1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581399 inlägg · 6216 ämnen

Mora IK - Timrå IK 2007-01-18

« · 818792 Till forumet


Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Jaha....känns som att det kan bli tufft igen ikväll. En mindra arme skadade och borta, samtidigt som Mora enligt uppgifter är peppade som fan. Ikväll krävs det blod svett och tårar.

Jag gör två tips:
huvet säger 4-1
Hjärtat säger 0-1 efter en heroisk kämpainsats där Styf trycker in både puck och en Moraback i buren efter en tilltrasslad situation, 11 minuter in i tredje...

Sedan,
Kan inte låta bli att saxa följande ur dagens expressen

"Sex av Boforsspelarna insjuknade i tisdags - ytterligare fyra i går.
- Som det är nu så har jag inget lag. Om vi tvingas spela så får vi försöka ställa upp, men som det ser ut i dag så är 0- 5 ett bra resultat, säger tränaren Niklas Czarnecki."

Nämen ojdå... vad synd det var om dom!!! Så har vi haft det hela säsongen ;=)))

Man får lust att ta till den här publiksiffre ramsan "HAR VI PÅ TRÄNING!!!, HAR VI PÅ TRÄNING!"
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
lincoln: Timrå biter ihop och vinner med 3-0. Hedström gör äntligen mål samt Strålman och Nylander.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Hur många är det som ska till Mora idag, hittade inga uppgifter på tikare.se. Blev toksugen och fara så här 2tim innan avgång(om det finns plats kvar)
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
73Sjöbba: Ett tips är ju att ringa Roger och kolla, kan finnas nån enstaka plats kvar
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
73Sjöbba: Jag, Ambroo och Knylan ska dit. Det är dom enda jag vet ;)
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Skarin: Det räcker åt mig =)
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Skarin: Kan bli en rolig resa.

Undrar om man ska gå in till bossen och kräva ledigt på eftermiddan
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
actionleif: Det tycker jag. Men jag tror inte du vågar ;)
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Skarin: Jag frågade, men tror inte att han tog mig på allvar.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Skarin: man kan ju undra ifall Strålman får spela 40 minuter idag. ?
Så fort skadeförbannelsen släpper och vi får tillbaks våra boys
så går vi för guld. Vilken grandfinal för Kenta, Micke, Koskinen, och andra trotjänare, ja hela laget det vore !! Hmmm om vi kunde få låna hem Zäta i finalomgången mot Modo/Färjestad och mala ner dom med ren furukraft
Det är vi tamifaan värd(a) - Ikväll skulle tre pinnar smaka mumma
Knip igen Backlund, du har allt du behöver !! ( ..man vet aldrig om han är inne idag och kikar ).
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
iggy:

Jag tror inte att skadeförbannelsen släpper, i alla fall inte under denna säsong. Har eländet väl börjat, så finns det inget slut... Jag gav definitivt upp när jag läste att Pärssinen var på väg att göra comeback, men skadade sig igen på sista träningen(!) inför matchen. Det var den berömda droppen för min del. Jaji, de är la ena glaslirare dessa finnar...
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
lincoln: Är det någon gång det är viktigt att göra första målet så är det i kväll.

Harri har till och med gått ut i tidningarna och meddelat att de som vill spela med Mora fortsättningsvis skall visa det.

Mora kommer säker taggade MEN och det går emot dem så kan det få motsatt effekt.

Tänker sticka ut hakan och berätta att jag tyckte att Styf var bra mot Färjestad.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Shadar Logoth: Länkar väl i och håller med där!
Han brukar komma igång så här års!

Skulle vilja se honom ladda bössa lite oftare!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
lincoln: Och till domare en gammal Gävlebekanting...
HD Thomas Andersson, Gävle
LM Daniel Winge, Björklinge
LM Tony Carlsson, Västerås
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Herminator: Härligt med Proffs-Thomas vid rodret ikväll. Han är väl den som stått för de tre sämsta domarinsatserna i E.ON Arena denna säsongen. Skönt att se att proffsdomarna går i bräschen för den högkvalitativa domarkåren. Pengar löser alla problem *behöver jag nämna att det var en viss ironi inblandat i detta inlägg?*
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
ikväll tror jag att vi får 2-3 nya skador.. vad tror ni andra?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
The danman:

Hua, vad jag gillar "positiva" människor.
Det finns ju mörka lakan att dra över sig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
The danman: Det är till att vara negativ.Vi får verkligen inte hoppas det.Jag tror på 2-2 och inga skador.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Kastar ut ett väl så övervägt tips inför kvällen; Mora IK - Timrå IK 1 - 3.
Såg värmningen/träningen idag på förmiddagen, Timrå och Mora. Timrå hade klart högre intensitet. Är det ett gott tecken tro? Jag tolkar som jag vill, det är ett gott tecken. Har två biljetter över hoppas kunna skänka dom till någon TIK supporter, och sen skriker vi oss hesa för TIK:s framgång. Väl mött i Smidjegrav. FM Matsson Arena.


Så ska're va
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Jahapps. Varken Sundh eller Robban med. Tre femmor och en sladdrande Laine. Helt plötsligt är vibbarna nere på negativt. Mora lär - bör i a f - köra på utav helvete. Krävs sannolikt en bragdmatch av Backlund om Timrå ska lyckas gnetkontra sig till poäng.
Är sex man borta ett minimum?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Bragd-Birger: Du glömde Kokko, som tydligen är sjuk. Sju man borta då.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Bragd-Birger: Fan va besviken man bli på Sundhs axel. Inför varje match får man känslan att han är ok, för att sen få beskedet att han inte spelar. Han kunde ju själv ha tänkt sig spela för några matcher sen "om det hade krisat". Vill ha tillbaka honom nu!!!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Mappe: Ja, det är en smula irro. Var helt bombsäker på att han skulle ha spelat redan mot Frrjestad. Jaja, nästa match lär han väl vara tvungen att spela för att vi ska få ihop tre femmor...
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Bragd-Birger: Haha, strålande! Jag räknade med att Sundh skulle vara tillbaka inför mötet med Mora. Det var på de premisserna jag och en vän la lite pengar på Timrå i kvällens möte. Snackan om typiskt att sju stycken spelare är borta. Jag som övertygade min vän om att det var ett par stycken som hade återkommit, woops liksom. Bäst att inte säga nått om det till honom :)
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Bragd-Birger: MIK verkar ha fyra spelare borta. Innebär det att de oxå kommer att gå på tre femmor + nån extra?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Kerstin_k: Går det inte att annulera spelet innan spelstopp?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Bragd-Birger: Förmodligen riskerar man inget längre då spelarna tenderar att gå sönder hela tiden och avvaktar därför tills man är helt fit. Kan tänka mig att både Sundh och Carlsson spelat om det varit slutspel.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Mappe:
Kul om Frölunda bestämmer sig för att ta hem Ryno, då får vi knappt i hop 3 Femmor längre....

MIK-TIK 4-1
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Mappe:
Nej dom har fått ihop 4 st femmor ändå.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
TIKbiff: Fan oxå, då blir det en tung andra- och tredjeperiod. Hoppas Backe gör en idiotmatch och spikar igen.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Men, man ska väl inte gnälla. Skadeeländet började ju först i omgång 20. Så det här är ju bara 22:a matchen i rad vi spelar med - i princip - tre femmor. Vilket annat lag skulle grejat det och ändå ligga topp5?
Helt jävla bajssjukt.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Men guuud vad less man blir.
Att Carlsson inte skulle kunna spela hade man lite på känn. Men Sundh hade man räknat med vid det här laget. Han är väl inte vek?

Med Carlsson och Sundh hade vi kunnat spela med 4 fulla femmor.

När ska skiten ta slut
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Frella: Tror som du....med den förhållandevis säkra slutspelsplats som TIK ändå befinner sig på ligger man lågt för att skapa bästa möjliga förutsättningar inför stundande slutspel. Observera att detta är mitt positiva alterego som tagit över tangenterna. The real mikenomad är långtifrån lika säker på detta....
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Bragd-Birger: Tänkte precis detsamma idag. Lekte även med tanken på hur det skulle se ut i tabellen om vi fått varit skadefria...
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Bragd-Birger: Bajssjukt var ordet sa Bull...:-)
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Red-line: Se det positivt, det gav ju i a f Modo illusionen om att vara tabell-storebror i ett par omgångar.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
mikenomad: Det är verkligen pest eller kolera. Slita på de friska för 22.a matchen i rad och förmodligen öka deras skaderisk, eller chansa med halvskadade spelare och riskera att förvärra deras skador för att kunna gå på mer folk. Huualiigen! Man kan ju bli knäckt för mindre.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Red-line: Jag lät min superdatamaskin räkna ut hur många poäng TIK hade haft utan skador sedan omgång 20...Svaret blev 129 poäng till dags dato. (dvs 21 * 3)
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Red-line: Roger Ragge Johansson sa i Canal+-studion i tisdags att TIK skulle ha haft närmare 100 poäng i dagsläget om vi varit skadefria. Citat "så bra var de"

Det hade varit något det!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Vilka är borta ikväll?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Laken: Lättare om vi räknar upp de som spelar ist...
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Laken: Annars kan du väl kolla din profil...brukar ju stå där. ;-)
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
mikenomad: Jo men vissa var ju tveksamma till spel ikväll, det är kring dessa jag funderar.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Laken:Lotvonen, Sundh,Carlsson,Nilsson, Kokko, Hahl, Pärssinen..

i nuläget.. med Timrås otur vet man ju aldrig
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
irre: Tack för ett vettigt svar!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Laken: Ja...jag förstod det. Försökte mig på att vara lite lustig bara på andras bekostnad...;-)
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Laken: stats.swehockey.se och www.hockeyligan.se brukar ha bra uppställningar på live:n
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Gött att Timrå varit farligast hittils och då har Mora PP..
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
actionleif: härligt, bra boxplay
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Klarar TIK en topp 4 placering i år borde i rättighetens namn bragdguldet vara vikt åt dem!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
the_dude: ja en bra inledning på matchen att få ett ganska enkelt boxplay
Kommentera

« · 818792