1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581471 inlägg · 6216 ämnen

Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31

1486764 · » Till forumet


Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31
Wayne Gresky: 250 var för mycket, 170 för lite.
Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31

spud: Som sagt, att ta en sväng ner i as med syfte att sanera ekonomin tror jag inget lag gör frivilligt. En ganska så usel strategi faktiskt. Men om man ändå åker ner så gäller det väl att göra en total makeover för många föreningar och sådana kan ju många gånger vara välbehövliga.

Jag opponerade mig mest på att du skenade lite i din tolkning av Huges inlägg. Tror inte att han för ett ögonblick ser as som en tillväxtzon för ett tidigare es-lag.

Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31
Wayne Gresky: B.B är matematikens svar på tennisens roger federer
Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31
mikenomad: ja så funkar det i skogen, ett träd växer upp i nästan alla förhållande. Men att "växa upp" från as till es är fan svårare än att sanera sin ekonomi i es.

Tror nog som WG att huge har 1april året om, och just idag blir man bara lite fundersam om han menar det.
Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31
superfalle: Jo jag misstänkte att det låg avancerad matematik bakom. Det var det som fick mig att ifrågasätta det hela, tikare är ju inte direkt kända för sin räkneskicklighet. Titta bara på er ekonomi!
Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31
Wayne Gresky: Enligt väldigt komplicerade uträkningar så blir
De 210. Räkna själv , ta hjälp av spud
Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31
Bragd-Birger: Jo men hur kom du fram till 210 poängs marginal och inte 170 eller 250?
Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31
Hahl Bundy: Tänker du på dagen efter hockeyförlusten eller det där andra? Själv är jag vid hyfsat gott mod men det var jag ju å andra sidan även igår. Jag tror verkligen vi fixar det här.
Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31
Frella: Visst, huruvida dylika saneringar är lyckosamma kan man ju diskutera. Jag bemötte bara spud när han skrev om nåt helt annat än det Huge menade. Ekonomisk tillväxtzon som spud nämnde tror jag aldrig Huge menade att AS är.
Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31
mikenomad: Fast är det inte ett sånt lag Sundsvall ställer på banan, ett man sanerar ekonomin med alltså, och där går det ju sådär...
Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31
mikenomad: Själv är man sur idag oxå. Dagen efter....du vet.
Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31
spud: Jag kan inte annat än tolka det Huger skriver som att man sanerar ekonomin. Vilket inte är detsamma som tillväxt. Lite som med en skogsbrand...all skit brinner ner men sen kan en ny och friskare skog växa upp.
Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31
Wayne Gresky: Eftersom Strimma var världens bästa back.
Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31
Wayne Gresky: Sånt vet man bara, går inte att förklara. I synnerhet inte för en Modoit.
Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31
Bragd-Birger: Hur vet du det?
Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31
spud: precis . Skulle va högintressant att få höra argumenten
Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31
spud: Jag kan inte tolka Huges inlägg som något annat än ett aprilskämt. Å andra sidan förefaller han att ha första april året om...
Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31
Wayne Gresky: Hade Strimma lirat i NHL då hade han vunnit poängligan med 210 poängs marginal. Dä ä sant dä!!1
Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31
Huge: Hur kan du få AS till en ekonomisk tillväxtzon? Ge gärna exempel på lag som lyckats med vad du säger, jag vettmånga exempel på motsatsen.
Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31
Anonymous: Ja, paradoxen är ju uppenbar när det gäller det här med ekonomin: att hänga kvar i ES riskerar ekonomin ytterligare men genererar samtidigt mer intäkter, där en degradering ger möjlighet att sanera ekonomin men samtidigt inte ger så mkt intäkter.
"Det skall fan vara ekonomichef....", för att travestera en känd teaterdirektör...   :-)
Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31

Mackelito: På frågan svarar jag vet ej.

När det gäller själva introt: Inte för att dissa Lill-Strimma, men hade det inte varit mer korrekt att skriva VM:s bäste back 1970 istället? Bobby Orr vann poängligan i NHL med 21 poängs marginal den säsongen...

Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31
Finns låten i videon i originalform eller är den "specialgjord" för TIK?
Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31

Anonymous:

Fast den klassiska repliken lyder ju inte "Jag är död."

Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31
Huge: Spelmässigt hat det gått bra, ekonomiskt är det kasst.
Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31
mikenomad: Ett jävla tjatande på er härinne om diverse scenarier som aldrig kommer att hända.
Ni är klara, punkt slut.
Liter du inte på mig?  :-)
Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31
Simmalugnt: Ingemar Bergman hade nog valt Djurgården i denna KS.
Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31
DJ Hemp: Som jag skrivit, det kan gå åt h-e. Allt kan hända, det går fort i hockey etc. Men man kan ha klart för sig att tappar vi det här så är det en monumental genomklappning av historiska mått. Det är t.o.m så att en förlust mot Leksand med 1, 2 el 3 mål ger oss ett gyllene läge inför sista matchen. Även om det inte är så vi vill ha det såklart. Men men, vilka är bättre lämpade att stå för en sån genomklappning om inte Timrå IK? Jag tror dock inte att det sker.
Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31
DJ Hemp: vaddå "kör förbi"? Dom hammnar på samma poäng och måste ta målskillnaden....
Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31
Om man säger såhär. Det hade kunnat varit värre än det utgångsläget vi har nu. Min polare som jag var på 25års kalas hos ikväll är inbiten Djurgårdare sen barnsben, han fick en signerad Timråtröja idag i present uppepå att Djurgrn åkte ur...hehe
Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31

Bad_Brett:

Tacka fan det för att man kan missa det här. Du känner ju till förutsättningarna. I händelse av noll poäng i de två sista omgångarna så kör Leksand förbi. Jag skämtar inte. Tänker att det inte behöver vara värsta katastrofen heller. Fixar man inte detta läge så är man inte bättre än så här. Då startar vi om i allsvenskan. Blir så bra det med.

Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31

DJ Hemp:

Ärligt talat, är ni verkligen oroade? Det finns ju inte en chans i universum att ni missar detta. Det enda som kan hota ert Elitseriekontrakt är ekonomin.

Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31
Timrå Icon: Var ju på resande fot, men såg vad du skrev sittandes på bussen :)
Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31

El Maco:

Man åker nog aldrig riktigt i onödan. Det är alltid en upplevelse att bevista en ny hall. Normalt hade en annan också gett sig iväg land och rike runt för en sådan sak som Kvalserien. Men nu orkar jag inte. Veckorna i övrigt kräver lite väl mycket helt enkelt. Inte minst rent fysiskt.

Nu är jag pessimist och tror inte att TIK fixar någon poäng mot LIF heller. Förlust med en eller två mål känns realistiskt. Sedan öser nog masarna in en jävla massa mål mot ÖHK i sista omgången så att målskillnaden blir värdelös.

Att sedan ta en poäng mot ett redan kölhalat Bofors... Fan heller!

Men det var allt bra nära att Timrå hade grejat nytt kontrakt.

Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31

Alltså. Det gick lite för lätt i början, det spelades lite för slarvigt i mitten och det forcerades alldeles utmärkt men lite för sent i slutet. Jag var jävligt irriterad i andra periodpaus men rycker mest på axlarna efter sluttutet även om jag åkte i onödan så att säga. Kovlands IF skulle klara en elitserieplats med de här förutsättningarna inför slutomgångarna. Jag kan inte ens låtsas vara orolig. I värsta fall förlorar vi oss upp men de andra två som båda måste gå förbi oss kommer inte att räcka till för det ändå.

Var glada Medelpadingar, nu får kontraktet firas på hemmaplan med 5000 istället för 150 glada Timråiter på plats. Och i en match som faktiskt glöder av det faktum att två lag har något att spela för.

Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31
Ångesten ligger tät. Den som trodde att vi skulle vinna i kväll och cruisa genom de två sista kan uppenbarligen inte sitt Timrå IK. Ingmar Bergmans favoritlag vill inte ge bort något av spänningen på förhand. Vi ska våndas och plågas in på målsnöret. Men det löser sig till slut. Det brukar göra det.
Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31

Olle: Catfight!

För mig var det en dålig dag påjobbet. Det händer, men lös uppgiften.

Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31

Bragd-Birger:

*Du skrev att vi ska ha respekt för Örebro eftersom någon på förhand tippade dom på elitserieplats.

*Jag skrev att vi ska köra över dom eftersom dom blivit seriens slagpåse och inte hade något öht att spela för idag.

Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31
Olle: Läst ditt svar, och om jag tar bort dina förminskande tillmälen får jag essensen till: dumma Timrå!
Gott så. Välkommen till kvalserien.
Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31
Hahl Bundy: mikenomad: Hrrm hrrm kommer du ihåg vad vi sa på Bofors matchen när Jocke kastade in 4-4 pucken?

Hade han inte gjort det hade vi definitivt varit klara nu.


Jocke målvakt är ändå den viktigaste och bästa spelaren för oss i KS. Så är det bara.

Idag var första matchen live för säsongen (och förmodligen sista). 40 min på Hallsbergs station klockan 20 kvällen efter en tung torsk är inget att rekommendera. Hade med 3 grabbar på matchen och var rädd för detta scenario. Yngste grabben trodde att vi skulle vinna med 5-0, det måste bara bli sådana siffror enligt hans logik när toppen möter botten. Försökte förklara att KS inte är en vanlig serie. Nåväl dom tog nederlaget riktigt bra tack och lov. 

Vad var det nån skrev här på HS... 8 magsår och 2 kvar.

K ä m p a!!

Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31

Kattgubben:

Rögle vann mot Oskarshamn med 7-0 i förkvalet. På bekostnad av Malmö. Det är sånt som även kan hända oss. Målskillnader är överskattade. Jag skulle därmed vilja lägga över favoritskapet på Leksand. Grattis!

Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31

mikenomad:Så länge vi inte förlorar med stora siffror mot Leksand så borde vi kunna förlora oss genom kvalserien. Uddamålsförlust så har de åtta mål att ta igen på oss i sista omgången. Jag hoppas således få se en kompakt och uppoffrande defensiv på tisdag. Mura igen mittzon ska vi göra också, kinesiska muren-style.

Får jag se naiv svängdörrshockey tar jag en cyankaliumampull i käften.

Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31
mikenomad: Ohhh, dålig karma på det där sista.
Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31
Hahl Bundy: Nu när jag tänker efter så gjorde nog Önerud mänskligheten en tjänst där ;-)
Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31
mikenomad: SÅN otur kan väl inte ens vi råka ut för? Eller?
Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31
mikenomad: Och så vinner Karlskoga den matchen lätt och går på vatten sista mot oss :-(
Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31
Timrå Icon: Hade Önerud satt sin chans hade man dansat naken genom stan ikväll o natt.
Så nära att Härnösand fått uppleva en magisk o euforisk tillställning.
Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31
Hahl Bundy: Det kan fortfarande skita sig. Självklart kan det det, vi pratar ju om Timrå IK. Men jag tror inte det gör det. Nyckeln är att vi fick med oss Leksand ist för DIF. Ett Leksand med en hel radda hyperviktiga mål sämre än DIF.

DIF-Karlskoga på Hovet nu på tisdag, undrar om det finns biljetter kvar?
Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31

Kattgubben:Jag mår konstant dåligt. 

Kan bero lite på all ångestdämpande dryck också.....

Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31
Hahl Bundy:Jag är bitter än över den här matchen än. Lär vara det till nästa poäng också :-(.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31
Timrå Icon:Det får vi göra. Men innan dess några dagars ihållande magknip och sura uppstötningar.
Kommentera

1486764 · »