaks, vad mig anbelangar!
Det är inte mer än rätt att han får veta det! Det kan vi väl bjuda på....