1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581408 inlägg · 6216 ämnen

Mora IK - Timrå IK 2007-01-18

« · 819579 · » Till forumet


Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
73Sjöbba: Jag bara fömedlar.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
lincoln: Självklart sliter det på Timrås spelare att bara gå på 3 kedjor. Men vem är det som rår för det då?, det är ju Timrå själv som rår för det. Hade jag varit tränare i Timrå så hade jag kallat upp en junior kedja som de flesta Elitserie lag har som en 4e kedja och använt som avlastnings kedja. men Timrå har alltid varit rädda för det verkar det som.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Har inte följt matchen.
Hur såg det ut? Spelarbetyg?
Några nya skador att rapportera?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
73Sjöbba: Inte är vi sura över sånt, nä vi log ikapp med Virus i kväll. Varje gång det plingade på tavlan så blev han mer och mer belåten.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
kidcox: Att Mora kom närmare en seger var väl inte direkt oväntat. Att hedström har -2 i dag, inte bra men vad som är riktigt dåligt är ju att han och Warg inte sköt ett enda skott på mål...

Sen kan man jämföra med Jönsson m fl men då måste man också jämföra antalet skador för resp lag samt hur de försäsongstränat. Se på Brynäs de ställer av några spelare nu och då men så har dom gott om folk oxå.

I Timrå är alla tillgängliga garanterad att spela förutom Moe då kanske för annars får vi inte i hop till 3 femmor. Och här är medicinen enligt en läktar caoch som mig:

Lyft upp en kedja från J:20 - sex backar får vi väl ihop ändå....

Hedström får tjänstledigt en vecka - Laine ersätter. en match senare:
Låna in A Larsson - vila Warg - regin ersätter. Nästa match:
Vila Hallin - Laine ersätter.
Vips så har J-20 kedjan spelat en 3 -4 matcher. Hedström vilat/tränat,
warg fått upp ångan, 0, 3 eller 12poäng so what vi har 1 p på 3 matcher nu.. Vore inte det nåt??

Sen måste Timrå ta tag i juniorverksamheten - samma tränare i J-20 i dag som för 16 år sedan är väl inte speciellt utvecklande.....
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
lincoln: Äh, bry dig inte om honom, han är bara sur för att dom har fått smisk 3ggr av 4 av Timrå denna säsong
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Frisco: Äh, fy fan va lågt!

Det här har passerat gränsen för vad som är roligt, det borde du också inse. Till och med Moras tränare säger att det är det värsta han sett. tre femmor i 25 omgångar.

Testa det du så får du uppleva en bottenstrid i allsvenskan nästa säsong.

...men visst....grattis....

Duktig banjo, duktig banjo
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Nu har det hänt igen ett soplag vänder sin onda trend, Mora hade 7 raka torskar inna Timrå hemma och vad händer jo man krossar Tik med 4-0 va i h..... är det som händer.
Jag skiter om spelarna är trötta, det är deras förbannade skyldighet att orka.
Det måste ju vara så att dom säger att dom orkar annars borde vi ha en avlastningsfemma från J-20 ,för sämre än så här blir det inte.
Hedström -2 idag nu -13 sammanlagt undrar om han inte är tredje sämt i hela elitserien på dom siffrorna, och kom inte att snacka om att han är trött, jag lovar att dom flesta bra spelare är överlyckliga över sin istid.
Är man inte det så kan man lika gärna säga till tränaren om mindre ellervrva ner till en lämplig nivå.
Har det någonsin hänt att spelare som Jönsson Nordtröm Davidsson Hanula mfl har haft dessa urusla siffror i +- statisiken som fram med dom gott folk.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Frisco: Oj oj oj oj... Nu fick du till det minsann.
Då kan i alla fall nån utav oss sova gott i natt.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Teamreux: Ja kolla bara plus minus dock ska de bästa spela men att de släpper in mest kan ju oxå bero på att de är trötta???? Visst ska de släppa in mål men om de varit pigga så skulle de kanske inte släppt in så många...

Vem vet, jag gillar inte Kentas snacka att de bästa ska spela, en trött bästa spelare är ju den sämsta spelaren i laget för den inte orkar ta i. Tycker Kenta säger emot sig själv.

Nu handlar de inte om individernas kvalite längre nu handlar de om att matcha ett lag som orkar spela hela matcher även om man är teknisk så är man inte de om man är trött,

Egentligen borde de som bara kör kör kör spela mest och de som är mest tekniska borde spela minst och ta vara på de lägen de får, ju piggare de är ju skarpare bör de kunna ta vara på sina lägen?

Jag vet inte men man kanske borde prova.

Mer spel för de som är de bästa enl kenta den melodin skulle jag vilja se!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Spridda rop hördes idag i SBA när det plingade till på resultattavlan: -De är tillbaka.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Bragd-Birger: Det blir väll i allsvenskan nästa år det.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Nä, vänner. Nu går vi in på fulspriten, gråter som endast en riktigt full finne kan göra, och sover en drömlös sömn. Hur är det man brukar säga, 'en dag kommer vi att skratta åt det här'. My ass, svarar jag tebaks.
God natt, väck mig den dag 'förstafemma' och 'laguppställning' inte är två namn på samma sak.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Bragd-Birger: Och här kommer vi till problemet: Vi har inga spelare att "kalla hem " från allsvenskan, eftersom juniorerna inte verkar duga till.

Att låna från katterna verkar ju också trögt med tanke på deras läge..

Vi har med undantag för 4-5 matcher spelat med kort folk sedan i början av November. Det går inte att köra så för det sliter på manskapet och skapar nya skador.

Alltså: begår ledningen tjänstefel som inte lyfter upp juniorer? Jag tycker det, Torsk som torsk men med lite mer krut sparat, så skulle jag resonera.

Ska vi harva oss fram till LG uppehållet på samma sätt?

Eller är det en medveten strategi att presetera under sin förmåga ett par matcher för att blixtra till i några eller....

jag blir inte klok på ekvationen helt enkelt. Skulle vara kul att veta hur snacket går inom gruppen...

Fatta vad besviken man blir alltså...
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
wxp: ja hela timrå ik.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Bragd-Birger: vart kom Doggelito in i bilden?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Är det mycket att bry sig om vem som är dum i huvudet eller inte? Det finns väl annat att klaga på?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Ja ä int bitter!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Bragd-Birger: Vi får hoppas, de är ju hoppet som är de sista som överger människan.

se bara på Carlsson matchas för hårt går sönder kan hända exakt samma ska med de som nu kommer tillbaka hoppas KEnta och Micke har lärt sig av sitt dumma coachande, att inte matcha de som kommer tillbaka så fort.

Samma sak har ju hänt Koskinen, han har gått sönder gång på gång.

Så de är inte många saker som talar för att Pärssinen och Hahl kommer hålla när de kommer tillbaka.

Men som sagt hoppet lever än!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Snoop: Skillnaden var väl att Birger byggde upp sitt uttalande med ett ordentligt argument. Och inte bara hasplade ur sig det hela som du gjorde.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Kerstin_k: Ja iden är ju bra.Den får du förmedla till kenta o micke och nubben.Så tar vi nya tag på lördag vi har ju revanch att utkräva.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Snoop: Nä, det måste man inte. Du kan skriva varför du anser att jag är dum i huvudet.
Förresten är Snopp Dogge Dogg-Doggelito helt värdelös.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Snoop: Men var det dig B-B menade med sitt "dum i huvudet"-inlägg tidigare, eller tog du åt dig av bara farten? Man behöver inte suga åt sig som en tvättsvamp bara för att man tycker en massa saker, än mindre komma med en drös ogenomtänkta svar av samma skäl.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
actionleif: Blev det 4-0 eller menar du att 4-0 skulle vara värre?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Kerstin_k: haha ja kanske för att han skrev de till en annan, kan ju jag lika gärna skriva att han är dum i huvvet.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Kerstin_k: 4-0 ...
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
lungan: Förhoppningsvis har väl skadeläget mildrats så mycket att dom, när/om de kommer tillbaka, inte behöver slängas in på 25 minter/match direkt.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Kerstin_k: Och nu såg jag också att Lungan var något mer nyanserad i sin kritik. I det svaret kan man inte annat än ge medhåll. Frågan är varför man inte chansar med en avlastningsfemma från juniorerna. Det kan ju liksom inte bli värre än 3-0 borta mot Mora.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Bragd-Birger: aa men skriver du te folk att dom är dum i huvvet måste man ju kaxa tbx.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Janken:

Jag kan lova att pärssinen och Hahl kommer bli skadade igen garanterat. de har gjort sitt denna säsong ska de läckas fort och sedan matchas i första linan klaret de går sönder igen de har ju inte samma grund att stå på som man har innan säsongen då försäsongsträningen legat som grund.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Snoop: Bragd-Birger har ju helt rätt i sitt svar. Varför skulle han då vara dum i huvudet. Tycker personligen att Lungans (var det hans/hennes?) inlägg genomsyras av desperation. Hur svårt är det egentligen att lägga ihop 2 + 2? Timrås mängd skador gör givetvis sitt till. Har man inte insett det lever man tyvärr i en drömvärld.

Är det samma Snoop som brukar skriva på hockeymagasinet? Ditt inlägg tyder på det.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
lungan: Ja, se där. Låter som betydligt mer berättigad kritik. I stället för att klandra den trötte A-lagskille som åker på lädret av utmattning.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
lungan:
Jo det syntes mycket bra mot HV att vi inte kan jaga kvittering!

(Vilket kvalificerat bullshit! Man kan fråga varifrån begreppet "vi är Timrå och vi ger aldrig upp" kommer ifrån)

Självklart saknar vi Timo... Men nog fan har det gjorts mål sedan han skadades...
Se honom och Hahl som ett sparkapital att plocka fram till slutspelet.

Bekymret att jaga kvittering ligger nog snarare i att mora kan försvara sig med piggare spelare. TIK spelar på tre femmor från start och har inget bränsle kvar när man skall jaga ikapp.
Det finns inga frächa toppspelare att stoppa in.
Ingen Timo bredvid Jonte.. Ingen Sundh... Inge Robban som kan reta gallfeber på dem..
Trötta, trötta, trötta spelare!

Det kommer en ljusare tid!
Tro mig!

hem.bredband.net/hundhona
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
0-4 mot ett bottenlag säger väl allt om spel kvaliten i kväll.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Snoop: Ja, jag är helt jävla puckad. What's it to you?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Bragd-Birger: Ja då skyller jag väll på kenta då, att han spelar och matchar ett lag med trötta spelare, när han har 20 junisar att tillgå, en trött A-lagskille är dubbelt så dålig som en Ajunior med vilja och speed.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Bragd-Birger: Jo, du anade helt rätt i mitt måhända illa valda tillfälle att bruka ironi. Visst är det inget annat än en tragikomisk säsong vi genomlider. Upp som en sol och... ja, resten kan ni. Samtidigt är det härdande att vara TIKare, och det har det alltid varit. Det var nog det jag ville belysa med mitt lilla ironiska tarvande. Just nu är det nog mer härdande än vanligt, så långt kan jag möta dig. Men som tur är så har man genomlevt, och, OCH, överlevt tider som varit kanske inte full sju resor, men ett par resor upp och ner för Torsbodabacken, som varit värre än detta.

Jaja, bryt ihop och kom igen. Brynäs mot SM-guld!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Bragd-Birger: men är du dum i huvvet kanske?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Off-topic: Med Brynäs spelmaterial skulle jag ranka dom 6-10, Lkpng o Frölunda 1-4. Keps av för Boorken. En av få tränare som, till synes, aktivt coachar och laborerar under match.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
lungan: Är du seriös, eller riktigt dum i huvudet? Finns inget lag som drabbats av lika många skador under lika lång tid någonsin. Tror du att det är brist på hjärta som får spelare med en halvtimmes speltid matcheftermatcheftermatch att se ut som 'de åker runt och lallar' ?

Om jag inte höll på Timrå själv skulle jag önska att dom åkte ur, bara för att se dig ledsen.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Dream Team: Njaä, nej han var ju grym mot MoDo men om han spelar skadad då är det bra konstigt... ja menar han spelar en match och är borta 4-5 och så håller det på..
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
lungan: håller med lika bra att ställa upp med j20 tills vi har läkt lite skador
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Se t.ex luleå de ger aldrig upp men vi vi bara åker runt och lallar.

Vi ska krossa Mora.

Men som sagt utan våran sniper pärssinen som endast gjort 6 mål i år så har vi ingen som kan göra mål. Detta allmänt känt Timrå har alltid svårt att göra mål speciellt att jaga ikapp en kvittering, vi ger ju fan upp,

snacka om att vi är laget som ger upp,

Titteln att vi aldirg ger upp verkar va något våra spelare inte vill leva upp till. Vart är hjärtat vart är viljan. PINSAMT!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Bragd-Birger: Ja vi måste ta revanch på djurgården på lördag.o kriga ner dom.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Dream Team:
Det här var ANUS!

Jag tröstar mig med förlustvisan och röker upp alla bananer jag har i fruktskålen...

Förlustvisan hem.bredband.net/struten/ljud/bortaforlust.mp3
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Teamreux: Du låter nästan besviken över att Kalle K är tillbaka i spel. Är du det?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Dream Team: Anar jag lite ironi i inlägget? Fuck it, jag är riktigt bitter. Den här säsongen är verkligen regisserad av en riktigt sadistisk Norén-wannabe. Med precis lagom intervaller gläntas det lite så att man verkligen ska minnas vad det finns för kvaliteter. Sen dras mattan under, och halva jävla laget tvingas tillbaka in i sjukstugan. Resultatet: kramp, kramp och förlust mot bajsgäng som Rumpmashelvetet.

Hellre ett nackskott än att grillas lite över svag eld, bli befriad, upphängd igen...osv.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
lungan: Koskinen må va dålig men han var väl inte inne på ngt baklängesmål i dag i alla fall.
Strålman inne på 3
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
actionleif: Jag undrar varför Kalle K helt plötsligt är spelklar??Var det inte inom 14 dagar han skulle vara tillbaka? Vad är det med Nilssons mage eller är det nåt annat???

När kommer Robban tillbaka? När kommer Sundh?

När får Hedström vila från en match eller två?

Hur är det egentligen med Lotvonen?

Tycker de synd om sig själva?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
fighter: Klart det blir slutspel. Om det kommer tillbaka spelare NÅGON JÄVLA GÅNG !
Så, nu känns det bättre. Totalslakt av Djurgårn på lördag, det finns inget annat.
Kommentera

« · 819579 · »