1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

576244 inlägg · 6216 ämnen

Mora IK - Timrå IK 2021-01-24

2134102 · » Till forumet


Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
In Flames: Off-topic om ödmjukhet. Trumps uppblåsbara attityd kan fortfarande bita honom i svansen med rättegångar och forna allierade som tar avstånd från honom.

Vis av erfarenhet skulle jag då formulera mig att under nuvarande omständigheter ser det jäkligt bra ut för vår del. Bara hoppas att "spelplanen/förutsättningar inte får någon större förändring* till slutspel.

* större förändring = Covidrelaterat/Nyckelspelsskador/Något annat utmanarlag höjer sig 10-20% helt plötsligt
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Bragd-Birger: Freddan vill ju ha in en pp back och en tjurig forward som går på mål. Vi får se vad nubben hittar.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Härligt med vinst och 4/4 på bortaturné
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Men, hörrni. Senaste 7 matcherna: 21 poäng, 31-9 i målskillnad. Trots överlägsen serieledning, 4 senaste borta, täta matcher, förstebacken skadad, 2e backen borta i dom två svåraste...gälet. Att säga att man är trygga i sitt spel och vad man kan prestera är årets understatement.

Nästan lika sjukt är hur BIK tuggar på där bakom. Också 7 raka, 23-6 i målskillnad. Kollade delar av deras matcher mot KIK, och dom har fått ihop det bra. Inte minst bakåt. Nu blev det oväntat jämnt, men spelmässigt var det inget snack. Fortsätter dom så här blir det huvudkonkurrenten i slutspelet. Löven ska ha bra utväxling på sina senaste (men knappast sista) jänkare om dom ska hota på allvar. Just nu skrämmer dom inte ett skit.

Blir intressant att se vad som kommer att värvas. Lite delikat läge. Lindelöf lär få fortsatt kontrakt, och det känns ok. Han har sidor i sitt spel som är svårt att inte gilla. Samtidigt är han klen i man-man-dueller. Ska man göra något mer åt backsidan vore en defensiv, hård ingen-jävel-över-bron önskvärd.
Men: det totala försvarsspelet (med forwards inräknade) har gått framåt som faen sedan före jul. Det gör faktiskt behovet av (mer) individuell spetskompetens på backsidan mindre.

Framåt, då? Någon lär man så klart plocka in. Frågan är om man vågar plocka in offensiv spets (vilket skulle vara jävligt mysigt om skador/coronahelvetet spökar till det, men som kan stöka till det med nuvarande hierarki), eller om man nöjer sig med nyttig allround-gumma a'la Madsen/Blomman? Något El Nubbo garanterat brottas med.

Skönt då att vi har hockeysveriges bästa sportchef. Oavsett spelartyp eller vem/vilka det blir är jag övertygad om att karaktären kommer att vara rätt. Passa in i gruppen, acceptera sin roll, vara beredd att ta ansvar.
Bara att göra som man numer gör när det är match: luta sig tillbaka och nöjt se vad som händer.

Hockeylivet är heeelt ok just nu. (Pepparpeppar utav helvete)
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
In Flames: kan bekräfta att jag har knackat 3 gånger i bordet. Kändes fel att skriva det där... Haha
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Villervalla: inte då. Saknar man ödmjukhet kommer man långt ändå, se bara på en föredetta Amerikansk president.
Vi kan redan nu hävda att om vi inte går upp beror det på fusk. Ända sättet vi kan missa detta. Sprid ordet.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
SMÅLAND: Problemet är att ju större man är ju tyngre faller man. Man måste vara ödmjuk ända in i mål, då har man chansen är man inte ödmjuk kommer det bli som mot Oskarshamn, ett tungt djävla fall.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
SMÅLAND: 5 matcher utan Dahlen slutade trots allt med 5 vinster.. 😊👌
Känns rätt tryggt ändå.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
hockey_21: Nja i år har vi bredden! Ohre var bra nu i 2 matcher och är bra backup för JJ!
Visst Dahlén gör mycket men inte allt!
Lite spets in innan den 5/2 och vips har vi breddat ännu mera!
Vi hade Harry,Sheriffen och Madson borta ikväll.
Tre viktiga kuggar och vi vann ändå!
Jag är faktiskt inte ett dugg orolig och Dahlén var ju borta med Landslage och det gick ju bra ändå!😊
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
hockey_21: ska vara det då
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Andersson: Några skador på viktiga spelare som Dahlen eller Johansson så kan det vända fort.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Andersson: Lugn nu, finns gott om risker 😉
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Hahl Bundy 2.0: lite samma här . Kan bli nån enstaka plattmatch men i bäst av 7 eller bäst av 5 ser ja ingen större risk ....
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Charliejfz: Kom och gratta vid nästa torsk istället, då man känner att man lever i allafall. Inte ens spännande att kolla på Timrås matcher längre. 🥱😅
Skämt åsido. Tackar! 🙏
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Konstig känsla... är inte ett dugg orolig att vi öht ska loosa någon match. Vi kan låtsas jonxa hit o dit... Vi kan spela som arslen men i slutändan vinner vi ändå.
Har aldrig i mitt liv känt en sån trygghet i Timrås spel som nu.
Det enda som är osäkert o som gör mig lite nervös är slutspelet... eftersom det är då allt ställs på sin spets o det är då allt gäller o som vi definitivt inte får vara som sämst.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Grattis till vinsten 😁
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Lite vila på det här o sen kör vi Madsen i andrakedjan på fredag .... deal ?
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Det var ju en bra genomförd bortamatch mot ett Mora som fan gjorde det dom kunde!

Extra plus till Walli och Hartman som jag anser glansade lite mer än vad jag är van att se från dem idag annars var alla duktiga/godkända!

Det blir en sjukt jobbig match för motståndarna när bredden blir vad den blev ikväll!

Maler ner som en köttkvarn. Svårt för motståndaren att vinna momentum även om domarna försöker ge all medvind dom kan...

Kaffe och kaka skitmånga raka!
Ruggigt bra genomförd bortaturné
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Andersson: Jag är imponerad över att Mr Yxhugg slipper en utvisning med 15:05 kvar av andra perioden.

Han slashar alltså sönder sin egen klubba över Albins. Det är den här typen av spelförstörande som ju skulle bort den här säsongen.

Mr Yxhugg borde nog bli anmäld till disciplinnämnden. Eller? Var ligger den ribban egentligen?
Uppladdat:

450x300-dsc0058jpg.jpgdsc0058jpg.jpg

Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
roger_sundsvall: tycker Lerebäck och Ragnarsson har spelat upp sig nu när dom har fått mer spel tid
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Det var ju nån som tyckte de där med pocenten var viktig för nån vecka sen ...
Varsågod *** TIK 30. Johansson, Jacob 96,77% ***
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Tom Topp: ragnarsson..lerebäck
oxå mjuka...
han funkar som backup till hardegård
till..slutspel..kommer nog förstärkningar
..vore trist om vi fick skador..på några
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
thorwald: +/- är världens sämsta statistik, om det nu är det du försöker förmedla.
Erik Karlsson hade aldrig varit nominerad till en Norris än mindre vunnit om man tog dom siffrorna på allvar.

Dock lite coolt att Ohårde/GlasCarlsson bara varit inne på 8 bakåt i 5 mot 5 med mest istid i laget.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
stoff: vad har dom gjort för fel då ?
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Apropå statistik. Vet att det inte säger allt, men kanske där någonstans man behöver kika för att toppa laget.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Sputnik: Tre Timråspelare i topp i poängligan !!! Dahlén, Lööke och Lundin 💪
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Sputnik: Försöker sätta mig in i Timrås roll inför slutspelet. Nu kommer man att bli laget att slå, storfavoriten.
Det kmr inte att bli lätt....
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
mikenomad: Det sanna nyhetsvärdet för en annan är krönikan när(OM)Timrå vunnit sista matchen i slutspelet till våren... 🙏
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
bar mofftak: 4 raka bortamatcher och rätt tunt på backsidan denna match gjorde nog att soppan inte fanns riktigt ikväll. Ändå vinner man 4-1. Bara lyfta på hatten till detta Timrågäng som fortsätter vinna fast man inte spelar på 100 procent riktigt. 💪
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
bar mofftak: Inget i vare sig AB el XP om matchen. Tycker det är rimligt, vi vann ju. Det har inget nyhetsvärde
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
In Flames: Ja. Det kan man nog säga att det är. Vi ger bort pucken betydligt mer av någon anledning. Idag var det många dåliga avslut utanför mål som ledde till pucktapp.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Olle: Måste berömma Freddan för att han tog en timeout i första perioden efter Moras ledningsmål och press. Bra coachning! Sista perioden kontrollerade vi matchen totalt. Faktum är att när vi har haft ledningen inför sista perioden så har vi vunnit ALLA 23 gånger!!
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Sputnik: torskade skotten med 30-27 förra matchen mot Tingsryd såg jag nu.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
roger_sundsvall: Freddan sa i intervju att han var riktigt nöjd med Lindelöf. Gav inget besked men han nämnde att Nubben har pratat med hans agent. Så det tycker jag låter som att en förlängning är på gång.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
In Flames: 3:e gången va? Vi torskade matchen innan detta mot Tingsryd, eller så vare nån av matcherna mot Kristianstad, minns ej riktigt?
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
mikenomad: dock förlorade vi skotten igen, för andra gången på ett år. Är det ett tecken på nedgång?
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
roger_sundsvall: tror jag också. Men han är inte bra i egen zon, för mjuk!
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Olle: 9 raka nu. Är det inte nåt lag som tagit 16 raka? Det lär vi ju slå nu
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Olle: ja, tredjeperioden var snudd på perfekt. Så tråkig att t o m skrikhalsen på läktaren började mumla. Ren njutning.

Vete faen vad man kan säga i övrigt. Det här laget väntar på slutspel. Och under tiden spelar man skiten ur dom andra lagen. En jävla maskin.
Mora var inte dåliga på något sätt, tvärtom. Men det måste vara vidrigt att möta Timrå. Rätt vad det är snappas det upp en puck, läggs ett snabbt pass, vips är det hyperfarligt.

Helt godkänt facit på såväl bortaturné som 7-matcher-på-14-dagar-rejset. För visst är det miniuppehåll nu? Man blir matchvill...alla segrar flyter ihop.

Ja, jeeeez. Sjukt impad av detta lagbygge, och av det dom presterar. Vilken jävla ynnest att få uppleva detta. Nu tycker jag att vi som kan kör skiten ur våra swish-appar i morrn när lönen kommer.

HOCKEY ÄR EN UNDERBAR SPORT!!!1
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
roger_sundsvall: Beror förmodligen på om och isåfall vad som är på väg in?
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
mikenomad: kommentatorn tyckte tredje perioden var den sämsta och man kan väl hålla med om man ser till underhållningsvärdet men jag tyckte den var fantastisk. Första två släpper vi till flera 2-1 och 3-2 lägen, det var virrigt i egen zon osv. Var det nån som såg något av det i tredje? Vissa aspekter av freddans coachning kanske man kan ha synpunkter på men den här säsongen är han ”Mr. shut down” i sista perioderna. Total kontroll. Ve det lag som måste hämta in en tvåmålsledning mot oss inför tredje, dom kan ju för fan hämta bilnyckeln och åka hem istället.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
lindelöf... tror han förlänger
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
SMÅLAND: håller helt med dig ang lerebäck och ragnarsson, dom 2 kan vi låna ut till Sundsvall... Där kanske dom platsar
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
SMÅLAND: Ja vi är för bra. Måste hända nåt jävligt exceptionellt med antingen nåt av övriga lag i positiv bemärkelse eller motsatt för oss för att jag ska kunna se vilka som ska rubba oss över 7 matcher. Jag skiter i om det är jinx nu, att säga annat är bara löjligt. Sen kan det såklart alltid inträffa saker
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
bar mofftak: ha ha, nää det är inte ok.

Hartman - han som gett "hånandet" ett ansikte...
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Zäta75: Han borde inte le så där skönt när han gjort ett sånt där mål!
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
SMÅLAND: Amen to that!
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Olle: Jag håller fortfarande nog dock AIK mer som "drömmottståndare" i dagens läge. Ostabilt målvaksspel och försvarsspel.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
SMÅLAND: Han på läktaren, var det Hasa?
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Full pott dvs 12 poäng på bortaturnén...
Match varannan dag och ändå inte spela på topp!
20-5 i målskillnad! 🙏🙏🙏
Vi är för bra för HA denna säsong!!🙏👍👌🔥🥰🥳
Nu firar vi inatt...
Låt dä rinna lätt!!🍾🥃🍹
Låst ämne

2134102 · »