Sportbladet har skrivit om Djurgården och deras publikkris idag, och verkar nedanför texten ha någon form av klackranking, eller stämningsranking. Jag blir förbannad som fan när jag ser att man satt oss på sjätteplats bakom lag som Färjestad. Top 3 hade känts mer realistiskt, trycket har varit rätt bra några matcher, vissa har det var jävligt bra. I det stora hela så har vi hållt en bra stämning nästan alla matcher, och vissa har det varit ännu bättre.
Detta ska premieras med mer än en sjätteplats, Leksand hade vad jag förstod en nästan obefintlig klack då delar av HF var ner dit tidigare i höst.
Visst, det verkar vara Wennerholm som gjort rankingen så det är egentligen ingenting att bry sig om, men rankingen syns så pass mycket att jag blir irriterad som en infekterad stortå. Jag är så pass mån att klackens rykte ska vara så pass bra utåt att jag inte kan låta bli att tugga fradga av ilska när man hamnar på en dålig placering i landets största kvällstidning.
Wennerholm har inte varit känd för att trilskas med TIK, inte mer än andra sportjournalister iaf så jag har inte blivit speciellt irriterad på honom förut, men nu är jag lite kinkig.
Knylan: Men vägdes inte hallen in i bedömningen då? Dessutom tvivlar jag på att han varit på alla matcher, en svacka just då kankse? Hur som helst, förstår om du blir förbannad, men se det som en utmaning att göra honom till åtlöje genom att visa hur fel han har;-)
Knylan: Rankingen är som jag förstår en sammanslagning av ISHALL & Fans... eftersom ni liksom vi inte har några skrytbyggen att komma med - så halkar vi ju ner lite sammanlagt.
Vad gäller fans är det då: 1:a Frölunda, HV(????) 2:a Timrå, Lhc, Leksand >>>resten
Hen-rink & Knylan: Är ni säkra på att det handlar om ranking förresten? Tycker det verkar som betygssättning enbart. Ingen ranking utan slumpvis listade lag med tillhörande betyg på hall och fans. Men vad vet väl jag.
Chief: Jag är lite osäker, men om han med stora ord skriver om North Bank Supporters och HV71 ligger etta på listan så förmodar jag att det är nån form av ranking. Men det är svårt att anklada Wennerholm för att kunna ha sett alla klackar tillräckligt mycket.
Dessutom, hur pass bra stämning är det förresten i Scandinavium? Har inte dom bara fått ett lyft i år? Jag har för mig att det snackades om att Goa Gubbar inte alls höll speciellt hög klass, man hade en trumma och inget mer eller nått. Rankingen är ju gjord för nuläget så tidigare säsonger struntar man nog i men det känns lite kluvet att kalla Goa Gubbar för Sveriges näst bästa hockey-klack då man tydligen fått ett lyft bara i år, och det förmoligen för att laget spelat så bra och attraktivt. Sen är ju en stor faktor att det är över 10000 pers varje match, kanske några av Änglarnas supportrar tittat in också?
Som jag fattat det är det inte klackarna han rankar, utan hela publiken. Klacken är naturligtvis en del av denna, men det finns andra faktorer som han också tagit hänsyn till i sin bedömning.
Knylan: Var inte så kinkig. Wennerholm tycker en sak och någon annan något annat. Vissa gillar mulliga tjejer som kramas andra smala som håller på med hårdporr. Synd bara att Wennerholm får sådan genomslagskraft med sitt tyckande. Men det är väl bara att hålla på och knäppa kort och så på klacken. Sedan kan man skicka rapporter och bilder i tid och otid så "the man" vet vilken klack som regerar... Då menar jag inte bilder när man håller på med smala eller mulliga tjejer... Jag tror att mycket av Timrås framgångar beror på klack och publik. Fråga "returen" Sandberg efter förra psykkriget i LKPNG... Hans elaka blick mot klacken var obetalbar...
Synd att delar av TIK-Bergslagen vek ner sig inför kvällens drabbning. Daniel från Kungsör rattade i alla fall stridsopeln mot stasiland. Enligt en rapport via mobil så hade många "rödvita" varit inne på Mc Donalds utanför Norrköping. - Äre match eller? Hade någon glad servitör frågat på klingande östgötamål när TIK-Bergslagen svepte ett batteri burgers.
Kanske några 08:or som tagit en tur... Nu är det bara sekunder till nedsläpp.
Jag vågar inte tippa, men knyter näven i fickan och önskar Linköping tillbaks till stenålder och möjligtvis innebandy. Jag är fortfarande skitsur över vakternas uppträdande genom åren. Vet att grabbarna i laget tänker lika dant...
Det ryktas att Zäta läser vårt HS;-) Härligt jobbat där borta i Detroit! Frugan säger att du var urusel på frågesport.
På tal om Zäta, någon som vet hur man ska kunna få tag på karln address? Funderar lite på att sända iväg ett tiggarbrev till snyggingen, till tifoguppen alltså. Hoppas han är lite givmild, förmodligen har han tredubbelt minst av vad jag har i veckopeng så vi ska väl kunna få en tia iaf av han.
Många av spelarna tycker att TIKs publik är klart godkänd..och klacken underbar. Hallen brukar få dåligt betyg. Men viktigast är ju att spelarna tycker att de har klacken i ryggen. Jag har genom åren sett många besvärade motståndarblickar upp mot södra stå. Det är det som är viktigast. Stödet och pressen på motståndarna. Wennerholm spelar ju inte ens.. Hur pass stor auktoritet kan en proffstyckare ha? Fundera över det ett tag... Särskilt om de är usla tippare..
Att Zäta läser hockeysnack låter ju kanon. Grabben har ett TIK hjärta. I kvällens drabbning får vi stryk av ett defensivt LHC. Vi kommer helt enkelt inte in på mål, det slutar 2-0.
Med ny tränare och en bättre organisation blåser äntligen positva vindar för damlaget.
"– Förra året gjorde vi en nystart, vi hade tappat hela vår trupp, men vi såg det som ett första steg och egentligen var tabellen ointressant. Vi ... | Läs mer
Detta ska premieras med mer än en sjätteplats, Leksand hade vad jag förstod en nästan obefintlig klack då delar av HF var ner dit tidigare i höst.
Visst, det verkar vara Wennerholm som gjort rankingen så det är egentligen ingenting att bry sig om, men rankingen syns så pass mycket att jag blir irriterad som en infekterad stortå. Jag är så pass mån att klackens rykte ska vara så pass bra utåt att jag inte kan låta bli att tugga fradga av ilska när man hamnar på en dålig placering i landets största kvällstidning.
Wennerholm har inte varit känd för att trilskas med TIK, inte mer än andra sportjournalister iaf så jag har inte blivit speciellt irriterad på honom förut, men nu är jag lite kinkig.