T T: Jag är inte lika road, en stor anledning till att Timrå IK fick genomlida 18 år (eller vad det nu var) i andradivisionen var ju just att klubben ständigt blev plundrad på talang och kompetens under forna glansdagar. Idag är dock läget betydligt annorlunda organisationsmässigt, ekonomiskt osv. Klart det är jäkligt surt om vi ska tappa massa tunga kuggar i laget och organisationen men jag pallar inte hetsa upp mig förrän säsongen är färdispelad. Först och främst ska vi sparka röv i kommande slutspel!
RTS: Nubben sitter väl på ett långtidskontrakt och om detta visar sig stämma, hoppas jag att TIK kräver åtskilliga miljoner av VF. Det skall vara ockerpriser på att värva kontraktsbundet folk från TIK!
RTS: Om ryktet stämmer så kan väl inte Nubben vara kvar på den position han har nu? Ska han förlänga med spelare för Timrå som han kan värva om nån månad för sin nya arbetsgivare?
Jag har just nu den största klumpen i magen på flera år. Ryktet förekommer och det är illa nog. Vilka signaler sänder detta? Jag är rädd att detta är början på en mycket prövande period...
Uno Gordon: Ja inte sticker Nubben bara sådär även fast lönen lär vara megastor. Nej den stora maktkampen inom TIK börjar visa sig nu. Det är många innaför dessa dörrar som har starka viljor. Är rädd för att det går utför nu. Prata om obra om Nubben sticker.
mattias - 74: Jo fast om nubben skulle gå till Frölunda är det bara önska lycka till, han har ju gjort fruktansvärt mycket bra för Timrå i många år, tycker de känns mer oroligt de där med Hahl och Sanny.
Skarin: Inledningsvis kände jag samma sak. Efter en del kontemplerande så kom jag fram till att styrelsen kanske ska ha beröm? Det kan ju vara så att den långsiktiga planen inte medger att truppen utökas? Om så är fallet så tycker jag Nubben är den som ska ifrågasättas som inte kan acceptera detta. Jag var därför seriös då jag efterfrågande stydelsenlångsiktiga plan för föreningen.
Stämmer dessa uppgifter är det ju rent bedrövligt av styrelsen. Vågar inte tro på det här och blir riktigt förbannad bara jag tänker på det. Vad fan är det som händer?
Tvåtallar: Känns surt om detta rykte stämmer. Nubben med sitt kontaktnät tar med sig allt till VF? In kommer en ny sportchef i Timrå IK som ska börja bygga nytt?
Dallas: Jag tycker ändå att ryktet verkar lite märkligt. Med tanke på utalandet i Dagbladet. Sen kan de ju vara andra orsaker som styrelsen inte är nöjd med. Vem kan tänkas ta över då ? Ulf Dahlen..
Jahapp, då börjas det. Detta silly season gör mig ångestfylld liksom spelet förnärvarande. Bara till att börja knapra tabletter igen. Ååå du grymma hockeyvärld.
Enligt en säker källa bryter Nubben kontraktet och går till VF nästa säsong.Orsaken år att han kommit på kant med styrelsen ang nyförvärv.Han ville ersätta martinnen och dom långtidsskadade spelarna men fick NEJ