Icingpucken: Den enskilt största skillnaden mellan lagen hittills är nog att Örebro fortsätter att åka skridskor och ständigt kommer i hög fart. När Timrå har chans till spelvändning finns oftast ingen att spela till som kommer med fart, och pucken dumpas. Det var tack vare den höga farten som Lööke kunde göra 1-0. Annars spelar de fysiskt och bra.
DenRöda: Åberg verkar vara en riktig HS-favorit och folk kan ju fortsätta att ösa beröm över hans ”goda intentioner” i offensiv zon men i verkligheten är det ju bara att ge Rattie pucken så är vi med i matcherna medan Åberg kan fortsätta snurra i hörnen.
sargad: Japp. Men som jag sa, de har tappat konceptet senaste två matcherna. 26 insläppta senaste 10 (inför idag), jämfört med Timrås 40 - till exempel. 49 insläppta senaste 20 (före idag), 20 färre än Timrå under samma period.
Övervikt Timrå i period 1, övervikt Örebro i period 2. Ser fortfarande jävligt skakigt ut i BP - känns som att om man förlorar så är det spel i numerärt underläge det kommer falla på.
Vad är det som ger 12 större eller 10 för den delen rätt att bära istid men inte 23 som åtminstone jobbar genom situationerna och täcker skott med kroppsdelar som inte ännu uppfunnits…
Smokey: Är det inte dags att sätta Rattie i 1a nu? Istället för Hartmann, 94 har inte varit tillräckligt delaktig i spelet senaste två matcherna, samtidigt som Rattie är het.
thorwald: han är en legoknekt som får topplön för att prestera poäng. Han skulle kolla lite mer på Rattie kanske så att vi kan börja få betalt för honom?
Icingpucken: 5 insläppta kassar på 6 minuter mot Skelet i torsdags och nu 3 i baken i första mot Leksand. Bara att joppas att LHCs stabilitet bakåt fortsätter så 10-15 omgångar nu.
Mcmac: för att vara offensiv spets av toppklass (?) så tar Lodin ganska många utvisningar. Med vår boxplaystatistik så vore det ju kalas om vi höll oss från utvisningsbåset resten av den här matchen.
{297}:Timrå spelar rätt så bra i första perioden. Jag tycker att man ger bort många puckar alldeles för lätt när man skarvar in puckarna i motståndarzonen och inte hinner sätta tryck. Det blir omänskligt jobbigt en hel match om man inte försöker flytta upp spelet och och vara mer rädd om pucken. Vidare så tycker jag backarna är alldeles för stillastående i egen zon när dom skall starta uppspelen. Det behövs att man rör på benen eftersom dom blir så lätta för Ö-bro att checka annars. Och man måste bli bättre på fasta situationer både i försvar och anfallszon. Vunna tekningar är skitviktigt. Kan tycka att tränarna är dåliga på bland annat den detaljen. Sätt in bästa tekaren även i försvarszonen ibland för att få lite lugn i laget. Kan tycka att tränarna måste/borde ha den fingertoppskänslan. Hoppas spelarna orkar hela matchen men jag tror det blir svårt som sagt beroende på ovanstående. Kämpa på:-)
Nisse1: direktiven från motståndarnas bås känns solklara, det är superaggressivt forecheck på Timrås backar, inte sällan med alla tre forwards, och det är ju så klart för att vi är för trubbiga när det gäller att starta anfall. Det borde finnas utrymme för kontringar men än så länge är det mer Örebro än vi som kommer i 2-1 och 3-2 lägen.