Dream Team: Det kommer att svida ont om Pärssinen ansluter och vi sedan inte får se vad laget går för i ett slutspel. Som det varit hittills käns ingemansland som ett finfint resultat, men med tre nya starka kort kommer jag gräma ihjäl mig över ett missat slutspel.
Mora på torsdag blir en nyckelmatch. Hoppas dock på miraklet Mora OCH Timrå i slutspel...
arf: Detta är väl ett rykte i första hand. Jag ser det i vilket fall som just det och väljer att inte fästa så mycket tilltro till antalet spelare som nämnts. Hellre kvalitet än kvantitet, som jag ser det. Läget hade dock varit ett annat om det inte redan hade känts så pass positivt med de spelare som redan är klara. Då hade jag föredragit en ökad bredd framför en ökad topp på forwardssidan. Nu kan jag nog t.o.m säga att jag är hyfsat nöjd med våra forwards. Som 250kg säger - en riktigt bra back hade varit mumma! Då hade vi kunnat bli giftiga i powerplay, som ofta är avgörande i de täta matcher som lär avsluta serien.
250kg kärlek: I Hlinkas fall talar väl både teori, sannolikhet och fakta för att han hamnar i Frölunda istället för Timrå. Laget från västkusten är nog i det närmaste i akut behov av att förstärka sin trupp, samt att de lär vara beredda att betala en betydande slant för att också land med detta. Detta just för att man inte har råd att vara utan spelare av en sådan kaliber. I Timrås fall känns det som det blir Pärssinen eller inget alls. Eller så sitter Nubben med ett trumfkort som han valt att vänta med att gå ut med. Mitt tips är dock Pärssinen.
Chad The Man: Hlinka lär med största sannolikhet hamna i en svensk klubb, allt lutar åt det. Ett av de rykten som kommit mig till del talar om att Timrå kommer förstärka med...just det, en tjeckisk spelare.
Dessa rykten alltså. Nu tror jag att Hlinka väljer Frölunda före Timrå och att det är en eller flera andra spelare som tillkommer i stället.
Janken: Precis som alltid i sånna här sammanhang så handlar det med största sannolikhet om taxeringsuppgifter. Och betyder då som du säger inte ett smack...Är väl samma lista som Aftonbladet och Expressen presenterar varje år under "Så mycket tjänar stjärnorna i din klubb" typ.
Frella: Det är helt riktigt.Utan ledare med hjärta för Timrå så går det åt skogen.Utan dessa hjärtan så hade Timrå inte spelat i Timrå kommun idag.När fussionen med Svall tänkte spela i Gärde så fanns det två stora hjärtan som satte p för det. Bulla o Janne.Nog är det viktigt med hjärtan även i en klubb som växer
Frella: Om uppgifterna från Dagbladet är taxeringsuppgifter så är dom helt ointressanta. Då är det den beskattningsbara inkomsten efter att man lagt till ränteintäkter, biinkomster, förmögenhetsfaktorer samt dragita av alla avdrag, förluster och underskott ... Crippe kanske är delägare i Oscars... Nubben kanske hade förlustavdrag på 100 000 kr och Tomas J lär sitta i flera styrelser med styrelsearvode... Såvidauppgifterna kommer från TIK:s bokföring så säger dom inte så mycket om klubbekonomin...
Helg Ernest: Förhoppningsvis en dos av båda. Men framförallt kompetens, vilket jag tycker vi har nu. Sen kan man väl tycka vad man vill om TJ, men en jävla affärsman verkar han ju vara. Utan honom och Janne hade vi nog inte varit där vi är idag.
gud: Håller med. 684700 är väl ingen särskilt anmärkningsvärd lön för att vara högsta höns i en förening i Timrås storlek?
Intressantare då att se skillnaden i spelarnas pröjs tycker jag. Att t ex ifrågasatte Crippe drog in mer än Gunno. Fast Gunno kanske placerar smart så att det inte syns så mycket i rullorna?
friskan: Inte mer än det som står i tidningen. Taxerad inkomst 2005 Timrå IK Kent Johansson, tränare 647100 Thomas Johansson, Klubbdirektör 684700 Kent Norberg, rekryterare 189900 Henrik Zetterberg 556000 Kimmo Kapanen 693800 Niklas Norgren 379500 Robert Carlsson 384800 Fredrik Modin 204700 Christian Söderström 425700 Pär Styf 661400 Sanny Lindström 334000 Per Hallin 433000 Kristian Gahn 725100 Magnus Nilsson 308600 Johan Svedberg 308600 Mats Hansson 258900
Källa Dagbladet 8 december 2005 Men skall ej förglömmas att många faktorer kan ha inverkan, ( Aktie, fastighets handel osv.)
arf: 250 Kg: Helt rätt ! Det är kompetensen som skall styre. Jag har hela mitt hjärta för TIK. Men inte faan skulle jag kunna styra föreningen. Men ibland kan man ju faktist fundera om det inte hade blivet bättre om man fått gjort det.
Som jag skrivit ett otalgånger. Det är en skyddad verkstad.
250kg kärlek: Jo, jag misstänker du syftar på min profil ( c : Där jag skrivit följande Visste ni att Klubbdirektör Thomas Johansson Tjänade i fjol 684 700 Kronor. Inte underligt att vi måste spara in på spelarna.
Han måtte ju ha minst dubblat sin lön sedan han jobbade på Metso. Han var redan då känd för att snåla och gneta. (Hörsägen från Metsofolk) I år har han ju nästan snålat oss ur elitserien. Vilket resulterat i extremdyra lösningar för att hålla oss kvar. Är det rätt eller fel ?
250kg kärlek: Titta t ex på LIF, där ledningen sitter så säkert pga sitt stora LIF-hjärta att de får vansköta föreningen rätt rejält innan folk nu kräver förändring.
250kg kärlek: Tror du att chelseafansen är gladare med eller utan oljemiljoner, även om klubbens hjärta såldes?
Hockey är underhållningsindustri. TIK är ett ganska stort företag omsättningsmässigt, första prioritet måste vara att föreningen sköts professionellt. Kan man förena professionalism med klubbhjärta är det naturligtvis bra, men om egenskaperna ställs mot varandra tar jag hellre en köplirare eller köpfunktionär vilken dag som helst.
Det är vi (som sitter och chattar en söndagseftermiddag) som ska stå för klubbens hjärta, och det är vi som i förlängningen är den ekonomiska grunden för föreningen.
Äh, jag har bara så svårt att se hur klubbarna ska undvika att hamna i penningkarusellen när man omsätter 50-60 miljoner och däröver. Det där med ideell ledning då, känns rätt långt borta.
Att Timrå lyckats så väl som de gjort beror på en smart mix av ideellt arbetande personer och människor med ett proffesionellt kunnande att "driva" skutan (förutsätter jag). Smakar det så kostar det, antagligen.
250kg kärlek: Man är väll sig själv närmast ? Borde väll du veta ? ( c ; Skall man handla på ICA måste man ju ha en hel säck med sig. Handlar man på Willys så räcker det med en påse. (Bara retas lite)
Jag förstår vart du vill komma. Spelarna är proffecionella, ledningen skall väll fortfarande vara idéel .
För något år sedan fans det bara 2 på avlöningslistan, Klubbdirren och Ingemar. Nu veteväll faan ? Sedan måste det ju vara rimm och reson i lönebilden också. Allra hellst om man är anställd av en idéel förening. Förr övrigt saknar jag förra klubb dirren, han var bra, men motarbbetades av olika orsaker. Men han svarade snällt på mail och hade sunda idéer
Top Cat: Ska det pissas på tips kan de gott sluta åtta på en gång.
Funderar bara på hur det ska kunna sammanfalla med att Mora (som alla gillar) går till slutspel, och DIF (som ingen gillar) hamnar i ingemansland. Känns som ett rejält långskott, men om det pissas på tips så pissas det.
Djävulskt starkt gjort att slå FBK borta igår. Som grädden på moset får Nubben tag i precis en sådan spelare som behövs, en erkänt skicklig målskytt och poängmakare (Rosa).
Nu känns det som om att det finns möjlighet att klara sig ifrån kvalserien. Det skar i mitt hjärta att behöva tippa TIK 11:a i tabellen. Nu ser jag fram emot att laget pissar på mitt tips och slutar på 9:e eller 10:e plats istället.
"Pengar är alltid pengar och sådana kan man aldrig få för mycke av. Om du vart erbjuden jobb av konkurrenten, med nästan dubbla lönen. Skulle du inte ta den changsen då ?"
Gäller detta enbart spelare eller gäller det övriga inom klubben också?
Johan J: I den sitts vi sitter får vi nog greppa vilka halmstrån som hellst. Det var ju hos oss han vart bra, sedan vart han dumpad av Bollklubben. Är väll inte otroligt att han skulle lyfta sig hos oss igen ? Alla gör vi våra misstag, men man får nog vara lite religös och vända andra kinden till.
Pengar är alltid pengar och sådana kan man aldrig få för mycke av. Om du vart erbjuden jobb av konkurrenten, med nästan dubbla lönen. Skulle du inte ta den changsen då ?
Isockeyspelare är ju trotts allt ett arbete det också numera. Det var annat förr, när det var idéelt. Då kunde man snacka om hjärta för klubben.
Sen en eloge till Kenta som kan få dessa knegare att sammarbeta som ett team.
Johan J: Tiden då folk spelade av hjärta och inte för pengar tog slut för ett par decennier sedan. Läste just den där utmärkta röda historiken över TIK, Lill-Strimma sågade det där tankesättet redan på 70-talet.
Är Lindman i form (tveksamt?) och är villig att spela för oss mot att få skita tusenlappar tycker jag att han är välkommen.
Sedan är naturligtvis positivt att ha spelare i laget typ Robert Carlsson som verkligen har ett timråhjärta, men det är naivt att tro att det kan vara ett kriterium för att få spela.
Tycho: Lindman kunde i sina bästa stunder vara riktigt bra. Sålänge han inte är helt slut så kan han nog tillföra bredd. Osäkra i försvarson ja, men det vore han ju inte ensam om i Timrå. Lindman känns förresten inte som så särskilt dyr längre. Han är nog glad om han öht får chansen. Try-out finnen tror jag inte en sekund på. Skicka hem han!
RocknRolf2: Han var juh inte säkerheten själv i försvarszon och tappade mycket puck. Jag spelar hellre med de backar vi har än tar i Lindman för en massa pengar. Tror jag med på tryout-tranande finnen, även fast jag aldrig sett han...
Tycho: Själv tror jag Lindman skulle vara mer användbar än sista backarna vi har idag. Han skulle iaf bredda upp backsidan lite. Där är det tunt så fort nån är borta.
Såg just målen och både Robbans och Regins är riktigt snygga!
arf: slutspel vore bara en bonus. Första målet är att hålla sig borta från kvalet
📣 NYFÖRVÄRV!! Det är måndag och vad passar bättre än att börja veckan med ytterligare ett nytillskott i akademin? Vi välkomnar David Slačík 🇨🇿 till Timrå IK. Den tjeckiske forwarden född 2007 har HC Domazlie som sin ... | Läs mer
Mora på torsdag blir en nyckelmatch. Hoppas dock på miraklet Mora OCH Timrå i slutspel...