1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598324 inlägg · 6213 ämnen

Nyförvärv?

Sv: Nyförvärv?
Knylan: Surovy är väl ordinarie i Pittsburgh numer?

Saxat från Dagbladet.se:

"Enligt vad Dagbladet erfar, är TIK helt överens med finländske landslagsforwarden Timo Pärssinen om ett kontrakt."

Snacka om att ta ut saker i förskott. Notera ordet ..ERFAR !!.

Åh jag tror att Christer Sehlstedt kommer göra comback i målet ;-).

Vad hände med Tomas Surovy-ryktet som florerade rikligt under förra fönstret?

Dream Team: Är väldans nyfiken på dina källor! *L*

Bo Bly: ingen aning .. crippe var bara mitt första tips .. om man nu får ha något tips enligt er .. kanske man måste komma med hela femmor bara ..

Bo Bly: Ta den frågan i negatittråden.

Dream Team: Klart att Pärssinen kommer.Leif vilka hamnar på läktaren då?

Dream Team: absolut, men om det ligger nån som helst sanning i rozsival ryktet så är jag nog berädd att äta upp ett och annat.. mitt köksbord tex. jag undrar om någon sådan värvning nånsin gjorts? värva ett nhl lags bästa back mitt under säsong?

dahonk: Ryktenas tid detta, vet du. Mina källor säger en sak, jag förmedlar detta vidare till folket härinne. Spänningen stiger huruvida vem som har rätt eller inte. Oavsett om ryktet stämmer eller ej så håller vi liv i debatten, inte sant?

Pärssinen till TIK tror jag inte på eftersom de inte verkar ha vervad någon ersättare och Lasse Pirjetä är klar för Kloten så verkar det vara långsökt.

Dream Team: Rozsival till timrå? rangers statistiskt bäste back? mest istid i hela laget? ja roligt var det ju, knappas troligt dock :)

Kerstin_k: Ja det har verkligen utvecklat sig till en "mini försäsong". Man hör rykten hela tiden från alla håll, vissa låter verkligen tillförlitliga! Om det här transferfönstret skulle liknas som en fördrink till den kommande silly season så skulle den vara som en "kamikaze" (se länk för recept)!

RED DEVILS: HPK-laget från 2000/01 fins på länken. Som sagt fanns spelare som Teemu Aalto, Timo Pärssinen, Pavel Rosa i laget den säsongen. Bland övriga kvalificerade namn går det att finna bl.a Tomas Vlasak, Riku Hahl och Kasper Kenig. Brynäs Sebastian Sulku och HVs Pasi Määtänen samt Kimmo Peltonen fanns också med i truppen.

rosa och pärssinen spelade visst tillsammans HPK Hämeenlinna SM-Liiga 00/01

Ser att Aalto spelade med dom också 00/01. skulle vara interresant att hitta HPK laget från 00-01, där kanske gömmer sig fler nyförvärv.

TIKbiff: Kanske inte visste.

Kerstin_k:
Hmm..dom kommer att ha nr 19 samt 90 som tröjnr
vem ska då ha nr 55 som det står på tikare.se ?

;-)

Kerstin_k:
Det återstår att se,,jag tror att han kommer till oss.

TIKbiff: Och i det här forumet och i folkmun ryktas det om ett kontrakt som sträcker sig över 2.5 år. Frågan blir således - Vilket forum far med sanning?

TIKbiff:

men om Hv då?

Frella:
Lite intressant att Pärssinen INTE var med i dagens match mot Ambri Piotta..antingen är han på väg bort eller skadad......

epa:
Genom att läsa runt på olika forum etc.
Om luleå stod det i en lokaltidning däruppe, Leksandsryktet på deras sida..

Huvudsaken nu som jag ser det är att vi lyckas knyta till oss en bra back, spets har vi ju skaffat oss. Ser gärna en allround back som typ Aki Berg(även om han är defensiv egentligen) som både kan städa framför mål och producera framåt. Även om det är kul med alla nya namn så kan det ju bli för mycket av det goda som ska anpassa sig till den svenska hockeyn och ett nytt spelsystem. Men då Pärssinen sägs ha ett 2½ års kontrakt liggandes så har man möjlighet att ta honom så ska man givetvis göra det. Då han isf kommer tillhöra laget i framtiden också.

TIKbiff: Är det HV71 som skall presentera honom som nyförvärv i morgon, eller?

TIKbiff: Var har du hört (läst) det där?

Kerstin_k:
Pärssinen har ryktats till fyra ES klubbar, Timrå,Leksand,Luleå samt Hv71 nu senast om att han skall vara klar där och presenteras på presskonferens i morgon,,,den som lever får se :-)

RED DEVILS: 3 nya spelare. Det känns otroligt mycket, marknaden har ju inte drällt av spelare. Och att få loss spelare som bara spelat med varandra kan nog bli svårt.

Pärssinen, är han center? Vore ju skönt att få ett bekräftande från Timrås håll att han kommer eller inte. Han har ju figurerat i minst tio olika rykten den senaste tiden.

Det är förövrigt otroligt roligt att läsa alla olika rykten. Det ena är värre än det andra och alla rykten innefattar olika spelare, och olika många spelare. Spekulationer till höger och vänster, helt underbart!

Stenkarn:
Kommer det någon mer så får jag för mig att det är en spelare som spelar i NHL/AHL med tanke på att Nubben nyss var där i en vecka, inte tusan var han där och semestrade....
Det snackas ju mycket om Gunno och Hedström men båda verkar stanna kvar denna säsong, men om Yared hagos är det knäpptyst, det verkar ju inte gå så bra för honom, kanske han vill hem för att ladda om?

RED DEVILS: Chansen att på nuvarande spelarmarknad hitta spelare som spelat med varandra nu är mycket liten. Den där teorin kan du glömma.

Nubben är ute efter rollspelare, spelare som fyller en lucka som finns i Timrå idag - målskyttet. Man vill nog också ha ett bättre powerplay.

rosa och pärssinen spelade visst tillsammans HPK Hämeenlinna SM-Liiga 00/01

Nubben skall värva en hel femma och det är redan klart med spelarna det är bara pappersjobb kvar, så vi kan vänta oss en center och 2 backar till. Först så hade nubben en hel femma som hade spelat tillsammans tidigare på G men det blir väl några då som har spelat tilsammans kan man ju tänka sig... Vilka som nu har spelat med Rosa eller Jantunen. Det kan ju tänkas att spelarna som är på G har spelat med varandra någon tidigare säsong. Att hitta spelare som har spelat tillsammans vore ju toppen för TIK just nu med tanke på hur lite som är kvar av grundserien...

Kan det vara så att några i dagens lag har spelat med några spelare som är på väg till laget???

Dream Team: Jaja, vi får nog svar på alla våra spekulationen nu till veckan.

NallePhu: Zug har väl jobbat för att hitta en ersättare till Petrov. Om detta skulle lösa sig så säger ryktet att han redan skulle vara klar för Timrå. Ja, att man redan kommit överens om ett kontrakt under villkoret att en ersättare hittas, alltså.

RocknRolf2:
Ja jag har tyckt han är en säkerhets risk av ganska stora mått så , dock har han skärpt till sig en aning på slutet .. han har spelar 48 matcher och får mycket istid av Renney hela säsongen så att han ska lämna laget anser jag finns 0 % chans till

Laken: Det pratades om att Blake Sloan skulle bytas mot Pärssinen. Under periodpausen i matchen TIK-SSK hörde jag detta. Kan vara spekulationer bland gubbarna som stod där.

WarhawK: Rozsival har fått ganska hård kritik av Rangers fans men vad jag har sett av han så har han varit helt ok. Aningen slarviga pass ibland kanske. Han skulle tveklöst förstärka backsidan iaf.

Men han har bäst +/- i hela Rangers, så näe, känns mindre troligt att de släpper han.

Dream team: Jag litar på dig angående Pärssinen... ;)

Dream Team: Pärsinen kommer spela av sitt kontrakt med Zug denna säsong, Zug:s stora stjärna Oleg Petrov går skadad ännu och iom så omöjliggör det en flytt för Pärssinen...

Laken: Enligt den källa jag har ska det enligt uppgift vara så, ja.

Dream Team:
jepp att han försvinner från Rangers betvivlar jag starkt , Renney verkar gilla killen och nu är ju Kaspar skadad oxå så

Dream Team: "Definitivt klar". Menar du att även Zug har gått med på en övergång???

Kerstin_k: Fast bortsett från de sista två omgångarna har vi ju inte mycket att förlora?

WarhawK: Tack, jag visste att någon skulle veta bättre! ;-) Lite mer fakta finns i länktipset!

Laken: Jag har för första gången på länge svårt att bärga mig inför nästa omgång. Ska bli otroligt intressant att se hur nyförvärven sköter sig. Herr Rosa ser ju för bra ut för att vara sann enligt tidigare statistik. Hoppas att han finner sig tillrätta och att herr Jantunen håller sig i skinnet!

El Maco: Ja, den tankegången har spirat hos mig också. Det är svårt nog att få in två nya spelare i laget. Risken finns att övriga spelare börjar lita på att dom skall sköta målskyttet eftersom dom ju faktiskt är värvad för att göra just mål.
Risken finns ju också att spelarna ifråga inte får så pass mycket tid som de behöver för att komma in i tempot i ES. Det är ju trots allt inte så många omgångar kvar.

Jag är kluven i frågan om ytterligare nyförvärv. Visst känns det spännande med, eventuellt, Pärssinen i laget. Men frågan är om det inte blir lite för mycket nytt? Jag vet inte vad jag tycker. Det hade varit annorlunda om det hade varit tjugofem omgångar kvar, då har man ju mer tid att mixtra med kedjorna.

Dream Team:
Han är back i Rangers och inte i pingvinerna

epa: Vad jag förstått så är Timrå och Pärssinen överrens om en 2,5-års kontrakt! Men Pärssinens nuvarande klubb Zug vill inte släppa honom innan man har klart med en ersättare.

Så ingen vet i dagsläget hur det blir...

Nya rykten bubblar upp. Helt oväntat, men här är det senaste. Michal Rosival, back från Pittsburgh? Plus att pärssinen sägs vara definitivt klar. Besked ska visst komma i morgon, sägs det.

El Maco: Kloka ord.

Jag satt och spanade igenom resterande grundomgångar, TIK-BIF i sista omgången har förutsättningar att bli en gastkramare!

Det kan bli lite för mycket av det goda också. Min bild är att spelet har fungerat riktigt bra i nittio procent av matchsituationerna, det är målskyttet som inte fungerar. Plockar man in för många spelare som man sätter i första och andrafemman rörs det om i övriga formationer också. Det kan ta några omgångar att hitta rätt, tid som vi inte har. Hellre två nyförvärv än fyra... Eller?

arf: Det var ett himla skrivande om den där Pärssinen. Kommer han överhuvudtaget att skriva på?

« · 661494 · »