1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581772 inlägg · 6215 ämnen

NHL strejken upphör?

« · 506984 · » Till forumet


Sv: NHL strejken upphör?
Tycho: Radevojevic försvinner och Mårtensson blir kvar utöver det som redan skrivits.
Kommentera

Sv: NHL strejken upphör?
Är det jag som har hamnat i en loop eller upprepar sig saker.. ? =)
Kommentera

Sv: NHL strejken upphör?
TIKbiff: Förlusten torde väl bli rätt kännbar för några av lagen men för MoDo i synnerhet som jag ser det. Sju spelare försvinner och Peter Forsberg är inte att räkna med på ett tag.
Kommentera

Sv: NHL strejken upphör?
Tycho: Du hade med ett par spelare som gå under vanliga kontrakt. Typ Marre, Renberg, Honken, Höglund
Kommentera

Sv: NHL strejken upphör?
Tycho:
Honken försvinner inte från BIF, han har kontrakt där oavsett.
Kommentera

Sv: NHL strejken upphör?
Tycho: Vädligt många bra spelare kommer försvinna helt klart. Många tjönar på det andra förlorar o för vissa spelar det ingen roll.
Kommentera

Sv: NHL strejken upphör?
Poffa: Tittade igenom laguppställningarna... gissade att jag skulle få några fel... =)

Men det är några ganska bra spelare ändå som försvinner...
Kommentera

Sv: NHL strejken upphör?
Tycho:

Frölunda tappar Salo och Bäckman också. Alltså försvinner en hel femma, vi har dock spelare att ersätta med.
Kommentera

Sv: NHL strejken upphör?
Tycho: Svaret komemr väll kl 19!!!
Kommentera

Sv: NHL strejken upphör?
Tycho: Många där i din lista som kommer stanna oavsett tex H Jonsson, Timander, Renberg, Knutsen, Hossa, Holmqvist, Höglund...väl?
Kommentera

Sv: NHL strejken upphör?
Tycho: Frölunda tappar även Sami Salo och Christian Bäckman.
Kommentera

Sv: NHL strejken upphör?
Tycho:

Hasse Jonsson lämnar inte MODO. Han skrev långtidskontrakt ifjol. Mattias Timander har också kontrakt hela säsongen.
Kommentera

Sv: NHL strejken upphör?
Nu kan det nog snart börja brännas... Kommer det ett positivt besked, kommer det nog runt tiden för deadlinen kl 17.

Det har blivit oroväckande nära att det kommer att bli säsong i NHL.
Kommer det bli NHL kommer den här säsongen att kunna skrivas bort som helt bortkastad(nästan iaf).
Många lag kommer att vara tvungna att spela med juniorer för att fylla upp trupperna. Det lag som nästan helt kommer att klara sig tror jag är Frölunda. Det är väl Affe och Pålsson och PJ Axelsson de tappar om NHL kommer igång.

Frölunda: PJ Axelsson, S Pålsson och Daniel Alfredsson
Linköping: Morrisson, Knuble, mårtensson (+ huselius, tallinder)
Timrå: Z:a, modin, Berg och Kipper
Färjestad: Souray, Mike Johnsson, Gerber, chara, C Berglund och Jonas Höglund
Modo: Sedinarna, Näslund, Acoin, kaberle, timander, H Jonsson, Weinhandl och hinote
Djurgården: Theodore, Ekman, Boyle, M Nilsson, Espen Knutsen, Mariusz Czerkawski och Ölvestad
Mora: Cleary, Horcoff, hossa, nagy (+ Lilja)
Luleå: Fernandez, staios, Wallin, holmström, Renberg och williams?
HV 71: Anders Eriksson, Malthora, och Jonathan Cheechoo.
SSK: Hävelid, tärnström, Calder, M Samuelsson och Thornton
Brynäs: Holmqvist, bergeron, phillips
Malmö: McEachern, Nurminen, stanton och Maclean

Nu har jag säkert missat någon.... Men de flesta är med iaf...
Kommentera

Sv: NHL strejken upphör?
Kan bli en spännande dag, kanske skall snoka utanför Modins hus och se om han börjar packa ;-)


TIKbiff: varit i väg och snokat än???
Kommentera

Sv: NHL strejken upphör?
Smokey:
Sätta i mot den store Smokey?
nää det törs jag inte..
Kommentera

Sv: NHL strejken upphör?
TIKbiff: Sätter du emot?
Kommentera

Sv: NHL strejken upphör?
Smokey:
ja du Smokey min vän, dags att börja värma upp på testcykeln tror jag.
Kommentera

Sv: NHL strejken upphör?
TIKbiff: Vadå överaskning... För den som orkar söka bakåt i mina inlägg så har jag satt en cykelresa mellan Västerås och Sundsvall på att NHL-drar igång igen innan säsongen är över. Slåss man om vem som ska få största biten av en stor smaskig gräddtårta så vill väl ingen nöja sig med att knapra torra skorpor...

Här handlar det bara om att rädda ansiktet. Räkna med några märkliga habrovinker till. Sedan får vi nog ett rätt märkligt läge i elitserien.
Kommentera


Sv: NHL strejken upphör?
Metal Guru:
Ja jäklar...
Någon mer än jag som tror att dom löser detta under dagen?
 
Ja du Dahlén, bara att snöra på dig skridskorna nu.
Kommentera

Sv: NHL strejken upphör?
TIKbiff:
$52M blir $49M.

“In a final attempt to reach an agreement, we are adjusting our offer of yesterday in two respects. First, we are reducing the maximum individual team cap to $49 million in salary, which does not include the $2.2 million per team in benefits due.” - NHLPA Executive Director, Bob Goodenow
Kommentera

Sv: NHL strejken upphör?
Suuune:
Det verkar som det jobbas febrilt "over there" NHL har nu höjt sitt "slutbud" från 40 miljoner dollar till 42.5 miljoner dollar
NHLPA begärde innan 52 miljoner.
Dom närmar sig varandra med andra ord.
I NHLPA:s bud så ingår ju oxå den tidigare föreslagna sänkningen med löner på 24%, baserat på fjolåretslöner innebär det att medellönen per klubb hamna på 33.95 miljoner dollar,,
Alltså UNDER det nu föreslagna taket i det sista budet.
 
Vad innebär detta då?
Peronligen så tror jag att vi kan få en jäkla överraskning i kväll innan kl 19 där spelarna kallas hem till USA och Kanada för den rekordkorta NHL säsongen.
Med andra ord kan vi nu ha sett Kippro, Z ,Modin och Berg för sista gången,,,den här säsongen.
 
Det som talar för detta är att NHLPA har slopat sitt krav på lönetak som dom hela tiden hållit benhårt på, blir det inte av nu så kommer förhandlingarna stranda totalt och det är bara att börja om från början.
 
Har hela tiden trot att vi får behålla killarna men nu är jag inte lika säker längre.
Kan bli en spännande dag, kanske skall snoka utanför Modins hus och se om han börjar packa ;-)  
Kommentera

Sv: NHL strejken upphör?
Suuune: Jag är kluven. I början hoppades jag så smått på spel här, om inte annat så av egoistiska skäl så jag kan se lite live hockey. Som redan konstaterats, många lag har haft så pass mycket kontinuitet i spelartrupperna under säsongen att det känns mer "rättvist" att köra på med befintliga trupper genom slutspelet. In-och-ut-och-fyll-truppen-med-allt-vi-hittar-lag som Mif, SSK, Mora och Modo går ju lite knackigare.
Kommentera

Sv: NHL strejken upphör?
lincoln: Håller med fullständigt. Det skulle kännas oerhört tråkigt om konlikten tog slut nu. Tråkigt med slutspel här utan stjärnorna, tråkigt med en "mini" NHL säsong. Men kanske oerhört viktigt för NHL att inte hela säsongen uteblir!?
Kommentera

Sv: NHL strejken upphör?
Huge: ....och HV....
Kommentera

Sv: NHL strejken upphör?
Huge: Fråga SSK... och Brynäs....och Luleå.....
Kommentera

Sv: NHL strejken upphör?
lincoln: Vad är skillnaden? Egentligen....? ;-)
Kommentera

Sv: NHL strejken upphör?
Huge: he he...det var du som sa "bästa förstärkningar" ....jag sa "samma förstärkningar"...

;=)))
Kommentera

Sv: NHL strejken upphör?
lincoln: Vad är det som är så intressant med att de lag som hela tiden haft de bästa förstärkningarna ligger i topp? :-)
Kommentera

Sv: NHL strejken upphör?
Måste erkänna att fram till nyligen så har jag känt det som att vi faktiskt (trots Z och co) skulle vunnit på att lock outen avblåstst. Vi har ju en ramstark besättning av es spelare och finnar! Typ att vi och HV skulle vunnit, liksom kanske VF.

Men nu...

Nu känns det löjligt att inte få fullfölja detta med laget som spelat 44/50 delar av säsongen!

Att sedan lag som SSK och Mora dragit lite löjets tecken över det hela spelar knappast nån roll då de ändå inte har nått med slutstriden att göra.

Men visst är det intressant att de lag som i stort sett hållit samma lag i 40 omgångar (LHC, TIK och VF) ligger i topp!
INTRESSANT FAKTUM TYCKER JAG!
Kommentera

Sv: NHL strejken upphör?
Bonuz: Inte direkt, förutom att utbudet är större nu. I "normala" fall är det de rika som kan dammsuga marknaden på kvalité. Nu har alla möjliget att få bra spelare för en billig penning.
Kommentera

Sv: NHL strejken upphör?
Magnus: En viss skilnad kanske?
Kommentera

Sv: NHL strejken upphör?
Bonuz: Så det är ingen "köpehockey" utan NHL-konflikt? Kul...
Kommentera

Sv: NHL strejken upphör?
Tant-Gert: Bara att hoppas, ner med köpehockeyn!!
Kommentera


Sv: NHL strejken upphör?
Vafan, det kunde man ju ge sig fan på.. jag blir så less om det skulle bli så.. då är ju denna säsongen ett rent skämt.
Kommentera


Sv: NHL strejken upphör?
Ja, om strejken upphör som kommer detta aldrig att stå på Timrås hemsida, åtminståne inte när vi möter Malmö hemma. Och det är trots allt två dagar till match.

Sittplatser kvar: 0
Kommentera

Sv: NHL strejken upphör?
DrOctagon: Iofs har du rätt i det men när det blev som del blev så tycker jag iallafall att det varit rätt kul hitills sen att alla lag lyckas olika händer ju även under "normala" år. som PerHapps sa Money talks så är det bara.
Kommentera

Sv: NHL strejken upphör?
DrOctagon: Är helt med dig där. Dessutom är det ju så att de klubbar som gått absolut bäst, dvs VF, LHC och Timrå, har det gemensamt att NHL-spelarna plockades in som komplement på en i övrigt väl komponerad/fungerande trupp. Enda avvikelsen är väl Kipprusoff, som blev ett grundfundament i o m Kapanens skada.
Övriga lag har ju mer eller mindre försökt värva bort befintliga problem.
Kommentera

Sv: NHL strejken upphör?
BramStokers:
Och hur troligt är det att Alfredsson går med på det? Som har varit deras viktigaste fråga under hela konflikten, men som sagt.
-Money talks, and bullshit walks.
Kommentera

Sv: NHL strejken upphör?
BramStokers: Jag tycker att man som vanligt överskattar NHL. Vi ska värna om den svenska hockeyn och (som BB uttrycker det) besinna oss!! Det går inte att vara stolt över en säsong där framgångarna beror på att man bytt ut stora delar av sitt lag
Kommentera

Sv: NHL strejken upphör?
Bragd-Birger: Just det jag menade tag inga nya risker som gör att degen försvinner och att man inte kan investera till kommande säsonger, för det lär nog behövas stålar då också.
Kommentera

Sv: NHL strejken upphör?
BramStokers: Timrå har ju haft en otroligt smart och genomtänkt strategi som tillåtit klubben att ta långsamma kliv framåt varje år, med ökade ekonomiska muskler till följd. Jag får i a f intrycket att man just nu, i den allmäna yran, lockas ifrån den vägen p g a möjligheterna till snabba sportsliga klipp.
Jag manar därför till besinning. Ett dyrköpt SM-guld kanske smakar fågel, men det finns gränser för hur mycket framtid man kan gambla med.
Kommentera

Sv: NHL strejken upphör?
Bragd-Birger: Håller med dig baksmällan kommer ju kanske inte nästa säsong men säsongen därpå då degen är slut..
Kommentera

Sv: NHL strejken upphör?
Risken är att man kapprustar bort de ypperliga förutsättningarna för nästa säsong. Är ekonomin ansträngd är det lika bra att skita i det. Låt Mora, Modo och dom andra köpeklubbarna shoppa sig till en bättre verklighet.
Kommentera

Sv: NHL strejken upphör?
Per HApps: Så vida inte spelarfacket helt plötsligt går med på ett lönetak för då säger ju Bettman go och säsongen kör igång.
Kommentera

Sv: NHL strejken upphör?
Herminator:
Till sist så är det ju Bettman som har vetorätten på sin sida i denna härva.

Att jämföra med FBK's starke man, om inte han vill att elitserien skall utökas med två lag, men ALLA i hela Sverige vill , så blir det ingen utökning.
Kommentera

Sv: NHL strejken upphör?
Frella: Honken är ingen lockoutad målis. Vi har nog jobbigt ändå ;-)
Kommentera

Sv: NHL strejken upphör?
BramStokers: Appropå Malmö så får nog de finna sig i att sluta som jumbo oavsett hur dte blir med lockouten. Känns som att det är för många poäng upp, samtidigt som Malmös lag känns rätt svagt även utan NHL-proffs i de andra lagen.

Är Honken i Brynäs lockoutspelare förresten? Jobbigt isf om de ska klara sig med Jokela resten av säsongen, speciellt som de har ett skapligt ES lag i jämförelse med de ordinarie ES trupperna.
Kommentera

« · 506984 · »